Grupul Fiat-Chrysler (FCA) pare determinat să facă tot posibilul să readucă Alfa Romeo pe linia de plutire, iar pentru acest lucru este vizata inclusiv o participare semnificativă în sporturile cu motor.
Sergio Marchionne, CEO-ul FCA, consideră că brandul italian trebuie să revină în Formula 1 şi să construiască propriul monopost pentru a recăpăta încrederea fanilor. Asta chiar dacă în Formula 1 există deja un alt brand FCA, Ferrari, singura echipă care a concurat în fiecare sezon al competiţiei şi care se bucură de cel mai mare succes în rândul fanilor.
"Pentru a-şi restaura numele, Alfa Romeo trebuie să ia în considerare revenirea în Formula 1. Probabil că ar lucra cu Ferrari. Alfa Romeo este capabilă să-şi producă propriul şasiu, la fel cum este capabilă să realizeze propriul motor", a declarat el pentru publicaţia italiană Gazzetta dello Sport.
Cu toate acestea, cel mai probabil proiectul ar implica propriul şasiu şi utilizarea unor motoare Ferrari, întrucât dezvoltarea unui proiect separat pentru realizarea unităţilor de propulsie ar fi mult prea costisitoare.În schimb, Marchionne a exclus varianta ca Alfa Romeo să participe în competiţii de anduranţă precum Cursa de 24 de ore de la Le Mans, considerând că Formula 1 este un proiect mai potrivit.
Via Motorsport
pe de alta parte (in mare parte justificat) cu exceptia Ferrari marcile auto italiene sufera de lipsa de imagine si incredere (ca sa nu mai vb ca adesea nici solutiile tehnice nu sunt peste concurenta)... pana si Maserati (dupa ce a crescut anul trecut pe baza impactului produs de noutatile Quattroporte si Ghibli) nu rupe gura targului oadata ce efectul de ”blitzkrieg” a trecut (iata ca dupa ce anul trecut se laudau din ianuarie cu recordurile de vanzari, anul asta tac ca porcul in papusoi ceea ce ne duce cu gândul la rezultate proaste)
as prefera ca Alfa Romeo sa ajunga la Audi care ar revitaliza cu siguranta marca (imagine, solutii tehnice si vanzari)
- 2014: 36 448 unitati
- 2015: 32 474 unitati
Degeaba te duci în F1 dacă nu ai o gamă de modele solidă, modernă, fărăprobleme de calitate. Iar asta se cconstruiește în timp, cu eforturi umane și materiale. Avem exemplul clasic de Audi, mai nou Volvo, Opel se străduiește și el.Dacă era așa simplu, se duceau toți 2-3 sezoane în F1 și rupeau gură târgului....Poate macaroane asta s-o fi inspirat din succesul comercial al modelelor LotusO:-)
4C era in doua variante , coupe si cabrio, si sunt magnifice. Baiatul care trebuia sa le tina curate era permanent cu carpa pe ele. Inca n-am vazut nici o masina sub $100,000 pe care toti, de la copii la adulti, sa simta nevoia s-o atinga, sa puna mana pe ea, asa cum am vazut la standul Alfa.
Le tin pumnii si sper sa-si revina, dar sub Marchione, sincer ma indoiesc c-or sa gasesasca vreodata solutii cu care sa iasa din criza.