Schumacher, cel mai rapid în a patra zi de teste de la Barcelona
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Noile update-uri introduse de Mercedes GP pe parcursul sesiunii de teste de la Barcelona şi-au demonstrat eficacitatea în cea de-a patra zi, dominată fără emoţii de echipa germană.
Michael Schumacher a stabilit cu uşurinţă cel mai bun timp al zilei după ce a fost cronometrat cu 1:21.249, chiar dacă Fernando Alonso a reuşit sporadic să aducă Ferrari în top cu puţin timp înainte de pauză de prânz. Întrucât prognoza meteo pentru sâmbătă indică apariţia ploilor, Mercedes GP a decis să-i ofere oportunitatea lui Nico Rosberg să efectueze mai multe tururi pe uscat, iar coechipierul lui Schumacher s-a achitat bine de sarcini şi a terminat sesiunea pe locul trei.
Clasamentul a fost completat de Nick Heidfeld (Renault) şi Rubens Barrichello (Williams), însă McLaren a reprezentat din nou marea dezamăgire. Echipa a decis să schimbe motorul monopostului MP4-26 ca măsură de precauţie, motiv pentru care Jenson Button a parcurs numai 57 de tururi şi a terminat doar pe locul 13 în clasament, reuşind să-l surclaseze numai pe Jerome D'Ambrosio de la Virgin Racing.
După ce a dominat primele două zile de teste, Red Bull Racing a optat pentru o zi cu stinturi relativ lungi, de 5-6 tururi, motiv pentru care Sebastian Vettel a ocupat locul opt în clasamentul general. Germanul a provocat în final şi al doilea steag roşu al zilei, după cel arătat pe parcursul zilei pentru o oprire pe circuit a lui Kamui Kobayashi (Sauber). Hispania Racing nu a efectuat niciun tur de circuit, chiar dacă echipa a lansat în pauză de prânz noul monopost F111 cu care va aborda sezonul 2011.
Iată clasamentul complet al celei de-a patra zile de teste de la Barcelona:
1. Michael Schumacher Mercedes 1m21.249s 67
2. Fernando Alonso Ferrari 1m21.614s + 0.365s 141
3. Nico Rosberg Mercedes 1m21.788s + 0.539s 22
4. Nick Heidfeld Renault 1m22.073s + 0.824s 67
5. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m22.233s + 0.984s 89
6. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m22.315s + 1.066s 98
7. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m22.675s + 1.426s 72
8. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m22.933s + 1.684s 64
9. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m23.437s + 2.188s 138
10. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m23.653s + 2.404s 42
11. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m23.921s + 2.672s 26
12. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m24.108s + 2.859s 11
13. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m25.837s + 4.588s 57
14. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m27.375s + 6.126s 46
Sesiunea de teste de la Barcelona, ultima înaintea noului sezon competiţional, se încheie sâmbătă, însă pe circuit se vor afla numai cinci echipe: McLaren (Lewis Hamilton), Ferrari (Alonso), Williams (Pastor Maldonado), Mercedes GP (Nico Rosberg) şi Hispania Racing.
Doar nu o fi Hamilton Zana Maseluta si in prima cursa va face o magie si va zbura pe circuit:))
Timpii au o mare importanta. In primul rand pentru increderea pilotului in monopost si din ce in ce mai mult se apropie de adevar(cea mai buna masina).
Ferrari iarasi si iarasi cei mai harnici pe circuit... Sa nu uitam ce motor au avut in 2010 in ultimele curse...
Testele sunt aproape la final. Mai sunt doua saptamani pana la primul mare premiu din 2011, iar timpii incep sa fie din ce in ce mai buni.
In 2011 mai pariaza cineva pe dominatie Red Bull?
Chiar dacă țin cu Schumacher, nu știu dacă Mercedes chiar au o mașină capabilă, cum nu știu nici dacă Schumacher la 42 de ani mai are forța (a se citi: anduranța) necesară unui "turneu" de 19 curse (poate 20). Cred în măestria germanului, am văzut sclipirile anul trecut, la start a urcat 2, 3 poziții cursă de cursă, dar nu știu dacă fizic poate să mai reziste în fața tinerilor lupi.
Dar Schumi este o "forță a naturii"... deci să așteptăm cu răbdare... Go Michael!!!
Timpul din Q3 a fost: 1:21.813
Timpul de astazi a fost: 1:21:249 :)
Masinile astea sunt multe dar nu lente :)))))))
TFL a fost in schimb: 1:21.670 :PPPPP Cred ca este posibil ca cu cauciuri noi la finalul cursei si cu rezervorul gol sa fie timpi comparativi cu cei de mai sus :) Asa ca nu stiu exact cat de incete sunt masinile din acest sezon pana nu ajungem la Barcelona si vedem cursa :PPPP
Nu știu cum se traduce acest aspect în manevrabilitatea mașinii ptr că nu sunt specialist.
Singurul pilot care se apropie de el (de care nu mi-a placut la inceput, dupa "pâra" despre Ferrari, dar pe care m-am simtit apoi obligat sa-l respect, din cauza meritelor sale personale incontenstabile) a intuit exact singurul sau rival adevarat:
SCHUMACHER!!!
Mercedes au sasiul cel mai scurt deoarece sunt sansele de 99% sa-l fi cosntruit in armonie cu stilul de pilotaj al lui Schumacher (usor supravirator).
Daca e asa cum cred eu, un Schumacher in McLaren-ul din 2011 ar avea tot rezultate modeste.
Respect Brawn, respect Mercedes, sa compactezi masina cu 27 de cm nu totusi chiar usor si probabil ca noi nu ne dam seama cat de multe probleme le-au dat inginerilor de la Mercedes aceasta solutie...
Si cum Schumacher are niste trase perfecte si curate, cu o manevrabilitate mai buna decat a adversarilor inseamna timp castigat... chiar daca Mercedes nu e cea mai buna masina.
Stia Alonso de ce se teme de Schumacher... germanul a ramas acelasi creier care ofera echipei ritm si inovatie. Dupa atatia ani de Formula 1, cu atata experienta, acum totul ar trebui sa fie mult mai usor daca are atata sustinere si mai ales... bugetul(sa speram ca si la acest capitol Mercedes GP sta foarte bine).
Sursa: http://f1-live.hu/hirek/legfrissebb_hirek/30058/32/brawn_a_red_bull_teljesitmenye_lesz_a_mervado_a_szezonban/
P.S. Scuze ptr sursa în limba maghiară.
Încă nu există timpi cronometrați în ultima sesiune de teste. La Barcelona ploaia "face legea".
2. Hamilton McLaren 1.47.304 +1.147 23
3. Rosberg Mercedes 1.47.757 +1.600 17
4. Alonso Ferrari - - 5
5. Schumacher Mercedes - - 5
Moldano: 1:44.568
Hamilton: 1:45.216
Cel mai comic comentariu ramane: "Sunt sigur ca maine in ultima zi de teste Lewis va scoate cel mai bun timp al acestor ultime teste de la Barca"
2. Maldonado Williams 1.44.333 +0.519 23
3. Hamilton McLaren 1.44.560 +0.746 33
4. Alonso Ferrari - - 5
5. Schumacher Mercedes - - 5
Mclaren-greu de format o opinie obiectiva, s-ar putea ca masina sa fie mai rapida decat pare.Mai sunt 2 saptamani pana la Melbourne, asa ca "wait and see!"
"The teams were unanimous in one thing - Red Bull will once again be the ones to watch in 2011...Just like last season, Ferrari are not far behind Red Bull.
Nevertheless, after four pre-season tests, it is widely agreed Red Bull have an advantage in both qualifying and race pace.
In terms of pure pace, the champions have yet to push the RB7 in full qualifying trim - with some insiders saying they believe the car has never been on track with less than 80kg of fuel on board when 10kg is usually enough for qualifying...
Red Bull have also raised eyebrows with their consistency and speed over longer spells on track.
Analysis of Webber's long runs at the final test suggested that after 10 or more laps he was 0.7 seconds per lap faster than others, showing the car has pace and is kinder on the tyres.
That could be crucial in a season when tyre wear and management is expected to be key factors.
Over at Ferrari, championship runner-up Fernando Alonso and his team-mate Felipe Massa have both shown pace in shorter bursts and strength in race simulations, but analysts point to tyre life as a potential weakness for the Italian marque.
After teething problems in the first three tests, Mercedes bared their teeth in Barcelona as Michael Schumacher was unassailable at the top of day four's timesheets in the heavily upgraded Mercedes.
Insiders within the team are confident they are now the third fastest team on track - if not the second.
Behind Red Bull, Ferrari - and now perhaps Mercedes - the pack tightens around the midfield of Renault, Williams, McLaren, Toro Rosso and Sauber."
In acest caz, problematic devine aerodinamica, deoarece pe o suprata mica varietatile a mode fluxul de aer ce "curge" pe surafata masinii devine mai redus fata de o masina mai lunga