Publicaţia franceză Sportune a realizat un clasament al celor mai rentabili piloţi din Formula 1 în sezonul 2012 al Formulei 1.
Topul a fost realizat în funcţie de salariul fiecărui pilot şi de numărul de puncte câştigate de aceştia, rezultând o medie a sumei de bani primite de un pilot pentru fiecare punct câştigat.
Pe prima poziţie în acest clasament se situează Paul di Resta, care a primit doar 4444 de euro pentru fiecare punct câştigat la Force India. Scoţianul a avut însă unul dintre cele mai mici salarii din Formula 1, lucru demonstrat şi de faptul că al doilea loc în clasament este ocupat de Sergio Perez cu 7575 euro pentru fiecare punct câştigat.
Ultima poziţie în clasament îi revine lui Michael Schumacher, lucru care evidenţiază încă o dată parcursul modest al germanului în ultimul său sezon în Formula 1. Fostul pilot al echipei Mercedes a câştigat 163.265 euro pentru fiecare punct câştigat anul trecut.Iată clasamentul complet realizat de publicaţia Sportune:
1 – Paul di Resta (Force India) : 4444 euro
2 – Sergio Perez (Sauber) : 7575 euro
3 – Nico Hulkenberg (Force India) : 7936 euro
4 – Bruno Senna (Williams) : 8064 euro
5 – Pastor Maldonado (Williams) : 8900 euro
6 – Romain Grosjean (Lotus) : 10.416 euro
7 – Kamui Kobayashi (Sauber) : 15.873 euro
8 – Kimi Raikkonen (Lotus) : 24.154 euro
9 – Jean Eric Vergne (Toro Rosso): 25.000 euro
10 – Sébastian Vettel (Red Bull) : 35.587 euro
11 – Daniel Riccardo (Toro Rosso): 40.000 euro
12 – Mark Webber (Red Bull) : 55.865 euro
13 – Felipe Massa (Ferrari) : 81.967 euro
14 – Lewis Hamilton (McLaren) : 84.210 euro
15 – Jenson Button (McLaren) : 85.106 euro
16 – Nico Rosberg (Mercedes) : 107.526 euro
17 – Fernando Alonso (Ferrari) : 107.526 euro
18 – Michael Schumacher (Mercedes) : 163.265 euro
Via Sportune
Pentru cuca si a sa fraza "si Mercedes au iesit din mediocritate tot pe carca lui Schumacher" ...daca se poate, as dori sa subliniez ca echipa pe baza careia s-a construit Mercedes, si la care a concurat Schumacher, a fost Brawn GP. Campioana anului 2009, deci. Prin urmare, punctul de plecare nu prea a fost deloc mediocru. Ba cam dimpotriva, as indrazni sa afirm ca Schumacher nu prea a facut mari pasi in sus pentru a scoate echipa din mediocritate (nu zic mai multe, ca imi sare juma' din forum in cap).