Rosberg va pleca din pole position în cursa de la Monaco

de Daniel Popescu
Sambata, 25.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nico Rosberg a obţinut la Monaco al treilea pole position consecutiv şi va pleca de pe prima linie a grilei de start alături de coechipierul sau de la Mercedes, Lewis Hamilton.

Esential 3 pole position-uri a obtinut Nico Rosberg in sezonul 2013
4 pole position-uri a reusit Mercedes in debutul acestui sezon
0.091 secunde a fost diferenta in calificari intre Rosberg si Hamilton
0.104 secunde a despartit primii trei piloti in calificarile de la Monaco
Marele Premiu al statului Monaco şi-a respectat tradiţia şi a oferit o sesiune de calificări plină de adrenalină şi dramatism, în primul rând ca urmare a unei ploi uşoare care a forţat piloţii să utilizeze pneurile intermediare în Q1 şi până spre finalul Q2.

Ultima parte s-a desfăşurat însă pe un circuit uscat care a permis utilizarea pneurilor supersoft, iar Nico Rosberg a confirmat parcursul perfect de pe tot parcursul acestui weekend şi a obţinut al treilea pole position consecutiv după ce a fost cronometrat cu 1:13.876.

Mercedes ocupă prima linia a griei de start, întrucât Lewis Hamilton s-a poziţionat pe locul doi la mai puţin de o zecime în spatele coechipierului său, în timp ce Red Bull Racing şi-a adjudecat a doua linie prin tandemul Sebastian Vettel - Mark Webber.

Kimi Raikkonen (Lotus) nu a reuşit să-şi îmbunătăţească semnificativ rezultatele în calificări şi va pleca al cincilea din faţa lui Fernando Alonso de la Ferrari. McLaren a progresat cu ambii piloţi în Q3 şi şi-a asigurat locurile şapte şi noua prin Sergio Perez şi Jenson Button. Între ei s-a încadrat Adrian Sutil de la Force India, în timp ce Jean-Eric Vergne pleacă de pe 10 pentru Toro Rosso. 

Q2: WILLIAMS CONTINUĂ PARCURSUL MODEST

Nico Hulkenberg (Force India) a fost primul pilot eliminat în Q2 pe un circuit care s-a uscat spre final şi a permis utilizarea pneurilor slick, iar germanul va fi urmat pe grilă de Daniel Ricciardo (Toro Rosso) şi Romain Grosjean (Lotus).

Deşi a impresionat sporadic prin timpii obţinuţi, Pastor Maldonado a fost cel mai lent în Q2 şi va pleca de pe locul 16, din spatele coechipierului său de la Williams, Valtteri Bottas, şi a lui Giedo van der Garde, care a obţinut în premieră promovarea în Q2 şi va pleca de pe locul 15 al grilei de start.

Q1: MASSA, ULTIMUL PE GRILĂ DUPĂ ACCIDENTUL DIN ANTRENAMENTE

Paul di Resta a fost eliminat încă din prima parte a calificărilor, iar pilotul echipei Force India va pleca de pe locul 17 din faţa lui Charles Pic (Caterham), Esteban Gutierrez (Sauber) şi Max Chilton (Marussia). Jules Bianchi a parcurs doar câteva viraje înainte de a fi nevoit să renunţe la calificări din cauza unor defecţiuni tehnice la motor, urmând să plece de pe locul 21.

Între timp, Felipe Massa nici măcar nu a ieşit pe circuit după ce mecanicii Scuderiei Ferrari nu au reuşit să remedieze la timp defecţiunile monopostului după accidentul suferit în ultima sesiune de antrenamente. Brazilianul schimbase deja cutia de viteze înainte de start şi ar fi fost penalizat cu cinci poziţii pe grila de start, însă în cele din urmă a fost nevoit să rămână în garaj, astfel că pedeapsa nu va avea niciun efect.

Marele Premiu al statului Monaco va avea loc duminica cu incepere de la ora 15:00, ora Romaniei.

MONACO - CLASAMENT CALIFICĂRI:

 1. Nico Rosberg          Mercedes              1m13.876s
 2. Lewis Hamilton        Mercedes              1m13.967s + 0.091s
 3. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault      1m13.980s + 0.104s
 4. Mark Webber           Red Bull-Renault      1m14.181s + 0.305s
 5. 
Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m14.822s + 0.946s 6. Fernando Alonso Ferrari 1m14.824s + 0.948s 7. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m15.138s + 1.262s 8. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m15.383s + 1.507s 9. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m15.647s + 1.771s 10. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m15.703s + 1.827s Q2 cut-off time: 1m17.748s Gap ** 11. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m18.331s + 2.343s 12. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m18.344s + 2.356s 13. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m18.603s + 2.615s 14. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m19.077s + 3.089s 15. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m19.408s + 3.420s 16. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m21.688s + 5.700s Q1 cut-off time: 1m26.095s Gap * 17. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m26.322s + 2.870s 18. Charles Pic Caterham-Renault 1m26.633s + 3.181s 19. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m26.917s + 3.465s 20. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m27.303s + 3.851s 21. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 22. Felipe Massa Ferrari

Comentarii (17)

  • daca nici aici .....atunci unde? O sa vedem un trenulet timp de 78 de tururi.
    13 14
  • Era de asteptat. Acum e importanta strategia opririlor la boxa unde cei de la Mercedes pot pierde. Daca un Vettel sau Alonso mai raman doua-trei tururi pe circuit, pot castiga cateva secunde care sa faca diferenta si sa le ia locul.
    21 1
  • rapizi
    http://www.automarket.ro/stiri/schumacher-cel-mai-rapid-in-calificari-la-monaco-dar-webber-pleaca-din-44899.html
    7 0
  • Alonso are starturi bune, dar aici este prea stramt, deci Vettel are sanse la victorie, sta aproape de Mercedes si la boxe se face rocada, sau Kimi al carui monopost se intelege cel mai bine cu pneurile. Oricum hai Alonso, macar pe podium
    12 6
  • bbrunes
    Am o vaga impresie ca nici cea de maine nu va fi cursa lui Ros., caci si Barcelona se astepta a fi o cursa plictisitoare, o lunga procesiune si, totusi, pneurile au facut cursa, lucru care s-ar putea intampla si maine
    11 0
  • In 2012 Webber a format trenulet, dar sa nu uitam ca Red Bull nu erau la fel de lenti precum Mercedes. Mercedes sunt foarte, foarte, lenti. Ceilalti piloti vor sta lipiti de ei. Ori sa rezisti 70 de tururi in ritmul asta... nu cred ca se va intampla. Iar pe Monaco se depaseste. Cine are talent, cine are sange rece in el, cine vrea victoria, depaseste si pe Monaco, acolo unde are ocazia, acolo unde ii spune instinctul. Ma astept la o cursa frumoasa... Insa nu-mi doresc incidente la start. Sper sa fie un start curat. Interesanta va fi si evolutia lui Massa care va pleca ultimul. Mi-e teama ca-si va uza pneurile prin pluton.

    Apropo, stie cineva cum vor fi conditiile meteo de maine? :)
    17 0
  • mirel_f1
    Monte Carlo e un circuit destul de lent doar tehnica pilotilor si intrarea la boxe va face cursa sa para mai interesanta.......
    8 0
  • Deci...
    grosjean pleaca maine de pe 13... maldonado 16... iar la mijloc van der garde (care a fost o mica surpriza)...
    Si nici un fata nu este prea multa fericire... hamilton si vettel sunt aprope iar rosberg nu este un starter bun...
    De vazut Alonso cate locuri castiga maine la start, iar daca isi va gestiona bine pneurile (la fel cum a facut-o pana acuma), pare favorit la victorie.
    Prima sansa avand-o maine rosberg care pleaca din pole, bineinteles.
    raikkonen este si el acolo, iar webber cum v-a rata startul... iar perez in spatele lui... sutil fiind si el acolo...
    Oricum... maine o sa fie spectacol pe circuit.
    13 8
  • cgino2000
    @daniel.popescu
    Jules Bianchi pleaca de pe 23 din 22 de participanti si Massa si-a avariat monopostul in calificari nu in antrenamente?
    Interesant ;)
    1 0
  • mauro7xtra
    @Sadox
    Gramatica asta, bat-o vina, e foarte greu cu ea! Se pare ca nu te-a prea interesat scoala (generala). In rest, maine va fi plictiseala cu carul. Mai bine mergeti toti la iarba verde, caci daca nu ploua, veti fi mai castigati! F1 este din ce in ce mai neinteresanta, spre nemultumirea mea.
    0 1
  • GrosJan
    incepe lumea sa se prinda ca F1 nu incepe si se sfarseste cu Hamilton si Alonso. Hamilton l-a batut pe Alonso cand inca era in perioada de acomodare si uite ca Rosberg e o nuca tare pentru Hamilton, cel putin pana acum. Cum am spus mereu: poti sa faci unele socoteli cand compari doi piloti, dar adevarul nu il vei sti decat abia cand vor fi coechipieri. Si priviti si la Perez ... Ferrari a pierdut mult ca nu l-au luat; e tanar, e rapid, e de viitor.
    1 0
  • GrosJan
    diferentele intre felulrile in care echipele au potrivit masina la pneuri sunt asa de mari ca nu va fi nicio surpriza nici macar la Monaco. Mercedes nu are sanse la victorie daca nu a facut ceva in ce priveste ritmul de cursa. La Monaco e mai ingust e drept dar depasirile sunt posibile, iar cu atatea schimburi necesare nu e nevoie decat ca, cel din spate mai rapid fiind sa ramana in pista inca un tur.
    2 0
  • iceman
    cum le știu uni pe toate
    4 5
  • un nou pol pentru Alonso...polposixtion!
    2 3
  • lol, cat de comice sunt articolele pe care nu se streseaza niciodata sa le corecteze:

    "Între timp, Felipe Massa nici măcar nu a ieşit pe circuit după ce mecanicii Scuderiei Ferrari nu au reuşit să remedieze la timp defecţiunile monopostului după accidentul suferit în ultima parte a calificărilor." lol
    4 0
  • Copii spun lucruri ...foarte trasnite, pacat ca unii care comenteaza pe aici nu sunt in stare sa le spuna nici pe astea, frustarimea ferrari e in poll la ea acasa permanent, numai alonso nu prea face poll_uri, noroc ca merge masinuta aia struna pt ca si la renault tot asa a reusit sa iasa campion, altfel e si el pe-acolo, un simplu participant la trafic.
    1 1
  • Mi-e cel mai insuportabil circuit de F1. Sa-i puna d...u sine pe circuit si cel ce obtine cel mai bun tur in circuit acela sa castige ca de depasit ti-e imposibil sa depasesti curat, trebui musai sa intri in pilotul din fata sau sa scurtezi exagerat sicanele. De ce d...u o fi circuitul asta pastrat in calendar nu-mi dau seama.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru