În 2021, Mercedes-AMG F1 Petronas a câștigat pentru a opta oară consecutiv titlul la echipe, dar Lewis Hamilton l-a pierdut pe cel la piloți în favoarea lui Max Verstappen.
Echipa germană se pregătește intens pentru un nou sezon și tocmai a publicat primele imagini cu monopostul de specificație 2022. După cum se poate observa, Mercedes-AMG F1 Petronas revine la culoarea argintie care a consacrat-o.
Lewis Hamilton a rămas sub comanda lui Toto Wolff. Valtteri Bottas a semnat cu Alfa Romeo, astfel că locul său a fost luat de George Russell.
Monopostul Mercedes W13 a ieșit deja pe circuitul de la Silverstone, pentru a filma câteva spoturi de promovare. Săptămânile viitoare va putea fi văzut în testele din pre-sezon și mai apoi, în luna martie, în prima etapă din noul an (Bahrain).
via Formula 1
Incitante Ferrari și Aston, dezamăgitoare McLaren, dacă rămâne ca acum. Aștept cu nerabdare Red Bull, ca să văd de pe acum unde se vor duce titlurile, la ei, sau la Mercedes. Pentru că oricât de incitante ar fi Ferrari și Aston, n-au cum să le încurce pe cele două.
inca un detaliu:
revin la latimea meschina pentru un monopost de F1, 180 cm imi par si acum insuficienti pentru apogeul curselor pe patru roti, imaginile onboard oferite de Brackley lasandu-mi impresia ca nu m-am inselat atunci cand mi-am permis sa trag un viguros semnal de alarma, ecartamentul anterior mult redus coroborat insa cu mentinerea latimii pneurilor fata la valoarea din 2021 inducand senzatia unui posibil strabism al trenului fata....
si nu, nu-i de vina unghiul de fuga al pneurilor fata, latimea josnica imi pare ca poarta toata culpa pentru aceasta anomalie vizuala....
rog, priviti imaginile si, in functie de competentele fiecaruia dintre voi dar si de disponibilitatea necesara, nu va refuzati emiterea unei diagnoze....
https://youtu.be/dOwnvRzgz5U?t=43
invocam gradul de toleranta personal cu privire balansul optim intre valorile L x l x h, tocmai d-asta n-am de gand sa fac vreun pas inapoi in ceea ce priveste concluzia personala, actualele monoposturi parca-s TGV-uri obligate sa ruleze pe dimensiunea ecartamentului compatibil exclusiv mocanitelor...
Neutru,
nu-s inca pregatit sa tolerez cei 20 cm pierduti, am pretuit poate prea mult latimea de 200 cm, ce sa mai zic, imi par imperiale proportiile masinilor din vechea generatie.....
dizlocarea unei cantitati mai reduse de aer e evidenta, doar ca vitezele de parcurgere a virajelor o sa fie mai reduse (in valori absolute si raportate la 2021) iar vitezele de top pe liniile drepte o sa fie superioare monoposturilor de anul trecut, cel putin asta-i estimarea expertilor....
Pirelli n-a stat pe ganduri si a risipit dilema, anticipand doar 1/2 de secunda deficit/tur in 2022, valoare pe care eu o consider mult prea optimista, mai ales ca cele 40 kg suplimentare nu-s asa usor de ascuns......
articolul 19.1 din Regulamentul sportiv
Din 2022, echipele de F1 își vor prezenta mașinile în fața garajului și vor explica inovațiile aduse. Acest principiu „show and tell” a fost consacrat de FIA în regulamentele pentru 2022, iar acum asociația a detaliat și cum ar trebui să arate această nouă parte a weekendului de curse.
Fiecare echipă trebuie să furnizeze FIA un document care denumește și explică pe scurt „toate componentele și piesele aerodinamice și de caroserie majore” neutilizate în weekendul anterior. Echipele nu pot înșela, deoarece în perioada premergătoare evenimentului, FIA trebuie să primească o specificație de referință pentru mașină, care urmează să fie utilizată pe parcursul weekendului.
O a 2-a astfel de sesiune are loc la 30 de minute după calificare, când mașinile sunt în condiții de "parc închis". Pentru această sesiune, directorul cursei va selecta cinci echipe, fiecare dintre ele trebuie să furnizeze o mașină. În această a 2-a sesiune, fiecare echipă selectată trebuie să delege un membru senior al personalului pentru a explica modificările făcute de vineri.
Aceste noi sesiuni fac parte dintr-o reproiectare a weekendului de curse pentru a compensa tensiunea din creșterea numărului de weekenduri de curse. Mass-media tradițională de joi nu va mai exista în 2022, așa că șoferii și reprezentanții echipei pot ajunge o zi mai târziu.
Ziua presei a fost în schimb amânată pentru vineri dimineața. Ca urmare, programul sportiv cu primele două antrenamente libere se va desfășura după-amiaza.