Schumacher: "Pneurile au compromis un rezultat bun în Canada"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
După mai multe curse în care nu a ieşit în niciun fel în evidenţă, Michael Schumacher a fost implicat în numeroase dueluri pe circuit în Marele Premiu al Canadei.
Plecat doar de pe locul 13 în cursă, Schumacher se îndrepta spre o clasare în puncte, însă a fost nevoit să cedeze trei poziţii în ultimele tururi în faţa lui Sebastien Buemi, Vitantonio Liuzzi şi Adrian Sutil după ce unul dintre pneurile sale a suferit o "înţepătură" la capătul unui duel cu Robert Kubica.
În plus, germanul s-a confruntat şi cu o degradare accentuată a pneurilor, care l-a împiedicat astfel să obţină un rezultat mai bun în Canada.
"La start totul a mers grozav şi am recuperat câteva poziţii. Primul pitstop a fost perfect şi totul arata promiţător. Apoi am avut o "înţepătură" la pneul dreapta-fată după primul meu pitstop, în urma unui duel cu Kubica, iar asta mi-a decis cursa. De acolo am rămas blocat în trafic şi nu am mai putut face nimic pentru că armele noastre nu au fost foarte ascuţite".
"Spre final am încercat să mă apăr cât mai bine, dar a fost imposibil, iar pneurile mele erau ruinate după ce am parcurs mai bine de jumătate din cursă. M-am luptat cu maşini cu o viteză de top bună, ceea ce a fost dificil", a declarat germanul în cadrul unui comunicat de presă al echipei Mercedes GP.
Coechipierul său Nico Rosberg a terminat cursa pe locul 6.
Via | Mercedes GP
Da, un sir nefericit de evenimente cursa asta ... dar mi-a amintit ce anume m-a atras candva la el ... pe vremea cand se lupta cu Hill. Mi-a placut ca n-a cedat in fata evidentului, in ciuda faptului ca (cred ca) a avut cel mai lent pachet de pe circuit, n-a dat pozitiile fara lupta. A fost acelasi neamt bataios care era odata, a fost acelasi neamt care acum cateva curse nu i-a permis lui Button sa-l depaseasca.
Pacat... din cate-am inteles au ratat complet strategia cu cauciucurile, iar setarile aerodinamice au fost pentru economisirea cauciucurilor (lucru ce se vedea si pe liniile drepte, dar mai ales in viraje).
A inceput excelent cursa (a avut si mega noroc la start) dar strategia a fost data peste cap de pana de dupa incidentul cu Kubica - soldat cu intrare neprogramata la boxe si iesirea pe niste pneuri uzate ce nu fusesera programate asa devreme in cursa - lucru ce-a afectat si urmatoarea intrare la boxe. Per total - ultimele doua randuri de gume au trebuit sa tina mai mult decat era strategia initiala.
Oricum, m-a durut inima sa vad ce-am vazut cu un tur inainte de finish. Pe de-o parte ma cruceam de lipsa de performanta comparativ cu niste echipe no-name, la un moment dat in penultimul tur parea ca neamtul e cu masina de strada si ceilalti cu F1, pe de alta parte am inteles de ce-a mai incercat totusi sa reziste ... pentru ca mai era doar un tur si ramanea in puncte (punct ... ma rog).
Mi-a placut lupta, desi inegala ... s-au ciocnit, au sarit bucati de masina ... mi-a placut ca n-a cedat nici o palma ... vrei un punct - vino si ia-l, ca eu nu ti-l fac cadou !
Nu gasesc din pacate pe youtube ultimele doua depasiri din penultimul tur.
Am gasit in schimb incidentul cu Kubita, in care neamtul a avut tot timpul un bot inainte - deci conform regulamentului avea voie sa lupte sa-si apere pozitia.
De acord cu cei care zic ca a fost un pic parsiv - in sensul ca s-a bagat cam la intimidare si l-a scos putin in dreapta pe iarba pe Kubita. Dar foarte putin ... a pastrat jumate de metru intre masini si si-a jucat cartea. Dar asa e ... vreti dueluri sau vreti doar depasiri ? Logic ar fi fost ca neamtul sa piarda pozitia (Kubica avea interiorul si cauciucuri in temperatura).
Referitor la scurtcircuitarea sicanei - nici un repros din partea mea ... trasa ideala era ocupata de Kubica - care si el a scurtcircuitat-o. Deci daca Schumi tragea dreapta s-o ia pe unde trebuie ... se loveau.
http://www.youtube.com/watch?v=Lx2osis5kfs&playnext_from=TL&videos=Z8os-MrB9RI
Iar Massa ... (vad ca au scos clipul de pe youtube) - 1000% vina lui.
Era in fata lui Massa, deci isi alegea trasa ideala. Urmeaza viraj dreapta - normal ca vin exterior-interior-exterior. Masina lui Schumi trebuia sa fie acolo pentru o abordare eficienta a virajului. In schimb pe Massa l-a uitat Dumnezeu cu piciorul in acceleratie ... nu stiu la ce se gandea cu masina pozitionata acolo !