Potrivit unor informaţii neoficiale dezvăluite de publicaţia Autosport, grupul a decis ca începând de anul viitor utilizarea tunelului de vânt să fie interzisă, astfel că echipele îşi vor dezvolta monoposturile doar prin intermediul tehnologiei computerizate CFD.
Williams, Ferrari şi Mercedes au fost împotriva acestei măsuri, însă aceasta a fost adoptată cu majoritate de voturi. Tunelul de vânt este unul dintre instrumentele de bază folosite de echipe pentru dezvoltarea monoposturilor. Ferrari a investit sume importante în construcţia unui nou tunel de vânt, în timp ce Mercedes are două astfel de instrumente.
▶ Tunelul de vânt, o armă pentru dezvoltarea unui monopost de F1
Preţuri maxime pentru motoare
În plus, grupul a decis să impună preţuri maxime pentru motoare.
Începând din sezonul viitor, preţul maxim solicitat de constructori pentru motoarele furnizate pe parcursul unui an va fi de 12 milioane de euro. De asemenea, va fi permisă şi utilizarea unor motoare de specificaţie mai veche cu un an, iar preţul maxim al acestora va fi de 8 milioane de euro.Nu în ultimul rând, cutiile de viteze vor costa cel mult 2 milioane de euro. Se anticipează că o echipă îşi va putea reduce costurile cu 20-25 de milioane de euro pe sezon în urma introducerii acestor măsuri.
Teste pe ploaie şi pentru sezonul 2017 pentru Pirelli
Grupul de Strategie a stabilit şi primele detalii cu privire la testele pe care le va putea face Pirelli în perioada următoare. Astfel, va exista o sesiune de teste de două zile după Marele Premiu din Abu Dhabi din 29 noiembrie, precum şi o nouă sesiune de teste de două zile în luna ianuarie pe circuitul de la Paul Ricard, care va fi stropit artificial cu apă.Pirelli a avertizat anterior că nu va accepta să furnizeze pneuri în perioada 2017-2019 în cazul în care anul viitor nu va putea efectua şase sesiuni de câte trei zile de evaluare. Soluţia de compromis adoptată de Grupul de Strategie este de a implementa patru sesiuni de teste de câte două zile pe parcursul sezonului, fără însă ca datele să fie stabilite.
Toate aceste schimbări de regulament vor fi ratificate de Consiliul Mondial al FIA în 30 septembrie, când se anticipează că forul mondial va anunţa că Pirelli a fost ales drept furnizor de pneuri pentru perioada 2017-2019 în detrimentul celor de la Michelin.
Noi proceduri pentru măsurarea presiunii în pneuri
În urma numeroaselor controverse de la Marele Premiu al Italiei cu privire la presiunea prea mică din pneurile monoposturilor Mercedes, FIA a anunţat o serie de măsuri pentru evitarea acestora pe viitor. Astfel, în antrenamente şi calificări presiunea în pneuri va fi măsurată atunci când pneurile sunt montate pe monopost.În schimb, înaintea cursei, presiunea cauciucurilor va fi analizată după semnalul de avertizare de cinci minute premergător cursei. Punctul esenţial este că, în cazul identificării unei presiuni mai mici decât cea minimă impusă de Pirelli, echipele vor putea ajusta presiunea până la startul cursei. Cu alte cuvinte, nu vor mai exista situaţii în care un pilot să poată începe cursa cu pneuri cu o presiune necorespunzătoare.
Via Autosport, Autosport, Adam Cooper
Mercedes iarasi motoristul cu cele mai multe echipe tot doar din cur face.
Noi de ce ne mai uitam????
Cand a plecat Mosley si a venit Todt, am crezut ca se va schimba ceva in bine. Am fost naiv, recunosc!
Evident si in acest caz se mai pot aduce imbunatatiri: alimentarea cu energie sa fie limitata la doua panouri solare de un anumit tip si forma.
PENIBIL!
Vreti mai bine Indi si DTM? Drum bun, nu va retine nimeni. Acolo au libertate mai mare dar bat mai mult pasul pe loc din cauza lipsei banilor. Tot in F1 sunt cele mai bune solutii tehnice, cea mai mare performanta si cei mai buni piloti.
PS: Sau exista varianta sa zica amandoua ca la pretul ala nu vand motoare. Sa vedem ce face FIA atunci....