Schumacher: "Am crezut că pot efectua depăşiri"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Michael Schumacher a fost penalizat cu 20 de secunde şi, implicit, retrogradat până pe locul 12 în clasamentul cursei de la Monaco, întrucât l-a depăşit neregulamentar pe Fernando Alonso după ieşirea Safety Car-ului de pe circuit.
Confuzia a fost generată de faptul că maşina de siguranţă a stins luminile, element ce semnifica reluarea în mod normal a cursei, însă comisarii de cursă au considerat ca evenimentul s-a încheiat sub incidenţa Safety Car-ului, ceea ce înseamnă că depăşirile sunt interzise. Schumacher a motivat depăşirea lui Alonso prin faptul că stingerea luminilor de pe Safety Car marchează reluarea cursei, chiar dacă era vorba despre ultimul tur.
"Cred că a fost vorba despre mesajul "circuit liber" sau "Safety Car-ul intra", iar acest mesaj ne-a fost dat tuturor. Când acest mesaj este afişat, înseamnă că circuitul este liber şi că revenim la cursă. Maşinile (n.r - lui Jarno Trulli şi Karun Chandok) nu mai erau pe pista. Nu mai era nevoie de Safety Car, aşa că am profitat de oportunitate", a declarat septuplul campion mondial.
La rândul său, Ross Brawn, cel care l-a informat pe Schumacher că poate depăşi, susţine că Marele Premiu al statului Monaco nu s-a încheiat sub incidenţa Safety Car-ului, întrucât acesta din urmă a revenit în pitlane înainte de finalul cursei.
"Exista un articol nou în regulament care spune că poţi concura liber între prima linie a Safety Car-ului şi linia de start-sosire.
Am fost avertizaţi înainte de finalul cursei ca Safety Car-ul va intra în pitlane. Nu a existat nicio indicaţie că evenimentul se va încheia sub Safety Car, aşă că imediat ce am primit la 16:51 indicaţia ca maşina de siguranţa intra în pitlane am considerat ca evenimentul se desfăşoară normal"."La 16:52 ni s-a spus că circuitul este liber, iar la 16:53 s-a arătat steagul cu pătratele. Aşa că, după instrucţiunile primite de la FIA, Safety Car-ul intra în pitlane în ultimul tur, dar cursa nu se termina sub Safety Car, iar aceasta este o distincţie foarte importantă. Astfel, le-am spus piloţilor că pot concura liber între prima linie a Safety Car-ului şi linia de start sosire", a explicat Brawn.
Întrucât au considerat ca penalizarea lui Schumacher nu este corectă, Mercedes GP au făcut deja apel la această decizie. Apelul se va judeca la Curtea Internaţională de Apel a FIA la o dată ce va fi comunicată ulterior.
Via | BBC Sport
Si Alonso mai iese sa ne spuna ca l-a lasat .... se vede clar ca forteaza sa inchida si pierde aderenta...
Nu intreb de regulament, de articole, de 40.13, de safety car, de ordine prin radio de la echipa.
Intreb decat ce inseamna pentru tine ca pilot, atunci cand un comisar de traseu iti flutura steagul verde in fata, la fel ce inseamna cand oficialii iti aprind semafoarele verzi.
Atat am avut de intrebat.
Va rog ... raspundeti la obiect ... fara referiri la regulament, fara "ochelari de cal" sau alte asemenea "justificari".
Multumesc.
Unde putea el sa-l depaseasca pe Hamilton. Poate in capul lui ala sec. Se vede din inregistrare ca spatele lui patineaza (asta pentru ca a mers toata cursa cu pneurile schimbate in primul tu) si Schumi il depaseste. Asa ca sa lase gargara cu Hamilton.
Nu imi este mie tare drag Schumi, dar cred ca depasirea este corecta!
Asteptam urmatoarele curse!!!!!