Decizia reprezintă o lovitură majoră pentru cele trei echipe, care mizau pe acest sprijin pentru a-şi asigura supravieţuirea pe termen scurt. Monisha Kaltenborn, şefa echipei Sauber, crede însă că planurile lui Ecclestone sunt mai vaste şi includ forţarea echipelor mici să se retragă din Formula 1.
"Agenda pare să fie ca oamenii vor să rămână doar 4-5 echipe. Când ni se prezintă idei precum utilizarea unui şasiu vechi de un an sau motoare cu specificaţii diferite, practic o serie diferită, trebuie să existe o agendă.
Nu ştiu a cui este agenda, dar ideea este că nu putem continua aşa. Nu este modul în care putem lucra. Cu cât apar mai multe idei, cu atât mai mult noi, cele trei echipe, avem sentimentul că poate oamenii nu ne vor şi poate că sportul urmează să se schimbe într-o direcţie foarte diferită", a declarat ea.Informaţiile au fost însă negate la scurt timp de către cei de la Red Bull Racing, care insistă prin vocea şefului Christian Horner că planul este de a avea actualele echipe cu câte două monoposturi.
"Poziţia Red Bull Racing este că vrem să vedem o grilă de start completă cu echipe cu câte două monoposturi", a explicat britanicul pentru postul de televiziune BBC.
Via BBC Sport
Au reusit sa distruga munca si istoria unor echipe in cativa ani !
Nu ar fi mai bine ca una sau unele sa ia 100 de milioane iar cele mai mici sa ia 60-70? De ce trebuie aceste privilegii si aceste diferente atat de mari?? Nu avem nevoie de comunismul egalitarist sa fie toti egali in drepturi si renumeratii, dar cu siguranta nici de capitalismul salbatic de secol 19 dupa care se ghideaza domnul Eclestone si Formula 1 la ora actuala. Trebuie ca marile branduri sa ia mai mult dar nu sa fie prapastia aceasta imensa si insurmontabila intre cei mari si cei mici. Vrem social democratie sau liberalism moderat in F1, nu vrem capitalism fara limite in care cei mici si mijlocii sunt devorati de cei mari.
Nu fi rau mai. Lasa-i si pe ei sa traiasca. Ar trebui ajutati cat sa isi poate asigura propria supravietuire la un nivel cat de cat acceptabil si sa lupte dupa puterile lor cu cei mari. Ca nu vor reusi e partea a doua, dar este mult mai uman, mai moral decat sa fie o cursa nelimitata inarmarii intre greii F1.
Sa vedem ce se va intampla cu restul negocierilor. S-ar putea ca anumite decizii sa fie foarte interesante. Cine stie :P
Puteti lua orice sport. Niciodata in fotbal echipe ca si Real, Barca, MU, Bayern nu vor renunta la o parte importanta din venituri pentru "actiuni de binefacere" in folosul echipelor mici.
Intotdeauna cei mari vor primi o felie de tort mai mare. E si normal sa fie asa. Da, e nevoie si de cei mici. Dar incasarile mari se fac datorita celor mari. Pe (mai nimeni) nu intereseaza un meci intre Chiajna-Ceahlaul (am dat doar un exemplu aiurea) daca la aceeasi ora se joaca Real-Barca (tot exemplu aiurea in tramvai).
Eu zic să nu dați exemplu fotbalul, unde echipele primesc bani din:
-vânzare de jucători
-participarea(atenție! numai participarea) în cupele europene.
-vânzarea de bilete(la un meci din CL, o echipă precum Real sau Barcelona ia vreo 4-5 mil. doar din bilete)
-sponsori
-marketing(tricouri, șepci, adidași, vizitarea stadionului, muzeului echipei, turul stadionului etc)
-bani din drepturile TV
-bani pentru poziția din campionat(toate echipele primesc bani, în funcție de locul pe care termină)
-și să nu mai vorbim de banii primiți pt câștigarea unor trofee.
-unele echipe au asociați, mai ales cele din spania, un nr de fani au cumpărat acțiuni și lunar sponsorizează echipa.
În F1
-nu există vânzare de piloti/tehnicieni.
-nu toate echipele primesc bani la constructori
-banii de pe bilete sunt ai organizatorilor și ai lui Bernie.
-nr sponsorilor este redus.
-marketing slab, poate doar Ferrari stă bine la capitolul ăsta. F1 e un sport al celor bogați.
-bani din drepturile tv pt echipele mari
F1 e o afacere, însă doar pentru anumite persoane - Bernie și compania lui.
Marea problemă e că F1 nici nu atrage constructorii de mașini, nici nu susține echipele mici. Merg pe sistemul ăsta ca niște șmecheri care se descurcă atât timp cât le merge. Apoi găsesc ei alte echipe mici de care să profite. În fotbal o echipă mică se mai poate lupta cu una mare, își poate crește jucătorii, strânge banii, dar în F1 e imposibil. Echipele mici sunt nevoite să caute piloți cu bani, nu piloți cu talent. Degeaba ar vinde piloții. Cine l-ar cumpăra pe Erikson? Dacă Marussia îl creștea pe Verstapen și făcea ăsta ceva, poate că se găsea vreo echipă să le dea vreo 10 mil. pe el. Iar alți bani n-au de unde să strângă, patronii sunt nevoiți să scoată bani din buzunar în fiecare an. ah, n-o veni vreun arab nebun să-și facă echipă de F1, să vedeți atunci nebunie. Ferrari și Mercedes vor părea echipele mici și se vor plânge.
Evident, sunt multe articole despre acest lucru dar din ce a declarat Bernie inainte de cursa din Brazilia, banii se impart asa:
- avem profitul X
- se imparte la 2 deci X/2.
- prima jumatate se imparte in mod egal la toate cele 10 echipe.
- cealalta jumatate se imparte pe baza punctelor, la aceleasi echipe, evident dupa pozitia in clasament. Unele castiga mai mult, deh... probabil castiga si titlul sau multe puncte :P
- o suma de vreo 100 de milioane se imparte la cele trei echipe de top, Ferrari, McLaren si Red Bull pe baza rezultatelor dintre 2010-2012. Cred ca Red Bull ia cel mai mult, restul echipelor cam la fel. Ferrari mai primeste un bonus de 5% din suma primita... 20 milioane + 5% cred ca-i irelevant.
Cel putin asa explica Bernie cum face el platile. Daca el minte... pai nu stiu ce sa zic mai departe. Dar asta este pozitia oficiala a celor de la CVC asa ca nu stiu daca sa-l cred pe fanul McLaren sau pe cel care conduce "the show".
Nu stiu nici daca imparteala este onesta, fair play sau corecta pentru ca evident, nu stiu raportul financiar, interesele sau orice altceva ce mai tine de aceste socoteli. Dar, Red Bull investeste masiv, fara sa dezvolte un motor, McLaren investeste cam la fel, deh 10 milioane mai putin nu cred ca conteaza, in timp ce Ferrari investeste mai putin si totusi dezvolta si un motor... slab, patetic sau decent, dar totus fac ceva. Cand vezi ca anumite echipe investesc masiv si nu castiga nimic, cel putin McLaren este primul exemplu, iti dai seama cat de ineficient sunt manageriate aceste echipe si aici este problema. Nu ce buget au este intrebarea care conteaza ci ce fac cu acel buget. Iar la anumite echipe... risipa este cuvantul de ordine. Sau prostie, daca vreti. In timp ce alte echipe taie datoriile doar ca acele echipe sa concureze in Formula 1...
Daca as putea edita postul meu... probabil nu as fi facut greseala :P