Spre deosebire de retragerea din 2006, când a luptat pentru titlul mondial până în ultima cursă a sezonului, pilotul echipei Mercedes AMG afirma că este pregătit să savureze la maxim cea de-a doua retragere, mai ales că nu are un anumit obiectiv pentru finalul acestui sezon.
"Retragerea mea din Formula 1 va fi probabil mai puţin emoţionantă pentru mine decât cea din 2006, când încă luptam pentru campionat şi totul era mult mai intens. De data aceasta, voi putea acorda o mai mare atenţie despărţirii şi sper să savurez asta. Am avut ani fantastici în Formula 1 şi mult sprijin din partea fanilor din întreaga lume şi vreau să le mulţumesc pentru asta.
Evident, aş fi mai fericit dacă aş putea să-mi iau rămas bun printr-o cursă bună şi sunt sigur că vom face tot posibilul ca acest lucru să se întâmple", a declarat septuplul campion mondial într-un comunicat de presă al echipei Mercedes.Pe parcursul celor trei ani petrecuţi la Mercedes, Schumacher a obţinut un singur podium, însă şeful Ross Brawn susţine că germanul a avut o contribuţie importantă la progresele pe care le va face echipa în viitorul apropiat.
"Va fi un weekend emoţionant pentru toată echipa. Rezultatele la care speram cu toţii în această perioadă nu au venit, dar progresul făcut de echipa noastră este semnificativ şi sunt încrezător că vom vedea recompensele în sezoanele care urmează. După ce am lucrat cu Schumacher în majoritatea ceor 21 de ani ai carierei sale, simt că este unul dintre cei mai mari, dacă nu chiar cel mai mare pilot al tuturor timpurilor şi îi dorim toate cele bune în planurile de viitor", a precizat britanicul.
Via Mercedes AMG
Prima condiție pentru a exista F1 este existența interesului fanilor. Nimeni nu ar plăti o gașcă de pierde-vară să se sucească în jurul circuitului cu mașini de milioane de euro dacă nu am fi noi.
După ce am pus suflet pentru a urmări cursele de F1 timp de 20 de ani în care Schumacher a fost în prim-plan (chiar dacă uneori ne-a bucurat, alteori ne-a deranjat), vine o echipă care îl tratează ca pe un pilot de duzină, ca și cum cei 20 de ani în care fanii au investit timp, bani și suflet nu au existat.
Și echipa nu se numește Ferrari, McLaren sau Williams - echipe ale căror nume sunt semnificativ legate de istoria modernă a F1. Se numește Mercedes, care de pe vremea bunicilor actualilor angajați nu a prea făcut ceva (e discutabil, dar performanțele obținute ca furnizor de motoare cu McLaren, pe mine, ca fan F1 nu mă determină să consider Mercedes un actor important în F1).
Cred că atitudinea celor de la Mercedes sau a lui Ecclestone vis-a-vis de Schumacher este în perfectă corelație cu atitudinea față de noi. Au tot schimbat regulile jocului pentru a-l face mai interesant pentru fani. Făcând pneurile să se deterioreze repede pentru a genera depășiri artificiale? Cred că ne confundă cu fanii unui sport în care se consumă semințe, se înjură și se provoacă bătăi de stradă.
Ne pun de ani de zile în postura de a urmări o turmă de copii fără liceul terminat fără a ne oferi niciun fel de informație despre aspectele importante ale competiției.
Dacă un pilot conservă carburant și astfel se lasă depășit, sau are pneurile uzate, sau are un set-up care nu îi asigură o viteză suficient de mare pe liniile drepte, sau care se potrivește mai bine la altă încărcătură de carburant, eu trebuie să mă uit pasiv și să admir pilotul care face depășirea. Nu am niciun fel de informații despre condițiile reale care au permis depășirea. În loc să îmi fie oferite aceste informații, sun jignit prin crearea unor depășiri artificiale generate de uzura pneurilor.
Nu pot fi oferite aceste informații? Să se revină la simplitate și standardizare, la situații în care diferențele să poată fi generate de calitatea pilotului și de unul-doi factori tehnici care pot fi cunoscuți. Altfel, să se uite de acum înainte la curse mâncătorii de semințe. Eu unul sigur nu mă voi mai uita în aceste condiții. De fapt, aberația ar trebui să fie mult mai evidentă. Cine ia deciziile în acest sport de miliarde de euro? Un moș de peste 80 de ani, care s-a lăsat de școală la 16 ani și a făcut bani ca bișnițar.
Nu am fost niciodata fan Schumacher (exceptie poate sezonul lui din 1993...) dar , sentimental vorbind, F1 va fi mai goala fara el.
Totusi, se vede ca face parte dintr-o alta era. F1 a devenit asa de complicata, de conservatoare in condus, de fiabila, incat nici macar Schumacher nu mai reuseste magia de altadata. Dimpotriva, el inca mai merge pe varianta "totul sau nimic" pe cand aici primeaza "lasa-l acum ca vedem mai incolo noi". Poate de aceea a avut atat de multe acrosaje anul asta.
Raman cu regretul cursei de la Monaco si penalizarilor stupide pe grila de calificari. Cine stie ce reusea sa faca daca pleca din pole -position.
Si ca mine sunt foarte multi.
Esti un marlan si nimic mai mult !
Daca atat poti spune despre "o legenda" so ... vaya con dios.
Nu se mai spune ca nu mai au voie sa testeze. Michael avea o casa pe pista unde locuia si testa pana era multumit de componente. Dar acum regulile s-au schimbat.
Iar pustanii care se pretind piloti nu stiu nici macar regulile de baza din automobilism, ce sa mai zici de depasire la aspiratie ETC.
La revenirea din 2010 MSC a fost foarte determinat dar a revenit si pentru Brown; a fost limitat la lucrurile pe care le stia cel mai bine.
F1 va fi mai saraca fara MSC, ma refer la spectacol.
@X-zone: Esti cumva insctis in PRM... nu de alt dar "cine se asemana se aduna"