Condimentată cu câteva reprize de ploaie slabă, ultima cursă de Formula 1 din acest an a oferit un spectacol greu de egalat în care Jenson Button a obţinut victoria pentru McLaren.
Britanicul a avut inspiraţia de a rămâne pe circuit la prima apariţie a ploii, iar ulterior a profitat la maxim de un acroşaj între Lewis Hamilton şi Nico Hulkenberg pentru prima poziţie. Pilotul echipei Force India a avut şansa unei victorii istorice pentru Force India, însă în încercarea de a trece de britanic a derapat în primul viraj şi a lovit monopostul McLaren.
Button a avut de îndeplinit o simplă formalitate pentru a trece primul linia de sosire sub Safety Car, după ce Paul di Resta a lovit monopostul de zid pe linia de start-sosire.
VETTEL, CAMPION ÎN CIUDA PLOILOR ŞI A DEFECŢIUNILOR TEHNiCE
Incidentul Hamilton - Hulkenberg, dar şi o depăşire spectaculoasă la start în faţa lui Felipe Massa şi Mark Webber, l-au ajutat pe Alonso să termine pe locul doi, însă acest lucru nu a fost suficient pentru ca spaniolul să cucerească titlul, întrucât Sebastian Vettel a ocupat locul şase.
Germanul a ratat startul, a fost lovit de Bruno Senna în primul tur şi a coborât pe ultima poziţie, pilotând tot restul cursei cu o defecţiune la sistemul de evacuare.
Totuşi, el a revenit spectaculos până în zona poziţiei a opta şi a fost primul care a decis să utilizeze pneurile intermediare în ultima treime a cursei. Chiar dacă mecanicii nici măcar nu erau pregătiţi pentru această schimbare de strategie, Vettel a încheiat cursa pe locul şase, cu trei puncte peste Alonso în clasamentul general.
Cu această ocazie, Vettel a devenit la vârsta de 25 de ani şi 145 de zile cel mai tânăr triplu campion mondial din istoria Formulei 1, depăşind recordul stabilit de regretatul Ayrton Senna în 1991 la vârsta de 31 de ani şi 227 de zile.
Ultima poziţie pe podium i-a revenit lui Felipe Massa, în timp ce Mark Webber a salvat locul patru pentru Red Bull în faţa lui Hulkenberg, care în ciuda acroşajului cu Hamilton şi a unei penalizări de tip drive-through a obţinut locul cinci.
FINAL DE CARIERA PENTRU SCHUMACHER
În drumul spre locul şase, Vettel l-a depăşit pe final pe Michael Schumacher, care a reuşit astfel să câştige şase puncte la ultima sa cursă în Formula 1.Cea de-a doua carieră a lui Schumacher în Formula 1 a început în 2010 şi s-a desfăşurat pe parcursul a trei sezoane în care singura performanţă majoră a fost un podium obţinut în acest an în Marele Premiu al Europei de la Valencia.
Septuplul campion mondial a mai obţinut în 2012 şi un pole position pe circuitul de la Monaco, însă acesta nu a fost luat în considerare în statisticile oficiale din cauza unei penalizări de cinci poziţii pe grila de start. Pe parcursul celor trei ani, Schumacher a câştigat doar 197 de puncte, cele mai puţine fiind obţinute în 2012: 49.CATERHAM SMULGE LOCUL 10 LA CONSTRUCTORI
Jean-Eric Vergne (Toro Rosso), Kamui Kobayashi (Sauber) şi Kimi Raikkonen (Lotus) au ocupat ultimele poziţii care au adus puncte, iar Vitaly Petrov a terminat pe poziţia a 11-a pentru Caterham. Echipa patronată de Tony Fernandes a obţinut astfel cel mai bun rezultat din istorie şi a terminat sezonul pe locul 10 în clasamentul constructorilor, ultima recompensat cu bani de Bernie Ecclestone.
Rusul, care cel mai probabil s-a aflat la ultima cursa în Formula 1, l-a depăşit însă cu mare uşurinţă pe Charles Pic (Marussia) în momentul în care amândoi au fost ajunşi din urmă de Fernando Alonso, lucru care a condus la speculaţii ca francezul s-a dat intenţionat la o parte pentru că a semnat deja cu Caterham pentru anul viitor.
HAMILTON, ABANDON LA ULTIMA CURSA PENTRU MCLAREN
Hamilton a fost unul dintre cei cinci piloţi care au abandonat pe parcursul cursei, astfel că britanicul şi-a încheiat cariera la McLaren într-un mod nefericit înainte de plecarea la Mercedes, în ciuda faptuilui ca a plecat din pole position şi a fost lider până la începerea mai puternică a ploii. Cu toate acestea, Hamilton a reuşit să stabilească cel mai bun timp în cursă în turul 38, când a fost coronometrat cu 1:18.069. În afara britanicului au mai abandonat Romain Grosjean, Pastor Maldonado, Senna şi Sergio Perez.
Hamilton părăseşte McLaren la capătul unei aventuri de şase sezoane în care a câştigat un titlu mondial în 2008 şi a terminat pe locul doi în sezonul de debut. Ultimele patru sezoane au fost însă mai puţin prolifice în contextul dominaţiei autoritare a lui Sebastian Vettel, britanicul ocupând doar locurile patru sau cinci.
CINE PLEACĂ DIN FORMULA 1?
Este posibil ca Marele Premiu al Braziliei să fie ultima cursă în Formula 1 pentru piloţi precum Kamui Kobayashi, Bruno Senna, Heikki Kovalainen, Vitaly Petrov sau Pedro de la Rosa, întrucât niciunul dintre ei nu are încă un contract valabil pentru 2013.
De asemenea, este posibil ca acesta să fie ultimul Mare Premiu pentru HRT, echipă care la finalul cursei şi-a concediat toţi angajaţii din cauza dificultăţilor financiare şi aşteaptă un investitor salvator până în 30 noiembrie, ziua în care echipa trebuie să plătească taxa de participare în Formula 1 pentru 2013 în valoare de 500.000 de dolari.
BRAZILIA - REZULTATE CURSA:
1. Button McLaren-Mercedes 1h45:22.656 2. Alonso Ferrari + 2.754 3. Massa Ferrari + 3.615 4. Webber Red Bull-Renault + 4.936 5.Hulkenberg Force India-Mercedes + 5.708 6. Vettel Red Bull-Renault + 9.453 7. Schumacher Mercedes + 11.900 8. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 28.600 9. Kobayashi Sauber-Ferrari + 31.200 10. Raikkonen Lotus-Renault + 1 lap 11. Petrov Caterham-Renault + 1 lap 12. Pic Marussia-Cosworth + 1 lap 13. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 14. Kovalainen Caterham-Renault + 1 lap 15. Rosberg Mercedes + 1 lap 16. Glock Marussia-Cosworth + 2 laps 17. De la Rosa HRT-Cosworth + 2 laps 18. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 laps 19. Di Resta Force India-Mercedes + 3 laps Fastest lap: Hamilton, 1:18.069 Not classified/retirements: Driver Team On lap Hamilton McLaren-Mercedes 55 Grosjean Lotus-Renault 6 Maldonado Williams-Renault 2 Senna Williams-Renault 1 Perez Sauber-Ferrari 1 World Championship standings, round 20: Drivers: Constructors: 1. Vettel 281 1. Red Bull-Renault 460 2. Alonso 278 2. Ferrari 400 3. Raikkonen 207 3. McLaren-Mercedes 378 4. Hamilton 190 4. Lotus-Renault 303 5. Button 188 5. Mercedes 142 6. Webber 179 6. Sauber-Ferrari 126 7. Massa 122 7. Force India-Mercedes 109 8. Grosjean 96 8. Williams-Renault 76 9. Rosberg 93 9. Toro Rosso-Ferrari 26 10. Perez 66 11. Hulkenberg 63 12. Kobayashi 60 13. Schumacher 49 14. Di Resta 46 15. Maldonado 45 16. Senna 31 17. Vergne 16 18. Ricciardo 10
Vreti sa ninga? Uitati-va la raliul Suediei!
Foarte tare patania lui Raikonen.
Ma bucur pentru Schumi ca a terminat onorabil. Ma asteptam la mai mult, dar avand in vedere ca la un moment dat era ultimul ...
M-ar durea foarte tare sa va il la anul pe Hamilton reusind sa faca fata la Mercedes. Sunt in continuare foarte curios sa stiu adevaratele motive pentru care Schumi nu a mai continuat.
Toata conspiratia universului nu l-a putut opri pe Sebastian.
Felicitari.
Pacat de Ham =(
daca te vei califica de 3 ori in fata lui alonso vei primi o penalizare de 10 locuri.
BRAVO ALONSO AHAHAHAHAHAHAH.
cine doreste sa facem o cheta pentru un trofeu acordat vice-campionului sa ma anunte. facem unu frumos
Felicitari lui Alonso pentru ca a facut ca acest sezon sa ne tina sub suspans tot anul. Sunt fan Ferrari, dar nu am ce sa ii reprosez....masina a fost cu mult sub Red Bull sau McLaren.
Felicitari tuturor celorlalti piloti care ne-au delectat cu bune sau rele in 2012.
Tare faza cu Raikonnen cand a iesit de pe pista si a revenit.. :)
Astept sezonul 2013!!!
se confirma din nou
HA! HA! HA! HA!
o cursa buna pentru Alonso dar nu suficient
hamilton un dezastru ca de obicei
In aceste timpuri cum a spus si unul dintre comentatori poti fi cel mai bun pilot daca nu ai masina esti praf.
Bravo pentru o cursa si un intreg sezon in care s-a luptat pana in ultimele tururi
Imi pare rau pentru Alonso dar, dupa cum a spus, anul viitor o vor lua de la capat.
P.S. Pacat de Hamilton si de Hulkenberg, sincer s-au descurcat super si cred ca meritau sa termine cursa, dar din pacate s-a intamplat un accident, pacat. Pacat de cursa lui Schumacher... cele 3 ani au fost un cosmar constant si sincer, ma bucur ca s-a retras, nu merita ultimii trei ani, dar shit happens.
Cat despre Ferrari, din pacate este timpul ca anumite persoane sa plece din echipa, pentru ca incepe munca pentru sezonul viitor si poate este timpul sa treaca la lucruri serioase. Nu cred ca este nevoie de un monopost foarte rapid, pentru ca Alonso sa castige cred ca are nevoie doar de un monopost rapid, ceea ce din pacate in 2012 nu a fost cazu.
Sa vedem in 2013.
P.S. Vettel sa-i multumeasca lui Grosjean si lui Raikkonen, fara ei nu castiga titlul in acest sezon. Ce comic a fost cand Raikkonen l-a evitat pe Vettel, dar era oricine altcineva in fata lui, deh nu-i pasa. Dar deh... ce conteaza integritatea, este mai simplu cand te dai onest si se dovedeste ca esti opusul. Dar deh... ce conteaza nu?
http://www.youtube.com/watch?v=1F4W0R1Zr_8
Ma intreb cum face Massa care nu da 100% dar il tot asteapta pe Alonso pe circuit.
asa cred si eu. Dar Massa nu are un sponsor urias in spate. Din pacate nu e de ajuns sa castigi campionatul Trebuie castigat cu un anumit pilot...
Poate ca Ferrari au apelat la toate mijloacele "mai putin sportive" in acest sezon , dar in ciuda tuturor problemelor au reusit sa tina campionatul asta viu pana in ultima cursa.
Vettel are 3 titluri in acest moment..Bv lui! Asta nu-l va face mai bun decat Senna sau Fangio.
McLaren la anu' vor termina sub Lotus in WCC.
Dar nu e de ajuns pentru Alonso nici sa bandoneze Hamilton + drive through la Hulk + Vettel ultimul in primul tur + Vettel cu masina avariata + Massa turbat in duelurile cu cine-l deranjeaza pe Alo + Massa asteapta si-i cedeaza locul lui Alonso + etc.
Si tu spui ca bla bla, daca era Vettel pe 8 'erea' alfonso ceampion. Huh ...
O echipa are motivele sale de a sustine un anumit pilot in defavoarea altuia
mai taci din gura aia...nu sunt fan Alonso dar deja iriti pe toata lumea pe aici cu balivernele tale.....zici ca ai ceva personal cu Alonso....aproape de fiecare data cand ai comentat pe aici aveai ceva de comentat la adresa lui Alonso...comentezi tu de el....dublu campion mondial in timp ce tu nai avut ocazia pe un karting sa te urci...in 2005 sau 2006 teai uitat la F1??daca da cred faceai spume la gura
ce sfarsit de sezon frate!!!!bravo Vettel esti norocos dar norocul tine cu cei buni!bravo Alonso chiar daca ai fost invins totusi esti un invingator!! Hulkenberg este un viitor campion asta o stiu sigur are talent cu carul si pare deja o confirmare!! tare Raikkonen el avea timp sa faca plimbari pe langa circuit....probabil vroia sa zica ca e prea scurt circuitul si trebuie lungit pe acolo!
Ba baiatule uitete la cursa nu la desene animate!!Valoarea lui Vettel sa dovedit in ultima cursa!Iar valoarea lui Alonso tot in ultima cursa.In concluzie CAMPIONUL E PE PODIUM NU IN CULISE URCANDUSE PE MASINA SI ZICAND CAI CAL CALARINDUL FACAND SPUME!!
Frumoasa cursa, mai mult de-atata nu prea aveam ce sa primim.
Sa recunoastem totusi ca Alonso a avut o sumedenie de circumstante favorabile, dar asta-i norocul...omul a facut cam tot ce tinea de el, poate singura alegere gresita a fost cu pneurile si schimbul la-nceputul cursei, dar ma rog, dupa aia a venit safety-car si a anulat diferentele...
Button si echipa lui de ingineri au dat un mare fum tuturor dpdv al strategiei. Hulkenberg tot pe acolo - pana la un punct. Dar la Button, perfecta de la cap la coada. Alegeri inspirate, calm, tact...n-a fost el chiar cel mai rapid de pe circuit (evident, Ham si Hulkenberg au fost mai buni) dar per total a stiut - ca de obicei- sa scoata maxim din situatii din astea mixte.
(va mai aduceti aminte ce zicea Webber cand fusese-ntebat ce va face intr-o cursa daca ploua? " fac ce face Button!". Cine stie, daca Ferrari ii copiau strategia, poate Alonso avea sansa sa il depaseasca. Asa, chiar cu doua pitt-stop-uri, efectiv nu s-a putut.
Nu in ultimul rand, sincere felicitari lui Vettel. Nu-l agreez in mod deosebit, dar chiar si-a castigat dreptul de a fi campion mondial prin cursa asta.
Iar acu, in ultimul rand: ce dracu a fost in capul lui Webber? in afara de faptul c-a evitat sa intre ca un berbec in Vettel, s-a comportat pe toata cursa foarte ostil. Acuma, eu nu zic sa faca precum Massa, dar daca nu iesea Vettel campion mondial azi, multe oale se spargeau si in capul lui Webber...
Fernando respect!
Kimi onoare!
Felipe is faster !
Vettel s-a plans cursa si a castigat campionatul pe spatele altora...este intr-adevar un pilot foarte bun, insa nu a luptat pentru titlul sau si asta il face deja unul oferit de-a gata. Nu vreau sa jignesc, are valoare ca si pilot, insa masina sa, imrpejurarile l-au facut sa castige, in timp ce alonso, desi a fost ajutat, a muncit destul de mult sa ajunga la o diferenta atat de mica.
In rest, un campionat foarte frumos, sper ca cea de data trecuta sa nu fie ultima victorie pentru Hamilton..
Pentru mine insa, a fost umbrit de cadourile pe care i le-a facut Massa. Vettel n-a avut astfel de cadouri. Button si Hamilton n-au avut astfel de cadouri. Alonso a avut. or fi ordinele de echipa regulamentare, dar asta nu -nseamna ca trebuie sa-mi si placa.
Ca veni vorba de spectacol adevarat, duelul Raikkonen-Schumacher a fost efectiv fantastic. Impreuna cu depasirea de la Spa, in Eau Rouge (tot aceeasi protagonisti) cred ca-s cele mai frumoase ale sezonului.
DA. Comentez contra-alonso. E varianta contra. Voi o tineti p-aia pro. Se mai echilibreaza balanta.
DA. Nu am negat niciodata. Nu aveti voi o revelatie cu asta. Comentez contra-alonso. Doare? Sorry pentru voi, dar nu ma opresc.
pai d-aia a ajuns cu sanse in ultima cursa. Ca a primit totul din partea echipei. Asta e strategia Ferrari ca sa fie si ea macar in joc pana la sfarsit si acolo cine stie ce poate iesi. Sport nu altceva ....
Si[la anul] de la capat.
ala era pentru jupanu. Ala de vorbi de kart, stie el cine.
Folosesc @ daca vreau. Reiese din continut cui ma adresez. De obicei sunt 2 useri cu 5 conturi si mai posteaza si anonim. Stiu ei nu e nevoie de @. Alteori nu ma dresez cuiva in mod special.
Practic, doar Button a stat in drumul lui Alonso spre titlu. Si Alonso a fost fix in spatele lui Button dupa primul safety-car. Insa n-a avut nici macar cea mai mica sansa sa-l depaseasca.
RBR au fost evident superiori lui Ferrari in cam 15 din 20 de curse, Mclaren in vreo 12 - cel putin...cand ai doar a 3-a masina ca valoare, e totusi de remarcat ca te-ai batut pentru titlu pana la ultima cursa.
pai da, le-a inchis gura la toti care spuneau ca daca pleaca din spate Vettel nu-i bun de nimic. A avut de facut curse de recuperare si le-a facut.
Sa recunoastem totusi ca Alonso a avut o sumedenie de circumstante favorabile, dar asta-i norocul...omul a facut cam tot ce tinea de el, poate singura alegere gresita a fost cu pneurile si schimbul la-nceputul cursei, dar ma rog, dupa aia a venit safety-car si a anulat diferentele...
Button si echipa lui de ingineri au dat un mare fum tuturor dpdv al strategiei. Hulkenberg tot pe acolo - pana la un punct. Dar la Button, perfecta de la cap la coada. Alegeri inspirate, calm, tact...n-a fost el chiar cel mai rapid de pe circuit (evident, Ham si Hulkenberg au fost mai buni) dar per total a stiut - ca de obicei- sa scoata maxim din situatii din astea mixte.
(va mai aduceti aminte ce zicea Webber cand fusese-ntebat ce va face intr-o cursa daca ploua? " fac ce face Button!". Cine stie, daca Ferrari ii copiau strategia, poate Alonso avea sansa sa il depaseasca. Asa, chiar cu doua pitt-stop-uri, efectiv nu s-a putut.
Nu in ultimul rand, sincere felicitari lui Vettel. Nu-l agreez in mod deosebit, dar chiar si-a castigat dreptul de a fi campion mondial prin cursa asta.
Iar acu, in ultimul rand: ce dracu a fost in capul lui Webber? in afara de faptul c-a evitat sa intre ca un berbec in Vettel, s-a comportat pe toata cursa foarte ostil. Acuma, eu nu zic sa faca precum Massa, dar daca nu iesea Vettel campion mondial azi, multe oale se spargeau si in capul lui Webber...
Back to business, ma gandesc de scandal e in boxele Marussia acuma; cred ca Pic si-a luat bagajele si se muta inca de azi la Caterham...
bociti la noapte (trece mai repede asa), uitati de alonso si luati-o de la capat cu massa la anu'
abereaza ce vrei si cat vrei la orce ora nu te opreste nimeni da mai fa din cand in cand si pauza si stergeti spumele de la gura....poti sta zilnic aici pe automarket sa arunci aberatii contra la adresa lui Alonso.....el linistit isi vede de treaba castiga se poate lauda cu 2 titluri mondiale....are un contract care linistit ii asigura intreaga viata....e pilot de formula 1.....tu pierdeti timpul pe aici si da la toata lumea lectii de balet pardon kart
A, daca vorbim de "contract care ii asigura banii de trai necesari lui Alonso pe toata viata", sunt de acord.
Chiar și așa, Ferrari, cea mai titrată echipă din F1, îl păstrează. Concluzia clară este că Massa face ceea ce Ferrari dorește ca el să facă. Doar că nouă nu ne este prea clar ce i se cere. Este posibil ca Massa să contribuie la succesul lui Alonso și altfel decât blocând adversarii sau cedându-i lui Alonso poziția? E posibil ca Alonso să aibă în Massa un pilot de teste, atât Vinerea și Sâmbata, cât și în timpul cursei?
Să fim serioși, Ferrari nu s-au jenat să îl concedieze pe Alain Prost după câteva vorbe rele, care e șansa să îl păstreze pe Massa dacă rezultatele sale s-ar măsura doar în puncte?
-s-a dat la o parte prin orice mavevra posibila din partea lui Alonso? da
-a comentat el ceva la declaratiile, uneori umilitoare, a echipei fata de el? nu
-a facut pe pilotul de teste? da
-a adus suficiente puncte ca Ferrari sa incheie macar pe locul 2? da
Cat despre Vettel si nivelul sau, iarasi greu de zis...cand va merge la o alta echipa, ne vom edifica pe deplin...deocamdata, anul viitor ne vom lamuri mai exact ce poate sa faca Hamilton cu o masina de mijlocul clasamentului.
da....la faptul ca are un contract care ii asigura o viata linistita
ma nerveaza unii care tin cu un anumit pilot si ii fac de rahat rivalii cum face domnu' Grosjan.....totusi sa incerce sa aiba putin caracter si sa arati respect omului chiar daca ti cu un alt pilot.....una e sa zici ca mai are noroc ca orcum in F1 fara noroc si sansa nu ajungi campion si alta e la fiecare comentariu sal faci de tot cacatu....de parca Alonso a ajuns asa la ferrari ca asa au vrut unii....a ajuns pt e un pilot de tot dublu campion ....uite de ex Massa a ajuns in 2006 la ferrari pt ca managerul sau e fiul lui Jean Todt.....nici eu nul prea agreez pe Hamilton ca pilot dar trebuie sa recunosc e un mare pilot e campion si merita respect de la orcine indiferent ca e fan Ferrari sau Mclaren sau Red Bull....
http://www1.skysports.com/formula-1/news/12433/8282398/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Felicitari Alonso pentru lupta de la prima cursa pana in Brazilia!
Felicitari Hulkenberg si Massa pentru cursa de astazi!
Sper ca la anul sa avem un campionat cel putin la fel de frumos ca acesta
Mai important, generațiile ulterioare de piloți au repere în rezultatele obținute de predecesori, repere care funcționează ca un important stimulent. Istoria sporturilor arată în general că cei care stabilesc recorduri sunt deschizători de drumuri pentru generațiile următoare, contribuind la creșterea nivelului mediu al performanțelor în domeniu.
În ceea ce privește confruntările directe pe circuit, sunt destui factori necunoscuți nouă care fac diferența între rezultatele piloților.
Totuși, amintiți-vă cât de motivat era Senna în competiția cu Prost. Crede cineva că această competiție îl motiva la fel de mult pe Prost? Când a ajuns Senna în Formula 1, Prost era reperul. Ce putea fi mai motivant decât să îl bați pe Prost? Cât de natural o fi fost să stai cu ochii pe el, să analizezi tot ceea ce face și să încerci să faci mai bine (cum proceda Senna)? Și totuși, Prost a făcut față provocării cu brio.
A plecat Prost. Ce a făcut Senna, când nu a mai avut la cine să se raporteze? Urmăriți în documentare modul în care căuta să-l țină aproape pe Prost. Crede cineva că putea fi pentru el la fel de motivantă competiția cu un copil (Schumacher)? Ce șanse ar fi avut Senna să scoată din el în 1994 ceea ce a scos în lupta cu Prost?
Anul 2005. Au schimbat regulile jocului. Ce motivație avea Schumacher să se adapteze? Dorința de a bate un copil (Alonso)?
Totuși, poate fi ales unul drept ”cel mai bun sportiv”? Dacă am defini o serie de criterii clare, aplicabile tuturor perioadelor, am putea.
În opinia mea, Schumacher și-a pus în sertar secretul care îl facea deosebit încă din 2005. Prost a făcut-o prin 1991. Toți campionii o fac la un moment dat.
Prost s-a întors în 1993 și a reușit să scoată din el suficient pentru a mai deveni odată campion (cu o mașină evident foarte performantă, dar și cu multă ostilitate din partea publicului). Poate că a avut de demonstrat mai mult decât avea un triplu campion mondial ”obișnuit”.
Schumacher s-a întors în 2010, la o echipă cam lipsită de inspirație, care nu a reuși să se ridice din mediocritate. A luptat 3 ani. Poate că a avut de demonstrat mai mult decât avea un septuplu campion mondial ”obișnuit”.
- numărul de campioni care s-au raportat la el, încercând să îl învingă pe pistă sau să îi depășească recordurile după retragerea sa;
- numărul de fani pe care i-a inspirat.
Uite, iar a zis ca a dat 100%:
http://www.youtube.com/watch?v=1F4W0R1Zr_8
Massa ce sa mai zica, facea slalom ca sa nu-l depaseasca pe Alonso. S-a vazut ca Alonso nu e bun pe ploaie. Daca nu se buseau unii in fata nu prindea podium. Ca sa nu mai zic de Massa, care iar l-a asteptat. Massa e Sfantul Asteapta pe Alonso.
Oricum a fost slab Alonso. A scapat si masina p-afara. Se vedea si onboard ca se chinuie. Voi confundati chinul cu 'pilotajul la maxim" si carisma cu talentul. De aici vi se trag toate deziluziile.
Vettel a fost temperat de echipa. Altfel, intr-o cursa normala pentru el, lua tot la depasit. Nu castiga, dar il prindea pe alonso si il depasea.
In concluzie, Alonso nu e cel mai bun pilot, asa ca, cu masina sau fara nu merita sa ia titlul in dauna altor piloti mai buni ca el. Poate ca nu e de nasul Ferrari locul 2, dar Alonso sa zica mersi pentru el. Sarumana lu Massa.
As vrea sa-l pot felicita pe Vettel, dar la ce declaratii a dat nu face decat sa ne arate ca este departe de ceea ce ar treb sa reprezinte un campion: "Au încercat să folosească trucuri murdare"...no comment. O sa aflam adevarata lui valoare cand nu o sa-l mai aiba pe Adrian Newey.
Felicitari Massa si Hulkenberg.
Respect Schumi..
in 1994 Schumacher a concurat in doar 12 din 16 etape si tot a castigat campionatul mondial, si nici n-a avut cea mai buna masina
@shade - corect ce zici tu, daca Alonso nu era percutat de cei doi era campion. Dar la fel de bine Hamilton putea sa fie campion. Sa nu uitam c-a abandonat de 3 ori cand conducea un GP (Singapore, Abu Dhabi, Brazilia) basca o suita aproape incredibila de gafe ale echipei, la inceputul sezonului....Vettel poate ca a castigat campionatul, dar eu unul sunt de parere ca Hamilton a fost mult mai puternic anul asta decat o arata linia de clasament.
"A fost un sezon dificil pentru noi atat pe pista, cat si in afara ei. Am fost si sus si jos dar am ramas corecti si asta a facut diferenta. Este mereu important sa fii fericit cu ceea ce vezi in oglinda. Nu exista niciun motiv sa fii fake sau sa incerci sa trisezi. A fost dificil pentru ca toata lumea a incercat totul in afara si pe pista.
Nu sunt un sfant. Am facut greseli ca toti ceilalti, dar am fost crescut si invatat sa fiu onest" a spus Vettel. Culmea este ca zvonurile il dau pe Vettel chiar la Ferrari din 2014 cand ii expira contractul cu Red Bull
Baiatul asta nu are rusine deloc ei au facut cu Webber ce au facut Ferrari cu Massa si sa declari asa ceva incredibil.Acum se vede cum spuneau si alti ca Vettel e un copil rasfatat.Sa-i fie rusine.
Pana una alta, felicitari RedBull&Co. pt ambele titluri si pentru atitudinea de pe pista.
Eu cred ca de acrosaj se fac vinovati (in masura diferita) ambii piloti care se acroseaza. Cel cu abandonul tehnic nu are nicio vina.
Poate ca nu e Vettel cel mai bun pilot (poate), dar Alonso nici atat. Daca Vettel nu merita, Alonso in niciun caz.
la 25.11.2012, 20:43Felicitari lui Sebastian Vettel pentru al treilea titlu mondial ! Respect lui Michael Schumacher ! Si va rog eu incetati cu Vettel norocos , voi desteptilot tocmai ati zis ca el a fost norocos pentru ca a avut atat de putin de suferit monopstul, asta dupa ce a fost ultimul in cursa ... sau de ce Webber nu face cat face Vettel, simplu pentru ca in unele cazuri atat poate ... sincer imi pare rau de Felipe, se vede clar ca este mai rapid si ca poate isi si doreste mai mult si ... degeaba ! Dupa cum va spuneam mai demult Sebastian Vettel LEGEND
Cel mai bun comentariu cu exceptiile:
Vettel nu este o legenda, el nu este un campion, masina redbull si Newey sunt acei 2 campioni anul asta plus cadoul facut de cele 2 crash-uri ale lui Alonso in cele 2 curse la start.
Alonso(completarea mea) nu este pt mine un campion mondial adevarat pentru micile magarii care le-a facut cu echipa pt puncte
Felipe este mai rapid ca Alonso adevarat.
Schumi : am fost foarte mare fan al lui(pana la magariile cu Barichello: (Todt: let Michael pass for the championship)
Remember Jim Clark : cum ar trebui sa fie un campion
Alonso a fost foarte aproape , dar nu a avut noroc.
redbul a devenit ce era fierari in epoca ms- cei mai multi bani bagati=titluri mondiale, simplu.
asa pare, ca au un avans tehnologic foarte mare si restul sunt de caruta- cam ciudatele telecomenzi. pare similara povestea din pacate