Succesul înregistrat de britanici în primul sezon al unei noi ere din punct de vedere al regulamentului tehnic a fost însă meteoric: la finalul anului, proaspătul campion mondial Jenson Button a plecat la McLaren, iar Brawn GP a fost achiziţionată de Mercedes după ce planurile privind o operaţiune similară cu McLaren au eşuat.
Capul de afiş al lunilor premergătoare noului campionat a fost revenirea spectaculoasă a lui Michael Schumacher în Formula 1, însă nimeni nu se aştepta ca noua echipă Mercedes să poată lupta din nou pentru trofee în 2010, în special din cauza lipsei fondurilor pentru dezvoltarea noului monopost.
În schimb, Red Bull Racing pornea că favorită după cele trei victorii consecutive obţinute în finalul sezonului precedent, iar Ferrari se anunţă drept una dintre principalele rivale în special după cooptarea în echipa a dublului campion mondial Fernando Alonso.
Sezonul 2010: micile şicane din afara circuitului
Sezonul 2010 a stat sub semnul echilibrului, iar Red Bull, McLaren şi Ferrari şi-au împărţit victoriile, însă echipa britanică părea să aibă un avantaj. În general, duelurile pe circuit dintre Vettel şi Alonso au lipsit, însă cei doi piloţi au oferit un moment amuzant. În timpul unui interviu acordat televiziunilor, Alonso a fost "sabotat" de Vettel, care s-a apropiat din spate şi i-a ridicat şapca pe cap.
Titlul mondial i-a revenit în cele din urmă lui Vettel, care câştigat cursa decisivă din Abu Dhabi, însă punctele de referinţă au fost eroarea de strategie a Scuderiei şi dificultatea lui Alonso de a-l depăşi pe Vitaly Petrov. "Sincer să fiu, am rămas fără cuvinte, nu ştiu ce ar trebui să spun în acest moment. Este incredibil", a fost reacţia lui Vettel de la finalul cursei, în timp ce Alonso a admis că este dezamăgit de verdictul final. "Este un sentiment trist, dar nu mai putem face nimic acum".
Sezonul 2011: controversa de la Monza
Lucrurile s-au schimbat radical în sezonul 2011, care a fost dominat cu autoritate de Sebastian Vettel. Germanul a câştigat într-o manieră impresionantă cinci dintre primele şase curse ale anului, în timp ce Alonso a aşteptat a noua cursă a sezonului de la Silverstone pentru a obţine prima sa victorie.
Vettel a fost de neoprit inclusiv în Marele Premiu al Italiei, însă a fost depăşit la start de Alonso şi, înainte de a ajunge din nou pe prima poziţie, a trebuit să-l depăşească pe spaniol.
În turul cinci, pilotul echipei Red Bull l-a atacat pe rivalul său în virajul Grande, însă a fost nevoit să iasă cu două pneuri pe iarba de pe margine din cauza modului în care s-a apărat spaniolul. În cele din urmă, el a reuşit să treacă în faţă în şicana Roggia. "Nu avem nimic de pierdut în duelurile cu Vettel. Conduce campionatul cu 100 de puncte, aşa că, atunci când trebuie să ne apărăm, vom fi un pic mai duri cu el", a explicat Alonso motivul pentru care l-a forţat pe Vettel să iasă de pe banda de asfalt a circuitului.Vettel a cucerit titlul după Marele Premiu al Japoniei, în timp ce Alonso a ocupat doar locul patru în clasamentul general.
Sezonul 2012: duelul de la Monza se repeta, cu rolurile inversate
Vettel nu a reuşit să continue dominaţia şi anul următor, atunci când Formula 1 a avut şapte câştigători diferiţi în primele şapte etape ale sezonului. Treptat, părea să devină anul lui Alonso, iar înaintea cursei de la Monza spaniolul era lider în faţa lui Vettel cu un avans de 24 de puncte.
Marele Premiu al Italiei a oferit însă un nou duel între cei doi piloţi, iar de data aceasta rolurile au fost inversate. Alonso a petrecut 10 tururi în spatele lui Vettel înainte de a iniţia un atac decisiv în virajul Grande, însă a fost forţat de german să iasă de pe circuit.
De data aceasta, Vettel a fost penalizat cu un drive-through pentru acest incident, după ce FIA a înăsprit semnificativ regulile cu privire la modalitatea în care un pilot se poată apăra în timpul unui atac. "Am pierdut 10 tururi în spatele lui şi nişte secunde bune după incident. Cu siguranţă monopostul a suferit defecţiuni, pentru că am sărit pe iarba la 330 km/h", a explicat Alonso la finalul cursei.
După cursa de la Monza, Alonso avea un avans de 39 de puncte în faţa lui Vettel, însă germanul a obţinut apoi patru victorii consecutive şi, cu un loc şase în etapa finală din Brazilia, şi-a asigurat al treilea titlu mondial cu un avans de trei puncte în faţa lui Alonso.
Sezonul 2013: duel la start în Bahrain
Cu o victorie şi un podium după primele trei etape, Vettel începea marşul spre un al patru titlu mondial, iar circuitul din Bahrain avea să ofere unul dintre puţinele sale dueluri cu Alonso de pe parcursul anului. Acesta s-a petrecut chiar la start, atunci când Vettel a plecat de pe locul doi din spatele lui Nico Rosberg, iar Alonso de pe trei. Spaniolul a profitat de un atac al germanului asupra lui Rosberg şi a reuşit să se intercaleze între cei doi pe exterior, însă Vettel şi-a recăpătat apoi poziţia secundă în virajul cinci.
"La start a fost o luptă echilibrată. Am ştiut că este crucial să ajung în frunte pentru a putea să-mi construiesc un avans şi apoi să gestionez pneurile", avea să spună Vettel la finalul cursei.
Pentru Vettel au urmat noi victorii în Canada şi Germania, iar speranţele lui Alonso la titlu s-au năruit rapid după pauză de vară: rivalul său german a câştigat ultimele nouă curse ale sezonului şi şi-a adjudecat astfel al patrulea titlu mondial.
Sezonul 2014: dueluri în pluton
Mercedes a fost constructorul care a dezvoltat cel mai bine noile unităţi de propulsie cu motoare turbo V6 de 1.6 litri, astfel că luptă pentru titlu a fost una internă intre Lewis Hamilton şi Nico Rosberg,.
Prin urmare, rivalii de la Red Bull Racing şi Ferrari au fost nevoiţi să se mulţumească cu lupta pentru podiumuri sau doar pentru ultimele puncte puse în joc.Inevitabil, acest lucru a generat mai multe dueluri pe circuite intre Vettel şi Alonso, iar pe parcursul anului s-au înregistrat trei astfel de evenimente majore. Circuitul de la Silverstone a găzduit primul şi cel mai tensionat duel dintre cei doi, atunci când aceştia au luptat pe final pentru locul cinci. Alonso s-a apărat timp de 13 tururi în faţa atacurilor germanului, iar ambii piloţi s-au plâns prin radio de tacticile "incorecte" ale adversarului înainte ca Vettel să treacă în faţă cu cinci tururi înainte de final.
De altfel, la final, Alonso a afirmat că Vettel l-a depăşit după ce a ieşit de pe circuit, lucru interzis de regulament. "Ştiam că voi pierde poziţia. Vettel m-a depăşit după ce a ieşit de pe circuit. A terminat în faţa mea, dar sunt mândru de cele 13 tururi ale mele", a spus el, în timp ce Vettel a admis ulterior că schimbul de replici prin radio a fost unul prostesc. "A fost foarte echilibrat duelul, poate prea echilibrat. A devenit un pic prostesc când am început amândoi să ne plângem unul de celălalt că am ieşit de pe circuit, nu cred că fanilor le pasă prea mult dacă monopostul este un pic prea mult în stânga sau în dreapta".
În etapa următoare de la Hockenheim, Alonso a făcut una dintre cele mai bune curse ale sezonului, atunci când a ocupat locul cinci după ce a luptat roată la roată atât cu Vettel, cât şi cu coechipierul acestuia de la Red Bull Racing, Daniel Ricciardo. Ulterior, în Statele Unite, Alonso l-a depăşit din nou pe Vettel, însă de data aceasta duelul a fost unul inegal: pilotul Scuderiei Ferrari era echipat cu pneuri mai proaspete şi de compoziţie mai moale decât rivalul său.
Ce urmează în 2015
Dezamăgirile suferite pe parcursul sezonului 2014 i-au determinat pe ambii piloţi să-şi părăsească propriile echipe. Vettel a profitat de o clauză din contract pentru a-şi rezilia înţelegerea cu Red Bull Racing, în timp ce Alonso a căutat o altă oportunitate după cinci ani în care nu a obţinut niciun trofeu alături de Ferrari.
Spaniolul nu şi-a confirmat încă planurile pentru 2015, însă se anticipează că va concura pentru McLaren, în ciuda unor noi informaţii potrivit cărora ar putea alege să facă un an de pauză şi să concureze în Cursa de 24 de ore de la Le Mans.
parca Alonso a sfarsit-o mai rau, ramane pe bara un an de acomodare fara F1 apoi restul anilor ca tocmai s-a acomodat
fiti pe faza maine
Alonso vs Button vs Magnussen reveald!
http://www1.skysports.com/f1/news/12479/9600064/mclaren-schedule-important-media-event-for-thursday-at-their-woking-base
Nu inteleg de ce toata lumea insita pe faptul ca Alonso nu l-a depasit pe Petrov in 2010 oricum titlul era pierdut din cauza strategiei eronate a celor de la Ferrari pentru si daca il depasea in fata lui Petrov era Nico Rosberg pe aceeasi strategie cu un Mercedes foarte competitiv la acea vreme si mult mai greu de depasit... asta daca nu uitam ca in 2010 depasirile erau mult mai grele si mai rare din cauza pneurilor Brigistone, defapt AduDahbi era unul dintre cele mai plictisioare curse din calendar.
Nu specifici ca Alonso si-a facut praf coechipierii in toti acesti ani
pe cand Vettel sa facut de ras cu Riciardo.
Ce ma intriga cel mai mult e faptul ca reusiti sa il puneti in lumina proasta dupa toate eforturile lui din ultimi ani... Reactile care le vad pe forumul automarket la adresa lui Alonso sunt dezgustatoare... Nu inteleg de ce!