Sergio Perez, victorie în Arabia Saudită. Fernando Alonso, din nou, pe podium

de Alexandru Monenciu
Luni, 20.03.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sergio Perez a câștigat Marele Premiu de Formula 1 din Arabia Saudită. Max Verstappen a terminat pe 2, iar Fernando Alonso a ocupat ultima treaptă a podiumului.

După o sesiune de calificări dramatică, mai ales pentru Max Verstappen, care s-a văzut nevoit să pornească în cursă de pe locul 15, cursa de duminică se anunța, cel puțin, la fel de plină de acțiune.

Și Charles Leclerc a fost trimis pe poziția a 12-a, după ce Ferrari a schimbat din nou componente ale sistemului de propulsie.

După stingerea semaforului, Fernando Alonso a țâșnit din spatele lui Perez și a preluat conducerea cursei în primul viraj. Russell a urcat pe 3, în fața lui Stroll și Sainz. Dar bucuria spaniolului de la Aston Martin avea să fie stricată de o penalizare de 5 secunde, pentru că nu s-a aliniat corect pe linia de start/sosire.

Odată activat DRS-ul, Sergio Perez a trecut de Alonso și s-a reinstalat la conducerea cursei. Ceva mai în spate, ambii piloți McLaren se vedeau nevoiți să intre la boxe pentru schimbarea aripii față (Piastri a avut un contact cu Gasly, iar Norris a trecut peste resturi rămase pe circuit).

LECLERC ȘI VERSTAPPEN, CURSĂ DE RECUPERARE

Până în turul 5, Leclerc și Verstappen au recuperat câteva poziții, astfel că pilotul celor de la Ferrari ocupa acum locul 9, iar dublul campion mondial locul 11.

În scurt timp, Verstappen a trecut de Gasly și s-a instalat pe locul 9.

Mai apoi l-a întrecut pe Hamilton.

Zhou, Hulkenberg și Bottas au intrat la boxe în turul 12, iar Stroll două tururi mai târziu. În tot acest timp, Perez, Alonso, Russell și Sainz au rămas pe circuit.

Cursa avea să se termine prematur pentru Stroll, după ce a fost informat de la boxe că trebuie să oprească de urgență monopostul Aston Martin. Mașina de siguranță a intrat pe circuit, astfel că piloții au beneficiat de o intrare "gratuită" la boxe.

Perez a rămas pe primul loc, fiind urmat de Alonso și Russell. Între timp, Verstappen a fost promovat până pe locul 4.

Safety Car-ul a revenit la boxe în turul 21. La restart, Perez conducea plutonul, iar, un tur mai târziu, Hamilton a trecut de Sainz pe linia dreaptă. Cu ajutorul DRS-ului, Verstappen a trecut de Russell.

Fernando Alonso a fost următoarea victimă a olandezului de la Red Bull Racing. Mai în spate, Albon a raportat o problemă la sistemul de frânare și a fost nevoit să abandoneze.

Aflat la conducerea cursei, Sergio Perez a crescut ritmul și a păstrat un avantaj de peste 5 secunde în fața lui Verstappen.

Ambele monoposturi Red Bull au trecut linia de sosire, Perez fiind marele învingător.

EMOȚII PENTRU ALONSO

Alonso a încheiat cursa pe locul 3, cu emoții. Asta pentru că a primit o penalizare de 10 secunde, ceea ce l-ar fi promovat pe Russell pe locul 3. Numai că stewarzii au revenit asupra deciziei, iar spaniolul de la Aston Martin și-a păstrat podiumul. Al 100-lea din carieră.

George Russell a revenit pe 4, în fața lui Hamilton, Sainz și Leclerc. Restul topului 10 a fost completat, pe rând, de Ocon, Gasly și Magnussen.

Comentarii (29)

  • Alonso din nou pe podium, dupa ce a pierdut locul III. Super regulament !!!
    2137 2139
  • Din pacate nu vad viata lunga pentru Perez in echipa aia. Nu pune covorul rosu printului. Sa vi tu ca echipa si sa-i spui sa o lase mai moale cu 0.4 sec/tur ca sa poata printisorul sa-l ajunga din urma... Apoi, cat orgoliu sa ai, atunci cand vezi ca iti poti ajunge coechipierul cu acelasi material, sa inventezi o problema la masina ca sa nu iesi cu imaginea sifonata. Apoi cu "problema" sa ii sufli in ultimul tur punctul lui Perez care nu a fortat. Dar sunt convins ca a invatat lectia. Verstappen e bun dar caracter...
    2311 2154
  • Si sa nu mai vorbim despre Ferrari. A castigat primul loc.... la non combat. Sainz portar la deschis usi. S-a trezit orgoliul in el doar cand l-a ajuns Leclerc si acolo a avut grija sa nu mai fie depasit.
    2150 2149
  • @Sak. Leclerc a primit ordin să nu depășească, pe motiv că Sainz are puncte și el nu. Contractele pe termen lung vin și cu anumite dezavantaje. Nu toți au „norocul sau ghinionul” lui Rici care a fost licențiat, primește 27 de milioane de la McLaren și a primit dreptul să fie pilot de rezervă la RedBull. Așa manager mai rar. Când Kimi a fost licențiat de Ferrari ca să-l aducă pe Alonso, a primit doar 8 milioane dar fără drept de activitate în F1. 2009. Și el ca și Rici mai avea un an de contract.
    2126 2125
  • Alonso și toți ceilalți sper să fie atenți la venirea pe grilă.
    2126 2118
  • Regulile sunt pentru aia mici
    Cei de la FIA ca au 2 unitati de masura, in functie de penalizat:)).
    Cursa trecuta Ocon a fost penalizat 10" pentru ca un mecanic a pus mana pe monopost inainte de trecerea celor 5", acum Alonso este iertat de penalizare desi un mecanic era cu mana pe monopost iar celalalt pusese cricul sub masina, scuza fiind ca AM a prezentat imagini cu alte incidente similare, din trecut, nepenalizate ... mai putin cursa din Bahrain. Aia nu se pune, ca este recenta:))!
    Aceste penalizari ar trebui sa fie identice cu cele de la stop&go: mecanicii stau la linie pana expira penalizarea si apoi au voie sa se aproprie. Daca ai fixat cricul sub masina (fara sa o ridici) si mecanicii au luat pozitia de schimb, se economisesc 2-3 zecimi sau chiar mai mult.
    2191 2131
  • @^
    Leclerc a primit ordin ca deja incepuse sa faca greseli incercand sa depaseasca. Ferrari si-a dat seama ca maxim posibil era doar un switch intre ei. Decizia cea mai buna era sa joace cartea sigurantei, ceea ce au si facut. Dar pana la decizie Leclerc era deja un pachet de nervi si facea greseli.
    2144 2144
  • Era sa uit de pachetul de comentatori Digi. Daca chelutu' macar tace cand nu vede sau nu stie, roakaru' e bomba. Cel mai fain a fost cand spunea el ce update-uri aerodinamice ar trebui sa faca Mercedes, pe unde sa fie admisia aerului etc. Cred ca a fost prima oara cand injuram un televizor.
    2199 2146
  • @agramat
    Să vi se scrie cu doi de ă, este impextensiv.

    Verstappen venea de pe 14, cu siguranță a mâncat bine din combustibil. Când a ajuns pe 2 avea deja 5 secunde întârziere.
    S-a speriat Perez pt că o are mică, dovadă că după ce i-au dat liber să tragă, a mai luat 2 secunde avans.
    În ultimul tur Perez a încercat ceva după care s-a concentrat pe declarații. :)

    Puse cap la cap, cum ar putea 2 victorii în 2022 să se transforme în 12? Adică, hai să traversăm strada în siguranță și să dăm tastatura mai în față că se inundă.

    P.S. Hamilton e în grafic, favorit la locul 8.
    2145 2316
  • @@agramat
    nu mai plânge puişor, fără SC verstappen termina la 30 secunde de Perez,
    sigur l-a consolat taică-su cu 2 poace, halal familie
    2311 2144
  • Marius
    Ferrari, au șanse mari la locul 4.
    2134 2201
  • Dom'le, ăștia de la Mercedes își bat singuri cuie în talpă dacă nu-l ascultă pe Hamilton ! Păi ce aerodinamică să aibă mașina aia fără două-trei lanțuri de cocalar atârnate pe undeva ? Sau neîmbrăcată în vreo "pijama" de-a tipului ?
    Ferrari ... vai mama noastră ! Trebuie să le mulțumim, cu adâncă recunoștință, lui Binotto și echipei sale pentru hârbul pe care ni l-au lăsat pe cap ! Nu e de mirare că vor să-și ia cu toții tălpășița, văd ce rablă au putut proiecta și ... scapă cine poate !
    Red Bull cred că au cea mai bună echipă de piloți. Dacă nu-i Max, atunci e Perez. În condiții normale, nu văd vreo altă echipă care să câștige vreun GP anul acesta.
    Alonso, jos pălăria, am fost printre contestatarii lui ; nu mai sunt.
    2137 2310
  • @agramat
    E meritul lui ta'su că Max a ajuns cel mai bun.

    Anul ăsta vom vedea ce poate Perez. Anul trecut a putut 2 victorii.

    Trebuie să ai nuca mică să crezi că Perez mișcă 2 viraje în duel cu Vestappen.

    Dar Hamilton termină pe 8, frustrarea e mare.
    2151 2313
  • @@agramat
    campionatul il câștigă verstappen dar Perez a meritat să câștige cursa de ieri.

    din cauza lui ta'su verstappen are probleme grave la mansardă; pilot de 10, caracter 0

    tu (polpozişa) pari o moară stricată, un obsedat de like-uri si de verstappen, nu te mai oftica pentru nimic, respectă alte opinii, tu transformi automarket intr-un mediu toxic, in ritmul ăsta o să scrii comentarii doar tu
    2315 2133
  • @agramat
    Ar fi o situație ideală.
    Când nu știi să scrii e mai bine să n-o faci. Când manipulezi voturi e mai bine să nu te declari nemulțumit de rezultat.

    Verstappen are caracterul de care are nevoie, s-ar putea adapta chiar și la traficul din România. Văd că suferi din cauza lui Verstappen și ți-ai ales prost momentul pentru că ești așa cum ești.
    2126 2319
  • Caracterul nu se schimbă, te naști cu el și mori cu el. Relațiile tatălui l-a adus în F1 foarte timpuriu, în condiții (aproape neregulamentare) de care nu a beneficiat nimeni, înainte și după el. În ultimii ani s-a maturizat și „norocul” lui se numește Red Bull, mai precis genialul inginer care l-a făcut campion și pe Vettel. Și nu veniți cu victoria de pe Silverstone, că și Leclerc a câștigat la început, dar Ferrari avea tema „Vettel campion” Și Perez are același „noroc”.
    2311 2121
  • Formula lu' peste
    Inteleg ca unii au nevoie in viata de modele masculine de succes, dar asta nu inseamna ca trebuie sa va scoateti neuronii la pensie.
    Pilotii nu mai influenteaza decisiv campionatul de peste 30 de ani ( nu ma refer la cate o reusita stinghera, ici si colo). Fara un monopost performant si o echipa solida, nu sunt decat niste piloti banali, promovati de un marketing agresiv.
    Hamilton era un galactic cat timp monopostul dadea 1s/ tur acum, in aceeasi echipa, este un pilot de pluton; la fel si vettel, iar de atunci si pana acum 2-3 sezoane, monopostul Rbr era o bila de bowling pe care verstappen o folosea ca sa darame popicele (monoposturile) competitorilor; Alonso s-a zbatut in mediocritate in ultimul deceniu si ar fi facut la fel si anul acesta daca AM nu " plagia" rbr.
    Asa ca va rog nu ne mai ocupati timpul cu ode deșănțate adresate unor indivizi al caror singur merit este ca au nimerit- vremelnic- cu pile, bani sau noroc, la volanul unui monopost reusit.
    Fara un SC de la un monopost iesit pe aratura sau ramas in drum, s-ar adormi la cursa dupa 10-15 tururi. Fara DRS nu se depaseste, fara date pe volan si instructiuni de la boxe pilotii sunt pierduti pe circuit, strategiile le fac calculatoarele etc....
    2316 2166
  • Am citit pe o pagină cum că Mercedes vor să-i întrerupă contractul lui Russell iar Hamilton să devină pilotul nr.1 O discriminare...
    12 2080
  • @Pestele formulei
    Verstappen l-a bătut pe Hamilton pe când conducea Mercedesul cu avans de 1 secundă pe tur.

    Prostovanii se vor crampona de ultima cursă, dar în tot sezonul Verstappen l-a chinuit pe Hamilton în fiecare cursă.

    Odele deșănțate îi sunt adresate mediocrului Hamilton care a condus un deceniu o mașină cu o secundă avans pe tur și e normal ca recordurile mediocrului să fie călcate în picioare.

    În 2022 pilotul Verstappen a obținut 15 victori față de cele 2 ale lui Perez pe aceeași mașină. Să contrezi acum vreo stârpitură de net că cei doi nu luptă de la egal la egal nu reprezintă ode. :)

    Vezi-ți de treabă și linge-ți rănile în altă parte! :))
    2136 2315
  • @Pestele formulei
    Am uitat să zic că cufuritu' a fost ajutat de Perez, Masi și Latifi. A câștigat cursa no-cursă.

    Din cele 15 victorii mi-a placut Arabia cand prietenul Latifi a intrat din nou intenționat in gard să-l ajute pe cufurit, Spania unde sclavul Checo s-a lăsat depășit de 2 ori și nu a fost lăsat să atace, Azerbajan unde sclavul și-a făcut iar datoria, Canada şi Olanda unde sluga Yuki a provocat intenționat SC să ajute, Japonia unde s-a dat punctaj complet pentru 30 de minute ca regele să se coroneze pe tăramul motorului şi mai ales Italia unde fanii lui Leclerc au venit să vadă piloții rulānd in spatele SC. Impecabile victorii..

    Am încredere în cufurit pentru că știu că bunicuțu' Marko va aşeza lucrurile şi îi va da pe viitor sclavului Perez un monopost cu 2 secunde mai lent, așa cum a făcut şi anul trecut dupa ce mexicanul prost crescut a surclasat cufuritu' in toate sesiunile din Monaco.
    Insa sunt ofticat că cufuritul nu mai poate câștiga 23 de etape într-un sezon.
    Sunt fan cufuritu' pentru că-mi place paraşuta furată de la Kvyat. Vreau să sar și eu cu ea, poate facem sport in 3.
    2315 2119
  • @Spanac cu lapte
    Vezi că am ajuns exact la subiect. :)

    Frustrat și bou grămadă! :))))
    2120 2308
  • Vrei să ne spui că spanac cu lapte a mâncat verstappen și de asta a avut nevoie de pampersi.
    Bine că recunoști că esti un bou frustrat. Ne-am dat seama demult.
    2304 2122
  • @Spanac Ehemilton Tueștiolaie
    Am fost destul de explicit, mori de prost ce ești cu Hamilton al tău.

    Sigur,Masi și Latifi l-au ajutat mult pe Verstappen ca în 2022 septuplul campion să piardă duelul cu Russell. :)))
    1668 2305
  • Ura nu te ajută să te exprimi. Îi ataci pe toți care postează. În mintea ta bolnavă, cufuritu este Dumnezeu și Hamilton diavolul care te-a tâmpit. Ori ești un hater tâmpit ce vrea să distrugă automarket ori ai probleme grave la cap. Cere ajutor specializat pâna nu-i prea târziu.
    2298 2123
  • @Spanac Ehemilton Tueștiolaie
    agramatule, ce înlocuiește care doar pentru a evita cacafoniile. :) Pus așa, de-a proasta, atestă pretențiile tale de intelectual fin, dar prost de pute. :))))))
    2124 2302
  • Te crezi cel mai deştept de pe pământ dar ai rămas repetent la bun simț. Aici subiectul este formula 1, nu lecțiile tale de româna. În trecut era o placere să vezi comentariile de pe automarket. De când postezi tu, automarket pare un coș de gunoi.
    Nici de hater nu ești bun. N-ai clasa pe care o aveau Mircea 84 si Costel. Nu-ți mai obosi neuronu' singuratic și așa e vai de el.
    2298 2119
  • Citind din Caragiale,mi-am dat seama că prostii din zilele lui erau mai deștepți decât prostii din zilele noastre !
    2285 2124
  • Învățați să comunicați corect în limba română, prostovanilor. Aroganța împachetată în proastă școlarizare dă cu virgulă. :)

    Nesimțirea vine la pachet cu prostia de care dați dovadă, nu e cazul să-i blamați pe alții de problemele voastre personale.

    Și citiți Caragiale cu grijă, există riscul ca Verstappen să continue să câștige curse în acest sezon, oricât ar comenta unii proști pe net.
    2108 2259
  • @prostovan
    Ce vară frumoasă ai avut!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru