Rosberg, pole position în Ungaria! Hamilton, locul 2 după ce a fost încurcat de Alonso

de Daniel Popescu
Sambata, 23.07.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nico Rosberg a obţinut pole position-ul la Hungaroring, însă Lewis Hamilton a fost nevoit să renunţe la ultimul tur rapid după ce Fernando Alonso a derapat pe circuit.

Calificările pentru Marele Premiu al Ungariei au început cu 20 de minute întârziere din cauza ploii, însă s-au încheiat pe un circuit uscat cu victoria lui Nico Rosberg, care a fost cronometrat cu 1:19.965. 

Performanţa germanului a fost însă posibilă şi ca urmare a faptului că Lewis Hamilton a fost nevoit să renunţe la ultimul tur rapid după ce Fernando Alonso a derapat în faţa sa. În schimb, Rosberg a concurat la viteză maximă pe o zonă aflată sub restricţia steagului galben,ceea ce ar putea fi împotriva regulamentului. 

Britanicul se afla într-un ritm mai bun decât timpul care l-a ajutat să termine pe locul 2, în timp ce a doua linie a fost ocupată de Red Bull prin Daniel Ricciardo şi Max Verstappen. Sebastian Vettel (Ferrari) s-a mulţumit doar cu locul 5 în faţa lui Carlos Sainz şi a celor doi piloţi McLaren, Fernando Alonso şi Jenson Button. Cei mai lenţi în această secvenţă au fost Nico Hulkenberg (Force India) şi Valtteri Bottas (Williams).

Urmareste Automarket
Pe un circuit aflat în plin proces de uscare, piloţii au efectuat tururi foarte rapide în finalul celei de-a două părţi, astfel că unii dintre ei au fost prinşi pe picior greşit.
Romain Gosjean (Haas) va pleca de pe locul 11 din faţa lui Daniil Kvyat (Toro Rosso) şi Sergio Perez (Force India), iar Kimi Raikkonen a fost surpriza neplăcută după ce a ocupat doar locul 14. Esteban Gutierrez şi Felipe Nasr au fost cei mai lenţi la volanul monoposturilor Sauber.

Prima parte a calificărilor a început cu o întârziere de 20 de minute din cauza unei ploi puternice, iar ulterior a fost întreruptă de 4 ori cu steag roşu din cauza diverselor accidente petrecute pe circuit. Primii sub linie au fost Jolyon Palmer (Renault) şi Felipe Massa (Williams), urmaţi de Kevin Magnussen (Renault) şi Marcus Ericsson (Sauber), în timp ce ultima linie a fost monopolizată de Manor prin Pascal Wehrlein şi Rio Haryanto. Marele Premiu al Ungariei va avea loc duminică cu începere de la ora 15:00.

Ungaria - Rezultate Calificări:

Comentarii (30)

  • Marius
    NR a optinut polul pe steaguri galbene:)
    21 9
  • Ghinion ptr Lewis dar Rosberg nu a fost pe steaguri galbene !
    17 20
  • @Shark, priveste mai bine in sec.46-51 din aceata inregistrare (partea dreapta "steag" electronic dar si steaguri simple&galbene fluturate): https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2016/7/qualifying---rosberg-snatches-pole-after-budapest-marathon.html
    15 4
  • Rosberg avea obligatia sa reduca viteza ceea ce a si facut. Pole impecabil obtinut. Mclaren revin in top 10 cu ambii piloti.
    3 2
  • Red Bull, din ce în ce mai bine, Ferrari, din ce în ce mai prost.
    Probabil din cauza acelei turbine cu o valoare de o jumătate de secundă pe tur. :D
    19 1
  • Rosberg a fost chemat de catre comisarii de cursa pentru a clarifica ultimul tur..
    1 1
  • pare ca erau steaguri galbene sa vedem ce se hotareste
    1 0
  • F1_Fan
    Rosberg a fost chemat la comisari, pilotii Red Bull si Force India + Bottas au fost chemati la comisari si ei pentru Q1.
    6 0
  • F1_Fan
    Rosberg isi pastreaza pole-ul.
    10 2
  • anonim
    cine mai intelege regulile din F1?
    9 2
  • FanF1@.....am vazut reluarile ..ai perfecta dreptate!!! ....retrag tot ce am zis mai sus !!
    9 1
  • Mai este un alt aspect de care nimeni nu vorbeste, in ultima curba Rosberg era in spatele lui Vettel in plina aspiratie, deci si acolo a castigat cateva miimi :).
    Sa vedem maine la start ce o sa fie, am o presimtire ca RB vor da cu ei de pamant!
    Cat despre favoritii mei, Ferrari, numai o minune ii poate urca pe podium, doar daca ploaia nu ii vor da peste cap. Ati vazut cum ieseau de pe asfaltul nou turnat in Q1?
    9 1
  • Neata, initial am fost contra pole-ului lui rosberg, cum naiba sa faci pole-position pe steag galben, apoi la reluarea turului live am vazut ca in viraje a incetinit si am zis, ma omul are dreptate, a facut pole-ul pe bune, acum am vazut reluarile de cateve ori, pai frate el accelereaza zdravan la iesirea din virajul ala pe steag galben si eu asta nu o mai inteleg ca tot clipocesc panourile electronice galbene in draci cand el ii da blana! Acum zic asa, daca i s-a validat turul de comisari, omul este nevinovat dar nu imi place!
    10 2
  • balatescu
    NU-MI VINE SA CRED !!! PE STEAGURI GALBENE TREBUIE SA REDUCI , CE A REDUS ROSBERG ? MA-M UITAT PE INREGISTRARI DE MULTE ORI ERAU STEAGURI GALBENE SI ROSBERG ACCELERA CA NEBUNU !!!!!! O GRAMADA DE PILOTI AU FOST PENALIZATI PENTRU TREABA ASTA DE CE NU SI ROSBERG ???
    9 4
  • Mclaren F1
    Amuzant. Alonso la 0.4 sec de Vettal. Mclaren in cateva curse si cu inca un upgrade la motor ajunge Ferrari. Desi, e cumva logic, doar e Mclaren.
    5 1
  • explicatia este urmatoarea: nu ai voie sa iti imbunatatesti timpul pe steaguri galbene pe sectorul respectiv, atat! iar Rosberg a fost cu 3 zecimi mai lent in sectorul 2 decat in turul precedent! (adica a redus putin ritmul... foarte putin) Hamilton in schimb a cerut lamuriri deoarece au fost steaguri galbene duble iar asta inseamna se pare ca pilotii trebuie sa reduca viteza pana la a fi capabili sa opreasca masina in siguranta (Alonso era rasucit pe pista cand a ajuns Hamilton acolo). In schimb Alonso plecase deja din acel loc cand a ajuns Rosberg si desi inca erau steaguri galbene acesta nu a ridicat decat putin piciorul din acceleratie pierzand doar 3 zecimi pe sectorul 2 fata de timpul anterior (daca Rosberg isi imbunatatea timpul pe sectorul 2 ar fi pierdut pole-ul)

    PS intrati pe Facebook si inscrieti-va pe grupul Formula 1 Grup Romania... acolo sunt unii care chiar au explicatii pertinente, multi din ei fiind in trecut useri Automarket... dar atentie, vorbiti decent si civilizat altfel o sa fiti dati afara din acel grup
    1 1
  • fara acel incident pole-ul era foarte probabil al lui hamilton care isi imbunatatise timpul in primul sector cu cca 4 zecimi in timp ce rosberg in acelasi sector fusese mai rapid doar cu o zecime
    3 0
  • @MclarenF1 Ce conteaza mai mult pentru Mclaren e ca sunt pentru prima data cu ambii piloti in Q3 si sunt in fata unor echipe ca Williams si Force India. Cu progresia asta pana la final de an pot sa se apropie binisor si de Ferrari. Calificarile au fost foarte interesante, la fel se anunta si cursa de astazi.
    1 0
  • raik si alonso incurca lume pe circuit... si nici nu a fost nevoie sa revina in F1 pe la 40jda ani pentru asta, i-a apucat boala de mici ... in schimb verstappen e pe val .... sa mai spuna tampitii ca varsta nu e un factor si ca schumacher era in forma lui maxima in perioada mercedes ... chiar si asa tot mai reusea sa il bata pe rosberg uneori, pentru ca nu era un fost oarecare ci unul de calibru
    5 3
  • Incurci tu lucrurile rau ma baiete, pai astia tampiti ca tine spuneau cand il angajau pe Schumacher la Mercedes c-o sa ia al 8-lea titlu..s-a vazut unde era Schumacher cu adevarat si nici macar nu era coechipier cu vreunul din marii actuali....il batea Rosberg...asta pana l-au "retras" sefii Mercedes. Alonso a facut un spin cu o masina din care incerca sa scoata maximul, oricum locul 7 e bun pentru nivelul actual al masinii. Kimi...nu e un as in conditii mixte dar si asa echipa a avut un "rol" important. De incurcat am vazut ca doar unii erau incurcati....
    3 0
  • Nu-mi aduc aminte de un pilot asa murdar ca Rosberg, sa aiba asa o serie lunga de mizerii.Se pare ca anul acesta trebuie sa fie campion cu orice pret!Lauda face tot ce este posibil pentru acest imbecil sa fie campion mondial.Vor un german,(care nu prea este ''pur sange'')cu o echipa germana!!!Senilul,ajuta %la%sa fie asa!
    4 2
  • Kimi pleaca de pe 14 Alo de pe 7. Ce poti sa mai spui
    2 0
  • Incredibil...iti valideaza turul facut pe steag galben, patetic, laf el de bine si Hami putea sa fac tur cu jumatate de secunda mai bun, avea deja - 3 zecimi si jumtate pe primul sector... pff.
    3 1
  • In cursa nu ai pe unde sa depasesti, decat la start sau prin strategie ninsa la Mercedes va fi aceeasi strategie , deci Rosberg invingator.
    0 0
  • F1_Fan
    Marea majoritate a celor ce posteaza pe aici, sunt paraleli cu fenomenul numit F1. Se uita la curse (cica) dar nu pricep nimic, iar de inteleg fenomenul in sine... nici nu se pune problema. Trist dar asta este adevarul, mai ales daca analizati comentariile de mai sus. Dupa 30 de ani de prostie si ignoranta, capacitatea unora de a analiza diferite situatii... nu mai exista sau a scazut considerabil. Sa aplicam ce am scris mai sus si sa discutam despre incidentul din Q3 de ieri...

    - Alonso are un mic incident, iese in virajul 9 in afara circuitului si... cateva secunde mai tarziu... Hamilton incetineste considerabil pentru ca oricum era la 20 de metri de Alonso... Steagurile galbene duble erau deja aratate si Hamilton nu mai are ce face, turul rapid s-a terminat.
    - Turul rapid al lui Ricciardo este la fel incheiat de aceleasi steaguri galbene pentru ca Ricciardo era in spatele lui Hamilton la peste 20 de secunde. Button urma dupa Ricciardo la alte 10 secunde, si turul lui rapid s-a incheiat.
    - In schimb, intra in scena Vettel si Rosberg care au inceput turul rapid la un alt interval si astfel sunt altfel afectati de aparitia steagurilor galbene. Cum? Simplu.
    - Rosberg ajunge in virajul 8 si pe stanga ii sunt aratate steagurile galbene dar intre timp, desi incetineste, ajunge in virajul 9 unde nu ii mai sunt aratate aceste steaguri pentru ca Alonso isi reluase deja plecarea si se indrepta catre boxe. Dinamica circuitului este din pacate greu de inteles de catre cei care nu inteleg ca diferiti piloti au inceput turul lor la diferite momente in timp si spatiu si nu inteleg ca in timp ce un pilot intra pe al doilea sector, altul deja iesise de pe acel sector. Bine nici transmisia n-a ajutat, puteau sa puna harta circuitului si sa arate cand Alonso a revenit pe pista si s-a indreptat catre boxe.
    - Vettel a fost incetinit pe sectorul 2 de aceleasi steaguri galbene, dar la fel ca Rosberg au fost amandoi afectati putin pentru ca si-au inceput turul rapid intr-un alt moment in spatiu si timp decat Hamilton sau Ricciardo. Alonso de fapt le-a stricat tuturor ultimul tur rapid, dar Rosberg a fost singurul care a putut recupera pentru ca Vettel a fost blocat masiv de Button (care oricum nu era atent la ce se intampla pe circuit).
    - Rosberg si-a mentinut pole-ul si personal consider ca a fost corecta aceasta decizie, dar ce-o sa fie in cursa... vedem in cateva ore :P

    Weekend placut in continuare,

    P.S. V-as ruga sa revedeti calificarile mai ales Q3 si turul final al lui Rosberg prezentat inainte de conferinta pilotilor pentru ca se vede foarte clar ce am spus. Stiu ca poate frustrarilor unora nu le vor da voie sa accepte rationamentul altora, dar deh... nu tot avem acelasi nivel intelectual..
    10 11
  • Tu te intelegi?
    0 1
  • F1_Fan. Pe dreapta steagurile gabene,pe dreapta.vezi si tu pe inregistrari!!!
    0 0
  • fetel in afara de faptul ca se tot plange de x,y, z nu face mai nimic la Ferrari. Nici cand poate nu face. Nu inteleg ce mai cauta acolo. Auzi la el, l-a incurcat Button. Pe Rosberg nu l-a incurcat se pare. pilot de mucava, sau plastic. Crying baby.
    4 2
  • F1_Fan
    Apropo FanF1 a postat un link care va poate ajuta sa intelegi mai bine turul lui Rosberg.
    "https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2016/7/qualifying---rosberg-snatches-pole-after-budapest-marathon.html"

    Este al doilea filmulet, se vede ca Vettel era in fata lui Rosberg, si amandoi au incetinit la steagurile galbene in virajul 8 dar amandoi au accelerat in virajul 9 pentru ca steagurile galbene nu mai erau active (minutul 50). De aia nu exista nici un steag afisat in virajul 9, Alonso era pe circuit deja, nu mai era nevoie de steagurile galbene. Ca dovada ca Vettel si Rosberg ii depasesc succesiv pe Alonso, Ricciardo si Button... Bine stiu, astea sunt detalii care nu conteaza dar din pacate exact aceste detalii conteaza. Degeaba va uitati la o competitie daca nu intelegi nimic de pe ecran. Cine stie, poate careva reluari are acelui tur va vor ajuta sa intelegi mai bine unde gresitit. Evident nu se va intampla asta, un prost tot prost o sa ramana si daca citeste o carte, dar poate n-o sa mai fiti frustrati lol.
    5 6
  • F1_Fan. De ce te bag in seama?nu stiu.dar nu ma cunosti! am fost la doua curse de F1!Silverstone respectiv Ungaria.sunt fan F1 din 1994.banu-i ca esti si un suporter de fotbal!va spune mult asta!Nu intelegi acest sport de fairplay!
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru