Calificările pentru Marele Premiu al Ungariei au început cu 20 de minute întârziere din cauza ploii, însă s-au încheiat pe un circuit uscat cu victoria lui Nico Rosberg, care a fost cronometrat cu 1:19.965.
Performanţa germanului a fost însă posibilă şi ca urmare a faptului că Lewis Hamilton a fost nevoit să renunţe la ultimul tur rapid după ce Fernando Alonso a derapat în faţa sa. În schimb, Rosberg a concurat la viteză maximă pe o zonă aflată sub restricţia steagului galben,ceea ce ar putea fi împotriva regulamentului.
Britanicul se afla într-un ritm mai bun decât timpul care l-a ajutat să termine pe locul 2, în timp ce a doua linie a fost ocupată de Red Bull prin Daniel Ricciardo şi Max Verstappen. Sebastian Vettel (Ferrari) s-a mulţumit doar cu locul 5 în faţa lui Carlos Sainz şi a celor doi piloţi McLaren, Fernando Alonso şi Jenson Button. Cei mai lenţi în această secvenţă au fost Nico Hulkenberg (Force India) şi Valtteri Bottas (Williams).
Pe un circuit aflat în plin proces de uscare, piloţii au efectuat tururi foarte rapide în finalul celei de-a două părţi, astfel că unii dintre ei au fost prinşi pe picior greşit. Romain Gosjean (Haas) va pleca de pe locul 11 din faţa lui Daniil Kvyat (Toro Rosso) şi Sergio Perez (Force India), iar Kimi Raikkonen a fost surpriza neplăcută după ce a ocupat doar locul 14. Esteban Gutierrez şi Felipe Nasr au fost cei mai lenţi la volanul monoposturilor Sauber.Prima parte a calificărilor a început cu o întârziere de 20 de minute din cauza unei ploi puternice, iar ulterior a fost întreruptă de 4 ori cu steag roşu din cauza diverselor accidente petrecute pe circuit. Primii sub linie au fost Jolyon Palmer (Renault) şi Felipe Massa (Williams), urmaţi de Kevin Magnussen (Renault) şi Marcus Ericsson (Sauber), în timp ce ultima linie a fost monopolizată de Manor prin Pascal Wehrlein şi Rio Haryanto. Marele Premiu al Ungariei va avea loc duminică cu începere de la ora 15:00.
Probabil din cauza acelei turbine cu o valoare de o jumătate de secundă pe tur. :D
Sa vedem maine la start ce o sa fie, am o presimtire ca RB vor da cu ei de pamant!
Cat despre favoritii mei, Ferrari, numai o minune ii poate urca pe podium, doar daca ploaia nu ii vor da peste cap. Ati vazut cum ieseau de pe asfaltul nou turnat in Q1?
PS intrati pe Facebook si inscrieti-va pe grupul Formula 1 Grup Romania... acolo sunt unii care chiar au explicatii pertinente, multi din ei fiind in trecut useri Automarket... dar atentie, vorbiti decent si civilizat altfel o sa fiti dati afara din acel grup
- Alonso are un mic incident, iese in virajul 9 in afara circuitului si... cateva secunde mai tarziu... Hamilton incetineste considerabil pentru ca oricum era la 20 de metri de Alonso... Steagurile galbene duble erau deja aratate si Hamilton nu mai are ce face, turul rapid s-a terminat.
- Turul rapid al lui Ricciardo este la fel incheiat de aceleasi steaguri galbene pentru ca Ricciardo era in spatele lui Hamilton la peste 20 de secunde. Button urma dupa Ricciardo la alte 10 secunde, si turul lui rapid s-a incheiat.
- In schimb, intra in scena Vettel si Rosberg care au inceput turul rapid la un alt interval si astfel sunt altfel afectati de aparitia steagurilor galbene. Cum? Simplu.
- Rosberg ajunge in virajul 8 si pe stanga ii sunt aratate steagurile galbene dar intre timp, desi incetineste, ajunge in virajul 9 unde nu ii mai sunt aratate aceste steaguri pentru ca Alonso isi reluase deja plecarea si se indrepta catre boxe. Dinamica circuitului este din pacate greu de inteles de catre cei care nu inteleg ca diferiti piloti au inceput turul lor la diferite momente in timp si spatiu si nu inteleg ca in timp ce un pilot intra pe al doilea sector, altul deja iesise de pe acel sector. Bine nici transmisia n-a ajutat, puteau sa puna harta circuitului si sa arate cand Alonso a revenit pe pista si s-a indreptat catre boxe.
- Vettel a fost incetinit pe sectorul 2 de aceleasi steaguri galbene, dar la fel ca Rosberg au fost amandoi afectati putin pentru ca si-au inceput turul rapid intr-un alt moment in spatiu si timp decat Hamilton sau Ricciardo. Alonso de fapt le-a stricat tuturor ultimul tur rapid, dar Rosberg a fost singurul care a putut recupera pentru ca Vettel a fost blocat masiv de Button (care oricum nu era atent la ce se intampla pe circuit).
- Rosberg si-a mentinut pole-ul si personal consider ca a fost corecta aceasta decizie, dar ce-o sa fie in cursa... vedem in cateva ore :P
Weekend placut in continuare,
P.S. V-as ruga sa revedeti calificarile mai ales Q3 si turul final al lui Rosberg prezentat inainte de conferinta pilotilor pentru ca se vede foarte clar ce am spus. Stiu ca poate frustrarilor unora nu le vor da voie sa accepte rationamentul altora, dar deh... nu tot avem acelasi nivel intelectual..
"https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2016/7/qualifying---rosberg-snatches-pole-after-budapest-marathon.html"
Este al doilea filmulet, se vede ca Vettel era in fata lui Rosberg, si amandoi au incetinit la steagurile galbene in virajul 8 dar amandoi au accelerat in virajul 9 pentru ca steagurile galbene nu mai erau active (minutul 50). De aia nu exista nici un steag afisat in virajul 9, Alonso era pe circuit deja, nu mai era nevoie de steagurile galbene. Ca dovada ca Vettel si Rosberg ii depasesc succesiv pe Alonso, Ricciardo si Button... Bine stiu, astea sunt detalii care nu conteaza dar din pacate exact aceste detalii conteaza. Degeaba va uitati la o competitie daca nu intelegi nimic de pe ecran. Cine stie, poate careva reluari are acelui tur va vor ajuta sa intelegi mai bine unde gresitit. Evident nu se va intampla asta, un prost tot prost o sa ramana si daca citeste o carte, dar poate n-o sa mai fiti frustrati lol.