Sauber: Eroare de fabricaţie la aripa spate ilegală

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 29.03.2011
Elementul superior al aripii spate al monopostului Sauber a încălcat regulamentul tehnic din cauza unei erori în procesul de fabricaţie. Echipă ar putea renunţa la apel.

Sauber a finalizat investigaţia demarată la finalul Marelui Premiu al Australiei pentru a identifica motivele pentru care echipa a fost descalificata, iar rezultatele indică o eroare în procesul de fabricaţie.

Potrivit unor surse citate de publicaţia gocar.gr, Sauber a realizat trei versiuni ale elementului supoerior al aripii spate pentru Marele Premiu al Australiei, însă numai două dintre acestea au fost expediate pe circuit. Cea care a fost utilizată în cursă nu a fost analizată în mod corespunzător după procesul de fabricaţie de la Hinwil, iar comisarii de cursă au constatat ulterior că aceasta are o lăţime de 95 mm, cu 5 mm mai puţin decât specifica regulamentul tehnic.

În schimb, cealaltă versiune a elementului superior a aripii spate a fost evaluată la Hinwil şi corespunde regulamentului tehnic.

În urma acestei analize, este posibil ca Sauber să renunţe la apelul împotriva deciziei comisarilor de cursă. Totuşi, echipa a insistat că eroarea nu a condus la un spor de performanţă, motiv pentru care nu este exclus că elveţienii să meargă mai departe cu apelul şi să se apare tocmai pe baza acestui fapt.

Via | Racecar Engineering

Comentarii (6)

  • Bishuc
    Marul
    Multe idei si inov\tii se datoreaza hazardului si erorii. Unii mai si platesc pentru asta
    6 1
  • angajati un CTC-ist
    3 3
  • neregulamentar nu-i acelasi lucru cu ilegal...
    6 1
  • Nu fac apel
    http://www.formula1.com/news/headlines/2011/3/11879.html
    2 0
  • janick
    Nu este...
    ...ilegala! Nu poate fi; eventual neregulamentara, daca prin regulamente se stabilesc astfel de criterii. Poate si aripa fata flexibila, tot prin regulamente este definita, etc., etc.
    1 0
  • mobius
    scandalos (asa mi se pare mie)
    Pentru 5 mm mai putin la latimea aripei spate (lucru care nu avea cum sa aduca un plus de performanta), Sauber a fost descalificata, in schimb pentru modificarea distantei fata de sol a aripei fata (distanta stabilita la o valoare fixa de catre FIA), la Red Bull nu se ia nici o masura pentru ca nu este mobila aripa ci nasul, ca si cum mobilitatea nasului nu ar produce aceleasi efecte, adica, coborarea aripei fata si cresterea apasarii aerodinamice pe puntea fata, cu avantajele pe care le-am vazut deja.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru