Sauber: "Planul este eliminarea echipelor mici din Formula 1"

de Daniel Popescu
Luni, 10.11.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sauber susţine că planul conducerii Formulei 1 este ca echipele mici să fie eliminate treptat din competiţie.

Agenda pare să fie ca oamenii vor să rămână doar 4-5 echipe. Când ni se prezintă idei precum utilizarea unui şasiu vechi de un an sau motoare cu specificaţii diferite, practic o serie diferită, trebuie să existe o agendă.

Monisha Kaltenborn
Sefa Sauber
Bernie Ecclestone a anunţat la finalul Marelui Premiu al Braziliei că Sauber, Lotus şi Force India nu vor primi pachetul financiar estimat de presa internaţională la 130 de milioane de euro.

Decizia reprezintă o lovitură majoră pentru cele trei echipe, care mizau pe acest sprijin pentru a-şi asigura supravieţuirea pe termen scurt. Monisha Kaltenborn, şefa echipei Sauber, crede însă că planurile lui Ecclestone sunt mai vaste şi includ forţarea echipelor mici să se retragă din Formula 1.

"Agenda pare să fie ca oamenii vor să rămână doar 4-5 echipe. Când ni se prezintă idei precum utilizarea unui şasiu vechi de un an sau motoare cu specificaţii diferite, practic o serie diferită, trebuie să existe o agendă.

Nu ştiu a cui este agenda, dar ideea este că nu putem continua aşa. Nu este modul în care putem lucra. Cu cât apar mai multe idei, cu atât mai mult noi, cele trei echipe, avem sentimentul că poate oamenii nu ne vor şi poate că sportul urmează să se schimbe într-o direcţie foarte diferită", a declarat ea.

Informaţiile au fost însă negate la scurt timp de către cei de la Red Bull Racing, care insistă prin vocea şefului Christian Horner că planul este de a avea actualele echipe cu câte două monoposturi.

"Poziţia Red Bull Racing este că vrem să vedem o grilă de start completă cu echipe cu câte două monoposturi", a explicat britanicul pentru postul de televiziune BBC.

Via BBC Sport

Comentarii (15)

  • C Long
    Felicitari "conducatorilor" Formulei 1.

    Au reusit sa distruga munca si istoria unor echipe in cativa ani !
    24 3
  • Aici v-a adus Eclestone si Ferrari. Va trebuie privilegii absolute si ca unele echipe sa ia 150 de milioane iar alta sa ia 20 de milioane. Asta e sistemul autocrat si despotic gandit de domnul Putin al Formulei 1.
    Nu ar fi mai bine ca una sau unele sa ia 100 de milioane iar cele mai mici sa ia 60-70? De ce trebuie aceste privilegii si aceste diferente atat de mari?? Nu avem nevoie de comunismul egalitarist sa fie toti egali in drepturi si renumeratii, dar cu siguranta nici de capitalismul salbatic de secol 19 dupa care se ghideaza domnul Eclestone si Formula 1 la ora actuala. Trebuie ca marile branduri sa ia mai mult dar nu sa fie prapastia aceasta imensa si insurmontabila intre cei mari si cei mici. Vrem social democratie sau liberalism moderat in F1, nu vrem capitalism fara limite in care cei mici si mijlocii sunt devorati de cei mari.
    9 13
  • echipele mici si neputincioase trebuie sa dispara, doar incurca
    13 10
  • @fgfg

    Nu fi rau mai. Lasa-i si pe ei sa traiasca. Ar trebui ajutati cat sa isi poate asigura propria supravietuire la un nivel cat de cat acceptabil si sa lupte dupa puterile lor cu cei mari. Ca nu vor reusi e partea a doua, dar este mult mai uman, mai moral decat sa fie o cursa nelimitata inarmarii intre greii F1.
    10 8
  • Sunt de acord ca Ferrari sa renunte la bonusul ala, dar ce face cum Ron Dennis care se opune ajutarii echipelor mici. Acum vreo doua saptamani declarase ceva in genul ca "nu-l intereseaza cat cheltuie daca castiga, din punctul lui de vedere toti sa dea faliment". De fapt, Ferrari i-a ajutat pe cei de la Marussia in fiecare an, la fel cum i-a ajutat si pe cei de la Sauber, in timp ce McLaren nu ajuta pe nimeni pentru ca oricum nu le pasa. Red Bull are o echipa satelit, Ferrari are doua (acuma doar una), McLaren zero. Mercedes... cred ca tot zero. Problema este ca cei care detin Formula 1 nu s-au stresat niciodata sa vada ce nu merge si sincer nici nu cred ca le pasa.

    Sa vedem ce se va intampla cu restul negocierilor. S-ar putea ca anumite decizii sa fie foarte interesante. Cine stie :P
    15 4
  • Ferrari
    Ah, da si cand renunta echipele mici o sa fie o grila foarte diversificata formata din 4 maxim 5 echipe care se vor invarti in jurrul cozii! Pe mine nu ma tenteaza sa vad o competitie in care sunt 15 masini de la 5 echipe si toate astea pentru idiot sclerozat nu se mai satura de bani! Pana la urma care circuit traditional va dori sa acomodeze o competite stirba sau mai bine zis care circuit traditional o sa doreasca sa plateasca un porcoi de bani pentru o astfel de competitie! Incet, incet F1 se transforma intr-o competitie monomarca in care sarea si piperul o sa fie doar comentatorii TV din ciclul "3 in p**a mea"! Daca mortul crede ca o astfel de competitie atrage fani si bani.... sa mai incerce..... Eu propun un singur lucru, sa il ia dracu pe mortul asta si daca nu il ia dracu sa ila domnu numa sa ia cineva ca deja sare orice herghelie si distruge orice urma de bun simt!
    4 3
  • Ferrari
    Oare in Abu Dhabi vor fi interesati harabetii sa plateasca taxele in conditiile in care exista posibilitatea sa aiba doar 12 masini pe grila, echipele mici ar merita sa ii traga clapa mortului si sa il lase cu ochi in soare putin!
    6 2
  • propun sa ramana doar o masina pe grila si aceea sa castige totul . bineinteles sa trebuie sa fie Frrari si sa fie condusa de impotentul *Alontzo* .....
    4 14
  • Logicalbass
    E o rusine , Peter Sauber nu ar fii permis niciodata ca echipa sa ajunga in situatia asta
    3 0
  • daniel
    In toate sporturile sint diferente mari intre cei mai buni si cei din pluton.
    Puteti lua orice sport. Niciodata in fotbal echipe ca si Real, Barca, MU, Bayern nu vor renunta la o parte importanta din venituri pentru "actiuni de binefacere" in folosul echipelor mici.
    Intotdeauna cei mari vor primi o felie de tort mai mare. E si normal sa fie asa. Da, e nevoie si de cei mici. Dar incasarile mari se fac datorita celor mari. Pe (mai nimeni) nu intereseaza un meci intre Chiajna-Ceahlaul (am dat doar un exemplu aiurea) daca la aceeasi ora se joaca Real-Barca (tot exemplu aiurea in tramvai).
    7 4
  • Tony Fernandes a zis ca are o echpa de fotbal si una de F1. De ce una, cea de fotbal, nu-i creaza probleme, iar pe cealalta, Caterham, nu o poate duce mai departe? Simplu, sistemul F1 nu-i permite! In fotbal, cea mai cunoscuta metoda de a scapa de datorii e vanzarea de jucatori. Poti face asta in F1? Foarte rar pentru piloti, iar pentru restul persoanelor implicate (tehnicieni) deloc.
    4 3
  • Oamenii săraci încurcă. Hai să-i eliminăm. Ce deștepti sunt unii pe aici...
    Eu zic să nu dați exemplu fotbalul, unde echipele primesc bani din:
    -vânzare de jucători
    -participarea(atenție! numai participarea) în cupele europene.
    -vânzarea de bilete(la un meci din CL, o echipă precum Real sau Barcelona ia vreo 4-5 mil. doar din bilete)
    -sponsori
    -marketing(tricouri, șepci, adidași, vizitarea stadionului, muzeului echipei, turul stadionului etc)
    -bani din drepturile TV
    -bani pentru poziția din campionat(toate echipele primesc bani, în funcție de locul pe care termină)
    -și să nu mai vorbim de banii primiți pt câștigarea unor trofee.
    -unele echipe au asociați, mai ales cele din spania, un nr de fani au cumpărat acțiuni și lunar sponsorizează echipa.

    În F1
    -nu există vânzare de piloti/tehnicieni.
    -nu toate echipele primesc bani la constructori
    -banii de pe bilete sunt ai organizatorilor și ai lui Bernie.
    -nr sponsorilor este redus.
    -marketing slab, poate doar Ferrari stă bine la capitolul ăsta. F1 e un sport al celor bogați.
    -bani din drepturile tv pt echipele mari

    F1 e o afacere, însă doar pentru anumite persoane - Bernie și compania lui.

    Marea problemă e că F1 nici nu atrage constructorii de mașini, nici nu susține echipele mici. Merg pe sistemul ăsta ca niște șmecheri care se descurcă atât timp cât le merge. Apoi găsesc ei alte echipe mici de care să profite. În fotbal o echipă mică se mai poate lupta cu una mare, își poate crește jucătorii, strânge banii, dar în F1 e imposibil. Echipele mici sunt nevoite să caute piloți cu bani, nu piloți cu talent. Degeaba ar vinde piloții. Cine l-ar cumpăra pe Erikson? Dacă Marussia îl creștea pe Verstapen și făcea ăsta ceva, poate că se găsea vreo echipă să le dea vreo 10 mil. pe el. Iar alți bani n-au de unde să strângă, patronii sunt nevoiți să scoată bani din buzunar în fiecare an. ah, n-o veni vreun arab nebun să-și facă echipă de F1, să vedeți atunci nebunie. Ferrari și Mercedes vor părea echipele mici și se vor plânge.
    7 2
  • Trebuie sa fiu sincer si sa va intreb daca stiti cumva cum se impart aceste sume de bani? Pentru ca este evident ca anumiti fani nu prea stiu cum sta treaba si nu fac decat sa comenteze asa de amorul artei. Bine il excludem pe fanul McLaren, pana acuma a demonstrat in nenumarate randuri ca nu stie ce vorbeste, dar restul? Ati cautat pe net sau ati vazut vreun articol aici pe Automarket despre cum se impart banii exact? As spune ca nu.

    Evident, sunt multe articole despre acest lucru dar din ce a declarat Bernie inainte de cursa din Brazilia, banii se impart asa:

    - avem profitul X
    - se imparte la 2 deci X/2.
    - prima jumatate se imparte in mod egal la toate cele 10 echipe.
    - cealalta jumatate se imparte pe baza punctelor, la aceleasi echipe, evident dupa pozitia in clasament. Unele castiga mai mult, deh... probabil castiga si titlul sau multe puncte :P
    - o suma de vreo 100 de milioane se imparte la cele trei echipe de top, Ferrari, McLaren si Red Bull pe baza rezultatelor dintre 2010-2012. Cred ca Red Bull ia cel mai mult, restul echipelor cam la fel. Ferrari mai primeste un bonus de 5% din suma primita... 20 milioane + 5% cred ca-i irelevant.
    Cel putin asa explica Bernie cum face el platile. Daca el minte... pai nu stiu ce sa zic mai departe. Dar asta este pozitia oficiala a celor de la CVC asa ca nu stiu daca sa-l cred pe fanul McLaren sau pe cel care conduce "the show".

    Nu stiu nici daca imparteala este onesta, fair play sau corecta pentru ca evident, nu stiu raportul financiar, interesele sau orice altceva ce mai tine de aceste socoteli. Dar, Red Bull investeste masiv, fara sa dezvolte un motor, McLaren investeste cam la fel, deh 10 milioane mai putin nu cred ca conteaza, in timp ce Ferrari investeste mai putin si totusi dezvolta si un motor... slab, patetic sau decent, dar totus fac ceva. Cand vezi ca anumite echipe investesc masiv si nu castiga nimic, cel putin McLaren este primul exemplu, iti dai seama cat de ineficient sunt manageriate aceste echipe si aici este problema. Nu ce buget au este intrebarea care conteaza ci ce fac cu acel buget. Iar la anumite echipe... risipa este cuvantul de ordine. Sau prostie, daca vreti. In timp ce alte echipe taie datoriile doar ca acele echipe sa concureze in Formula 1...
    4 2
  • Am facut o mare greseala acolo la profit :P Din profitul X, echipele primesc doar 47.5% :P Din acel 47.5% rezulta restul :P

    Daca as putea edita postul meu... probabil nu as fi facut greseala :P
    3 2
  • bravo ferr1 pentru comentariul de mai sus. Un mare vot pozitiv din partea mea. Imi place mult cum vezi problema si comparatia cu fotbalul precum si neghiobia unor destepti de pe aici ce i-ar elimina pe cei mai saraci din show.
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru