Schumacher critică dur pneurile Pirelli: "Nu putem pilota la maxim"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Pneurile furnizate de Pirelli au ţinut capul de afiş al începutului de sezon, întrucât noile specificaţii au temperaturi de operare mult mai limitate şi se degradează într-un ritm alert.
De aceea, piloţii trebuie să concureze cu mai multă grijă pentru a menţine pneurile la performanţă maximă cât mai mult timp, însă efectul negativ este ca cei mai mulţi piloţi nu mai au posibilitatea de a concura la capacitate maximă.
Acest element a fost evidenţiat în Bahrain şi de Michael Schumacher, care a lansat un atac fără precedent la adresa cauciucurilor furnizate de producătorul italian.
"A trebuit să pilotez la pas pentru a proteja pneurile şi a termina cursa cu seturile pe care le mai aveam. Ar trebui să ne întrebăm dacă aşa trebuie să stea lucrurile. Nu este satisfăcător şi nu aşa ar trebui să fie o cursă de Formula 1. Dacă 80% sau 90% dintre piloţi se plâng, poate că Pirelli ar trebui să se gândească la asta. Nu cred că este bine ca numai una sau două echipe să gestioneze corect pneurile, iar ceilalţi se chinuie atât de mult", a precizat septuplul campion mondial.
Declaraţiile germanului vin în contextul în care Mercedes a fost una dintre cele mai afectate echipe de degradarea pneurilor, însă nici Jenson Button, care anul trecut s-a evidenţiat prin modul în care gestiona cauciucurile, nu este mulţumit de situaţia din prezent.
"Anul trecut ştiam că pneurile se degradează rapid, dar le înţelegeam.
Anul acesta nu ştiu ce să fac cu pneurile, dar asta nu este o scuză, pentru că alţi oameni au făcut o treabă bună cu ele în acest weekend", a precizat britanicul.Replica celor de la Pirelli nu s-a lăsat prea mult timp aşteptată. Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport, consideră că tocmai provocarea de a gestiona cauciucurilor a condus la echilibrul de forţe din prima parte a sezonului, când patru echipe şi-au adjudecat câte o victorie în primele patru curse.
"Competiţia nu a fost niciodată mai echilibrată şi parţial asta se datorează faptului că toată lumea are exact aceleaşi oportunităţi şi provocări cu pneurile. Depinde de ei să scoată tot ce este mai bun din ele. În Formula 1 a fost întotdeauna despre meritocraţie. Până la urmă, cei mai buni ingineri şi piloţi vor avea întotdeauna succes", a precizat el.
Via | BBC Sport
in cursa trebuie pilotat monopostul pentru a castiga nu pentru a conserva cauciucurile !!!
Eu consider , dincolo de afinitati si fani , ca se face totul pentru spectacol si din acest punc de vedere cred ca toti , sau majoritatea dintre noi ne bucuram de acest lucru .
Clasic Schumacher.... cand nu e el in stare....coechipierul ia victorii si-l surclaseaza clar de doi ani.... ce sa mai zica.... da vina pe ce poate mai ales ca Raikkonen dupa 2 ani de absenta zboara pe pista:)
Ia uitati aic(si astea sunt cuvintele oamenilor implicati direct... nu doar fanatici vorbind aiurea...)i:
"Pirelli motorsport director Paul Hembery responded to the criticism, saying Schumacher had not raised the issue during the three weeks of pre-season testing in February and March.
"I'm disappointed to hear those comments from someone of Michael's experience," he told Autosport. "Others were getting on with the job and getting their tyres to work. His comments during winter testing were that he was very happy with the tyres, and now he seems to have changed his tune.""
Inteleg ca pneurile sa se degradeze, dar nu mi se pare normal sa nu poti face 3 ture rapide consecutive in calificari.