Lewis Hamilton a cucerit duminică al patrulea titlu de campion din carieră, cu două curse înainte de finalul sezonului. Britanicul s-a apropiat astfel la numai 3 titluri de recordul absolut deținut de Michael Schumaher, iar fostul său șef de la Mercedes, Ross Brawn, susține că egalarea acestui palmares este posibilă.
"Când s-a întâmplat (n.r - cu Schmacher) nu mi-am imaginat că poate fi bătut, dar dacă mă uit la performanțele pe care le obține Hamilton cred că se poate întâmpla", spune britanicul pentru postul de televiziune SkySports.
În plus, Brawn afirmă că Hamilton este nul dintre cei mai buni piloți din istoria Formulei 1 și crede că a avut performanțe bune pe tot parcursul acestui an.
"Este unul dintre cei mari. A fost destul de bun și înainte. Este unul dintre cei mai mari piloți comparativ cu caracterele legendare ale Formulei 1. A muncit din greu în Mexic, dar în afară de această cursă a fost exemplar tot anul", a adăugat el.
Până să-l ajungă pe Schumacher, Hamilton trebuie însă să egaleze performanța de 5 titluri mondiale cucerite de Juan Manuel Fangio.
Via SkySports
Si poate mai stie el si altceva dar nu poate sa zica...
Hamilton a intrat in F1 intr-o masina de top care era pretendenta la titlu, iesind campion la limita, in conditiile in care era promovat puternic ca fiind primul pilot de anume fel. Apoi după lung timp a trecut pe un alt monopost pregatit deja pentru a fi masina campioana, si cu un reguolament blocat ani la rand in favoarea superioritatii Mercedes, deci ceilalti sanse nu au avut sa se apropie. SI mai era si avantajat fata de coechipieri.
NU contest ca este un pilot rapid, dar titlurile sale au fost obtinute conjunctural. Anul acesta sa nu uitam ca Ferrari a avut 4 curse consecutive ratate pe tema de ghinion. asta inseamna maxim de 100 de puncte pierdute din start! Deci conjunctural, altfel cred ca iesea Vettel. Dar asa este in Motorsport, cu bune si cu rele.
Concluzie: da, Hamilton are 4 titluri de campion mondial la F1, dar nu se compara inca cu Schumacher, Vettel sau Senna. In niciun caz.
Astazi ai o masina la care trebuie doar sa te uiti la butoane, ai pneuri ok, ai motor care nu cedeaza, nu trebuie decat sa ai grija la trafic, pai cum dracu sa nu iesi campion si de 10 ori.
Nu contest valoarea lui dar diferentele dintre masini sunt f mari.
Daca ultima masina de pe grila se va apropia ca timp / tur de pole si vom avea macar 4 echipe cu sanse la victorie atunci va fi altceva.
Pana atunci ne delectam cu dueluri de pluton si atingeri de roti la varf, in primul tur ca dupa aceea fiecare isi vede de cursa.
Nu comparati un pilot de pluton cu adevaratele talente. Daca Vetel e un campion de carton atunci Ham de care e? De cacao stricata? Sau...
Fii bun si explica-mi si mie, ca sunt abia la cafeau de dimineata, ce legatura are numarul de curse de acum cu cel, sa zicem din perioada lui Schumacher? Daca sunt mai multe , castigi mai usor campionatul? Ca la prima vedere ar trebui sa fie mai greu. Sau ce are sistemul de punctare de acum vs. cu cel de atunci? Cum te desprinzi mai repede? Matematica mea zice ca daca, castigai 5 curse atunci faceai 50 de puncte iar adversarul direct daca era pe 2 de 5 ori avea 40 de puncte iar acum daca, castigi de 5 ori ai 125 de puncte si adversarul are 90 de puncte. Diferenta numerica e mai mare, dar se recupereaza in ambele cazuri la fel, prin acelasi numar de curse castigate vs adversar pe 2.
Ar fi bine sa te uiti cate sisteme electronice aveau masinile atunci si nu mai sunt acum, iar in ceea ce priveste butoanele, un domn, pe numele lui, Niki Lauda, zicea in perioada respectiva despre masina condusa de Schumacher ca ar putea sa o conduca si o maimuta, pana a luat o masina si s-a dus cu ea in porumb.
Deci hai sa nu mai visam cai verzi pe pereti.
Dar acum vine mirarea mea cea mare: de unde 2??? (ca sa fie si al doilea necesita obligatoriu sa primeasca si el un monopost la fel, cred ca intelegi ce vreau sa spun...)
Dati si voi stirea cu santajul lui Marchionne la Liberty Media inaintea intalnirii din 7 noiembrie cum ca Ferrari s-ar putea sa se retraga din 2021 daca nu le convine directia in care se va merge. Spre deosebire de Mercedes si Renault, problema lor nu este neaparat atat de mult de legata de motoare, desi si ei vor in continuare hibrid, dar Liberty vrea sa le taie acel bonus de 80 sau 100 de milioane (nu stiu exact cat) sa le anuleze dreptul de Veto, sa desfinteze Strategy Group.
Oare chiar se intampla?? Chiar scapam de ei?? Sau doar blufeaza? Sa piarda F1, milioane de fani si de dolari, doar sa ii vedem ca pleaca. Tot vor supravietui pana la urma fara Ferrari, cum a zis Napoleon: cimitirele sunt pline de oameni de neinlocuit si totusi lumea merge mai departe. Vrem fara Ferrari. Vrem sa nu mai vedem stegulete rosii, nu mai vrem sa auzim de Fratelli di Italia, de Monza, de Marchionne. Yesss
Este simplu, da, castigi mai usor, ai o masina de locul 1 si gata, pune 0,5-0,7 sec / tur cand are chef.
Distinsul domn Lauda avea dreptate, dar daca nu era acum la Mercedes, spunea ca masina asta de azi poate fi condusa nu de o primata ci de o nevertebrata si tot iese campioana.
Se castiga campionatul prea usor, este o parere.
Merci.
Cu siguranta va depasi multe din recordurile obtinute de Schumacher, cele mai multe victorii, podiumuri, km in frunte etc.
Alonso nu cred ca va mai obtine un titlu vreodata desi ar merita si ar fi frumos ! Sper ca Verstappen sa fie implicat la anul in lupta pt titlu !