Rosberg impresionează în ultima zi de teste din Bahrain. Red Bull a avut din nou probleme

de Daniel Popescu
Sambata, 22.02.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nico Rosberg a stabilit cel mai bun timp în ultima zi de teste din Bahrain şi a efectuat o nouă simulare de cursă, în timp ce Red Bull a continuat să aibă probleme tehnice la monopost.

Esential 1.674 secunde a fost avansul lui Nico Rosberg in ultima zi de teste din Bahrain
Mercedes a demonstrat încă o dată că este una dintre cele mai bine pregătite echipe în perspectiva sezonului 2014, după ce a încheiat în forţă a doua sesiune de teste, desfăşurată pe circuitul din Bahrain.

Nico Rosberg a stabilit cel mai bun timp al întregii sesiuni după ce a fost cronometrat dimineaţă cu 1:33.283, timp cu peste 1.6 secunde mai bun decât al rivalilor.

În plus, germanul a fost singurul care a efectuat o simulare de cursă, după ce a parcurs un stint de 50 de tururi în cursul după-amiezii. De altfel, Mercedes a abordat o strategie similară şi la Jerez, când a fost de asemenea singura echipă capabilă să efectueze o simulare de cursă.

Accident pentru Raikkonen

S-a întâmplat pe o bordură şi am derapat violent. Nu am putut menţine controlul şi am intrat în zid, astfel că am deteriorat monoostul.

Kimi Raikkonen
Pilot Ferrari
Pilotul echipei Mercedes a fost urmat de Jenson Button de la McLaren, care a avut în general o sesiune bună, în timp ce locul trei i-a revenit lui Kimi Raikkonen. Pilotul Scuderiei Ferrari a parcurs 82 de tururi, însă a provocat un accident în finalul zilei după ce a derapat pe un vibrator din virajul patru, s-a izbit de zid şi a avariat monopostul.

"S-a întâmplat pe o bordură şi am derapat violent.

Nu am putut menţine controlul şi am intrat în zid, astfel că am deteriorat monoostul. Astfel de lucruri se întâmplă, nu aş spune că a fost vine mea. Am îmbunătăţit setările şi nu a fost prea rău, dar cuplul este prea puternic", a precizat el.

În spatele finlandezului a terminat Felipe Nasr, care a fost anunţat ca pilot de rezervă la Williams pentru sezonul 2014, când va lua startul şi în cinci sesiuni de antrenamente. Brazilianul a parcurs 87 de tururi pentru Williams şi s-a poziţionat în faţa lui Pastor Maldonado de la Lotus şi a lui Sergio Perez de la Force India.

Problemele Red Bull, fără sfârşit

Am avut o problemă majoră la motor. Ştim cu toţii că există probleme, aşa că nu e nimic nou.

Jean-Eric Vergne
Pilot Toro Rosso
Red Bull Racing a avut încă o dată defecţiuni tehnice la monopost. Daniel Ricciardo a reuşit să parcurgă doar 15 tururi înainte de a rămâne în garaj în tot restul zilei din cauza unor probleme mecanice şi de natură software care nu au putut fi remediate de ingineri.

Şi cei de la Toro Rosso au fost privaţi de test, întrucât Jean-Eric Vergne a efectuat doar 15 tururi înainte de apariţia unor defecţiuni la motorul Renault. "Am avut o problemă majoră la motor. Ştim cu toţii că există probleme, aşa că nu e nimic nou", a explicat francezul.

Caterham a mizat sâmbătă pe serviciile lui Marcus Ericsson si Kamui Kobayashi, însă cei doi au totalizat doar 21 tururi din cauza unor probleme tehnice.

În schimb, Marussia şi Sauber nu au efectuat niciun tur cronometrat tot din cauza unor defecţiuni de natură tehnică. Ultima sesiune de teste din această iarnă va avea loc tot pe circuitul Sakhir din Bahrain în perioada 27 februarie - 2 martie.

Teste Bahrain - rezultate ziua 4:

 1. Nico Rosberg        Mercedes                1m33.283s           89
 2. Jenson Button       McLaren-Mercedes        1m34.957s  +1.674s  66
 3. Kimi Raikkonen      Ferrari                 1m36.718s  +3.435s  82
 4. Felipe Nasr         Williams-Mercedes       1m37.569s  +4.286s  87
 5. Pastor Maldonado    Lotus-Renault           1m38.707s  +5.424s  59
 6. Sergio Perez        Force India-Mercedes    1m39.258s  +5.975s  19
 7. Daniel Ricciardo    Red Bull-Renault        1m39.837s  +6.554s  15
 8. Jean-Eric Vergne    Toro Rosso-Renault      1m40.472s  +7.189s  19
 9. Kamui Kobayashi     Caterham-Renault        1m43.027s  +9.744s  17
10. Marcus Ericsson     Caterham-Renault        1m45.094s  +11.811s  4
11. Jules Bianchi       Marussia-Ferrari        no time              5
12. Adrian Sutil        Sauber-Ferrari          no time              5

Comentarii (29)

  • pablo256r
    Ati uitat sa mentionati ca acelasi monopost Mercedes a provocat doua steaguri rosii datorita defectarii pe circuit.
    Nu stiu pe cine si in ce fel a impresionat Rosberg si Mercedes azi.
    Nu cred ca intre un Mercedes si un McLaren (echipat inca tot cu motor Mercedes) pe un singur tur e o diferenta de 1,6 secunde cu atat mai putin ca Ferrari e mai lent pe un tur cu 3,4 secunde.
    Este clar pentru toata lumea ca fiecare echipa are un anumit calendar pe care-l urmareste in decursul testelor. Ati si avut pe site un material despre ceea ce urmareste de exemplu Ferrari. Ei au vrut sa parcurga cat mai multi kilometrii, nu i-a interesat performanta pe un tur si nici sa efectueze stinturi mai lungi. Cu siguranta asta vor face la ultima sesiune de teste.
    Nici macar ultima sesiune de teste nu va arata cine pe unde este. Nu exista nici un motiv plauzibil pentru care o echipa ar vrea sa isi arate muschii in teste. In teste nu se dau puncte!
    Insa echipele motorizate de Renault par sa aiba probleme grave. Timpul trece deja in defavoarea lor. Echipele motorizate de Mercedes si Ferrari au deja multi km in plus fata de ei.
    27 7
  • Eu cand am zis ca echipele motorizate de Renault sunt mult in urma au inceput unii sa se ratoiasca pe aici.. uite ca nu e numai parerea mea.. a zis-o si presa si mai sunt si altii de aceeasi parere.. in fine. Sper ca pana in Australia monoposturile astea sa ajunga sa poata sa termine o cursa sa nu fie un haos creat de defectiuni mecanice.
    14 1
  • @pablo256r Anul trecut Red Bull cu motorizare Renault dadea lejer 2 sec pe tur la alte echipe cu aceeasi motorizare. E adevarat ca anul trecut nu se poate compara cu ceea ce avem anul asta dar e un exemplu ca se poate. Faza e ca degeaba ai performante bune pe un tur daca in cursa esti praf, cam cum a fost Mercedes anul trecut sau daca nu poti termina o cursa, ca sa ne referim si la prezent.
    14 3
  • pablo256r
    RBR a ajuns sa fie in cateva curse mai rapid decit celelalte echipe in a doua parte a campionatului. Dar anul trecut aerodinamica avea o influenta mult prea mare.
    Anul asta ar trebui sa conteze forta bruta a motorului. Tocmai din aceasta cauza nu ar trebui sa apara diferente de 2 secunde/tur la monoposturi cu aceeasi motorizare.
    Tocmai de asta nici nu cred ca echipele participante la teste au aratat totul. Timpii de azi indica ceva dar pentru fiecare echipa arata pe unde sint ei fata de inceputul testelor. Celelalte echipe in mod normal nu au de unde sa stie realitatea.
    9 2
  • daci76
    perfect de acord cu voi baieti,intradevar testele nu sunt relevante dar se pare ca renault are probleme serioase,pana la urma echipele motorizate de constructorul francez,nu numai ca nu scot timpi buni dar nu acopera nici km in aceste teste,una peste alta nu va fi rea o batalie intre 'mercedesari' sau intre acestia si ferrari
    9 1
  • pablo256r
    La cum arata acum echipele motorizate de Renault nu par in stare nici macar sa termine prima cursa (din Australia). Nici nu poate fi vorba de a se lupta pentru un loc pe podium. Nici macar in primii 10 nu au cum sa ajunga. Ca sa fii in primii 10 trebuie sa termini cursa. Insa RBR de exemplu nu a efectuat in opt zile de teste cat ar trebui sa acopere la prima cursa. RBR cel mic (Torro Roso la fel , Lotus la fel).
    Nu sint fan RBR si as vrea sa mai castige si alta echipa titluri. Dar nu prin neprezentarea RBR! Sau o prezenta doar asa ca sa iasa la numar.
    11 1
  • Faptul ca RBR au o masina slaba nu inseamna ca celelalte echipe castiga datorita faptului ca RBR nu participa in lupta. Inseamna ca celelalte echipe si-au construit mai bine masina, asa cum RBR a facut in trecut.
    Daca RBR va fi in pluton, e doar vina lor. Echipele trebuie sa se adapteze la schimbari. Ferrari a facut-o de fiecare data in atatia ani de istorie. De aceea sustin mereu ca RBR nu e o echipa mare, ci doar una de moment. Inca mai pariez ca RBR mai ramane cativa ani in F1, iar daca nu vor avea rezultate se vor retrage.
    16 6
  • Florin
    Cum Kimi care era obisnuit cu motoare turbo a fost surprins de cuplul motorului? Nu este el cel de care ziceau toti ca ii va da ceata lui Alonso pentru ca e artist in pilotat masini cu astfel de motoare?????
    11 14
  • Red Bull
    Se pare ca Red Bull este pe cale sa piarda sponsorul principal, Infinity.
    1 0
  • Logicalbass
    Nu Florin, Kimi era creditat in fata lui Alonso nu datorita cuplului motor generat de turbo ci datorita pilotajului mai fin care il va avantaja in utilizarea combustibilului.
    12 8
  • lucky70
    Cate tururi a efectuat Lotus?Nu a fost la Jerez,dar parca sta mai bine decat Red Bull!
    3 1
  • logicatrasadepar
    Kimi era creditat ca ii va da ceata lui Alonso din cauza felului in care se foloseste acceleratia cu un motor turbo. Motorul turbo are lag, Kimi pastreaza mai bine turatia ridicata decat Alonso. Dar atati calmi, il bate Kimi pe Alonso pe orice masina. Acum se va vedea adevarata valoare a lui Alonso. Alonso a avut parte cu o singura exceptie de coechipieri slabi, iar cand a castigat campionatul a avut un coechipier chiar foarte slab
    2 1
  • Kimi a testat masina sub toate aspectele. Uite, ca sa intelegeti despre ce e vorba:

    “UNDERSTEER” is when you hit the fence with the front of the car.
    “OVERSTEER” is when you hit the fence with the rear of the car.
    “HORSEPOWER” is how fast you hit the fence.
    “TORQUE” is how far you take the fence with you.
    2 0
  • @logicalbas
    Kimi pilotaj fin? Ai uitat cand spargea motoarele la Mclaren?
    1 0
  • http://autosprint.corrieredellosport.it/2014/02/21/analisi-2-quanto-vale-la-ferrari/13306/

    "Dall’inviato di Autosprint a Sakhir (Bahrain) – Alberto Antonini

    Ormai lo ammettono, a mezza bocca, anche al box Ferrari. I team motorizzati Mercedes sono in vantaggio. Se si corresse adesso, magari la F14 T potrebbe battere Williams e Force India, ma contro McLaren e soprattutto Mercedes Gp sarebbe davvero dura."
    2 16
  • pablo256r
    Aveti aici date statistice de la testul din Bahrain.
    http://www1.skysports.com/f1/news/22058/9180882/the-bahrain-test-in-numbers

    Total laps in Bahrain Test One:
    Williams - 323
    Mercedes - 315
    McLaren - 296
    Ferrari - 286
    Caterham - 249
    Sauber - 240
    Force India - 213
    Toro Rosso - 139
    Red Bull - 116
    Lotus - 111
    Marussia - 29.

    Approximate kilometres by each team during pre-season
    Mercedes - 2935 km
    McLaren - 2564 km
    Ferrari - 2544 km
    Williams - 2403 km
    Sauber - 1926 km
    Force India - 1715 km
    Caterham - 1621 km
    Toro Rosso - 943km
    Red Bull - 684 km
    Lotus - 568
    Marussia - 277.

    Aici e o chestiune interesanta:
    - sint 4 echipe motorizate de Renault (Caterham,Toro Rosso,Red Bull s Lotus). Culmea itoniei e faptul ca echipa cea mai mica dintre ele, Caterham, a parcurs aproape la fel de multi km ca si toate celelalte trei! Deci motorul Renault la ei merge fara probleme. La celelalte trei echipe insa ... nu.

    PS: mai Mircea!
    Iar vii cu stiri negative despre Ferrari? Mai stai fratioare in banca ta.
    PRICEPE ODATA CA ACUM DOAR SE TESTEAZA. NU AI DE UNDE SA STII CINE CE TESTEAZA.
    Despre Mercedes stim (Rosberg a confirmat) ca acel timp sco pe un tur in a patra zi era o simulare de claficari. A mai incercat cineva asta? Nu! Sau ... noi nu stim!
    Asteapta primele curse ca sa ai despre ce vorbi.

    Pana la urma nu mai inteleg: Mircea e fan McLaren sau e "fan anti" Ferrari?
    3 0
  • peres mirca
    jurate tu! esti masokist daca faci copy paste de vreme buna ,si rade un forum intreg de tine,nu te ai saturat frate sa te umpli de penibil?chiar in fiecare topic trebuie sa arati cat esti de idiot,poti oare sa ai decenta sa te opresti o DATA??Ce te faci daca se repeta povestea de anul trecut? iar un an de zile stai pe forumurile din strainataturi?
    11 4
  • Stai sa vezi ce show fac daca Ferrari ii la pamant :)))
    4 16
  • Ha,ha,ah...
    Mai Mircea,parca erai fan inrait McLaren,de ce nu urmaresti si sa discuti despre ei,sau despre ceva concret prezentat in stirile astea,de ce iti "concentrezi" energia pe "capra vecinului"?!Zau,prea arata a frustrare...e prea ca la tara ! ;)

    P.S. am intrat in ograda Mircea din plictiseala,iar...nu ca m-as astepta la progrese din partea lui,magarul batran nu-l mai inveti la ham ! :)
    2 0
  • In conditiile in care Mircea traducea din engleza cu Google, o limba cunoscuta de f multi, mi-e greu sa cred ca intelege ceva din italiana :))

    Tot Mircea ne spune si ca McLaren construieste un imperiu(la monopoly), ca motorul Mercedes e mai puternic cu 100 de cai fata de adversari cand Ferrari sunt cei mai rapizi pe liniile drepte cu peste 330. Si alte balarii...

    Mircea, la voi in Ardeal nu s-a inventat bunul simt? Adica acea jena care te face sa stai la locul tau cand devii penibil? Pentru ca tu ai incalcat-o de mult... cel putin de cand sunt eu pe aici. Stii, e acea mandrie personala pe care o avem toti. Tu n-o ai? Sau esti mandru cu asa ceva? Ar trebui sa cauti acea mandrie. E un sfat. Poate la voi in Ardeal se pune accentul pe alte lucruri.

    @peres mirca Mircea poate sta cel mult pe forumurile din Ungaria, daca cunoaste maghiara, din moment ce e ardelean. Alte forumuri mi-e greu sa cred ca citeste :))
    6 8
  • @McLaren Mircea
    Chiar de ar fi scos Button 1.32.5 tot nu-l facea pe Rosberg.McLaren pare limitat la 1.33.9!
    1 3
  • @Mclaren_Mircea_1984 daca asa ai ajuns sa gandesti inseamna ca ai luat-o pe ulei rau de tot. Si eu am favoriti, cred ca e cazul tuturor dar sa ajungi sa te bucuri de raul altuia e total gresit. E bine sa ai un hobby dar la tine se pare ca a devenit obsesie. Probabil nascuta din prea multa frustrare.
    8 0
  • pablo256r
    lucky70
    uite aici "The Bahrain test in numbers
    Crunching the data after fours day of running in the desert"
    http://www1.skysports.com/f1/news/22058/9180882/the-bahrain-test-in-numbers

    Rezumat:
    Total laps in Bahrain Test One (adica sesiunea 19-22.02.2014):
    Williams - 323
    Mercedes - 315
    McLaren - 296
    Ferrari - 286
    Caterham - 249
    Sauber - 240
    Force India - 213
    Toro Rosso - 139
    Red Bull - 116
    Lotus - 111
    Marussia - 29.

    Amuzant e faptul ca o echipa fara pretentii ca si Caterham a "reusit" sa faca aproape la fel de multe ture ca si RBR, Toro Rosso si Lotus in primele doua sesiuni de teste

    dovada
    Approximate kilometres by each team during pre-season
    Mercedes - 2935 km
    McLaren - 2564 km
    Ferrari - 2544 km
    Williams - 2403 km
    Sauber - 1926 km
    Force India - 1715 km
    Caterham - 1621 km
    Toro Rosso - 943km
    Red Bull - 684 km
    Lotus - 568
    Marussia - 277.

    sursa http://www1.skysports.com/f1/news/22058/9180882/the-bahrain-test-in-numbers

    PS: Mircea ... eu nu inteleg o chestie.
    Tu esti fan McLaren sau esti fan "anti Ferrari"?
    Nu de alta dar abia ai cateva posturi pro Mc insa o gramada de anti calut. De ce oare?
    3 0
  • @ferr1
    Vezi ca Mircea nu are legatura cu Ardealul,din profil reiese ca e din Craiova ! Asa ca mai informeaza-te inainte de a caracteriza o regiune ca Ardealul dupa un om sau altul...mai ales dupa Mircea!
    3 0
  • @ferr1

    daca Mircea ti-a zis k ii din Ardeal, nu-l crede!

    Craiova nu-I in Ardeal ... al nostru Mircea ii bucura pe compatriotii din Sud :))))))
    9 0
  • daca ne uitam la grila de start de anul trecut

    Starting grid:

    1. Nico Rosberg (Ger) Mercedes 1min 32.330secs

    2. Sebastian Vettel (Ger) Red Bull 1:32.584

    3. Fernando Alonso (Spa) Ferrari 1:32.667

    4. Felipe Massa (Brz) Ferrari 1:33.207

    5. Paul di Resta (GB) Force India 1:33.235

    6. Adrian Sutil (Ger) Force India 1:33.246

    7. Mark Webber (Aus) Red Bull 1:33.078* Three-place grid penalty

    8. Kimi Raikkonen (Fin) Lotus 1:33.327

    9. Lewis Hamilton (GB) Mercedes 1:32.762* Five-place grid penalty

    10. Jenson Button (GB) McLaren no time

    vedem ca Rosberg a fost mai lent decat timpul lui de pole cu mai putine de O SECUNDA, si ne aflam doar la teste

    cum ramane cu teoria ca monoposturile din acest an trebuiau sa fie mai lente cu 2 secunde ???

    eu unul ma bucur ca nu sunt !
    10 0
  • pablo256r
    Soxy
    Vezi ca doar Merc prin Rosberg a facut un tur de calificare in testele din Bahrain. Sint convins ca cel putin McLaren poate obtine timpi comparabili.Celelalte echipe nu? Oare ?
    Compara insa timpul din calificari cu cel mai bun tur din cursa de anul trecut Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 55 1:36.961
    36:9 fata de 32.3!
    Ajung oare anul acesta si la final? Acum o sa aiba pneuri care tin la infinit insa combustibil? O mare prostie cu cele 100 kg de combustibil!
    5 0
  • Sper sa ia si titlul anul asta cei de la Mercedes,ar scrie din nou istorie...trecerea la V6 si Mercedes castigatoare--->cu siguranta va vinde si mai multe masini compania,iar la piloti atat Rosberg cat si Hamilton sunt foarte competitivi.MERCEDES anspring zu gewonnen!
    1 1
  • Carburanescu
    Tot se-nfoaie unii aici dar Vodcanen si-o ia rau de la Alfonsito :), cica stie pe turbo si-alea alea. De unde stiti voi asta ca in WRC facea tumbe cu cea mai buna masina! Spectaculos! Lewis campion. Vettel o sa-si bage degetul in C...!
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru