Septuplul campion mondial, care a decis recent să se retragă din nou la finalul acestui an, susţine că a fost convins că va avea succes alături de nouă echipa a constructorului german, fiind impulsionat şi de pasiunea pe care o are pentru Marele Circ.
"Pot doar să spun că nu am revenit pentru a pilota în cerc. Am vrut să-mi urmez pasiunea şi să am succes. Platforma de bază a fost bună la vremea respectivă. Echipa tocmai câştigase titlul mondial, aşa că după ce am adăugat numele Mercedes şi numele meu totul a arătat bine. Ne-am gândit că dacă adunam doi cu doi vom merge înainte. Până la urmă nu a fost posibil, aşa cum ştim cu toţii", a declarat germanul.
Schumacher a obţinut un singur podium în cele aproape trei sezoane de la revenirea în Formula 1, iar unele publicaţii au sugerat că germanul ar putea avea probleme cu vederea.
"Înveţi să te descurci în astfel de situaţii.
Sunt câţiva oameni care încearcă doar să vină cu titluri spectaculoase despre mine. Când înţelegi asta este mai bine să ignori. Sincer, nu am putut decât să râd. Ochii mei funcţionează perfect", a mai precizat el.Pe de altă parte, Schumacher a exclus posibilitatea de a deveni şeful unei echipe de Formula 1, variantă vehiculată de presa internaţională pentru viitorul apropiat. "Nu, cu siguranţă nu. Asta nu este o opţiune pentru mine", a încheiat el.
Via GMM
Daca voia sa-si urmeze pasiunea nu trebuia sa se retraga in 2006 de la Ferrari. Probabil destinul l-a pedepsit pentru greseala facuta atunci. Iar o pedeapsa mai mare decat esecul din 2010-2012 nu cred ca putea exista pentru un pilot ca Schumacher. Viata i-a oferit multe, dar in 2006 a dat cu piciorul la tot ce avea.
Asta e, Schumi! Doar istoria va mai vorbi despre tine...
1) Echipa Brown avea un avantaj clar in 2009 si era posibil sa ramana si in 2010.
2) Barichello a castigat in cateva randuri in fata lui Button, pe circuite cu pista mai rece parca.
3) Schumacher l-a invins pe Button in ROC din 2009.
Totusi tot ei mai stiau si ca din cauza varstei Schumacher tot ar fi avut un deficit de 0.5 pana la 2 sec fata de cea mai buna forma. Dar pentru ca Schumacher a fost odata foarte bun si parea ca inca ar fi intr-o oarecare forma au riscat, miza fiind castigarea a inca unui titlu chiar din 2010.
Dar istoria a fost ca Mercedes fosta Brown nu a pastrat forma si in 2010 si nici Schumacher nu a avut o pierdere de forma suficient de mica fiind batut de Rosberg.
ps: imi amintesc ca atunci, la revenirea sa, am avertizat ca e foooarte probabil ca Schumacher sa fie batut de coechipier indiferent ca acesta ar fi fost Raikkonen la Ferrari sau Barichello sau Rosberg sau Button la Mercedes. In ROC putea sa bata inca pe oricine. Toti aveau la fel de mult antrenament. In F1 insa, el nu avea nici antrenament si nici varsta
In ultimul timp l-a cam batut pe Rosberg, asta in urma antrenamentului. Dar in ce priveste varsta nu mai e nimic de facut. Totusi, chiar si asa ar mai fi putut castiga un titlu cu o masina destul de buna si un coechipier "batubil" asa cum au facut multi campioni dealtfel.
Nu cred insa sa mai existe un alt pilot care sa fie atat de bun la 4x de ani. Au mai avut unii "indrazneala". Mansel a incercat ceva dar era cu 1, 2 sec mai lent decat coechipierul.
Chiar daca un anumit stil de pilotaj se preateaza mai bine pe o masina, un pilot talentat se descurca cu masini diferite.
Nu diferenta de masini intre 2006 si 2010 a fost piedica in calea lui Schumacher ci varsta. Mult mai mare e diferenta intre cele din 1994 si 2004. Schumacher a castigat si cu slick si fara, si cu control al tractiunii si fara si cu cutie secventiala si cu automata.
Foarte probabil ca Un Schumacher s-ar fi descurcat si in 1950. Mai putin probabil ca un Fangio s-ar fi descurcat in concurenta de acum. De ce? Erau foarte putini piloti atunci. Cu greu cei care ar fi putut face ceva in motorsport ar fi ajuns in motorsport. Deci lupta se dadea intre foarte putini care aveau accesul si atat. DAR posibil ca Fangio sa fi fost intr-devar foarte foarte bun ca s-ar fi putut descurca si azi. Posibil dar mai putin probabil.
De aceea as zica ca nu din cauza diferentelor intre masinile din diferite ere nu pot fi comparati marii campioni ci pentru ca nu au putut concura unul impotriva altuia pe acelasi material de concurs si mai ales cand fiecare din ei era in maxim de forma.
S-a mai intamplat ca un pusti bun sa bata un mare campion aflat pe picior de plecare din motorsport, cand in sfarsit accepta ca nu mai e in forma. NU se pune ... sau .. macar nu se stie cum ar fi fost daca erau ambii in forma.
ps: eh, eu oricum nu ma uit sa preaslavesc un pilot in ciuda aparentelor/evidentelor. Vad spectacol in multe alte aspecte ale motorsportului.