Şapte lucruri de urmărit în Marele Premiu al Australiei

De Daniel Popescu
Publicat Sambata, 26.03.2011
Automarket îţi prezintă cele mai interesante aspecte pe care trebuie să le urmăreşti în Marele Premiu al Australiei.

Calificările desfăşurate sâmbătă pe circuitul semipermanent de la Melbourne au evidenţiat încă o dată superioritatea de care se bucură Red Bull Racing pe un tur de circuit, în special dacă la volan se afla campionul mondial Sebastian Vettel.

Cu toate acestea, cursa de duminică se anunţă una imprevizibilă, în care toate pronosticurile pot fi date peste cap datorită noutăţilor din regulament. De aceea, Automarket îţi oferă un scurt ghid prin care te ajută să înţelegi mai bine principalele puncte de atracţie ale primei curse de Formula 1 din sezonul 2011.

 

 

  • startul si primele tururi ale cursei: Datele obţinute în teste au arătat că piloţii nu trebuie să concureze la capacitate maximă în primele tururi ale unui stint, pentru a evita o degradare prea rapidă a pneurilor. Tocmai de aceea, startul şi primele tururi ale cursei se anunţă pline de spectacol, în măsura în care unii dintre piloţi ar putea risca pentru a câştiga poziţii, chiar dacă acest lucru va afecta pneurile, în timp ce alţii ar putea rămâne precauţi pentru a menţine pneurile la calitate optimă;
  • numărul de opriri la boxe pentru schimbarea pneurilor: Fără îndoială, strategiile opririlor la boxe vor ţine capul de afiş al cursei, datorită caracteristicilor pneurilor Pirelli. La Melbourne, degradarea acestora nu este atât de mare precum în teste, motiv pentru care cele mai uzuale strategii vor fi cele cu două sau cel mult trei opriri la boxe. Momentul intrării la boxe va fi crucial, în special pentru că un set nou asigura un spor de câteva secunde comparativ cu cei care vor concura cu pneuri uzate;
  • abilitatea lui Webber de a obţine prima victorie în Australia: Mark Webber nu a terminat niciodată Marele Premiu al Australiei mai sus de locul cinci, iar în acest sezon speră să obţină victoria în faţa propriilor suporteri.
    Diferenţa de 1.2 secunde faţă de Vettel în calificări l-a debusolat complet, mai ales că a fost surclasat şi de Lewis Hamilton. Australianul are nevoie de o revenire rapidă pentru a evita repetarea situaţiei de anul trecut şi pentru a avea şanse să-şi păstreze locul la echipa în 2012;
  • potenţialul as din menecile inginerilor Ferrari: Fernando Alonso (locul 5) şi Felipe Massa (locul 8) au dezamăgit în calificări, însă nu este exclus ca totul să facă parte dintr-o strategie care să-i avantajeze pe cei de la Ferrari în cursă, în funcţie de modul în care vor schimba pneurile. De aceea, o victorie a Scuderiei nu trebuie exclusă definitiv, chiar dacă în cazul lui Massa pare foarte puţin probabilă după ce brazilianul a avut din nou eternele probleme de aderentă;
  • evoluţia "surprizelor" din calificări: Vitaly Petrov se afla la cea mai bună clasare pe grila de start din carieră şi a fost cu numai trei zecimi de secundă mai lent decât Fernando Alonso. Un rezultat bun ar confirma progresele făcute de rus după un prim sezon presărat cu numeroase greşeli. La rândul lor, Kamui Kobayashi şi Sebastien Buemi au progresat în Q3 şi au confirmat rezultatele bune din teste înregistrate de Sauber şi, respectiv, Toro Rosso. Depinde doar de ei şi de strategiile echipelor pentru a continua în acest ritm şi în cursa de duminică;
  • evoluţia lui Michael Schumacher în prima parte a cursei: După rezultatele bune din antrenamente, puţini anticipau că Michael Schumacher nu va reuşi să pătrundă în top 10.
    Pentru german, partea bună este că toate datele indică faptul că poate progresa rapid în pluton în primul stint al cursei: va utiliza un set nou de pneuri, monopostul Mercedes GP este mai rapid decât cel deţinut de Sauber şi Toro Rosso, iar în epoca Ferrari ne-a obişnuit cu o avalanşă depăşiri atunci când a plecat din spatele plutonului;
  • debutanţii, mai buni decât veteranii: debutanţii Paul di Resta şi Pastor Maldonado şi-au  surclasat mult mai experimentaţii coechiperi Adrian Sutil şi, respectiv, Rubens Barrichello, încă de la prima sesiune de calificări. Rămâne de văzut dacă cei doi vor fi capabili să rămână în această ipostază şi în cursă, însă cei doi au demonstrat deja că nu au sosit întâmplător în Formula 1. Într-o situaţie similară se afla şi cuplul Petrov - Nick Heidfeld, chiar dacă rusul are deja un sezon în spate.

Comentarii (30)

  • Bishuc
    Fotografiile
    Nu pot urmari pe nimeni nici pe mama. Analizez aerodinamic fotografiile
    3 7
  • Bishuc
    Renault
    Cei de la Renault au idei. Vor progresa frumos in acest campionat
    3 2
  • Bishuc
    parca l-a surclasat clar, cu 2 sec Barichello pe Maldonado si nu invers .... corectare
    0 1
  • salutare
    mai puneam inca ceva in textul tau Daniel,si anume prezenta mai mult ca sigur a unui Safety car ,in timpul cursei de duminica!
    2 0
  • atrategie Ferrari?!??!
    Pt infomatia generala ,din echipa FERRARI nu mai face parte nici Jean tod si nici Ross Brawn, cei doi faceau strategiile geniale prin care Schummi a dominat campionatul ani la rand, dar si strategia cu " let Michael pass for the championship".....pe care baietii au mostenit-o, dar restul nu au invatat nimic, lucru bine observat campionatul trecut in cursa din germania si prostia din ultima cursa pt care au platit cu titlu ce campin a lui alonso.
    asa ca domnilor o informare mai amnuntita e recomandata
    4 1
  • Hispania
    Se pare ca Hispania nu va participa maine, deoarece timpul este f slab. Nu a intrat in acel 107% prevazut de noul regulament.
    3 0
  • schumacher
    Schumacher daca maine in primul viraj nu se acroseaza cu cineva eu cred ca va termina undeva pe podium Vettel va gresii pe mana sa si Weber va fi pe podium cat despre primul loc il dau pe Ham , sa vedem ce iese ?
    3 5
  • apropo' de lucruri "de urmarit" - a observat cineva comentariul baietilor de la DIGI? .. mi s-a parut genial ( poate exagerez.. dar avand ca referinta anii trecuti nu-i greu sa exagerezi un pic )

    deci:

    8. C O M E N T A R I U L ;)
    3 2
  • comentarii
    la capitolul comentarii intotdeauna e loc de mai bine, dar fata de anii trecuti cand iti venea sa arunci cu ceva in televizor cand comentau cei 2 bizoni, acum e cu mult mai bine. speram sa fie din ce in ce mai bine, atat la capitolul comentarii, cat si la capitolul spectacol. sa castige cel mai bun
    4 0
  • Trulli
    mi-a placut gestul lui Trulli.si`a colorat casca in culoriile stagului Japoniei.
    4 0
  • @johny_f1 C-am fiecare echipa a avut un semn pt cutremurele din Japonia pe casca lui Jenson Button am vazut scris un mesaj in limba japoneza pe o parte iar pe cealalta in limba engleza. Fernando Alonso are un steag al Japoniei pe casca , pe masina lui Schumacher era scris un mesaj (iar cam mic dar totusi) si cel mai important pe masina lui Koba era scris mesaj pt conationali sai si era un steag al Japoniei paradoxal langa cel al Elvetiei (originea Sauber) dar nu numai ei sunt alaturi de japonezi ci o lume intreaga. Oricum Koba a dat ce a fost mai buna din el si il felicit pt acest loc 9 obtinut in calificari in cursa speram sa vina cat mai sus Sauber a demonstrat-o in Q1 ca a iesit din anonimat . Sper ca Koba sa termine pe podium pt Japonia
    4 0
  • calificari
    Red Bull de neoprit, Ferrari neasteptat de lenti, Mclaren un pas foarte mare inainte, Button este favorit la castigarea cursei, dupa opinia mea. Mentiune, Red Bull n-au folosit kers si se pare ca nici in cursa nu-l vor folosi, asa ca Mclaren sunt favoriti la dubla. Fernando cu o strategie buna poate avansa inspre podium, Massa insa...vedem maine. Rosberg mai bun ca Schumi, ceea ce pe mine nu ma surprinde. Cred ca va fi o cursa extrem de pasionanta maine. Forza Ferrari!
    1 1
  • eu...
    Eu nu stiu cum sunteti voi dar eu voi fi fericit sa castige oricine. As prefera sa fie Vettel dar numai ideea ca vad F1 live imi ajunge. Cireasa ar fi sa castige Koba. Nu ma intrebati cum dar ar fi genial.
    2 0
  • janick
    ..."debutanţii, mai buni decât veteranii"...
    ...da! pe acestia-i numeam manji!! Iata ce pot (Petrov, Koba, Buemi. etc., etc.)!
    1 0
  • Bishuc
    Domnicali
    Trebuie al management pentru Ferrari. Le lipseste i9nspiratia si curajul... Strategiile de pana acum au fost jocuri de noroc Poate ma insel dar ma doare pentru sunt fan Ferrari... Altfel sunt oportunisti in faza actuala si pot iesi in fata.... Mi-e dor de deceniul lui Mauro Forgherii, anii '70 Uitati-va pe Youtube
    2 1
  • Bishuc
    Uluiala
    De unde au aparut atatia "bishuci"?
    3 2
  • KERS
    Este un sistem important și nu cred ca nu v-a fi folosit în cursă de RBR sau altă echipă; cred că RBR au făcut o demonstrație de forță.
    3 3
  • Dilema. Help Please!
    Pana la urma cursa se desfasoara de la ora 8 sau de la ora 9? Pe autosport daca dau "View schedule in your timezone" care indica cu acuratete orele pt curse, calificari sau antrenamente indiferent de tara in care locuiesti, apare pt romania ora 8, si nu 9. Calculatorul nu a luat in considerare schimbarea de la noapte (3 devine 4) sau digi ne-au informat gresit si cursa incepe la 8. La cat ne trezim atunci ca sa vedem startul? Multumesc anticipat pt lamuriri.
    3 0
  • Filmul cu Senna! Integral!
    http://f1-live.hu/hirek/legfrissebb_hirek/30832/32/extra_senna_a_film_teljes_egeszeben/

    Super!!!
    1 1
  • Cursa este la ora 9, așa arată pe situl oficial F1 http://www.formula1.com
    2 0
  • poate va place... doar ca e in rusa
    ROC: http://sakladka.net/news/gonka_chempionov_2010_kubok_nacij_smotret_onlajn/2011-03-25-12634
    0 0
  • @Crisztian
    mi-a placut foarte mult ce ai spus,ai mare dreptate si vb ta:maine Koba podium pt Japonia
    1 0
  • @coman_norbert
    felicitariile mele,de cand il caut....super!
    0 0
  • cine cistiga in Australia cistiga campionatul,parca asa se spunea mai demult
    1 1
  • de ce e offline channel pe digisport peste tot pe unde dau,taman acum,la cursa?!
    0 0
  • @danoe
    Statistica din calificari: in 15 Mari Premii la Melboune, s-a intamplat de 8 ori ca pilotul din pole sa castige titlul. Deci cam 50%.
    1 0
  • @wholiviapart
    De obicei devine online cu 30 minute inainte de inceperea evenimentului sportiv. Verifica din nou dupa 08:30.
    1 0
  • Bishuc
    offline
    offline, ofline, offline... Si tocmai am avut un vis cu crocodili
    0 1
  • la rai1 ecranul e negru...alt lucru negru eliminat de macaronari !
    0 1
  • Mc Laren
    Am urmarit calificarile pe RTL Klub (Ungaria). Cei din studio spuneau inca inainte de a incepe calificarile, ca cei de la Mc Laren analizand prestatia monopostului in calificari, au renuntat la unele updat-uri in favoarea caracteristicilor masinii din 2010. Se pare ca au fost inspirati.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru