Rosberg, pole position pe ploaie la Spa-Francorchamps!

de Daniel Popescu
Sambata, 23.08.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nico Rosberg a obţinut pe ploaie pole position-ul pentru Marele Premiu al Belgiei şi l-a învins pe Lewis Hamilton, cu care împarte prima linie a grilei de start pentru Mercedes.

Esential 4 este numarul pole position-urilor consecutive obtinute de Nico Rosberg incepand cu Marele Premiu al Marii Britanii
8 este numarul sesiunilor de calificari in care Nico Rosberg l-a invins pe Lewis Hamilton in cele 12 ocazii din acest an
0.228 secunde a fost diferenta dintre Nico Rosberg si Lewis Hamilton in calificari
2.126 secunde a fost decalajul lui Sebastian Vettel fata de Nico Rosberg
Circuitul de la Spa-Francorchamps a oferit tradiţionala vreme imprevizibilă în calificările pentru Marele Premiu al Belgiei din acest an. În urma unei ploi torenţiale cu 30 de minute înainte de startul sesiunii, circuitul a rămas umed în permanenţă pe parcursul calificărilor, mai ales că precipitaţiile au revenit ocazional la o intensitate mai mică.

În aceste condiţii dificile, în care piloţii au folosit pneurile intermediare şi cele de ploaie, Nico Rosberg a fost pilotul care a obţinut cel mai bun timp după ce a fost cronometrat cu 2:05.591 şi l-a surclasat astfel pe coechipierul său Lewis Hamilton cu puţin peste două zecimi de secundă.

Cei doi piloţi ai echipei Mercedes vor oferi astfel un nou duel important în lupta pentru titlul mondial, mai ales că cei de la Williams, consideraţi principalii lor rivali la victorie pe circuitul belgian, nu s-au ridicat la înălţimea aşteptărilor.

În aceste condiţii, Red Bull Racing a realizat o performanţă surprinzătoare prin locurile trei şi cinci obţinute de Sebastian Vettel şi Daniel Ricciardo, chiar dacă germanul a fost cu peste două secunde mai lent decât Rosberg. Fernando Alonso a reuşit să se infiltreze pe locul patru între cei doi piloţi Red Bull, în timp ce Valtteri Bottas a terminat pe locul şase pentru Williams din faţa lui Kevin Magnussen (McLaren), Kimi Raikkonen (Ferrari) şi a coechipierului său, Felipe Massa.

Cel mai lent în Q3 a fost Jenson Button de la McLaren.

Bianchi, prezenţă surprinzătoare în Q2

Toro Rosso a fost eliminată cu ambii piloţi, astfel că Daniil Kvyat şi Jean-Eric Vergne vor lua startul de pe locurile 11 şi 12, din faţa lui Sergio Perez (Force India) şi Adrian Sutil (Sauber).

Lotus a obţinut doar un loc 15 prin Romain Grosjean, în timp ce Jules Bianchi a fost cel mai lent şi a ocupat locul 16. Chiar şi aşa, performanţa pilotului Marussia este surprinzătoare, în contextul în care echipa rusă era obişnuită cu eliminarea încă din prima parte a calificărilor.

Q1: Maldonado şi Hulkenberg, eliminaţi

Pastor Maldonado a fost primul pilot sub linie la finalul primei părţi a calificărilor şi va pleca doar de pe locul 17 al grilei de start, iar pilotul echipei Lotus va fi urmat de Nico Hulkenberg de la Force India. Max Chilton va ocupa locul 19 pentru Marussia, în timp ce Esteban Gutierrez a stabilit doar al 20-lea timp după ce a parcat monopostul Sauber pe marginea circuitului în urma unei defecţiuni tehnice.

Ultima linie a grilei de start este ocupată de Caterham. Aflat la debutul în Formula 1 după trei victorii obţinute în Cursa de 24 de ore de la Le Mans, Andre Lotterer l-a învins pe coechipierul său Marcus Ericsson şi va lua startul de pe locul 21. 

Marele Premiu al Belgiei va avea loc duminică cu începere de la ora 15:00, ora României.

Belgia - Rezultate calificări:

 1. Nico Rosberg          Mercedes              2m05.591s            
 2. Lewis Hamilton        Mercedes              2m05.819s  +0.228s   
 3. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault      2m07.717s  +2.126s   
 4. Fernando Alonso       Ferrari               2m07.786s  +2.195s   
 5. 
Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 2m07.911s +2.320s 6. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 2m08.049s +2.458s 7. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 2m08.679s +3.088s 8. Kimi Raikkonen Ferrari 2m08.780s +3.189s 9. Felipe Massa Williams-Mercedes 2m09.178s +3.587s 10. Jenson Button McLaren-Mercedes 2m09.776s +4.185s Q2 cut-off time: 2m09.272s Gap ** 11. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 2m09.377s +2.768s 12. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 2m09.805s +3.196s 13. Sergio Perez Force India-Mercedes 2m10.084s +3.475s 14. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 2m10.238s +3.629s 15. Romain Grosjean Lotus-Renault 2m11.087s +4.478s 16. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 2m12.470s +5.861s Q1 cut-off time: 2m11.081s Gap * 17. Pastor Maldonado Lotus-Renault 2m11.261s +4.131s 18. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 2m11.267s +4.137s 19. Max Chilton Marussia-Ferrari 2m12.566s +5.436s 20. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 2m13.414s +6.284s 21. Andre Lotterer Caterham-Renault 2m13.469s +6.339s 22. Marcus Ericsson Caterham-Renault 2m14.438s +7.308s

Comentarii (22)

  • logicalbass
    Nu am nici o simpatie aparte fata de Rosberg insa l-a cam macinat pe Hamilton. Pentru el e dovada de care avea nevoie ca il poate bate pe Hamilton fair and square pe un circuit tehnic si in conditii dificile. De pe acum e indreptatit sa obtina titlul mondial.
    18 8
  • e timpul ca maine rosberg sa faca pana
    10 12
  • Momentan nu l-a batut pe Hamilton, ci a fost batut de 4 ori la rand de Hamilton. Mai are multe de demonstrat. Un pole nu inseamna nimic. Insa la cum decurge strategia celor de la Mercedes, probabil vor prefera sa nu riste nimic si vor incerca sa-si tina pilotii cat mai "linistiti". Adica victoria de se cam decide in calificari. Sper totusi ca Hamilton sa nu stea pe ganduri si sa-l atace imediat pe Rosberg.

    Minunat rezultatul lui Alonso. Cu putina sansa, maine poate termina pe 3. Va fi interesanta lupta dintre Alonso, Red Bull si Bottas. Pe Raikkonen nici ploaia nu l-a trezit. In Q1 si Q2 a stat aproape de spaniol, iar in Q3 a disparut inexplicabil.
    7 10
  • Test Driver 01
    Cam ciudat cat de prost a mers Raikkonen... dezamagitor de fapt. Rosberg s-a miscat bine, a facut cateva tururi foarte bine, in timp ce Hamilton a gresit cred ca in fiecare dintre alea care contau. Vettel a mers bine, ma asteptam sa fie si mai sus, Alonso la fel, dar pentru moment este ok. Evident sa vede cursa... se pot schimbat foarte multe lucruri plus, masinile Williams s-ar putea sa se miste mai bine in cursa decat in calificari. Massa si Button.... amandoi dezamagitor de prost... locurile 9 si 10... cu ce masini au la dispozitie? Sa fim seriosi baieti... treziti-va la realitate altfel va pensioneaza astia si nu va mai ia nimeni.

    Maldonado si Ericsson nu au ce cauta in Formula 1... Maldonado a gresit ca un incepator in fiecare Q, iar Ericsson batut de un nou venit... care conduce prima data o masina de Formula 1 si care paradoxal se descurca mai bine ca acesta pe ploaie...
    8 3
  • Dragi Ferraristi nu va bucurati prea tare. Pat Fry tocmai a confirmat ca Ferrari nu a utilizat un pachet low downforce ci a pus mai multa apasare aerodinamica. Asta ajuta pe ploaie si in regim de calificari, si maine in cursa in sectorul 2, dar veti pierde in sectorul 1 si sectorul 2.

    "autosprint ‏@autosprint 14m
    Pat Fry (Ferrari): "La macchina è andata abbastanza bene sul bagnato, abbiamo usato la versione con più carico."
    8 18
  • Cica cei de la Honda doresc sa aduca un consultant din Romania, Dennis si un sef de la Honda vor incerca sa-l recruteze pe marele specialist in tot ce tine de Formula 1, "McLaren Bla Bla Bla Mircea". O oferta initiala a fost facuta saptamana trecuta dar, acesta a refuzat oferta initiala pentru ca japonezii il doreau si pe Alonso la pachet. O noua runda de negocieri va urma in zilele premergatoare marelui premiu al Italiei, unde se spera ca aceasta tinara speranta, va semna contractul. Unul dintre aspectele interesante, care probabil explica si incercarea de recrutare a acestuia este ca imaginatia lui nu are nici o treaba cu realitatea si astfel se spera ca McLaren va dezvolta un monopost ireal, cu care acestia sa castige in Formula 1, incepand cu 2050, numit si Anul Sperantei, anul in care vor incepe si Jocurile Foamei.
    28 6
  • @.
    Foarte bine punctat. Am spus ca refuz orice tip de discutie daca il vor pe Alonso pilot. Au avut de ales intre mine si el, si au zis ca mai bine aleg un consultant de calitate +Vettel sau Hamilton decat sa fie fara mine dar cu Alonso. Astfel ca voi semna contractul ca director sporting in locul lui Sam Michael inainte de Monza tot atunci cand va fi anuntata si recrutarea lui Vettel.

    Bun de tot pamfletul @.
    :)))))))) ai un vot pozitiv de la mine
    :)))
    13 17
  • Test Driver 01
    "Kevin Magnussen said McLaren must kick on and "assert themselves" in the second half of the season starting Sunday in Belgium. And he warned the Woking operation the next eight races are crucial to their future.

    http://www.mirror.co.uk/sport/formula-1/belgian-grand-prix-kevin-magnussen-4086620#ixzz3BDqwHMpT"

    Dragi McLarenisti nu va bucurati prea tare, nori intunecati se aduna deasupra sediului din Woking.
    9 2
  • Pentru ferr daca este batut de 8 ori din 12 in calificari,nu inseamna mare lucru.Pentru mine daca vetel este mereu al 2-lea sau al3-lea in calificari pe pista uda inseamna ca esti mai bun decat coechipierulu, iar diferenta de 2 s. pe tur , intre masinile mercedes si restul este enorma.
    Mircea, te-ai apucat de scris ode?
    9 3
  • Deci ...dupa ce s.a intamplat in ultimele curse ...HAM are deja un avans de 3 5 pozitii
    1 0
  • Sa asteptam cursa baieti , acolo este momentul adevarului ,,,Forzaa Rosaa
    9 2
  • Andrew Benson ‏@andrewbensonf1 3s
    Turns out both Ferraris ended up running the higher downforce rear wing, @TomClarksonF1 tells me
    5 12
  • Jolerto
    Mircea, cam slabuta argumentarea, poate merge pe sport.ro, do better my friend. ;)

    PS esti cam disperat din cauza "luptei" pentru locul 4 celor de la Ferrari, mai mult ca in 2007-2008...(cand era pentru locul 1. si era si implicat Mc-ul) Mai bine uita-te la McLaren vs Ferrari vol.2 (Vandoorne vs Marciello ). :D
    0 1
  • stefan
    Pe cand era la ferrari jan tod si sumacher , va aducetzi aminte feraristilor nu va ma-i Incapeati-n pene, dar astazi se vede marca germana asa ca ,,CIOCU MIC'' si bafta frecelor argintate.O zi buna.
    1 1
  • Mda.. Hamilton castiga maine, Rosberg pe 2, pentru locul 3 se va bate Bottas/Ricci/Alonso. Totusi as paria pe Bottas chiar daca pleaca de pe 6. Parerea mea.
    6 6
  • Ericsson bătut de ultimul venit în F1....
    Nuștiu ce să cred.
    6 1
  • Jolerto
    Cum l-a facut Marciello pe Vandoorne cu un truc a la Alonsito :)
    1 1
  • Asta nu mare lucru.hamilton e in spatele lui Rosberg si il pandeste pana va gasi o cale de a depasi.Maine Rosberg se va face de ras daca va fi depasit si de Vitel si de Alonso si sper sa se intample asta pt ca merita.Binenteles intervine Ricardo,Bottas si Massa asta daca se va concentra.Hamilton a plecat de 2 ori de pe 21 si a ajuns pe podium deci faptul ca pleaca de pe 2 nu e o problema pt ca Rosberg nu prea face fata duelurilor mai ales ca se poate sa si ploua.
    2 3
  • Daca NikiLauda a confirmat o defectiune la franele lui Hamilton atunci nu vad de ce nu am crede asta. Din ce s-a vazut la tv Hamilton a gresit primul tur din Q3 si apoi a optat sa mai faca un tur de siguranta... in schimb Rosberg a revenit la boxe avand apoi posibilitatea efectuarii a inca doua tururi. Hamilton a ramas dupa schimbul de pneuri cu un singur tur nemaiavand timp (sau nereusind... sau avand acea defectiune...) sa incalzeasca franele (poate si pneuurile) intr-un mod corespunzator... una peste alata, real sau tinand de circumstante, Rosberg cam ii ia fata...
    1 1
  • Test Driver 01
    Niki Lauda n-a confirmat nici o defectiune la frane, a spus ca o frana era blocata, deoarece nu au fost incalzite bine. Problemele lui Hamilton cu franele au aparut din vina montajului. Tamburul strange discul si din cauza constructiei apar probleme, ba se rupe discul, bah nu mai apasa tamburul si asa mai departe. Mercedes a explicat problema din Germania si a iesit ca vor rezolva problema in cursele viitoare, pentru ca tine de constructia si asamblarea folosita de Mercedes si nu de materialul furnizat de Brembo. Este un articol destul de clar detaliat pe net. Un pilot cat de cat talentat s-ar fi adaptat de mult si ar fi setat franele altfel, dar probabil lui Hamilton ii este greu sau nu ii place sa le schimbe. Oricum, faptul ca un pilot care a fost campion mondial... nu stie sa incalzeasca franele cand trebuie lol... prea comic.
    2 1
  • Test Driver 01
    Cat despre faptul ca pilotii Ferrari au folosit aripa spate cu mai multa apasare, nu-i nici o problema. Sunt mai multe masini care au folosit exact aceasi aripa printre care: ambele masini Mercedes, ambele masini Sauber, Force India, ambele masini Ferrari, McLaren si Lotus. ambele masini Toro Rosso, ambele masini Williams. Singurul care pare ca nu a folosit aceasta aripa este Ricciardo. Vettel a folosit tot o aripa spate cu mai multa apasare aerodinamica. Daca aveti dubii, aripa lui Ricciardo este diferita de toate aripile spate folosite de restul de mai sus, prin faptul ca nu are acele grile pe lateral. S-ar putea sa fie o miscare foarte buna, evident, vedem in 15 minute :P

    Sa fie o cursa interesanta :P
    2 1
  • Ati sarit repede cu voturile negative dar pana la urma locul 2 si 3 au iesit cum am zis eu.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru