Marele Premiu al statului Bahrain s-a terminat chiar înainte de a începe pentru Sebastian Vettel, care în loc să ia startul de pe locul trei a fost nevoit să abandoneze în turul de încălzire din cauza unei defeciuni la motor. Piloții Mercedes au avut astfel un avantaj suplimentar pe prima linie a grilei, însă numai Nico Rosberg a reușit să profite de acest lucru.
Germanul l-a depășit cu ușurință pe Lewis Hamilton, care s-a trezit rapid în plin trafic, iar în primul viraj a fost acroșat din spate de Valtteri Bottas și a coborât până pe opt. Bottas a avut la rândul său un start excelent, însă incidentul cu Hamilton l-a retrogradat pe trei în spatele coechipierului său Felipe Massa, pentru ca ulterior să piardă contactul cu liderii după o penalizare de tip drive-through.
Kimi Raikkonen a fost depășit la start de Daniel Ricciardo Ricciardo, și-a recuperat rapid poziția și l-a devansat inclusiv pe Bottas, însă a rămas la peste 10 secunde în spatele lui Rosberg. La rândul său, Hamilton a recuperat rapid terenul pierdut la start și, după prima serie de intrări la boxe, i-a devansat cu ușurință pe Massa și Ricciardo pentru a urca pe locul trei.
Ulterior, tripleta formată din Rosberg, Raikkonen și Hamilton a rămas neschimbată pe tot parcursul cursei, mai ales că piloții au optat pentru strategii cu trei opriri aproape similare: supersoft-soft-supersoft-soft, singura deosebire fiind că Hamilton a optat pentru cauciucuri medium în al doilea stint. Rosberg și-a adjudecat astfel a doua victorie consecutivă și a mărit la 17 puncte avansul în fața lui Hamilton.
Grosjean, revelația cursei
În spatele plutonului fruntaș, Ricciardo a obținut locul patru pentru Red Bull Racing, însă revelația cursei a fost de departe Romain Grosjean. Plecat de pe locul nouă al grilei de start, pilotul debutantei Haas a făcut o nouă cursă excelentă, în care a luptat permanent pentru poziții și i-a depășit în anumite circumstanțe pe Massa și Ricciardo. Francezul a pierdut secunde bune la ultimul pitstop în urma unei erori umane la pneul stânga-spate, însă a reușit să obțină un nesperat loc cinci în fața lui Max Verstappen.Olandezul de la Toro Rosso s-a remarcat de asemenea printr-o serie de depășiri care i-au permis să termine cursa înaintea lui Daniil Kvyat (Red Bull), Massa și Bottas. Aflat la debutul în Formula 1 ca înlocuitor pentru Fernando Alonso, Stoffel Vandoorne a adus primul punct al sezonului pentru McLaren, în contextul în care coechipierul Jenson Button a abandonat alături de Carlos sainz, Esteban Gutierrez, Jolyon Palmer și Vettel.
Asa cum am banuit Vandoorne a facut o cursa frumoasa, si nu-i inteleg pe cei de la Williams cu motor mercedes sunt atat de lenti.
Imi pare rau ca nu avem echipe mai puternice, sa vedem spectacol, sunt fan |Ferrari dar inainte nu era distanta asta asa de mare intre echipe si aveai ce vedea la tv. As vrea sa vad un Verstappen, un Vandorme la echipele mari si nu se zbata in pluton din cauza masinilor. Sa vedem atunci fiecare ce poate, personala cred ca-s la nivelul primilor 4. Riciardo, in stilul obisnuit, "se taraste"pe locul 4-5, "taraste" in glum, bineinteles.
cat despre vandrome, au mai fost perez si magnussen care erau peste button uneori dar degeaba. Ca tanar pilot ca sa faci impresie buna trebuie sa bati clar un veteran, nu doar intr-o cursa. In calificari a fost in fata lui Button dar nu prea mult. Alonso nu-i mai bun decat Button. Concluzia e ca McLaren trebuie sa mai caute, sunt piloti tineri si buni in F1 dar e o oarecare loterie sa-l iei pe cel mai potrivit
gp2 engine, gp2 engine (urla la mine in casa)
mama lui de fandosit
Alonso desi nu i s-a permis de catre medici sa concureze a ramas in Bahrain ca sa-l ajute pe Vandoorne. Desi putea sa plece acasa a ramas sa ajute echipa, sa vada din exterior cum se desfasoara lucrurile intr-o cursa. Dar tu i-ai da "valea" lui ALO?
Valea tie! Du-te acasa in Rahova!
Este prima data cand vad in McLaren depasind pe linia dreapta un monopost echipat cu motor Mercedes. OK, este vorba de Force India care au regresat fata de anul trecut. Dar pe linia dreapta puterea motorului conteaza foarte mult. Deci ... da!
Poate ca Honda a crescut de la GP2 la F1. Dar mai au mult de lucru pana sa ajunga sa lupte cu Merc si Ferrari. Ceilati sint jaloane pe drum
!
Poate imi furnizeaza si mie niste informatii despre cum e pe hungaroring daca a mai fost? pentru mine anul asta e prima data cand vreau sa ajung acolo.
bravo hass si cel nou de la mclaren.
Imi pare rau de Renault iar la McLaren, campionul din GP2 chiar merita un loc.