Schimbarea radicală a regulamentului tehnic ar putea fi amânată până în 2018

de Daniel Popescu
Vineri, 07.08.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Echipele vor decide la jumătatea lunii august dacă schimbarea radicală a regulamentului tehnic prevăzută pentru sezonul 2017 va fi amânată cu un an.

Esential 2018 este anul pentru care ar putea fi amanata schimbarea regulamentului tehnic
Grupul de Strategie al Formulei 1 a propus o amplă schimbare a regulamentului tehnic pentru sezonul 2017, care prevede un design mai agresiv pentru monoposturi şi scăderea timpilor pe tur cu 5-6 secunde.

Cu toate acestea, publicaţia germană Auto Motor und Sport susţine că introducerea regulilor ar putea fi amânată pentru 2018, cu scopul ca inginerii să aibă mai mult timp la dispoziţie pentru a stabili un regulament cât mai bun şi corect. Această soluţie va fi analizată în cadrul unei întâlniri a directorilor tehnici care va avea loc marţi, 18 august.

În prezent nu este cert dacă va exista o majoritate de voturi în favoarea amânării cu un an a noului regulament, însă unul dintre susţinătorii ideii este Pat Symonds, directorul tehnic al echipei Williams. "Este mult de muncă pentru a face un concept potrivit şi pentru a stabili un set de reguli până la sfârşitul lunii februarie 2016.

Cred că 2017 este un obiectiv foarte ambiţios. Nu mai este atât de mult timp până atunci", a declarat britanicul pentru sursa citată.

Amânarea cu un an ar putea avea efecte inclusiv în privinţa numelui furnizorului de pneuri pentru perioada 2017-2019. În cazul în care Michelin ar câştiga contractul, producătorul francez ar urma să schimbe radical tipurile de pneuri după un singur sezon, în timp ce pentru Pirelli ar fi uşor să păstreze actualele cauciucuri un an în plus înainte de schimbarea din 2018.

Via GMM

Comentarii (3)

  • Sunteti de acord ca daca ar fi dupa Bernie, ar scurta timpii pe tur cu 5-6 secunde prin schimbarea rezonantei atomului de cuartz ca astfel cronometrele sa fie mai lente si timpii inregistrati sa fie cu 5-6 secunde mai mici pe tur?
    10 2
  • Ha,ha,ha...
    Decat sa faca iar un regulament pe genunchi si sa asistam iar la o trazitie si interpretari de un an,doi...mai bine sa amane!
    Plus ca e posibil ca in graba asta sa avem iar diferente mari de performanta intre echipe,cam cum avem de la ultima schimbare!
    Sa nu mai pun la socoteala ca daca se va schimba regulamentul din 2017,la anul nu vom avea mai mult decat avem anul asta ca si spectacol...cine va mai investii masiv in dezvoltare daca totul se va schimba radical?!
    6 1
  • problema nu este cu un regulament nou, sau cu timpul in care se scrie un nou regulament. Jos palaria pentru mercedes ca a reusit sa exploateze regulamentul astfel incat sa aiba o asemenea superioritate. Problema este cu inghetarea unei situatii inainte ca ea sa devina realitate din teorie. Eu aici vad cea mai mare problema. Si din punct de vedere al cheltuielilor, faci tot ce poti si apoi se dovedeste a fi in zadar ca altii au facut o treaba mai buna si nu mnai ai ce face 6-8 ani, sau faci o baza puternica pe care apoi poti sa o dezvolti in directia pe care o tot poti modifica. Adica gestionezi cheltuielile pe rezultate si nu pe teorie.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru