Cronometrat cu 1:20.130, germanul l-a devansat pe Fernando Alonso de la Ferrari, cu care s-a luptat spre finalul dimineţii, dar şi pe Jenson Button de la McLaren. De altfel, aproape toţi timpii de referinţă au fost stabiliţi dimineaţă, întrucât după-amiază piloţii s-au concentrat pe simulări de cursă, astfel că Nico Hulkenberg (Sauber) a terminat pe locul patru în faţa lui Kimi Raikkonen.
După ce sâmbătă a fost indisponibil din cauza unei toxiinfecţii alimentare, pilotul Lotus a pierdut aproape toată dimineaţa din cauza unei defecţiuni la cutia de viteze, dar a parcurs în cele din urma 50 de tururi.
Paul di Resta (Force India) şi Pastor Maldonado (Williams) au completat clasamentul, în timp ce Sebastian Vettel a ocupat doar locul opt pentru Red Bull la finalul unei zile în care a utilizat preponderent pneuri hard şi cauciucuri nemarcate fabricate în România.
Valtteri Bottas a pilotat după-amiază pentru Williams în locul lui Maldonado şi a terminat pe nouă, iar Marussia a adoptat o tactică similară cu Charles Pic şi Max Chilton, care au terminat pe 10 şi, respectiv 13.
Aceasta a fost ultima sesiune de teste premergătoare noului sezon, care va începe în weekendul 15-17 martie cu Marele Premiu al Australiei de la Melbourne.
TESTE BARCELONA - CLASAMENT ZIUA 4:
1.Nico Rosberg Mercedes 1m20.130s 131 2. Fernando Alonso Ferrari 1m20.494s + 0.364s 120 3. Jenson Button McLaren 1m21.444s + 1.314s 122 4. Nico Hulkenberg Sauber 1m21.541s + 1.411s 118 5. Kimi Raikkonen Lotus 1m21.658s + 1.528s 50 6. Paul di Resta Force India 1m21.664s + 1.534s 112 7. Pastor Maldonado Williams 1m22.415s + 2.285s 42 8. Sebastian Vettel Red Bull 1m22.514s + 2.384s 100 9. Valtteri Bottas Williams 1m22.524s + 2.394s 31 10. Charles Pic Caterham 1m23.115s + 2.985s 116 11. Jules Bianchi Marussia 1m23.167s + 3.037s 62 12. Daniel Ricciardo Toro Rosso 1m23.628s + 3.498s 91 13. Max Chilton Marussia 1m24.103s + 3.973s 49
Din teste reiese ca Mercedes si Ferrari sin din alta liga fata de celelalte echipe. Asa o fi ? RBR e mai lent decit Mercedes cu 2 secunde/tur ? McLaren e la 1,5-2 secunde de Mercedes ? Imi vine greu sa cred asa ceva! Si totusi ... cam asta reiese din timpi.
Vedem peste doua saptamani cine pe unde este. Se pare insa ca ne asteapta un campionat si mai strins decit cel precedent.
Vom avea 8 castigatori in primele 8 curse ?
Daca ai venit sa testezi componente si comportamentul monopostului faci la ture pana nu mai poti sta in picioare. Asta au facut Ferrari si Mercedes. Partial si McLaren intra aici. Dar nu si RBR sau Lotus ! (Lotus au o scuza totusi ... ba Kimi era indisponibil ba cv trebuia reparata)
Dau exemplul rezultatelor din a doua zi de teste de la Barcelona (a doua sesiune de teste): http://formula1.automarket.ro/stiri/teste-barcelona-ziua-2-grosjean-cel-mai-bun-timp-49908.html
10. Nico Rosberg Mercedes 1m26.655s + 3.939s 120 Medium
11. Fernando Alonso Ferrari 1m27.878s + 5.162s 102 Medium
Au efectuat cele mai multe ture din ziua a doua.Mercedes si Ferrari mai lente si decit Caterham ? E clar ca nu i-a interesat performanta.
Insa poti sa compari cel mai bun timp din calificari sezonul 2012 de la Barcelona 1:22.882 scos de Rosberg in Q2 cu 1m20.130s scos azi, diferenta este enorma ! Maxim o secunda poate veni de la pneuri. Pilotul e acelasi, circuitul e acelasi.
Doar de la monopost poate veni diferenta.
Sau sa-l luam pe Alonso. Timp in 2012 Q3 Barcelona 1:22.302 vs azi 1m20.494s. Si aici sint aproape doua secunde. Una sa zicem ca e de la pneuri. Pilotul acelasi, circuitul acelasi. Difera monopostul!
Vettel. 1:22.884 in Q3 2012 Barcelona .... azi 1m22.514s.
Comparatiile si speculatiile pot continua la infinit. Ramane de vazut peste doua saptamani cate din ele sint adevarate.
Cata furie proletara ! In 15 minute am strins deja 5 votanti cu semnul (-). Pe cei care nu va intereseaza sau nu sinteti de acord cu ce am postat eu (desi nu pot sa pricep ce e de contestat in ceea ce am scris la 20:56) va rog sa nu mai cititi ce postez. Oricum postez doar prostii ... pentru voi. Stiti ca userul pablo256r posteaza prostii asa ca nu va mai obositi ochisorii citindu-i ineptiile.
Pentru cei pe care-i intereseaza F1 .... pentru comparatia timpilor de pe circuitul din Barcelona din sezonul 2012 si cei de acum puteti folosi linkul:
http://www.formula1.com/results/season/2012/868/7070/
15:03 Miracle of miracles! Vettel goes out and he has pant on his tyres. It's orange, so that's the hard. Hopefully we'll be able to compare this to Button, who is in the 1m30s.
15:04 Button does 1m29.893s.
15:04 So Vettel's 'target' is 1m30-1m30-1m29.
15:05 Button does a 1m29.916, so pretty consistent in this stint on the hards.
15:07 And Vettel does a 1m23.492s! So either McLaren has a major problem, or the Red Bull is A LOT lighter...
15:07 Bottas is out on the softs, Alonso on the hards.
15:11 Alonso does 1m25.9 on the hards, Vettel - further into his run - does 1m26.4 on the same compound.
15:12 Button is still going round in the 1m30s. Vettel does 1m27.2, Alonso 1m26.2.
15:15 Kimi is in. Vettel 1m27.6, Alonso 1m27.2.
15:19 Vettel has come in and Alonso's times have now fallen into the 1m31s, almost as slow as Button on his long hard-tyred run.
Daca aveti chef de spicuit ce s-a intimplat in cele trei sesiuni de teste aveti aici o varianta de sursa :
http://live.autosport.com/
sau doar cu ziua de azi http://live.autosport.com/commentary.php/id/560
Bai baieti,voi ganditi inainte sa tastati? Pai cand a dezvoltat Hamilton monopostul Mercedes? Anul trecut cand posta datele de telemetrie ale celor de la McLaren pe twitter? Tinand cont de faptul ca regulamentul tehnic n-a suferit mari schimbari fata de anul trecut,nu cred ca e cazul sa va entuziasmati prea tare. Tot taurul si calutul se vor bate la titlu,numai ca anul asta Vettel si Red Bull vor transpira mai mult ca sa-si apere titlul.