Schumacher, cel mai rapid în a patra zi de teste de la Barcelona

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 11.03.2011
Michael Schumacher a stabilit cel mai bun timp în a patra zi de teste de la Barcelona, demonstrând alături de Nico Rosberg că Mercedes GP a depăşit problemele din prima parte a anului.

Noile update-uri introduse de Mercedes GP pe parcursul sesiunii de teste de la Barcelona şi-au demonstrat eficacitatea în cea de-a patra zi, dominată fără emoţii de echipa germană.

Michael Schumacher a stabilit cu uşurinţă cel mai bun timp al zilei după ce a fost cronometrat cu 1:21.249, chiar dacă Fernando Alonso a reuşit sporadic să aducă Ferrari în top cu puţin timp înainte de pauză de prânz. Întrucât prognoza meteo pentru sâmbătă indică apariţia ploilor, Mercedes GP a decis să-i ofere oportunitatea lui Nico Rosberg să efectueze mai multe tururi pe uscat, iar coechipierul lui Schumacher s-a achitat bine de sarcini şi a terminat sesiunea pe locul trei.

Clasamentul a fost completat de Nick Heidfeld (Renault) şi Rubens Barrichello (Williams), însă McLaren a reprezentat din nou marea dezamăgire. Echipa a decis să schimbe motorul monopostului MP4-26 ca măsură de precauţie, motiv pentru care Jenson Button a parcurs numai 57 de tururi şi a terminat doar pe locul 13 în clasament, reuşind să-l surclaseze numai pe Jerome D'Ambrosio de la Virgin Racing.

După ce a dominat primele două zile de teste, Red Bull Racing a optat pentru o zi cu stinturi relativ lungi, de 5-6 tururi, motiv pentru care Sebastian Vettel a ocupat locul opt în clasamentul general. Germanul a provocat în final şi al doilea steag roşu al zilei, după cel arătat pe parcursul zilei pentru o oprire pe circuit a lui Kamui Kobayashi (Sauber). Hispania Racing nu a efectuat niciun tur de circuit, chiar dacă echipa a lansat în pauză de prânz noul monopost F111 cu care va aborda sezonul 2011.

Iată clasamentul complet al celei de-a patra zile de teste de la Barcelona:

1.  Michael Schumacher  Mercedes              1m21.249s            67
2. Fernando Alonso Ferrari 1m21.614s + 0.365s 141
3. Nico Rosberg Mercedes 1m21.788s + 0.539s 22
4. Nick Heidfeld Renault 1m22.073s + 0.824s 67
5. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m22.233s + 0.984s 89
6. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m22.315s + 1.066s 98
7.
Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m22.675s + 1.426s 72
8. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m22.933s + 1.684s 64
9. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m23.437s + 2.188s 138
10. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m23.653s + 2.404s 42
11. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m23.921s + 2.672s 26
12. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m24.108s + 2.859s 11
13. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m25.837s + 4.588s 57
14. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m27.375s + 6.126s 46

Sesiunea de teste de la Barcelona, ultima înaintea noului sezon competiţional, se încheie sâmbătă, însă pe circuit se vor afla numai cinci echipe: McLaren (Lewis Hamilton), Ferrari (Alonso), Williams (Pastor Maldonado), Mercedes GP (Nico Rosberg) şi Hispania Racing.

Comentarii (36)

  • Ciprian
    Cel mai bun timp!
    Cel mai bun timp in cursa este din 2008 a lui Raikonen. Am vazut ca masinile actuale scot cu 3 secunde timpi mai buni in calificari decat in cursa. Raikonen are 1:21:804 parca. Schumacher 1:21:249. Deci masinile astea - daca au mers la maxim - oricum sunt mai lente decat cele de acuma 3 ani. Mult mai lente.
    7 14
  • de fapt sint mult mai rapide! Regulamente peste regulamente incearca cu disperare sa le incetineasca !
    16 4
  • salutare
    asta era valabil pe vremea Bridgstone,acum insa monoposturile pierd din performanta dupa 4-5 tururi,datorita pneurilor!
    12 0
  • @danoe
    sa nu confundam "ar fi fost mult mai rapide fara regulamente" cu "sunt mai rapide". Deci, avand in timpi un mod obiectiv de a face comparatie, obtinem ca actualele masini sunt mai lente. Mai observ ca sunt multi tampiti, altfel nu vad de ce este premiata o tampenie prin vot.....
    5 6
  • m-am saturat
    de 3 ani tot asa. nu se intampla odata sa aibe masina pusa la punct de la inceputul campionatului. mereu trebuie sa ne jucam de-a vanatorul. asa in veci nu mai ia lewis titlul, daca nu poate lupta din start pt victorii. gata. capitulez. tac din gura pana vad masina pusa la punct.
    19 3
  • Timpi sunt doar asa să dea lumea din gură, să se complimenteze uni pe alţi. Totul v-a fi clar la prima cursă, acolo se v-a vedea cine ce a făcut.
    9 9
  • :))
    Ma amuza fanii McLaren care isi pun sperante in primele curse:))
    Doar nu o fi Hamilton Zana Maseluta si in prima cursa va face o magie si va zbura pe circuit:))
    Timpii au o mare importanta. In primul rand pentru increderea pilotului in monopost si din ce in ce mai mult se apropie de adevar(cea mai buna masina).
    11 5
  • :)
    Ma bucur pentru Schumacher, e o placere sa-l vedem primul. Sper sa o tina tot asa.
    Ferrari iarasi si iarasi cei mai harnici pe circuit... Sa nu uitam ce motor au avut in 2010 in ultimele curse...
    Testele sunt aproape la final. Mai sunt doua saptamani pana la primul mare premiu din 2011, iar timpii incep sa fie din ce in ce mai buni.
    In 2011 mai pariaza cineva pe dominatie Red Bull?
    26 4
  • schumy
    eu pariez pe mercedes si pe schumache pentru ambele titluri.sunt sigur ca are el un as in maneca sa faca un careu
    14 6
  • NeoGalaxy
    Beyond My Fear
    Eu sincer nu as paria pe nimeni. Mercedes sunt foarte inconstanti ca timpi, probabil pentru ca unele setari merg si unele nu. In cursa este foarte posibil sa fie exact invers. La fel si pentru oricare alta echipa dar testele acestea sunt foarte importante. Si pentru ca sunt limitate ca numar si pentru ca in timpul sezonului este foarte greu sa "repari" o masina pe care nu ai testat-o bine in timpul acestor teste. Eu cred ca echipele destepte au testat tot ce au putut testa in aceste teste tocmai pentru a nu ramane in urma. Punctele de la inceputul sezonului conteaza foarte mult si desi sezonul este foarte lung si lupta lunga, fiecare punct valoreaza mai mult greutatea lui in aur. Castigi multe puncte in prima jumatate, privesti altfel a doua jumatate. Oricum tot pe Ferrari si Red Bull merg pentru ca momentan sunt cei mai constanti in rezultate. Restul... discutabil, dar vedem in Australia si in cursele de dupa :P
    11 5
  • Eu cred că:
    Red Bull și Ferrari o să domine.

    Chiar dacă țin cu Schumacher, nu știu dacă Mercedes chiar au o mașină capabilă, cum nu știu nici dacă Schumacher la 42 de ani mai are forța (a se citi: anduranța) necesară unui "turneu" de 19 curse (poate 20). Cred în măestria germanului, am văzut sclipirile anul trecut, la start a urcat 2, 3 poziții cursă de cursă, dar nu știu dacă fizic poate să mai reziste în fața tinerilor lupi.
    Dar Schumi este o "forță a naturii"... deci să așteptăm cu răbdare... Go Michael!!!
    25 3
  • NeoGalaxy
    Beyond My Fear
    M-am uitat si eu la timpi si sincer sa fiu, masinile de anul acesta nu par chiar atat de incete pe cat cred unii :P

    Timpul din Q3 a fost: 1:21.813
    Timpul de astazi a fost: 1:21:249 :)

    Masinile astea sunt multe dar nu lente :)))))))

    TFL a fost in schimb: 1:21.670 :PPPPP Cred ca este posibil ca cu cauciuri noi la finalul cursei si cu rezervorul gol sa fie timpi comparativi cu cei de mai sus :) Asa ca nu stiu exact cat de incete sunt masinile din acest sezon pana nu ajungem la Barcelona si vedem cursa :PPPP
    11 5
  • Mavric
    @coman_norbert
    Aha... mi-a placut gandirea ta acum, pari sa fi fost mai rational. Bravo!
    3 14
  • Bravo Michael arata-le tuturor ca nu esti un mos asa cum unii te numesc
    19 3
  • Teste
    Dupa testele de astazi este sigur, HISPANICA va cuceri ambele titluri mondiale.
    14 3
  • Beiond
    @nEO
    si cam cat cantareste un punct?
    3 2
  • Mercedes
    cică Mercedes are cea mai scurtă mașină din F1 în acest an, iar McLaren cea mai lungă (cu 27 de centimetri mai lungă decât Mercedesul). Cei de la Bild au nimit mașina "mini mercedes"

    Nu știu cum se traduce acest aspect în manevrabilitatea mașinii ptr că nu sunt specialist.
    5 2
  • au numit mașina
    graba... graba...
    3 3
  • Schumi uber alles!
    Am crezut, cred si voi crede in Schumi!
    Singurul pilot care se apropie de el (de care nu mi-a placut la inceput, dupa "pâra" despre Ferrari, dar pe care m-am simtit apoi obligat sa-l respect, din cauza meritelor sale personale incontenstabile) a intuit exact singurul sau rival adevarat:
    SCHUMACHER!!!
    13 2
  • Javric
    @coman_norbert
    Nu sunt specialist licentiat in ale mecanicii insa, daca o luam logic, un sasiu mai scurt ar trebui sa creasca gradul de manevrabilitate al masinii daca si ampatamentul este mai mic. Sa zic altfel, tendinta de supravirare ar fi mai accentuata la un sasiu scurt cu ampatament mai mic decat la un sasiu mai lung.
    7 1
  • Javric
    Inca o observatie
    McLaren au sasiul cel mai lung deoarece este posibil ca stilul de pilotaj al lui Button sa fi influentat aceasta solutie (Button prefera un monopost subvirator). Oare asta ce insemna pt. Hamilton?
    Mercedes au sasiul cel mai scurt deoarece sunt sansele de 99% sa-l fi cosntruit in armonie cu stilul de pilotaj al lui Schumacher (usor supravirator).
    Daca e asa cum cred eu, un Schumacher in McLaren-ul din 2011 ar avea tot rezultate modeste.

    Respect Brawn, respect Mercedes, sa compactezi masina cu 27 de cm nu totusi chiar usor si probabil ca noi nu ne dam seama cat de multe probleme le-au dat inginerilor de la Mercedes aceasta solutie...
    10 0
  • Ovidiu
    Campionat
    Sper ca McLaren sa`si revina si sa avem parte de un campionat cel putin la fel de strans ca cel de anul trecut , cu 4 echipe care se bat pentru podium. Sa fie spectacol !!
    3 1
  • @Javric
    Și eu urmând firul logic, am intuit o manevrabilitate mai bună, dar nefiind a toate cunoscător, așteptam o confirmare a bănuielilor.
    5 0
  • Daca Schumacher are un sasiu mai scurt, ce ii ofera o mai buna manevrabilitate, asta inseamna ca Schumacher ne va incanta cu adevarate dueluri pe circuit? Sau ca isi pregateste monopostul pentru depasiri spectaculoase ca pe vremuri? :D
    Si cum Schumacher are niste trase perfecte si curate, cu o manevrabilitate mai buna decat a adversarilor inseamna timp castigat... chiar daca Mercedes nu e cea mai buna masina.
    Stia Alonso de ce se teme de Schumacher... germanul a ramas acelasi creier care ofera echipei ritm si inovatie. Dupa atatia ani de Formula 1, cu atata experienta, acum totul ar trebui sa fie mult mai usor daca are atata sustinere si mai ales... bugetul(sa speram ca si la acest capitol Mercedes GP sta foarte bine).
    13 2
  • mobius
    doi in lupta pentru titlu ?
    Alonso stie foarte bine cat de mult conteaza experienta si capacitatea tehnica a unui pilot in dezvoltarea masinii, in plus Alonso nu a facut niciodata afirmatii fara acoperire. As fi bucuros sa-l vad pe Schumacher din nou in luptele de la varf, dar nu as vrea sa-l mai vad facand ce i-a facut lui Barichello.
    7 2
  • Ross Braun
    spune că Red Bull este mașina cea mai promițătoare urmată de Ferrari, dar nu exclude faptul ca și Mercedes să aibă șanse la victorii. Dar cel puțin prima jumătate a sezonului va fi dominată de austrieci.

    Sursa: http://f1-live.hu/hirek/legfrissebb_hirek/30058/32/brawn_a_red_bull_teljesitmenye_lesz_a_mervado_a_szezonban/

    P.S. Scuze ptr sursa în limba maghiară.

    Încă nu există timpi cronometrați în ultima sesiune de teste. La Barcelona ploaia "face legea".
    3 1
  • Doar Hamilton are timpi cronometrați...
    Hamilton: 1:57.765, 1:54:4623, 1:53.790, 1:52.919, 1:54.173.
    4 1
  • NeoGalaxy
    Beyond My Fear
    @coman_norbert: Uite ceva interesat de urmarit este tocmai ultima zi de teste si tocmai pentru ca ploua :) Si daca nu ma insel Pirelli nu stau chiar asa de bine la pneurile de ploaie :)
    5 2
  • Situația...
    1. Maldonado Williams 1.46.157 - 14
    2. Hamilton McLaren 1.47.304 +1.147 23
    3. Rosberg Mercedes 1.47.757 +1.600 17
    4. Alonso Ferrari - - 5
    5. Schumacher Mercedes - - 5
    3 1
  • Timpi...
    Rosberg cel mai bun timp: 1:44.302

    Moldano: 1:44.568
    Hamilton: 1:45.216
    4 1
  • NeoGalaxy
    Beyond My Fear
    S-au terminat testele! Ne vedem in Australia :P


    Cel mai comic comentariu ramane: "Sunt sigur ca maine in ultima zi de teste Lewis va scoate cel mai bun timp al acestor ultime teste de la Barca"
    5 2
  • Rezultate finale
    1. Rosberg Mercedes 1.43.953 - 35
    2. Maldonado Williams 1.44.333 +0.519 23
    3. Hamilton McLaren 1.44.560 +0.746 33
    4. Alonso Ferrari - - 5
    5. Schumacher Mercedes - - 5
    6 1
  • In linie dreapta
    Ma bucur sa-l vad pe Michael back in business. Ii doresc un an fructuos in care sa se bata pentru victorii. Testele incheiate, unele concluzii se pot trage ne vom auzi la prima cursa a sezonului care va confirma sau nu forma echipelor.
    11 0
  • Raportul de forte
    Doar ca o opinie personala:dupa ce am vazut ce s-a intamplat in teste si am citit cateva analize facute de oameni competenti, raportul de forte in momentul actual ar fi:1.RBR, avand ca si anul trecut un avantaj in special in regim de calificare;2. Ferrari-mai apropiati de RBR fata de 2010, in regim de cursa avand un ritm aproape similar;3.Mercedes-noul pachet a avut impactul scontat, diminuand diferenta de 1 sec/tur fata de RBR de care vorbeau comentatorii englezi, Mercedes avand si cea mai rapida masina pe liniile drepte;4-7.Renault, Williams, Toro Rosso si Sauber.
    Mclaren-greu de format o opinie obiectiva, s-ar putea ca masina sa fie mai rapida decat pare.Mai sunt 2 saptamani pana la Melbourne, asa ca "wait and see!"
    8 1
  • Parerea BBC Sport
    Analistii F1 de la BBC au fost asa de impresionati de ritmul Mercedes din ultimele 2 zile de teste incat sunt de parere ca ar fi la egalitate cu Ferrari, sau cel mult pe locul 3, dar la mica distanta de italieni:
    "The teams were unanimous in one thing - Red Bull will once again be the ones to watch in 2011...Just like last season, Ferrari are not far behind Red Bull.

    Nevertheless, after four pre-season tests, it is widely agreed Red Bull have an advantage in both qualifying and race pace.
    In terms of pure pace, the champions have yet to push the RB7 in full qualifying trim - with some insiders saying they believe the car has never been on track with less than 80kg of fuel on board when 10kg is usually enough for qualifying...
    Red Bull have also raised eyebrows with their consistency and speed over longer spells on track.

    Analysis of Webber's long runs at the final test suggested that after 10 or more laps he was 0.7 seconds per lap faster than others, showing the car has pace and is kinder on the tyres.

    That could be crucial in a season when tyre wear and management is expected to be key factors.

    Over at Ferrari, championship runner-up Fernando Alonso and his team-mate Felipe Massa have both shown pace in shorter bursts and strength in race simulations, but analysts point to tyre life as a potential weakness for the Italian marque.

    After teething problems in the first three tests, Mercedes bared their teeth in Barcelona as Michael Schumacher was unassailable at the top of day four's timesheets in the heavily upgraded Mercedes.

    Insiders within the team are confident they are now the third fastest team on track - if not the second.

    Behind Red Bull, Ferrari - and now perhaps Mercedes - the pack tightens around the midfield of Renault, Williams, McLaren, Toro Rosso and Sauber."
    6 1
  • Nu va complicati cu locica
    Pt as nu cere ce multi nu inteleg(logica), dati exemple practice(tip matematic cand variabila tinde catre cele deoua extreme 0 si infinit), care este raza de virare la un Camion cu doua axe, o masina clasa limuzina, si economicele Tico si Matiz.
    In acest caz, problematic devine aerodinamica, deoarece pe o suprata mica varietatile a mode fluxul de aer ce "curge" pe surafata masinii devine mai redus fata de o masina mai lunga
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru