Schimbarea setărilor motorului, interzisă intre calificări şi cursă
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Federaţia Internaţională de Automobilism a decis să opereze o nouă schimbare în regulamentul tehnic al Formulei 1 care va intra în vigoare cu efect imediat, de la Marele Premiu al Europei de la finalul acestei săptămâni.
Astfel, echipele nu vor mai avea dreptul de a modifica setările motorului intre calificări şi cursă, decizie în urma căreia nicio echipă nu va mai putea utiliza setări speciale pentru a obţine o poziţie cât mai bună pe grila de start.
Decizia a fost comunicată de Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, prin intermediul unei scrisori transmisă tuturor echipelor şi este în strânsă legătură cu o altă regulă care va intra în vigoare în etapa de la Silverstone, când eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate chiar şi atunci când pilotul nu accelerează va fi de asemenea interzisă.
Teoretic, noua măsură adoptată de FIA va afecta performantele tuturor echipelor, însă întreaga atenţie se concentrează asupra celor de la Red Bull Racing, întrucât aceasta este singura echipă care a plecat din pole position în acest sezon competiţional. Se vehiculează că austriecii utilizează setări speciale pentru îmbunătăţirea aerodinamicii în timpul calificărilor, element ce ar justifica cele şase pole position-uri obţinute de Sebastian Vettel şi performanţa similară realizată de Mark Webber pe circuitul de la Barcelona.
Oficial, FIA susţine că cele două reguli care vor intra în vigoare pe parcursul următoarelor două etape au fost introduse cu scopul de a elimina influenta setărilor motoarelor asupra performantei aerodinamice.
Via | Autosport
@Schubler: ai dreptate . Oricum , incepand cu Silverstone ,RedBull vor fi obligati de FIA sa isi echipeze masinile cu cauciucuri patrate. Si pentru a castiga , va fi necesar sa-i depaseasca cu un tur pe ceilalti , altfel vor figura ca abandon.
Intradevar , omorara spectacolul , dar parca asta a facut si MSC in 2000-2004. Mi se pare cel putin aberanta pozitia FIA.
Probabil FIA vrea sa le dea o palma celor de la RedBull spunandu-le intr-un fel sa lase artificiile aerodinamice si sa se concentreze mai mult pe dezvoltarea KERS-ului. Pentru ca devine destul de evident ca in momentul in care RBR nu vor mai putea folosi setari diferite pt Q si Race, si (ipotetic vorbind) nu vor mai dominat calificarile, buna functionare a KERS-ului va fi esentiala pentru a obtine viitoare victorii.
E de ras ca o echipa ce il are pe Adrian Newey si conduce campionatul nu poate sa faca acest sistem (cu care pana si echipele mai mici se descurca) sa functioneze. E drept, Newey e mai mult aerodinamician insa o echipa campiona mondiala cu siguranta are resursele necesare (atat umane cat si materiale) pentru a depasi o astfel de problema destul de repede. Asta daca isi da silinta.
Anyway, sa nu ii plangem inca pe cei de la RedBull. Nu avem nici o dovada certa ca ei vor fi cei mai afectati de aceasta decizie sau de cea privind limitarea over-runului.
Urmeaza doua curse care vor raspunde la aceste doua "enigme" asa ca nu are rost sa ne inflamam degeaba.