Marele Premiu de Formula 1 din Azerbaidjan se anunța o nouă etapă grea pentru majoritatea piloților, iar acest lucru s-a văzut încă din antrenamentele libere și, mai ales, în sesiunea de calificări.
Aceasta din urmă s-a încheiat din nou sub steag roșu, după ce Yuki Tsunoda și Carlos Sainz au intrat în parapent în același viraj.
LECLERC ÎN POLE POSITION
După o cursă de casă plină de ghinion, Charles Leclerc a pornit din pole position în etapa din Baku. Monegascul a stat în fruntea plutonului un singur tur, pierzând prima poziție în favoarea lui Lewis Hamilton. În turul 7, Leclerc fost întrecut și de Max Verstappen.
Prima intrare la boxe a venit destul de repede pentru unii piloți, toți căutând să aibă un avantaj în fața rivalilor. Hamilton a intrat în turul 12, urmat de Verstappen și Perez, printre alții.
Sebastian Vettel conducea plutonul și chiar avea un ritm de cursă foarte bun, dar până la urmă a fost nevoit să intre și el la boxe.
Chiar și așa, a făcut-o cu 18 tururi mai târziu decât ceilalți piloți și a revenit pe circuit pe poziția a șasea.STROLL ȘI VERSTAPPEN PIERD CONTROLUL MONOPOSTULUI
Mașina de siguranță a intrat pe circuit în turul 35, după ce Lance Stroll a pierdut controlul monopostului Aston Martin (din cauza pneului stânga spate) pe linia dreaptă de start-sosire. La restart, Verstappen, Perez și Hamilton au continuat să își dispute locurile fruntașe.
Cursa din Baku a luat din nou o întorsătură neașteptată în turul 47. Max Verstappen a pățit exact același lucru ca Lance Stroll și a lovit parapetul de pe linia de start-sosire. Plin de furie, olandezul s-a retras din cursă, iar Safety Car-ul a întrerupt din nou cursa. Ulterior a fost afișat și steagul roșu.
După 35 de minute, cursa s-a reluat cu start de pe loc în turul 50. Perez, acum pe prima poziție, a pornit foarte bine, urmat de Hamilton, Vettel, Gasly și Leclerc. Campionul mondial en-titre a ratat, însă, intrarea în virajul 1 și a căzut până pe poziția a 15-a.
A fost încă o cursă de uitat pentru Mercedes-AMG F1 Petronas, după etapa din Monaco.
SERGIO PEREZ CÂȘTIGĂ PRIMA SA CURSĂ PENTRU RED BULL RACING
Așadar, la finalul unei curse cu momente dramatice, Sergio Perez a câștigat Marele Premiu de Formula 1 din Azerbaidjan. După o demonstrație de pilotaj excelentă (care i-a și adus titlul de Pilotul Zilei), Sebastian Vettel a terminat pe poziția a doua, iar Pierre Gasly a completat podiumul.
Chiar dacă a încercat să recupereze pe final, Charles Leclerc a terminat pe locul 4. În spatele monegascului, s-au clasat pe rând Lando Norris, Fernando Alonso, Yuki Tsunoda, Carlos Sainz, Daniel Ricciardo și Kimi Raikkonen.
Piloții Mercedes, Valtteri Bottas și Lewis Hamilton, au încheiat pe 12, respectiv 15.
https://www.formula1.com/en/latest/article.alonso-blasts-rivals-for-driving-over-their-abilities-and-says-its-unfair.X5spE79vhNMvv5p3w6NEv.html
In rest, o cursa a confirmarilor: Vettel confirma progresul aratat in Monaco (Costel cred ca-i compune o odă de nu a comentat inca
Era clar ca Lecrerc nu putea sa ramana pe 1 atat timp cat exista DRS. Cand l-am vz pe Lewis pe 1, am tot sperat ca il depaseste Max si poate se intampla, poate nu.
Initial am zis, wow ce greseala din partea Mercedes, 4,6 sec la boxe pt Lewis, apoi am vz ce s-a intamplat, apoi m-am gandit, cam rezizata treaba, echipa a doua RBR, pune un pilot sa intre fix atunci, poate da, poate nu.
M-am bucurat ca Lewis era pe 3, mai crestea spectacolul desi...in 2 curse Lewis era din nou in fata.
Explodeaza cauciucul lui Max, chiar imi parea rau pentru el...nu stiu care a fost desteptul FIA de a decis restart cursa de pe grila, eram sigur ca Lewis trece de Sergio. Cand colo, ce sa vezi, racheta inafara, zici ca era pilot de la coada clasamentului care dorea sa se afirme cu o cursa castigata.
Nah, macar atat, cele 4 puncte diferenta ale lui Max din clasament sunt degeaba.
Aston Martin...chiar ok daca lui Stroll nu ii exploda roata...ajungea si el in puncte.
Sainz, face o greseala de incepator in cursa dar speram la mai multe puncte dupa restart insa s-a lasat depasit de 2 ori, aia e.
Max a fost tradat de pneuri, Mercedes a fost tradata de Hamilton.
Caută o bufniță/cameleon, scoate-i ochii și puneți-i bine în cap să vezi mai clar lucrurile!
....un rezultat gigantic si, categoric istoric pentru liliputana echipa Aston, musai ca imposibil de obtinut de catre cei din Gaydon fara ampla risipa de competenta a lui Vettel in acest debut de sezon...
...doua locuri castigate imediat dupa start de Sebastian, un management al pneurilor dumnezeiesc (18 tururi pe softuri vs monegascul 9 tururi vs olandezul 12 tururi vs mexicanul 13 tururi vs @44 cu 11 tururi), doua depasiri magistrale realizate fara DRS, o clarviziune cereasca in momentele cheie ale grand-prix-ului, si, daca mai era necesar sa risipim niscaiva firave indoieli ale catorva indecisi cu privire la incantatoarea demonstratie de pilotaj pe care a etalat-o multiplul campion german la Baku, *doar* 42% din voturi pentru magulitoarea postura de:
Driver of the Day- Baku 2021...
Sebastian, uriasul meu privilegiu sa fiu contemporanul tau!
Cat despre cursa:
Sergio Perez a fost de departe cel mai bun pilot si a castigat meritat. Mexicanul are 3 podiumuri pe acest circuit, trebuia sa aiba 4 dar rautaciosul de Ocon i-a stricat cursa in 2017.
Checo a obtinut podiumul in 2016 cu Force India fara sa beneficieze de abandonuri ale favoritilor. vettel in schimb a avut ieri noroc cu carul. Domnul Costel omite ca monopostul lui vettel este un mercedes vopsit in verde. Ca pilotii nu profita de materialul de concurs este o alta poveste.
Cursa foarte buna pentru Gasly, Alonso si Alfa Romeo. Cursa foarte proasta pentru Sainz si Ricciardo.
$troll si Verstappen au avut accidente provocate de pneuri si anul trecut. Pe langa ghinion cred ca-i de vina si stilul de pilotaj.
Pacat de Verstappen. Imi placea sa fie un 1-2 pentru Red Bull.
Hamilton a fost prea ambitios si a facut o greseala stupida. Din cursa asta si Mercedes si Lewis au multe de invatat.
Clasamentul general arata foarte bine. Primii 5 la general sunt cu adevarat cei mai buni din competitie.
....un rezultat gigantic si, categoric istoric pentru liliputana echipa Aston..."
Mesajele tale îmi amintesc de fanele lui Michael Jackson care cum apărea pe șcenă și cânta, acelea chiuiau și plângeau cu mâinile întinse spre el. Hai că pe ele le mai înțeleg că doar erau femei și erau atrase de un bărbat, dar tu mai poți da dovadă că-n tine se află testoteron și nu foliculină?
R: nu; ești la un pas să-i reciți vițelului poezia "Luceafărul"- M.Eminescu :))))
Di vina sunteti amandoi Costele.
Pacat de Verstappen si sunt uimit de cum a pierdut Hamilton ocazia de a pleca din Baku cu 14 puncte avans.
Cu un adversar ca Verstappen, un monopost clar peste cel de anul trecut si cu un Perez ca secund care se ridica incet incet peste Bottas nu ai voie sa faci greseli din astea ca sa te lupti pentru campionat.
Păcat de Max, dar nu a fost şi vina echipei, doar au văzut că nu mai are cauciucuri (personal mă aşteptam ca Perez să facă -după 32 de tururi mai avea 10% pe spate şi 5 tururi până la final). Hamilton ...îmbătrâneşte, iar MB nu mai e controlată majoritar de Mercedes.
Perez va termina peste Bottas (cred), așa că va fi interesantă lupta şi la constructori.
Vettel...un pilot talentat dar fără psihic de campion. Da..stiu.. 4 titluri cu RBR, dar să nu uităm greșelile pe care le-a făcut (plecări aiurea de la start, acroșaje cu coechipierul, etc) şi lipsa presiunii (a concurenţei pt titlu). Peste Webber dar sub Leclerc
interventia ta se afla la cote cat se poate de tolerabile ale corectitudinii, doar ca inca departe de a fi perfecta...
tocmai de aceea, urmareste datele urmatoare, si, ce-i cu adevarat definitoriu pentru maretia pilotajului lui Sebastian strunind un monopost de categoria B precum AMR21, tocmai pozitionarea in grand-prix a respectivelor personal best-uri, fapt care certifica titanica reprezentatie a lui Sebastian la Baku, germanul fiind surclasat de doar trei monoposturi de uzina dar cu personal- best-uri realizate mai adanc in grand-prix(+2,3,4 tururi) cand musai ca devenisera mai usoare, evident in valori absolute....
Each driver’s fastest lap:
Rank Driver Car Fastest lap Gap On lap
1 Max Verstappen Red Bull-Honda 1’44.481 44
2 Sergio Perez Red Bull-Honda 1’44.687 0.206 45
3 Lewis Hamilton Mercedes 1’44.769 0.288 43
4 Sebastian Vettel Aston Martin-Mercedes 1’44.890 0.409 41
5 Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda 1’44.939 0.458 46
6 Pierre Gasly AlphaTauri-Honda 1’45.220 0.739 44
7 Lando Norris McLaren-Mercedes 1’45.326 0.845 41
8 Charles Leclerc Ferrari 1’45.382 0.901 46
9 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari 1’45.575 1.094 44
10 Kimi Raikkonen Alfa Romeo-Ferrari 1’45.601 1.120 43
11 Fernando Alonso Alpine-Renault 1’45.624 1.143 42
12 Valtteri Bottas Mercedes 1’45.665 1.184 43
13 Carlos Sainz Jnr Ferrari 1’45.700 1.219 42
14 Daniel Ricciardo McLaren-Mercedes 1’45.713 1.232 43
15 George Russell Williams-Mercedes 1’45.959 1.478 43
16 Lance Stroll Aston Martin-Mercedes 1’46.207 1.726 28
17 Nicholas Latifi Williams-Mercedes 1’46.608 2.127 42
18 Mick Schumacher Haas-Ferrari 1’47.624 3.143 41
19 Nikita Mazepin Haas-Ferrari 1’47.747 3.266 40
20 Esteban Ocon Alpine-Renault 1’50.850 6.369 2
Il mai doare inca mana din 2017 in Australia, de asta n-a dat cu pumnul in masa.
Angela Cullen isi merita fiecare centima zilele astea, sunt ferm convins ca numarul de depresii aparute la Brackley a crescut exponential incepand din dupa-amiaza zilei de duminica, inclusiv Toto lasa impresia ca tre' sa beneficieze de cateva sedinte de consiliere...
...sper totusi ca Angela Cullen sa aiba mult de lucru cu pacientul *suprem*, iar recuperarea acestuia sa fie si lunga si anevoioasa, asta numa' din cauza varstei suficient de inaintate a acestuia...
..recomand, pentru o recupare completa, ca acesta sa nu participe la cursa urmatoare, un astfel de traumatism mental incasat la Baku lasand urme suficient de adanci iar, dupa stiinta mea, Benz AMG Petronas detine sub contract un pilot de rezerva, Vandoorne, extrem de util in momentele de cumpana psihofizica pe care le traverseaza ocupantul monopostului44...
sunt convins ca va amintiti conversatiile avute pe tot parcursul primaverii...
Toto Wolff: * "supremu' " nu face greseli*
grandprix247.com/2021/06/07/wolff-hamilton-doesnt-make-mistakes/
..ehhh, uite ca realitatea-i alta....
oricine poate ceda sub presiune!
...toata dilema constand in forta/tenacitatea Max&RBR de a reusi sa-i defloreze cat mai des&profund acel microclimat de confort....
pacat pentru Max, cu o victorie cat se poate de meritata la Baku aseza vreo 15 puncte fata de urmaritor la general, asta fara sa mai contabilizez ierarhia alterata din prima etapa desfasurata in Bahrain dar si "commedia dell'arte" de la Imola....
a uitat sa comute functionarea franelor pe ambele axe inainte de restart?
uitarea reprezinta una din simptomele certe care anunta sosirea andropauzei(senectutii)...
daca zici ca-s departe de adevar atunci sunt dispus sa-ti ofer o alta cauza, rapus de propria fatarnicie:
"it's a marathon, not a sprint"
declara "inestimabilul" inaintea restartului din turul49....
@lol,
orice pilot la aproape 37 de ani isi doreste finaluri de curse cat mai domoale cu putinta, nicidecum balamucul unui restart cu doua tururi inainte de final si, cei definitoriu pentru Baku, dupa vreo ora si jumatate de alergat printre glisiere si ziduri....
....Benz AMG & suprema lighioana raman in continuare mangaiati de zeii F1, urmeaza un traseu ale carui spatii de esapare se intind de la Marseille pan' la Toulon!
...e liber la greseli pentru senioru' *suprem*!!!
Mi-e teama insa ca urmeaza curse la care nu Mercedes o sa stea capra ...
hai sa te aduc in secolul XXI,
refacerea inocentei este o procedura arhicunoscuta in zilele noastre, iar in F1 dr Toto este deja notoriu pentru faptul ca stapaneste la perfectie reconstructia neprihanirii microclimatului pentru supraestimatul44....
"Stii pe cineva care face asta?", l-a intrebat Gasly.
"Da, cred ca jumatate dintre piloti o fac", a replicat Vettel.
De acord si eu cu tine si Alonso, cine peturba caliticarile, accident sau blocare pe traseu, obligandu-i pe ceilalti sa incetineasca, in ultimile 3-4 minute a fiecarei secvente, ar trebui pedepsiti cu retrogradare pe grila. Acum, pe langa faptul ca nu patesc nimic, mai au dreptul sa bage si masina in garaj sa mestereasca la ea, pe cand ceilalti le tin in parcul inchis.
Singura mea problema este ca acest aspect nu trebuia adus in discutie chiar de catre Alonso, tinand cont de incidentul cu Piquet jr. de la Singapore prin care brazilianul a intrat voit in zid cauzand intrarea masinii de siguranta si facilitand schimbul de gume pt. Alonso prin care a pastrat prima pozitie
coerenta argumentationala care-i in posesia ta nu face niciun rabat de la un anus contra naturii....
iata ca principiile care-mi calauzesc itinerariul pe AM au ajuns sa fie puse la indoiala de catre un straveziu strajer al moralitatii absolute, cel care evolueaza voluntar si constant doar pitulat dupa @....
....pai cum vine asta?!
ofera-ti o explicatie onesta si, rogu-te, n-o mai face publica, asta fiindca subsemnatul stapaneste raspunsul cu mult inainte ca tu sa debutezi in acea atat de necesara igiena a propriilor "dogme"....
"Următorul act al dramei. Efectuȃnd procedurile normale din turul de formare, Lewis Hamilton a accesat ceea ce echipa numeşte “Magic Button”. Este vorba de un comutator ce îndeplineşte mai multe funcţii, legate de frȃne. Prin acţionarea sa se grăbeşte încălzirea discurilor faţă, acestea reflectȃnd o parte din căldură spre pneuri pentru ca acestea să nu cadă sub limita inferioară a ferestrei de operare. Pentru a face asta balansul frȃnelor se mută spre faţă cu peste 75% (pȃnă la 92% în momentul de vȃrf). În acelaşi timp este accesată maparea pentru recoltare maximă a energiei pierdute pe frȃnare prin intermediul MGU-K (Start mode 1). Tot acţionarea comutatorului face ca pe display să apară în acele momente doar temperatura frȃnelor şi a pneurilor).
Poziţionat agresiv, puţin oblic, septuplul campion a avut parte de o lansare mai bună şi i-a luat faţa lui Perez la accelerarea scurtă spre primul viraj. Mexicanul a tras şi el agresiv spre stȃnga, obligȃndu-l pe britanic să facă la fel. Dar apoi maşina acestuia nu a virat de fel şi s-a dus glonţ în faţă. Pȃnă atunci pilotase excepţional, acoperind limitările monopostului printr-o manieră ce urcase Mercedes-ul dincolo de locul meritat din punct de vedere al competitivităţii. Ce se întȃmplase? Lewis a lovit fără intenţie din nou comutatorul cȃnd a tras brusc spre stȃnga de volan, balansul frȃnelor s-a dus direct la 92% pe faţă(ultimele info converg catre 86.5%), a blocat evident puntea respectivă şi maşina s-a dus ca o sanie. Game over şi pentru al doilea candidat la titlu. Pentru prima dată în 2021 meci nul între cei doi."
Eu cred că Hamilton a comis-o exact ca Vettel, tot în Azerbaidjan, când, fiind în spatele lui Bottas, după ieşirea safety car-ului, a forţat nota, pierzând controlul si cursa. Se întâmpla în urma cu 3 ani, cred
În condiţiile în care Vettel este pe val, vreau să SUBLINIEZ că în 2018-19 Ferarri a pierdut campionatul la piloţi si la constructori numai şi numai pe mâna acestui mare campion. Nu pot fi contrazis cu argumente nici măcar de @Costel...
Recunosc, sunt fan Ham din 2016
nu distrage atentia cu aparenta agresivitate a mexicanului la restart, Perez s-a comportat impecabil pentru un nativ de la sud de Rio Grande!
https://youtu.be/QbObB81Rujg?t=30
chiar nu se vede pe onboard-ul monopostului44 ca, pana-n primul viraj dupa restart, ar fi atins involuntar respectivul comutator (pozitionat in partea dreapta-sus a volanului), tocmai d-asta continui sa sustin aceeasi brambureala mentala a *inestimabilului* ca fiind singura vinovata pentru deliciosul rateu al supraestimatului dupa cca doua ore de efort/stres...
...pur si simplu a uitat sa revina la balansul standard al franelor la terminarea turului de formare pentru al doilea start din grila....
bobita, traim momente unice in F1....
*inestimabilul* a incheiat sub Mazepin la Baku!
extrem de oportun link-ul dumitale,
pana si Benz AMG confirma voalat faptul ca ocupantul monopostului44 este un lache....
Iti intelegem slabiciunea pentru cel mai ingenunchiat pilot ever, dar asta nu scuza necunoasterea!
Sezonul 2018 a fost echilibrat pana in vara, cand Hamilton avea 5 victorii si Vettel 4 ( era invers daca nu gafa in germania). Dupa vacanta, MB a castigat 6 din ultimele 8 curse. De 2019 ce mai vorbim? Ferrari a abandonat in 20% din curse si castigau la piloti doar daca adunau punctele lui Leclerc cu ale lui Vettel.
PS: calitățile piloților se văd mai bine pe astfel de circuite unde mașinile devin mai egale ca performanță (Vettel, Alonso etc)
"Ţine minte că tăcerea este uneori cel mai bun răspuns"-Dalai Lama
Hai să-ți spun o poveste: cică un curcan stătea de vorbă cu un taur și îi spunea acestuia că tare mult și-ar dori să ajungă în vârful copacului, însă nu poate pt.că e slăbit și nu are forță. Taurul i-a spus să mănânce din rahatul lui deoarece conține nutrimenți ce-l pot ajuta să devină mai puternic. Făcând asta curcanul, a doua zi observă că a putut să urce pe prima creangă a copacului, dar nu mai sus. Drept pt.care a continuat să mănânce din rahatul taurului până când a ajuns în vârful copacului. Dar ajuns acolo l-a văzut un vânător și l-a împușcat.
Morala: mâncând rahat de la o zi la alta poți ajunge undeva în vârf, sus, dar să nu crezi că vei rămâne acolo pentru mult timp, definitiv! Așa și cu ăștia: lasă-i să "mănânce" cât vor ei că ți-am zis urmările!
Pentru mine BLM-istul este doar un pilot bun cu o mașină foarte bună, dar un foarte mare ipocrit. Nici pe Schumacher nu îl interesa de ceilalți (de multe ori depășind orice limită), dar măcar Schumacher nu era ipocrit. Cât despre diferența de valoare nu am fi știut cât de mică e dacă Russel nu concura 1 etapă pe mașina lui Hamilton. Știi tu, adevărul iese întotdeauna la suprafață.
Astea-s motivele principale pt.care fiecare înțelege/interpretează cum vrea