Nico Rosberg a obținut sâmbătă pe celebrul circuit de la Spa-Francorchamps al șaselea pole position din acest sezon, la capătul unei sesiuni de calificări în care a utilizat o unitate de propulsie Mercedes îmbunătățită.
Cronometrat cu 1:46.744, germanul l-a avut ca rival în lupta pentru primul loc pe Max Verstappen, care a ocupat locul doi pentru Red Bull Racing la numai o zecime în spatele său.
În cazul unei victorii, pilotul Mercedes are șansa de a reveni pe prima poziție în clasamentul general, întrucât coechipierul său Lewis Hamilton va pleca de pe ultimul loc ca urmare a unei penalizări de 55 de poziții. Sancțiunea vine după ce britanicul a utilizat câte o unitate de propulsie nouă în fiecare dintre cele trei sesiuni de antrenamente, pentru a limita impactul asupra unor potențiale penalizări viitoare.
Hamilton nu a forțat în calificări și a fost eliminat în prima parte, astfel că a doua linie a grilei de start a revenit Scuderiei Ferrari prin Kimi Raikkonen și Sebastian Vettel. Daniel Ricciardo a terminat pe cinci pentru Red Bull, în fata cuplului Force India format din Sergio Perez și Nico Hulkenberg.
Valtteri Bottas a fost al optulea în fața lui Jenson Button, care a utilizat un motor Honda îmbunătățit pentru această cursă, în timp ce Felipe Massa va pleca de pe 10. Romain Grosjean (Haas) a ratat pentru puțin accesul în Q3 și va pleca de pe locul 11 din fața lui Kevin Magnussen (Renault), în timp ce Esteban Gutierrez (Haas) a terminat pe 13, însă va pleca din spatele grilei după o penalizare de 5 poziții pentru blocarea lui Pascal Wehrlein în antrenamente. Cei mai lenți în a doua parte a calificărilor au fost Jolyon Palmer (Renault), Carlos Sainz (Toro Rosso) și Wehrlein (Manor).Felipe Nasr (Sauber) a fost primul pilot eliminat în Q1 și va fi urmat pe grilă de debutantul Esteban Ocon (Manor), în timp ce Daniil Kvyat (Toro Rosso) a fost scos din competiție în mod surprinzător. Marcus Ericsson (Sauber) a ocupat locul 20, astfel că penalizarea de 10 poziții pentru înlocuirea motorului nu are nicio influență, cu atât mai mult cu cât ultima linie a grilei de start va fi ocupată de Fernando Alonso și Lewis Hamilton.
La fel ca și pilotul celor de la Mercedes, Alonso a înlocuit unitatea de propulsie și o serie de componente ale acesteia pentru care a primit o penalizare totală de 35 de poziții. Spaniolul nu a parcurs însă niciun tur cronometrat în calificări după o defecțiune tehnică suferită chiar la motor.
Marele Premiu al Belgiei va avea loc duminică cu începere de la ora 15:00.
cei de la redbull si button sunt de urmarit.
Asta bineinteles daca nu cumva va veni iar Romain Grojean din spate, de pe 11 si se va pomenii in primele randuri, trecand deasupra tuturor, asa cum a mai facut si in alte dati :) !
Altceva este amuzant!S-au cacait atât cu regulamentul asta si le-a ieșit un r...t! care va să zică, dacă vrei să faci rost de motoare si cutii suplimentare, sacrifici o cursă, schimbi motoare , cutii si tot ce se poate în antrenamente, calificari, inainte de cursa, iei 500 poziții penalizare în acea cursa si ți-ai asigurat piese pentru tot sezonul si juma' din următorul! În timp ce fazanii de la celelalte echipe se chinuie să nu uzeze componentele! Mai zic aștia ca romanii sunt hoți, aiurea, nemții ne dau clasa la păcălit regulamente ( ca să nu amintesc de dispozitivul care permite modificare presiunii în pneuri)!
din acest motiv acum moto gp-ul este peste ei !
in fiecare cursa vezi numai rahaturi.
ieri rosberg a depasit cu toate 4 rotiile linia alba si totusi i sa acceptat timpul de pol.
ala schimba 3 motoare si ia o penalizare pt o singura cursa si acum are motoare pt tot restul campionatului.
alonso ne spune ca dupa 200 de metri a avut o problema si i sa transmis sa opreasca de urgenta motorul: pai normal,ca sau prins de smecheria facuta de mercedes,si au profitat si ei la fel.
acum cum ai opresti si pe ceilalti sa faca la fel?
ca daca uni au avut voie cum ai interzici lui red bull sau ferrari sa nu faca si ei?
si atunci ce rost mai au restrictiile in f1 ?
f1 este inovatie,viitor . din acest motiv ros brawn si adrian n -red bull sau retras . ce sa cauti intr-o lume in care ti se interzice progresul ?
uitati-va la moto gp : au ajuns la 370km/h pe o distanta de maxim 1 km
pai daca o pui pe autostrada pe o ducati sare de 400km.
Apoi, fanii lui Schumacher au inviat cand s-a anuntat revenirea sa dar s-au plictisit repede de F1 ca Schumy nu mai era ce-a fost.
Dar 'noi' blamam regulamentul ca e prea restrictiv si fandosita nu poate sa-si arate stofa de dezvoltator permitand RBR sa domine prin Newey.. Din nou, blamam regulamentul ca e prea restrictiv si nu mai poate Newey sa arate ce poate. LOL
Daca nu ati avea idoli sau macar daca ati privi F1 mai detasati si mai obiectivi ati gasi mereu F1 captivant. Abia astept sa vad masinile din 2017.
Ai 35 de locuri penalizare? OK, iei azi pana la locul 22, iar cursa urmatoare restul. Si tot asa pana termini penalizarile. Astfel un pilot ar incerca sa lupte sa fie cat mai sus si nu ar fi demotivat precum cei doi, care stiu ca indiferent ce fac azi, cursa urmatoare sunt curati ca lacrima.
Unde mai e penalizarea? Inghesui toate schimbarile posibile si imposibile la o cursa si apoi esti ca nou. Bizara interpretare.
De ce nu blamati regulamentul care sa permita,in caz de bubuie motorul, sa-l schimbi fara penalizari?
Cati isi mai aduc aminte in era Schumacher, cand i s-a stricat masina in turul de incalzire si a plecat cu masina de rezerva? Acum se dau penalizari pt cateva componente doar...
Amice, nu stiu cat de inteligent sunt eu, dar citind comentariul tău pot să afirm cu siguranță că atunci când s-a împărțit inteligenta, tu erai în vacanta! Am spus eu ceva de iubitul tau Hamilton? Nici nu cred că șmecheria asta orientala ii putea trece lui trece prin cap, este rezultatul unui brainstorming al echipei germane. A corecților si onestilor germani, concetateni cu cei de la Vw, aceeasi care ne dau lecții de moralitate în fiecare zi, dar ei nu stiu cum sa fenteze legile și regulamentele!
Și pentru că nici citititul/ intelegerea unui text nu-ți sunt la îndemână , o să-ți explic:Scopul comentariului era de a sublinia faptul că actualul regulament este cauza acestor nemultumiri, este o mare mistocareala la adresa fanilor F1 și a competitorilor naivi care cred că respectând sus numitul regulament au șanse să câștige.
Ceea ce vedem de câțiva ani nu mai este o competiție de mașini/piloti, ci o cursă pentru fentarea regulilor, reducerea consumului si a uzurii si alte bazaconii fără legătură cu o competiție reală!
Imi pare rau, dar mie nu mi se pare bun regulamentul.
Sa ai grija la consum, sa ai grija de pneuri, sa nu fortezi motorul....
In F1 ar trebui ca totul sa fie la maxim, asa cum era odata...un motor in calificari, altul in cursa, fara menajamente.Totul sau nimic. Acum e o cursa de anduranta fara spectacol. De s-ar reintroduce macar alimentarile cu carburant, ar mai creste tensiunea.
Cu consumul nu cred ca-si bat pilotii capul, daca pneurile le mai poti menaja, cu carburantul nu prea ai ce-i face eventual sa mergi doar intr-a 7 sau sa schimbi mult mai devreme dar se duc drk timpii de tot. Sunt facute motoarele sa consume full tank per cursa si aia e. Vreau motoare mai aproape de cele reale nu rachete care consuma o cisterna pe tur