Astfel, McLaren, Mercedes, Force India, Sauber, Caterham, Marussia şi HRT au trimis o scrisoare forului mondial în care îşi exprimă îngrijorarea cu privire la trei aspecte esenţiale care s-ar putea modifica în următoarea perioadă.
Cel mai sensibil subiect este intenţia FIA de a desfiinţa Technical Working Group şi Sporting Working Group, cele două grupuri gestionate de echipe care trasează schimbările de regulament, dar şi intenţia lui Bernie Ecclestone de a reduce componenţa Comisiei F1 de la 26 la numai 18 membri.
Astfel, dacă în prezent fiecare echipă are un reprezentat în Comisia F1 (12 membri), Ecclestone vrea ca numai şase echipe să fie reprezentate în acest organism, în timp ce celelalte 12 locuri să fie alocate în mod egal pentru FIA şi deţinătorul drepturilor comerciale.
Aceste decizii ar duce la imposibilitatea echipelor de a stabili regulamentul sportiv şi tehnic al Formulei 1, întrucât FIA şi Ecclestone ar avea o majoritate confortabilă de voturi în Comisia F1 pentru a impune propria viziune asupra regulamentului.
"Echipele acceptă că este nevoie de revizuirea componenţei Comisiei F1, dar nu doresc ca autoritatea echipelor să se diminueze.
Echipele sunt îngrijorate de componenţa propusă, cu o reducere de la 12 echipe la numai şase. Menţinerea actualului drept de vot este opţiunea preferată", precizează echipele în scrisoare. De asemenea, echipele sunt nemulţumite că FIA nu a inclus în regulamentul preliminar măsuri stricte pentru reducerea costurilor (RRA), care ar urma să fie voluntare în 2013 înainte de a deveni obligatorii în 2014."10 dintre actualele echipe (n.r - cu excepţia Red Bull şi Toro Rosso) au votat implementarea RRA pentru şasiu în 2013 şi sunt de acord în unanimitate cu limitarea costurilor motoarelor şi a şasiurilor în 2014. Sprijinim introducerea limitărilor pentru şasiuri în 2013 şi pentru motoare şi şasiuri în 2014, cu premisa unui voluntariat pentru şasiu în 2013", mai precizează echipele în scrisoare.
Nu în ultimul rând, echipele sunt nemulţumite de creşterea taxelor de participare pentru sezonul 2013, în urma cărora o echipă precum Red Bull ar urma să plătească peste cinci milioane de euro în loc de câteva sute de mii de euro.
Totuşi, în noul regulament sportiv publicat în această săptămână, FIA a dat semne că a dat înapoi, afirmând că taxa va fi stabilită ulterior.Via Autosport
Comentarii (0)