Şapte lucruri de urmărit în Marele Premiu al Australiei
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Automarket îţi prezintă cele mai interesante aspecte pe care trebuie să le urmăreşti în Marele Premiu al Australiei.
Calificările desfăşurate sâmbătă pe circuitul semipermanent de la Melbourne au evidenţiat încă o dată superioritatea de care se bucură Red Bull Racing pe un tur de circuit, în special dacă la volan se afla campionul mondial Sebastian Vettel.
Cu toate acestea, cursa de duminică se anunţă una imprevizibilă, în care toate pronosticurile pot fi date peste cap datorită noutăţilor din regulament. De aceea, Automarket îţi oferă un scurt ghid prin care te ajută să înţelegi mai bine principalele puncte de atracţie ale primei curse de Formula 1 din sezonul 2011.
- startul si primele tururi ale cursei: Datele obţinute în teste au arătat că piloţii nu trebuie să concureze la capacitate maximă în primele tururi ale unui stint, pentru a evita o degradare prea rapidă a pneurilor. Tocmai de aceea, startul şi primele tururi ale cursei se anunţă pline de spectacol, în măsura în care unii dintre piloţi ar putea risca pentru a câştiga poziţii, chiar dacă acest lucru va afecta pneurile, în timp ce alţii ar putea rămâne precauţi pentru a menţine pneurile la calitate optimă;
- numărul de opriri la boxe pentru schimbarea pneurilor: Fără îndoială, strategiile opririlor la boxe vor ţine capul de afiş al cursei, datorită caracteristicilor pneurilor Pirelli. La Melbourne, degradarea acestora nu este atât de mare precum în teste, motiv pentru care cele mai uzuale strategii vor fi cele cu două sau cel mult trei opriri la boxe. Momentul intrării la boxe va fi crucial, în special pentru că un set nou asigura un spor de câteva secunde comparativ cu cei care vor concura cu pneuri uzate;
- abilitatea lui Webber de a obţine prima victorie în Australia: Mark Webber nu a terminat niciodată Marele Premiu al Australiei mai sus de locul cinci, iar în acest sezon speră să obţină victoria în faţa propriilor suporteri. Diferenţa de 1.2 secunde faţă de Vettel în calificări l-a debusolat complet, mai ales că a fost surclasat şi de Lewis Hamilton. Australianul are nevoie de o revenire rapidă pentru a evita repetarea situaţiei de anul trecut şi pentru a avea şanse să-şi păstreze locul la echipa în 2012;
- potenţialul as din menecile inginerilor Ferrari: Fernando Alonso (locul 5) şi Felipe Massa (locul 8) au dezamăgit în calificări, însă nu este exclus ca totul să facă parte dintr-o strategie care să-i avantajeze pe cei de la Ferrari în cursă, în funcţie de modul în care vor schimba pneurile. De aceea, o victorie a Scuderiei nu trebuie exclusă definitiv, chiar dacă în cazul lui Massa pare foarte puţin probabilă după ce brazilianul a avut din nou eternele probleme de aderentă;
- evoluţia "surprizelor" din calificări: Vitaly Petrov se afla la cea mai bună clasare pe grila de start din carieră şi a fost cu numai trei zecimi de secundă mai lent decât Fernando Alonso. Un rezultat bun ar confirma progresele făcute de rus după un prim sezon presărat cu numeroase greşeli. La rândul lor, Kamui Kobayashi şi Sebastien Buemi au progresat în Q3 şi au confirmat rezultatele bune din teste înregistrate de Sauber şi, respectiv, Toro Rosso. Depinde doar de ei şi de strategiile echipelor pentru a continua în acest ritm şi în cursa de duminică;
- evoluţia lui Michael Schumacher în prima parte a cursei: După rezultatele bune din antrenamente, puţini anticipau că Michael Schumacher nu va reuşi să pătrundă în top 10. Pentru german, partea bună este că toate datele indică faptul că poate progresa rapid în pluton în primul stint al cursei: va utiliza un set nou de pneuri, monopostul Mercedes GP este mai rapid decât cel deţinut de Sauber şi Toro Rosso, iar în epoca Ferrari ne-a obişnuit cu o avalanşă depăşiri atunci când a plecat din spatele plutonului;
- debutanţii, mai buni decât veteranii: debutanţii Paul di Resta şi Pastor Maldonado şi-au surclasat mult mai experimentaţii coechiperi Adrian Sutil şi, respectiv, Rubens Barrichello, încă de la prima sesiune de calificări. Rămâne de văzut dacă cei doi vor fi capabili să rămână în această ipostază şi în cursă, însă cei doi au demonstrat deja că nu au sosit întâmplător în Formula 1. Într-o situaţie similară se afla şi cuplul Petrov - Nick Heidfeld, chiar dacă rusul are deja un sezon în spate.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
asa ca domnilor o informare mai amnuntita e recomandata
deci:
8. C O M E N T A R I U L ;)
Super!!!