Sebastian Vettel a câştigat MP de Formula 1 al Malaeziei!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sebastian Vettel a reuşit să câştige şi a doua etapă a Campionatului Mondial de Formula 1 2011, adjudecându-şi prima poziţie într-o cursă pe care pilotul Red Bull a dominat-o de la început până la final. Pe locul al doilea a terminat Jenson Button, iar pe trei Nick Heidfeld, care a profitat de un acroşaj între Alonso şi Hamilton în faţa sa şi a reuşit ulterior să-şi apere poziţia în faţa atacurilor de final ale lui Mark Webber.
FILMUL CURSEI
Startul cursei din Malaezia a fost plin de neprevăzut, poziţiile pe care piloţii le aveau la start fiind complet amestecate după primul viraj. Cele mai notabile schimbări au venit din partea piloţilor Renault, şi în special din partea lui Nick Heidfeld, care a reuşit să urce de pe poziţia a şasea pe a doua. Colegul său, Vitaly Petrov, a reuşit să urce câteva poziţii bune, până în faţa lui Alonso, spaniolul depăşindu-l însă pe rusul de la Renault după o greşeală de pilotaj a acestuia. Sebastian Vettel a pornit excelent , apărându-se bine în faţa atacurilor lui Hamilton şi distanţându-se ulterior, britanicul de la McLaren dezamăgindu-şi fanii care aşteptau un start lansat din partea sa.
Red Bull nu a avut însă prea multe motive de sărbătoare, Mark Webber având probleme la start şi pierzându-se undeva la mijlocul plutonului, acolo unde a s-a luptat cu Kobayashi vreme de câteva tururi pentru poziţia a noua.
PLOAIA N-A MAI VENIT
Primele intrări la standuri, efectuate între tururile 11 şi 18, au lăsat piloţii pe slick-uri soft, deşi circuitul din Malaezia se vedea ameninţat de primele picături ale unei ploi anunţate încă dinaintea cursei de la Sepang, dar care s-a dovedit ulterior că nu a fost decât o amenințare falsă.
La mijlocul stintului doi, pe primele patru poziţii ale clasamentului se aflau patru campioni mondiali: Vettel, Hamilton, Alonso şi Button. Imediat după aceştia stătea Nick Heidfeld, care a pierdut trei poziţii după prima intrare la boxe, şi Felipe Massa, care l-a depăşit uşor pe Mark Webber, australianul continuându-şi cursa mediocră.
La mijlocul cursei, în turul al 25-lea, am asistat şi la primele abandonuri notabile. Au ieşit din cursă Barrichello, care până în acel moment se chinuise cu maşina pe tot parcursul cursei, şi Perez, care a fost nevoit să abandoneze din cauza unei probleme tehnice în momentul în care era clasat foarte bine, pe locul al optulea.GREȘEALA LUI ALONSO
Ultima sesiune de intrări la standuri a dus la o rocadă Hamilton-Button în lupta pentru poziţia a doua, Lewis pierzând locul secund după un schimb foarte slab de pneuri.
Puţin mai târziu, cu zece tururi înainte de final, Hamilton a fost depăşit şi de Fernando Alonso, însă spaniolul l-a atins pe britanic în momentul manevrei şi a fost nevoit să intre la boxe pentru înlocuirea aripii frontale. Alonso a consfințit astfel o cursă frustrantă pentru Ferrari, scuderia italiană dovedind că nu poate să ţină pasul cu Red Bull Racing şi McLaren în acest moment.
Hamilton nu a reuşit însă să-şi conserve poziţia a treia până la final, britanicul fiind depăşit de Nick Heidfeld, care le-a oferit celor de la Renault un al doilea podium consecutiv, după locul al treilea ocupat de Petrov în Australia. Mai mult, Hamilton a intrat ulterior şi la boxe, mutare care i-a eliminat orice speranţă la un podium. În tot acest timp, Vettel a continuat să-şi menţină prima poziţie fără probleme, scăpând spre un loc întâi pe care nu l-a cedat în niciun moment pe parcursul cursei.
The Malaysian Grand Prix Sepang, Kuala Lumpur, Malaysia; 56 laps; 310.408km; Weather: Dry. Classified: Pos Driver Team Time 1. Vettel Red Bull-Renault 1h37:39.832 2. Button McLaren-Mercedes + 3.261 3. Heidfeld Renault + 25.075 4. Webber Red Bull-Renault + 26.384 5. Massa Ferrari + 36.958 6. Alonso Ferrari + 37.248 7.Hamilton McLaren-Mercedes + 49.957 8. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:07.239 9. Schumacher Mercedes + 1:24.896 10. Di Resta Force India-Mercedes + 1:31.563 11. Sutil Force India-Mercedes + 1:45.000 12. Rosberg Mercedes + 1 lap 13. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 14. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 15. Kovalainen Lotus-Renault + 1 lap 16. Glock Virgin-Cosworth + 2 laps 17. Petrov Renault + 4 laps Fastest lap: Webber, 1:40.571 Not classified/retirements: Driver Team On lap Liuzzi HRT-Cosworth 47 D'Ambrosio Virgin-Cosworth 43 Trulli Lotus-Renault 32 Perez Sauber-Ferrari 24 Barrichello Williams-Cosworth 23 Karthikeyan HRT-Cosworth 15 Maldonado Williams-Cosworth 9 World Championship standings, round 2: Drivers: Constructors: 1. Vettel 50 1. Red Bull-Renault 72 2. Button 26 2. McLaren-Mercedes 50 3. Hamilton 24 3. Ferrari 32 4. Webber 22 4. Renault 30 5. Alonso 20 5. Sauber-Ferrari 14 6. Petrov 15 6. Mercedes 2 7. Heidfeld 15 7. Toro Rosso-Ferrari 1 8. Massa 12 8. Force India-Mercedes 1 9. Kobayashi 8 10. Perez 6 11. Schumacher 2 12. Buemi 1 13. Di Resta 1
Foarte frumoasa cursa. Mult suspans si multe depasiri.
Extraordinar Button. Si Heighfeld. Frumoasa cotitura in viata lui sportiva.
Ma bucur si pentru Schumi si pentru rezultatul lui. Sper sa reuseasca sa puna masina asta pe picioare.
Kobayashi a mers nemaipomenit si de data asta. Daca va deveni mai matur va face curat pe jos cu multi din actualii lui colegi.
Alonso ... in curand va depasi problemele si va da iarasi clasa.
O sa fie un sezon frumos.
DRS chiar a functionat in aceasta cursa.
Bravo Nick, Jenson, Felipe :)
Dueluri frumoase din partea lui Fernando, Koba, Mark, Felipe
Asteptam China :)
Alonso a fost nechibzuit si probabil spera sa poata lupta si cu Button ptr locul 2.
Spre deosebire de anul trecut observ ca Ferrari are viteza de top mai buna si depaseste mai usor.
Legat de comentariul cursei - ideea ca nu s-au efectuat mai multe depasiri decat in anii trecuti cred ca e total inexacta - mi s-a parut ca au fost foarte multe depasiri - cele mai multe ca urmare a diferentei statusului pneurilor intre cei care nu intrasera inca la boxe si ceilalti.
Frumos lucrat si din partea lui Schumi.
Referitor la masina Mercedes, este foarte lenta. Kobayashi a trecut de 3-4 ori pa langa Michael de parca Mercedesul statea pe loc.
Schumi nu poate face nimic cu masina aia, el nu este inginer, el poate ajuta echipa ptr setari. Atat! Dar daca masina nu este facuta din start ptr stilul sau de pilotaj, cei de la Mercedes asta sustin, atunci poate doar sa priveasca spatele masinilor care trec de el.
Mercedes sunt de toata jena. Si cu bugetul stau mult mai jos decat alte echipe.
Schumacher este inca bun, chiar daca nu la forma de acum 6-8 ani, dar este bun. De cand a revenit in F1 la fiecare start a urcat cateva pozitii, dar pe urma masina nu trage. Renault si Sauber au masina mai buna! Sa nu vorbim de Red Bull, McLaren si Ferrari.
De altfel, daca Petrov ramanea pe pista, Ferrari erau depasiti de Renault! Acestia au deja doua podiumuri. Super Lotus-Renault!
Sunt putin dezamagit de Hamilton, speram sa faca ceva cu dominatia Red Bull.
Dar duelul Ham-Alo a fost dragut.
De Ferrari ce sa zic? Cred ca sub Renault in primele doua curse.
Asa McLaren a platit disciplinade echipa. Stiu unii vor zice, mai bine un loc doi sigur decat un loc unu posibil, dar unde e spiritul competitiei.
Renault Poate, Red bull e singura in fata. McLaren poate in calificari dar in cursa...
Ferrari e inversul lui McLaren nu poate in calificare dar in cursa e acolo.
Regret ca Alonso nu a avut rabdare, se vede ca are ceva special pentru Hamilton, a vrut cu tot dinadinsul sa-l lase in urma. Pana la urma a terminat in fata lui.
Culmea, de data asta am si dreptate. Ati vrut spectacol? Vettel vi-l ofera in stare pura.
http://formula1.automarket.ro/stiri/vettel-va-pleca-din-pole-position-in-marele-premiu-al-malaeziei-37313.html#comment_date_295363
Anul acesta se pare ca vom avea parte de mult spectacol pe pista, macar de la locul 2 in jos. :)
Cand se va afisa clasamentul de etapa?
Nu trebuie sa citesc toate comentariile stirilor ca sa aflu o asemenea informatie,
NU CREZI CA AM DREPTATE?
stirea despre cursa este scrisa de Mircea Mește nu de Daniel Popescu
Asa cum RBR are un cod la informatii, McLaren cred ca are un cod de conduita unde Button e un fel de copilot.
Pacat, asa succesul celor de la RBR este prea facil !
Daca ceilalti o tin tot asa vom avea un sezon in ncare luptaa va fi pentru locul 2.
Alonso ..... inapoi la abecedarul pilotilor. In mod clar Hamilton nu a franat, zona de franare era ceva mai in fata. A fost o eroare stupida de apreciere a lui Alonso. Fuga la oftalmolog. Are inca complexul Hamilton.
RBR, McLaren, Renault. Cam asta este ordinea.
En nu am primit inca punctele mele
probabil ai vazut alta emisiune (sau il convunzi cu Florin Ion)
eu ce sa zic la cei 146 de ani ai mei, proteza am înghițito de mult (pentru anonimul semnat Ferrari).
offtopic-
F1-Champ ma dezamageste, in primul rand datorita noului regulament.Accentul nu mai cade pe strategie si perspeveranta in joc ci pe oportunismul loteriei. Esti incurajat prea mult sa joci pe o singura carte. Nu cred ca in felul acesta creste traficul.
Esti fenomenal in a gasi explicatii pro Alonso. Las-o asa si recunoaste ca a comis-o lamentabil, nici macar nu l-a inchis Ham, Alonso a crezut ca trece pe langa dar .... ooops! Priveste onboard din masina lui Alonso. Ca era grabit zau ca nu-i o scuza ...
la ferrari e armonie totala :)) inca nu au un pilot no1 desemnat si asta ma bucura(daca aveau un no1 alonso trecea de massa usor)
mclaren merge pe aceiasi carte ferrari,nu au un no1 si asta face f bine spectacolului
cursa a fost una destul de buna si sper sa vad aceleasi dueluri si cursa urmatoare,cu putin noroc ferrari si mclaren pot ameninta suprematia vettel(nu red bull) webber va lua foc cat de curand,nu iti trebuie facultate sa vezi ca vettel e clar pilotul avantajat in acest moment de echipa,oricat de mult imi place vettel nu pot sa apreciez rezultatele lui in conditiile de fata,astept cu nerabdare cursa de la shanghai,o zi buna va doresc :)
Ma refer la faptul ca desi se gandea a fi un joc al managerilor pe parcursul unui sezon, imi dau seama ca va conta sa "pronzi una, doua oportunitati" din cele 18/19 si hopa esti in "Marea Finala"...!
Atunci unde mai este continuitatea (de care aminteau userii camil_1, diesel08 si crismar56) unui manager care trebuie sa stie cum isi conserva resursele pe un intreg sezon si nu doar pentru o singura etapa ?
Fara sa am intentia de a supara userii castigatori in 2011, voi cauta sa fac o analiza a TOP5 useri ai fiecarei etape din 2010 si sa vedem cum s-au clasat acestia la finalul anului.
Acelasi lucru este valabil si in realitate, conteaza strategia pana in ultima cursa si tocmai din acest motiv, nu a fost "castigatoare" varianta cu medalii, prin care castigatorul era desemnat, ca fiind pilotul cu cele mai multe medalii si nu punctele acumulate la final.
Dar pana una alta, incepem cu erori din etapa a 2-a si din pacate devine o obisnuinta sa apara asemenea "crize" organizatorice...
DRS-ul si KERS-ul si-au facut treaba din plin aici!Nu cred ca au fost atatea depasiri,in intreg sezonul 2009 si 2010 la un loc.Minunat!
Popicule,daca crezi ca Button este valet,atunci te rog stergeti ochelarii daca ai,daca nu te rog sa iti faci!Mclaren pune la dispozitia ambilor piloti acelasi material de concurs,asta a zis si Alonso dupa ce a plecat de la Mclaren,asa ca nu e inventia mea.Fiecare pilot are strategia lui si stilul lui de condus,asa ca nu visa scenarii,acolo unde nu sunt.
Puncte de referinta in aceasta cursa au fost,duelul de la start si din primul tur intre primii din pluton,apoi Schumacher-Buemi-Hamilton,'zborul' lui Petrov,duelul Alonso-Hamilton,care pentru cine nu se pricepe a fost transat nu de Alonso,ci de setul de pneuri pe care erau incaltati cei 2.Alonso-soft si Hamilton-hard,plus ca lui Hamilton nu i-au intrat in temperatura corespunzator,iar dupa ce Alonso a intrat in Hamilton,nu doar ca acesta si-a avariat aripa fata ,ci a spart si un element aerodinamic,din spatele monopostului lui Hamilton.Si nu in ultimul rand 'omorarea'spectacolului de catre Vettel.Cred ca daca o tine tot asa campionatul se va termina pana in septembrie!
Continua sa dezamageasca Mercedes gp,nu stiu daca nu sunt prea multe orgolii acolo,in orice caz,nu face bine spectacolului sa vedem o astfel de echipa la nivelul Force India sa Torro Rosso!
iti faci cont
@mobius
uite aici alta conspiratie: si Ham si Alo au fost retrogradati fix 20 sec. DAR decizia a fost luata avand la cunostinta ca numai Hamilton pierde puncte astfel!
Keep on flying Bulls!!
@ Catalin F1 Faceam referire la primele 2 curse ale sezonului. Totusi tinand cont de Au avut sau nu KERS Red Bull cred ca Webber a ratat strartul si a avut niste strategii sa ma scuzati complet absurde. Uitandune la distanta dintre GP Australia 2011 dintre Vettel si Hamilton e de 22,2 secunde iar GP Australia 2004 dintre Schumacher si Barichello e de 13,6 secunde. GP Malaezia 2011 dintre Vettel si Button a fost de 3,2 secunde. GP Malaezia 2004 dintre Schumacher si Barichello 5 secunde. Totusi tinand cont de cum a trat Vettel ultimele viraje putem spune a pierdut o sec.
Button-un loc 2 meritat, multumita aptitudinilor sale de a conserva cat mai mult anvelopele
Heidfeld-performanta surprinzatoare, dar usurata de problemele avute de Hamilton, Alonso si Webber
Webber-o cursa pana la urma buna, dupa startul catastrofal datorat nefunctionarii KERS-ului;superba depasirea asupra lui Massa
Massa-o cursa mai degraba mediocra, dar trebuie luata in calcul si problema avuta la primul pit-stop;ritm de cursa insa promitator
Alonso-putea termina pe 3 sau 4 daca nu intervenea greseala din duelul cu Hamilton;ritmul de cursa al masinii Ferrari a fost peste asteptari, ami ales raportat la performantele din calificari
Hamilton-a fost oarecum singura amenintare la adresa suprematiei lui Vettel, dar starul slab si faptul ca nu s-a inteles deloc cu gumele hard au contat decisiv
Kobayash-"the entertainer in chief"
Schumacher-o performanta onorabila sa spunem, la bordul unei masini Mercedes GP care e departe de ce se preconiza in urma rezultatelor din teste.La Mercedes se simte lipsa unui inginer/aerodinamician de varf si nu vad cum vor putea emite pretentii mai sus de locul 5 in clasamentul constructorilor
Di Resta-in pusti promitator, l-a depasit clar pe coechipierul Sutil
cum nu poate sa tina pasul?, stii ce inseamna sa fii mai rapid si sa ajungi un concurent si sa il si depasesti?
si sa ai timpi egali si uneori mai buni decat vettel in cursa?
stii ce inseamna timpii?, cred ca trebuia sa scrii altfel articolul asta, ceva mai realist.
ca si-a rupt alonso aripa fata in masina lu' hamiton e greseala lui ca nu stie sa astepte un moment mai sigur de depasire nu la cativa cm cu nasul de pneurile aluia din fatza ca vei intra in el la un moment dat
si da, corect titi, ferrari si-au revenit
pot merge repede acum:)