Rosberg a fost cronometrat cu 1:22.715 şi va fi acompaniat pe prima linie a grilei de start de Sebastian Vettel, pe care l-a învins cu aproape cinci zecimi de secundă.
Williams continuă formă bună arătată în ultima perioadă după ce Valtteri Bottas a obţinut locul trei în faţa lui Daniel Ricciardo de la Red Bull, în timp ce Fernando Alonso va pleca de pe poziţia a cincea la volanul monopostului Ferrari. Felipe Massa a fost al şaselea la volanul celui de-al doilea monopost Williams, iar brazilianul este urmat de Jenson Button (McLaren), Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) şi Nico Hulkenberg (Force India).
Kevin Magnussen va pleca de pe 10 după ce nu a stabilit niciun tur cronometrat, întrucât a suferit un accident în primele minute din Q3 ca urmare a unui derapaj în primul viraj din cauza unei averse de ploaie care a întrerupt calificările timp de câteva minute.
Q2: Sauber, eliminaţi cu ambii piloţi
Daniil Kvyat (Toro Rosso) a fost primul pilot sub linie în a doua parte a calificărilor şi va pleca de pe locul 11 din faţa lui Adrian Sutil (Force India), Sergio Perez (Force India) şi Esteban Gutierrez (Sauber).
Lotus traversează în continuare o perioadă modestă şi a obţinut doar locul 15 prin Romain Grosjean, urmat de Jules Bianchi de la Marussia.
Q1: Hamilton în flăcări, Raikkonen eliminat
Kimi Raikkonen a fost eliminat încă din prima parte a calificărilor şi va pleca doar de pe locul 17 al grilei de start. Pilotul Scuderiei a fost surclasat de Jules Bianchi cu numai 0.062 secunde în ultimele secvenţe din Q1, când finlandezul era deja în garaj şi aştepta a doua parte.În spatele său s-a plasat Kamui Kobayashi (Caterham), urmat de Max Chilton (Marussia) şi Marcus Ericsson (Caterham).
Hamilton va pleca doar de pe locul 21 al grilei de start după ce partea din spate a monopostului său a luat foc din cauza unei scurgeri de carburant înainte de a apuca să realizeze un tur cronometrat. Pilotul echipei Mercedes a reuşit să oprească monopostul pe drumul ce duce la boxe doar după ce a schimbat unele setări, întrucât frânele nu mai funcţionau corespunzător.
Comisarii au stins rapid incendiul, însă britanicul nu a mai putut participa la sesiune, iar echipa ar putea fi nevoită să schimbe şasiul, ceea ce ar echivala cu o plecare din pitlane. "O scurgere de carburant pe monopostul lui Hamilton a determinat un incendiu în motor. Sursa scurgerii nu este încă clară. O vom identifica după ce monopostul revine la echipă", a explicat Mercedes pe Twitter.
Incidentul reprezintă o lovitură pentru Hamilton, mai ales că a avut o defecţiune tehnică şi în prima parte a calificărilor din Germania cu numai o săptămână în urmă şi avea de recuperat 14 puncte în lupta pentru titlu cu Rosberg.
Hamilton va fi acompaniat pe ultima linie a grilei de start de Pastor Maldonado, care nu a reuşit nici el să efectueze un tur cronometrat după ce a oprit monopostul Lotus în afara circuitului din cauza unor defecţiuni tehnice.
Marele Premiu al Ungariei va avea loc duminică cu începere de la ora 15:00, ora României.
Ungaria - Rezultate Calificări:
1.Nico Rosberg Mercedes 1m22.715s 2. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m23.201s +0.486s 3. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m23.354s +0.639s 4. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m23.391s +0.676s 5. Fernando Alonso Ferrari 1m23.909s +1.194s 6. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m24.223s +1.508s 7. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m24.294s +1.579s 8. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m24.720s +2.005s 9. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m24.775s +2.060s 10. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes Q3 cut-off time: 1m24.647s 11. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m24.706s +1.396s** 12. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m25.136s +1.826s 13. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m25.211s +1.901s 14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m25.260s +1.950s 15. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m25.337s +2.027s 16. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m27.419s +4.109s Q2 cut-off time: 1m26.728s 17. Kimi Raikkonen Ferrari 1m26.792s +1.851s*** 18. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m27.139s +2.198s 19. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m27.819s +2.878s 20. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m28.643s +3.702s 21. Lewis Hamilton Mercedes 22. Pastor Maldonado Lotus-Renault
De data asta in particular a fost problema cu carburantul. Neaparat sabotaj? TOT ASA o fi fost sabotat si Felipe de Ferrari cand era in lupta la titlu cu Hamilton in 2008. Ferrari nu doreau titll cu un brazilian, mai bine nimic.
Fortarea peste limitele masinii este nociva ptr performanta. Ori din ce am inteles eu se poate spune ca Hamilton a "abuzat" de niste noutati (in comparatie cu Rosberg care a preferat sa i se monteze anumite componente mai revolutionare mai tarziu) doar pentru a fi primul.
Asa ca pentru cunoscatori nu exista nici o teorie a conspiratiei, ci doar disperarea lui Hamilton de a castiga venita la pachet ori cu rezultate mai bune ale masinii (in comparatie cu ale colegului), ori cu probleme la masina.
Eu urmaresc F1 de cand au inceput transmisille in Romania, si aceste probleme au fost dintotdeauna.
PS: cu toate acestea tind sa cred ca Ferari nu si-a dorit in mai multe randuri sa castige titlul decat cei care isi doreau ei: defavorizati fiind chiar de echipa Irvine, Barichello, Massa.
de acord, astia anti-alonso nu tolereaza favoritismul. Dar eu am zis de fanii alonso....Ei tolereaza favoritismul, i-au dat si un nume "pilot nr. 1" si au gasit si motive "pentru echipa".
Probabil se bucura, e neamt, e oportunist... desi declara aproape penibilo-comic ce declara prin conferintele de presa! (desi nu are nicio vina presupun)... La cum arata situatia probabil ca problemele lui Hamilton vor continua pana Rosberg va avea peste 50 puncte avans pt a nu putea pierde titlul in ultima cursa...
Ma intreb, presupunand (oare prin absurd?!) ca e doar ghinion, ce justificari au inginerii lui Hamilton in fata conducerii echipei? Oare nu li se da un ultimatum? Ori faceti masina fiabila ori pierdeti serviciul? Asa ar fi normal...
Maine daca va ploua cred ca va castiga Vettel iar Hamilton poate ajunge pe podium... daca nu va ploua va castiga Rosberg iar Hamilton va ajunge pe 5-7!
PS Am mai spus asta si in alte ocazii: sa fim maine atenti la timpii de pit ai celor 2... desi cu Ham mult in spate ar fi penibil (a cata oara) sa stea iarasi mai mult cu 0,5-1 secunda...
de cand urmaresti formula 1?
echipele au inventat aberatia cu pilot nr 1 si pilot nr 2 (si asta inainte de anii 80), nu suporterii, si le-au inventat in primul rand din ratiuni de marketing, si in al 2-lea rand pentru a proba in regim de cursa componentele noi pe masina pilotului nr 2
dar ptr a sti adevarul si a nu face favoritisme (asa cum faceau anii trecuti supoterii care tineau cu Vettel sau anul asta cei cu Hamilton) trebuie sa cunosti destule despre F1
habarnist esti tu
nu exista 2 masini identice nici macar la aceeasi echipa deoarece asa cum spuneam in posturile de mai sus nu se monteaza in fiecare cursa aceleasi componente pe cele 2 masini din aceeasi echipa (sunt mici diferente poate de conceptie, de producator, sau din alte motive)
Dar ce sa cer unuia care doar se uita la cursa si nu urmareste tot ce inseamna F1.
PS Probabil in curand casele de pariuri vor pune cote pe abandonul lui Hamilton...
PS 2 72 lagardere...
eu ma uit la F1 de pe vremea in care nu se dadeau in Romania si priveam pe sarbi (sau bulgari)... intr-adevar au fost mereu probleme de fiabilitate dar nu doar pe masina unui singur pilot... mi-aduc aminte cum prin 2000 Schumacher a fost eliminat in 2 curse consecutive fiind lovit din spate la start, imi aduc aminte de drame cum a fost ratarea titlului in ultima cursa in 1986 de Mansell din cauza unei pene etc. dar probleme de fiabilitate care sa se repete aproape obsesiv la una din masinile unei echipe (nu la ambele) nu imi aduc aminte... doar Raikkonen a patit ceva asemanator in 2005 cand a ratat titlul din aceasta cauza. ca si acum, voi cei ce va pricepeti la F1 si va uitati demult la curse, in frunte cu Miki Alexandrescu sustineati si atunci ca Raikkonen distruge masina, lucru infirmat in anii urmatori la Ferrari si Lotus cand finlandezul a avut masini cu adevarat fiabile...
Am vazut ca tu (in comparatie cu unii habarnisti) cunosti F1.
Au fost probleme la ambele masini ale aceleasi echipe si cel mai simplu exemplu este chiar echipa in cauza Mercedes (anul acesta).
Problemele celor de la Mercedes sunt constante de cateva etape si sunt cam aceleasi: franele.
A fost o cursa in care au cedat franele la ambii piloti Hamilton abandonand Rosberg terminand cursa
Apoi au aparut probleme in calificarile din etapa precedenta (acum 1 saptamana) la frane ambelor masini.
Problema cu franele a aparut si azi la Hamilton. E posibil ca sa existe o problema de proiectare la Mercedes in ceea ce priveste franele, si e posibil ca diferenta sa se vada mai acut la Hamilton datorita stilului mai agresiv de pliotaj decat cel al lui Rosberg.
In cursa de maine ii va fi greu lui Hamilton sa faca ce a facut saptamana trecuta deoarece in Ungaria e greu de depasit.
PS: in anii trecuti incepuse sa imi placa Hamilton, dar anul asta a devenit la fel de arogant ca pe vremea cand era coleg cu Alonso si asta il face sa greseasca (a lovit 2 masini in cursa trecuta spunand ca "a crezut ca adversarul se va da deoparte"), sau sa depaseasca limitele masinii.
Din acest punct de vedere (privind limitele masinii) trebuie laudat Vettel pentru cum a tratat masina anii trecuti si anume el nu forta masina in antrenamente, iar in cursa masina mergea perfect.
Evident ca frustratii se ofticata, deh... nu stiu altceva oricum.
Referitor la masina, au gandit-o sa se potriveasca ambilor piloti, au facut niste compromisuri cu siguranta, nu exista masini perfecte, initial se discuta ca au micsorat diametrul discurilor de frana si nu s-au gandit daca amandoi pilotii se vor descurca la fel, cine stie. Si ce-l face pe Hamilton sa apese ca prostul pedala de frana? Cursa trecuta era sa scoata cativa piloti din cursa, in disperarea lui de a-i depasi... bai tata... avea cea mai rapida masina de pe grila oricum... avea tot timpul sa-i depaseasca. Cel mai bun pilot din lume depaseste frumos fara sa-si loveasca pilotii, daca este talentat, daca nu intra ca prostul in ei si le ruineaza cursa. Nu zice nimeni ca nu-i talentat Hamilton, sunt sigur ca-i foarte talentat dar nu-l duce capul. Rapid dar nu stie nici cand sa apese frana si nici cand sa depaseasca, degeaba este talentat daca nu are nici un fel de viziune si nu stie cand este momentul perfect pentru o depasire. De ce nu s-au lovit Raikonnen si Alonso cursa trecuta, desi au fost... atat de aproape? Simplu, stiau amandoi ce trebuie sa faca, conteaza mai mult sa termine cursa si sa intre in puncte decat sa abandoneze, si deh... nu aveau cea mai rapida masina de pe grija loool.
PS Sa vedeti ce replica acida si de neam prost o sa imi dea acum... fara sa se prinda ca asta ii tradeaza ”originea sanatoasa”...
stai linistit
cei care nu sunt fani inraiti a unui pilot nici macar nu voteaza postarile, ptr ca nu va rostul votului.
asta e, traim in Romania
1. Honda vine sigur in 2015
2. Furnizeaza motoare doar pentru Mclaren iar pe viitor daca vor fi solicitati vor oferi pachete de client, Mclaren ramanand "works team".
http://www.f1times.co.uk/news/display/09163
"Honda F1 chief Yasuhisa Arai says they're not currently considering supplying more teams, instead choosing to pour their efforts into McLaren. "We are not thinking about that [other customers]," he told Speedweek. "At the moment we want to concentrate only on our return for the 2015 season." The manufacturer is targeting wins and nothing less when it returns according to Arai, despite its rivals having a years worth of on-track data to improve on over the winter period. "
Am pus acel articol deoarece este DE AZI.
Ma apuca rasu, cum naiba sa nu inteleg engleza??? Ti-am dat acel fragment direct din articol pentru a oferi informatia autentica in limba in care a fost publicat articolul, vezi ca am si precizat sursa.
Ma omule, tu auzi ce spui... cum saracie sa garanteze titlul in 2015 ca altfel se retrage?? Tu crezi ca oamenii aia is nebuni, venind cu un an intarziere sa creada ca vor lua titlul din primul an??
Spun foarte clar ca se asteapta la victorii si clasari in puncte. Daca printr-o minune va fi luat titlul in primul an, ceea ce este aproape imposibil, va fi un bonus, dar in nici un caz obiectivul realist pentru Mclaren-Honda in 2015 nu are cum fi titlul. Le va trebui un an de rodaj cu motorul sa puna la punct motorul in urma informatiilor achizitionate in cursa.
Nicaieri dar nicaieri nici pe cele mai anonime forumuri japoneze frecventate de fani Mclaren din Europa cu care vorbesc, nu exista bazaconia asta ca Honda se va retrage daca nu castiga titlul in 2015 sau ca vor avea alta echipa de uzina, nici macar o litera, nici macar fraza vaga. Honda a spus clar ca implicarea lor este pe termen lung deoarece masinile lor de strada vor beneficia de implicarea in F1 ce va servi ca laborator pentru motor si tehnologii hibrid iar referitor la ingineri, nu fi parsiv si aici, cazul Dan Fallows este izolat si singular. Nu generaliza. Credema ca urmaresc pe mai multe surse iesirile si intrarile din Mclaren Racing in ultimele luni precum si zvonurile despre cine va veni. Mclaren Group si Mclaren Automotive redirectioneaza fonduri imense pentru a readuce Mclaren Racing inapoi in top. Am observat ca o serie de ingineri precum Simon Lacey si altii care au facut pasul dinspre Mclaren Racing spre Mclaren Automotive in 2008-2010, sunt repozitionati de catre Ron Dennis inapoi la Mclaren Racing, deoarece Automotive s-a intarit foarte mult in ultimii ani cu oameni de la alte companii auto.
Ai habar macar ca bugetul de anul acesta a lui Mclaren este de 260 de milioane de euro, iar anul viitor este de peste 300 milioane. (si nu neaparat din cauza Honda, pentru ca ea vine cu un pachet de 100 de milioane din care doar 50 sunt cash, restul de 50 vin motoarele gratis, plus contributie la salariiile pilotilor, dealuri comerciale).
Imi fac o cafea si astept si astept sursa reala de unde visezi ca Honda se retrage daca nu ia titlul in primul an, si cazuri concrete de ingineri recrutati de Mclaren care nu mai ajung, fiind recrutati de alte echipe. Credema ca stiu ce vb si manevrele astea a tale adevaruri pe jumatate spuse, minciuni sau exagerari. Aaa.. daca vorbesti de Axel Wendorff de la Mclaren Automotive la Ferrari, afla ca el nu vine pentru echipa de F1 ci pentru masinile de strada.
Si daca pierd cursa tot astept sa imi dai site-ul unde pot citi ca Honda se retrage daca nu ia titlul in primul an si informatiile despre inginerii ce merg la alte echipe nu mai vin la Mclaren.
Si vezi ca aripa aia spate care ai vazut-o pe mp4-29 la Hockenheim si despre care am vorbit cu doi oameni foarte buni cunoscatori ai Formulei 1 apreciati la nivel mondial, intrecuti poate doar de Craig Scarbough, cu Matt Sommers cat si cu Will Tyson, este ceva neobisnuit pentru Formula 1 a ultimului deceniu, fiind un concept dezvoltat de Cattellani in afara F1 pana sa vina la Lotus.
Uite ca sa nu zici ca inventez:
"Mircea Ana Will Tyson what do you think about Mclaren's rear wing? Did you expect something like that this season?
Like · Reply · July 22 at 10:47pm
Will Tyson I did not expect it at all! It's pretty new to F1. Williams did something with the gurney tab about 10 years ago, but this is new aerodynamic territory.
Like · Reply · July 23 at 2:47am"