După o sesiune de calificări dramatică, mai ales pentru Max Verstappen, care s-a văzut nevoit să pornească în cursă de pe locul 15, cursa de duminică se anunța, cel puțin, la fel de plină de acțiune.
Și Charles Leclerc a fost trimis pe poziția a 12-a, după ce Ferrari a schimbat din nou componente ale sistemului de propulsie.
După stingerea semaforului, Fernando Alonso a țâșnit din spatele lui Perez și a preluat conducerea cursei în primul viraj. Russell a urcat pe 3, în fața lui Stroll și Sainz. Dar bucuria spaniolului de la Aston Martin avea să fie stricată de o penalizare de 5 secunde, pentru că nu s-a aliniat corect pe linia de start/sosire.
Odată activat DRS-ul, Sergio Perez a trecut de Alonso și s-a reinstalat la conducerea cursei. Ceva mai în spate, ambii piloți McLaren se vedeau nevoiți să intre la boxe pentru schimbarea aripii față (Piastri a avut un contact cu Gasly, iar Norris a trecut peste resturi rămase pe circuit).
LECLERC ȘI VERSTAPPEN, CURSĂ DE RECUPERARE
Până în turul 5, Leclerc și Verstappen au recuperat câteva poziții, astfel că pilotul celor de la Ferrari ocupa acum locul 9, iar dublul campion mondial locul 11.
În scurt timp, Verstappen a trecut de Gasly și s-a instalat pe locul 9.
Mai apoi l-a întrecut pe Hamilton.Zhou, Hulkenberg și Bottas au intrat la boxe în turul 12, iar Stroll două tururi mai târziu. În tot acest timp, Perez, Alonso, Russell și Sainz au rămas pe circuit.
Cursa avea să se termine prematur pentru Stroll, după ce a fost informat de la boxe că trebuie să oprească de urgență monopostul Aston Martin. Mașina de siguranță a intrat pe circuit, astfel că piloții au beneficiat de o intrare "gratuită" la boxe.
Perez a rămas pe primul loc, fiind urmat de Alonso și Russell. Între timp, Verstappen a fost promovat până pe locul 4.
Safety Car-ul a revenit la boxe în turul 21. La restart, Perez conducea plutonul, iar, un tur mai târziu, Hamilton a trecut de Sainz pe linia dreaptă. Cu ajutorul DRS-ului, Verstappen a trecut de Russell.
Fernando Alonso a fost următoarea victimă a olandezului de la Red Bull Racing. Mai în spate, Albon a raportat o problemă la sistemul de frânare și a fost nevoit să abandoneze.
Aflat la conducerea cursei, Sergio Perez a crescut ritmul și a păstrat un avantaj de peste 5 secunde în fața lui Verstappen.
Ambele monoposturi Red Bull au trecut linia de sosire, Perez fiind marele învingător.EMOȚII PENTRU ALONSO
Alonso a încheiat cursa pe locul 3, cu emoții. Asta pentru că a primit o penalizare de 10 secunde, ceea ce l-ar fi promovat pe Russell pe locul 3. Numai că stewarzii au revenit asupra deciziei, iar spaniolul de la Aston Martin și-a păstrat podiumul. Al 100-lea din carieră.
George Russell a revenit pe 4, în fața lui Hamilton, Sainz și Leclerc. Restul topului 10 a fost completat, pe rând, de Ocon, Gasly și Magnussen.
Cursa trecuta Ocon a fost penalizat 10" pentru ca un mecanic a pus mana pe monopost inainte de trecerea celor 5", acum Alonso este iertat de penalizare desi un mecanic era cu mana pe monopost iar celalalt pusese cricul sub masina, scuza fiind ca AM a prezentat imagini cu alte incidente similare, din trecut, nepenalizate ... mai putin cursa din Bahrain. Aia nu se pune, ca este recenta:))!
Aceste penalizari ar trebui sa fie identice cu cele de la stop&go: mecanicii stau la linie pana expira penalizarea si apoi au voie sa se aproprie. Daca ai fixat cricul sub masina (fara sa o ridici) si mecanicii au luat pozitia de schimb, se economisesc 2-3 zecimi sau chiar mai mult.
Leclerc a primit ordin ca deja incepuse sa faca greseli incercand sa depaseasca. Ferrari si-a dat seama ca maxim posibil era doar un switch intre ei. Decizia cea mai buna era sa joace cartea sigurantei, ceea ce au si facut. Dar pana la decizie Leclerc era deja un pachet de nervi si facea greseli.
Verstappen venea de pe 14, cu siguranță a mâncat bine din combustibil. Când a ajuns pe 2 avea deja 5 secunde întârziere.
S-a speriat Perez pt că o are mică, dovadă că după ce i-au dat liber să tragă, a mai luat 2 secunde avans.
În ultimul tur Perez a încercat ceva după care s-a concentrat pe declarații. :)
Puse cap la cap, cum ar putea 2 victorii în 2022 să se transforme în 12? Adică, hai să traversăm strada în siguranță și să dăm tastatura mai în față că se inundă.
P.S. Hamilton e în grafic, favorit la locul 8.
sigur l-a consolat taică-su cu 2 poace, halal familie
Ferrari ... vai mama noastră ! Trebuie să le mulțumim, cu adâncă recunoștință, lui Binotto și echipei sale pentru hârbul pe care ni l-au lăsat pe cap ! Nu e de mirare că vor să-și ia cu toții tălpășița, văd ce rablă au putut proiecta și ... scapă cine poate !
Red Bull cred că au cea mai bună echipă de piloți. Dacă nu-i Max, atunci e Perez. În condiții normale, nu văd vreo altă echipă care să câștige vreun GP anul acesta.
Alonso, jos pălăria, am fost printre contestatarii lui ; nu mai sunt.
Anul ăsta vom vedea ce poate Perez. Anul trecut a putut 2 victorii.
Trebuie să ai nuca mică să crezi că Perez mișcă 2 viraje în duel cu Vestappen.
Dar Hamilton termină pe 8, frustrarea e mare.
din cauza lui ta'su verstappen are probleme grave la mansardă; pilot de 10, caracter 0
tu (polpozişa) pari o moară stricată, un obsedat de like-uri si de verstappen, nu te mai oftica pentru nimic, respectă alte opinii, tu transformi automarket intr-un mediu toxic, in ritmul ăsta o să scrii comentarii doar tu
Când nu știi să scrii e mai bine să n-o faci. Când manipulezi voturi e mai bine să nu te declari nemulțumit de rezultat.
Verstappen are caracterul de care are nevoie, s-ar putea adapta chiar și la traficul din România. Văd că suferi din cauza lui Verstappen și ți-ai ales prost momentul pentru că ești așa cum ești.
Pilotii nu mai influenteaza decisiv campionatul de peste 30 de ani ( nu ma refer la cate o reusita stinghera, ici si colo). Fara un monopost performant si o echipa solida, nu sunt decat niste piloti banali, promovati de un marketing agresiv.
Hamilton era un galactic cat timp monopostul dadea 1s/ tur acum, in aceeasi echipa, este un pilot de pluton; la fel si vettel, iar de atunci si pana acum 2-3 sezoane, monopostul Rbr era o bila de bowling pe care verstappen o folosea ca sa darame popicele (monoposturile) competitorilor; Alonso s-a zbatut in mediocritate in ultimul deceniu si ar fi facut la fel si anul acesta daca AM nu " plagia" rbr.
Asa ca va rog nu ne mai ocupati timpul cu ode deșănțate adresate unor indivizi al caror singur merit este ca au nimerit- vremelnic- cu pile, bani sau noroc, la volanul unui monopost reusit.
Fara un SC de la un monopost iesit pe aratura sau ramas in drum, s-ar adormi la cursa dupa 10-15 tururi. Fara DRS nu se depaseste, fara date pe volan si instructiuni de la boxe pilotii sunt pierduti pe circuit, strategiile le fac calculatoarele etc....
Prostovanii se vor crampona de ultima cursă, dar în tot sezonul Verstappen l-a chinuit pe Hamilton în fiecare cursă.
Odele deșănțate îi sunt adresate mediocrului Hamilton care a condus un deceniu o mașină cu o secundă avans pe tur și e normal ca recordurile mediocrului să fie călcate în picioare.
În 2022 pilotul Verstappen a obținut 15 victori față de cele 2 ale lui Perez pe aceeași mașină. Să contrezi acum vreo stârpitură de net că cei doi nu luptă de la egal la egal nu reprezintă ode. :)
Vezi-ți de treabă și linge-ți rănile în altă parte! :))
Din cele 15 victorii mi-a placut Arabia cand prietenul Latifi a intrat din nou intenționat in gard să-l ajute pe cufurit, Spania unde sclavul Checo s-a lăsat depășit de 2 ori și nu a fost lăsat să atace, Azerbajan unde sclavul și-a făcut iar datoria, Canada şi Olanda unde sluga Yuki a provocat intenționat SC să ajute, Japonia unde s-a dat punctaj complet pentru 30 de minute ca regele să se coroneze pe tăramul motorului şi mai ales Italia unde fanii lui Leclerc au venit să vadă piloții rulānd in spatele SC. Impecabile victorii..
Am încredere în cufurit pentru că știu că bunicuțu' Marko va aşeza lucrurile şi îi va da pe viitor sclavului Perez un monopost cu 2 secunde mai lent, așa cum a făcut şi anul trecut dupa ce mexicanul prost crescut a surclasat cufuritu' in toate sesiunile din Monaco.
Insa sunt ofticat că cufuritul nu mai poate câștiga 23 de etape într-un sezon.
Sunt fan cufuritu' pentru că-mi place paraşuta furată de la Kvyat. Vreau să sar și eu cu ea, poate facem sport in 3.
Frustrat și bou grămadă! :))))
Bine că recunoști că esti un bou frustrat. Ne-am dat seama demult.
Sigur,Masi și Latifi l-au ajutat mult pe Verstappen ca în 2022 septuplul campion să piardă duelul cu Russell. :)))
Nici de hater nu ești bun. N-ai clasa pe care o aveau Mircea 84 si Costel. Nu-ți mai obosi neuronu' singuratic și așa e vai de el.
Nesimțirea vine la pachet cu prostia de care dați dovadă, nu e cazul să-i blamați pe alții de problemele voastre personale.
Și citiți Caragiale cu grijă, există riscul ca Verstappen să continue să câștige curse în acest sezon, oricât ar comenta unii proști pe net.