Nico Rosberg a condus cea mai mare parte a cursei din Austria, însă Lewis Hamilton a iniţiat un atac decisiv pe exterior în ultimul tur. Rosberg a ales să ruleze drept în interiorul virajului pentru a-l bloca pe coechipierul său, însă Hamilton a virat spre interior, iar cei doi s-au acroşat.
În urma incidentului, Rosberg şi-a avariat aripa faţă şi a reuşit cu greu să termine pe locul 4, în timp ce Hamilton a câştigat cursa. Ulterior, comisarii de cursă l-au penalizat cu 10 secunde în clasamentul cursei, fără efect în clasament, pentru că nu i-a oferit spaţiu coechipierului său. "Hamilton era în faţa lui Rosberg. Rosberg nu i-a oferit spaţiu şi, prin urmare, Rosberg a fost responsabil pentru coliziune", a fost explicaţia comisarilor.
Cu toate acestea, Rosberg a susţinut înainte de dictarea verdictului că Hamilton a provocat incidentul din cauza faptului că a virat în loc să iasă în afara circuitului.
"Am fost încrezător că mă pot apăra, eram pe interior într-o poziţie puternică şi am intrat un pic mai adânc în viraj. Dar asta este în regulă, eu dictez, pentru că sunt pe interior. Apoi am fost foarte surprins că Hamilton a virat şi asta a provocat coliziunea", a explicat el.Între timp, Hamilton a lăsat să se înţeleagă că se aştepta ca Rosberg să-i facă loc pentru a nu fi nevoit să iasă în decor după manevra de depăşire. "Eram pe traiectoria ideală, el era într-un unghi mort, am presupus că este acolo. Am ieşit foarte larg şi, atunci când am început să virez, eram la limita circuitului, iar el s-a lovit de mine", a precizat Hamilton.
Mercedes a anunţat că va decide în această săptămână dacă va impune ordine de echipa pentru restul sezonului cu scopul de a evita astfel de incidente.
Oricum, cel mai important este, daca ati avut noroc ca si mine sa vedeti transmisia de la digi, ca Wehrlein l-a depasit sau nu pe cel din fata lui, sau daca acelasi Wehrlein era sau nu in puncte. Comentariul celor doi comici de la postul sus numit ma face sa-l regret pe Miki Alexandrescu.
Ce trebuia sa faca Ham sa iasa in afara circ numai ca Ros urmarea sa-l scoata , de altfel si decizia este una absolut normala, anormal era sa fie alta .Ros oricum la sicanat de cand Ham a inceput depasirea la impins aproape de limita pistei si pe franare se vede clar din video cum el nu urmareste sa ia virajul si decat cum sa-l blocheze pe Ham .
Din punctul meu de vedere cea , ce a facut Ros se incadreaza si la intentie si sofat periculos se putea intampla o catastrofa, cedau de tot franele etc acolo se vine cu peste 300 km .
Sunt ferm convins ca pilotii cunosc ce socuri pot suporta masinile fara avarie, in mod clar Rosberg stia ca daca se lovesc, un monopost iese sifonat. A incercat sa il forteze pe Hamilton sa evite un impact.
Englezul nu a facut-o si pe buna dreptate... Isi merita victoria.
Rosberg merita locul 4 si pierderea de puncte care ii erau utile sa ramana cu un avans mai ok in fata britanicului in campionat.
E greu sa te multumesti cu locul 2, dar cand vezi ca ai probleme serioase cu masina, alegi locul cel mai sus pe care il poti cu materialul pe care il (mai) ai. Atlfel risti sa nu mai ocupi nici locul ala.
Cine sare la gatul lui Hamilton acum ca e prea agresiv, nu a vazut in viata lui o cursa cu Senna, ba chiar si Schumacher era agresiv cand nu se afla la conducerea cursei.
ce noroc chior a avut acum!
In Canada a fost spatiu mai mic pentru 2 monoposturi in virajul ala, aici mai intra una pe langa ei, iar Rosberg a tras drept pentru a il bloca pe Hamilton, in timp ce in Canada Hamilton a tras dreapta pentru a ramane in viraj, inghesuind-ul pe un Rosberg care nu apucase sa puna botul masinii inaintea lui Hamilton, ca sa spuna ca avea dreptul sa o faca.
Si eu tin cu Rosberg dintre cei doi, dar hai sa incercam sa fim cat se poate de obiectivi. In AUT si CAN, Rosberg nu a luat cele mai intelepte decizii.
Cat despre ce spune Hakkinen... are dreptate. Pentru a castiga trebuie sa fii agresiv. Caracterul din afara circuitului lasa de dorit la Hamilton, asta fiind faptul pentru care nu il pot suporta personal.
La ora actuala este un pilot bun. Nu este in aceeasi categorie cu pilotii straluciti de acum 20 de ani, dar este un pilot bun pe actuala grila.
Cred ca cu monoposturi mai competitive si facute cu simt de raspundere, si Hulkenberg sau Wherhlein ar face performante bune.
@ baietii de mai sus uitativa la cursele de dupa 90 si chair si de dinainte sa vedeti ce inseamna sa fii campion stofa rosberg pur si simplu nu se poate .
http://www.formula1.com/en/video/2016/7/Accident_or_aggression__Hamilton_and_Rosberg's_Austrian_collision_explained.html
http://f1.com/AUT-HamRos
In 2015, Hamilton a plecat cu o sansa mai buna, si a castigat mai repede, dar pe final Rosberg a inceput sa invete cum sta treaba.
Intre 2014 si 2015, au fost diferite evenimente intre amandoi, in care Rosberg a fost mai finut si l-a ferit pe Hamilton, acesta din urma fiind agresiv cum spun unii, nu scuze, a fost doar un bully. Rosberg si-a facut treaba, si in 2016 a invatat cam cum merge treaba cu Hamilton dar in Canada a gresit iarasi, a uitat ca Hamilton o sa fie bully iarasi (atata stie oricum) si l-a ferit, pentru ca daca nu o lua pe iarba si nu-l ferea pe Hamilton, as spune ca ambii abandonau. A venit Austria si surprisa... Rosberg nu l-a mai ferit pe Hamilton... evident "expertii" l-au hulit, in timp ce fanii lui Hamilton... daca erau pe pista arucau cu oua si rosii in el...
Nu zice nimeni ca Hamilton nu este un pilot talentat, nici macar eu, dar nu-mi place atitudinea lui, de bully (adica bataus). Eu de pilda pot sa-i dau un pumn lui Hamilton si nu se mai ridica de jos, pot sa-i zdrobesc degetele de la o mana si nu va mai pilota niciodata, dar pot in acelasi timp si sa-l ignor pentru ca-l consider neinteresant si asta o sa-l doara infinit mai mult. Ca pilot este si mai simplu, sunt mai gratios ca el pe pista, pot sa-l depasesc si pe stanga si pe dreapta si am timp sa ma feresc de atacurile lui, in timp ce prostul iese in decor. De fapt aici ii admir pe Alonso si Vettel care sincer sunt mult mai inteligenti decat Hamilton de cateva ori si depasesc fara sa fie nevoie de "agresivitate", si nici nu simt nevoia sa fie bataus. Asta de fapt este diferenta dintre un pilot care este celebrat si unul mai prost, care simte nevoia sa fie bully. Nu mi-au placut batausii niciodata si de asta nu-mi place nici de Hamilton ca pilot.
Asta s-a intamplat in cursa din Austria... Rosberg i-a aratat lui Hamilton ca nu-l mai respecta si ca nu se mai teme de un bataus ca el. Iar pentru asta are tot respectul meu, si probabil si al celor din echipa Mercedes. Iar de aici, s-ar putea ca lucrurile sa fie ceva mai interesant de urmarit pe viitor :P
Pai asa se da din casa cand incep conflictele interne. E frumos domnule Lauda?
Nu cunosc regulatmentul, asa ca as fi interesat sa stiu in conformitate cu care regula a fost santionat Rosberg. Desi acum, dupa multe revizualizari ale evenimentului inteleg si eu natura ofensiva a actiunilor lui Rosberg tot nu sunt impacat cu decizia comisarilor de cursa.
Mai este un aspect la care ma gandesc: atitudinea lui Rosberg s-a schimbat in ultimul timp. Inainte era mai impaciuitor si trata lucrurile mai usor. Parca nu simtea ca are ceva de pierdut. Acum se comporta ca si cum ar simti ca are sanse reale la titlu si ca AR FI INDREPTATIT sa il castige. Asa ca ma intreb: i-a bagat cineva in cap ca anul asta este al lui, sau si-a dat singur seama de treaba asta? I-a dat cineva din cadrul echipei de inteles ca anul asta va castiga el?
Imi face impresia ca a fost socat ca Hamilton a incercat sa il depaseasca si a actionat in pripa in momentul ala. Parca ar fi stiut ca nu va fi depasit si dintr-o data s-a trezit cu Hambull peste el. Se vede pe imaginile filmate cu camera de pe masina ca in momentul in care intra pe linia dreapta de dinaintea virajului unde s-au lovit modifica niste setari. Stie cineva de a modificat. Acele actiuni pot spune multe lucruri despre ce a gandit si ce decizii a luat in momentele acelea.
Link-ul a fost postat mai sus de Hakkinen
http://f1.com/AUT-HamRos
in acel viraj,nu l-a interesat decat sa-l scoate pe hamilton cat mai in afara pistei,sa-l faca sa piarda controlul masini si eventual sa abandoneze.a fost un gest golanesc,de neputinta,de frustrare.in loc sa se intrebe cum a fost posibil ca hamilton cu gume uzate-soft,sa fie ajuns si pus sub presiune de lewis in conditile in care el avea gume noi-supersoft ?
si aici nu vorbim ca cele super soft au o viata mai scurta ca cele soft,deoarece rosberg le pusese noi(supersofturi) si avea parcurse cu ele 18 tururi,in conditile in care hamilton cu ultrasofturi a parcurs 22 tururi si vitell 28. si ambi faceau inca recorduri cu ele uzate.
ridicola atitudinea lui rosberg cat si comportamentul post eveniment.
de data asta hamilton procedat corect.
insa,trebuie sa repet,desi voi fi criticat,se impune de urgenta ordine de echipa la mercedes.
nu poti lasa 2 cocosi sa se bata pe pista,colegi de echipa,pe bani MERCEDES. aia nu sunt tampiti sa piarda campionatul si implicit sute de milioane de euroi,ca sa vada gloata spectacol si cocosi sa se ciocaneasca intre ei.
vorbim de pierderi de cel putin 200-300 milioane de euro.
norocul lui mercedes este ca ferrari inca se comporta ca o martoaga debusolata,iar red bull nu prea mai are aripi.
poate la anul avem alta f1. poate....nu ne mai plictisim si ne rugam sa aunga rosberg langa hamilton sau viceversa ,ca sa avem si noi ce comenta.