Fanii Formulei 1 au fost privați de un nou duel direct între Nico Rosberg și Lewis Hamilton pentru titlul mondial, în ciuda faptului că cei doi piloți Mercedes au monopolizat prima linie a grilei de start.
Nico Rosberg a plecat excelent din pole position, însă Lewis Hamilton a ratat complet startul și a coborât până pe locul 8. Max Verstappen a profitat de oportunitate pentru a urca pe locul doi, în timp ce Daniel Ricciardo, aflat în spatele său britanicului, a fost nevoit să efectueze o manevră bruscă de virare la stânga, ceea ce i-a permis inclusiv lui Sergio Perez să-l depășească pentru locul 3.
Ricciardo a coborât astfel pe locul 4, în fața lui Sebastian Vettel, Nico Hulkenberg și a lui Kimi Raikkonen, care a plecat de pe locul 8 în urma schimbării cutiei de viteze înainte de start. Cei doi piloți Ferrari au fost aproape de un acroșaj, însă ulterior Vettel și-a făcut loc relativ rapid spre locul 3 după ce i-a depășit pe Ricciardo și Perez, în timp ce Raikkonen și Hamilton au câștigat câte o poziție după ce au trecut de Hulkenberg.
Revirimentul lui Hamilton
Piloții de top au început să intre la boxe în turul 11 și toți au optat pentru strategii similare cu un stint pe pneuri hard. Rosberg și-a păstrat prima poziție în fața lui Verstappen și Vettel, însă marele câștigător a fost Hamilton.Pilotul Mercedes a intrat cu două tururi mai târziu la standuri, a revenit pe locul 7, în fața lui Raikkonen, și, într-un interval de numai câteva tururi, i-a depășit rapid pe Ricciardo și pe cei doi piloți Williams, Felipe Massa și Valtteri Bottas, care au rămas mai mult pe pistă pentru că erau echipați cu pneuri medium. Ricciardo a coborât astfel pe locul 5, în timp ce Raikkonen s-a remarcat prin dublă depășire a lui Jolyon Palmer și Sergio Perez, dar și a lui Bottas, pentru a progresa pe locul 6.
Vettel, strategie alternativă fără succes
Turul 29 a marcat startul celei de-a doua opriri la boxe, iar piloții de top au optat pentru un stint final tot pe pneuri hard. Singura excepție de la această regulă a fost Vettel, care a intrat la standuri abia în turul 35, dar a ales pneurile soft, teoretic semnificativ mai rapide. Intrarea târzie l-a retrogradat însă pe locul 4, în spatele lui Rosberg, Verstappen și Hamilton, în timp ce Ricciardo a pierdut locul 5 în favoarea lui Raikkonen după ce australianul a pierdut timp la boxe.
Vettel nu a avut însă nicio șansă să profite de pneurile mai moi, întrucât Hamilton a avut un ritm semnificativ mai bun și a reușit chiar să-l ajungă din urmă pe Verstappen în lupta pentru locul doi.
Totuși, chiar dacă s-a aflat la mai puțin de o secundă în spatele olandezului, nu a reușit să inițieze un atac decisiv.Astfel, Verstappen și-a adjudecat locul 2 în fața lui Hamilton, în timp ce Rosberg a obținut a noua victorie a sezonului și și-a extins avansul în fruntea clasamentului general la 33 de puncte. Ferrari a fost nevoită să se mulțumească doar cu locurile 4 și 5 obținute de Vettel și Raikkonen, în timp ce Ricciardo a terminat pe 6 în fața celor doi piloți de la Force India.
Williams și-a adjudecat ultimele puncte puse în joc prin Bottas și Massa, în timp ce McLaren a avut o prestație dezamăgitoare în fața propriilor suporteri ai motoristului Honda: locul 16 pentru Fernando Alonso și locul 18 pentru Jenson Button.
Excelenta si cursa lui Verstapen. A mers inteligent si a avut in spate oameni cu capul pe umeri.
La Ricciardo lucrurile au mers ceva mai prost, inca de la start. Nu a reusit sa surmonteze pozitia de pe care a plecat.
Perez nu a avut puterea sa speculeze avantajul de la start ...
Ferrari ... e depasita complet de situatie. Au recuperat nitel fata de start, dar nu suficient.
Jenanta atmosfera.
Este un comportament matur din partea lui la care nu prea avem ce spune. Decat ca nu a parut prea natural.
Foarte tare ultima incercare de depasire asupra lui Verstappen: Max a schimbat directia abia dupa ce Ham si-a ales partea pe care urma sa atace. Si asta l-a aruncat pe Ham inafara pistei. E tare stapan pe el Max. Il ajuta foarte mult si masina. A avut aderenta mai buna in final, cand s-a luptat cu Ham, chiar daca cel din urma avea cauciucuri cu 5 ture mai proaspete.
In primul rand ... omul este cu 30 de cm mai inalt decat cei din jurul lui. Very funny. Pare din alta lume :))
In al doilea rand l-a tras de urechi pe Nico pentru ca nu si-a aratat recunostinta fata de echipa pentru masina pe care i-au pus-o la dispozitie. Mai mult ca sigur sunt ceva lucruri in spate pentru care s-a ajuns la declaratia asta, pentru ca pe podium Nico a zis ce trebuia sa zica.
In al reilea rand, daca omul trage cu Rosi, nu o lasa sa se vada in declaratii. Eu cel putin, l-am vazut echidistant si nepartinitor.
Despre Ham a zis ca trece printr-o perioada destul de dificila emotional, dar ca are incredere ca isi va reveni.
In al patrulea rand, care ar trebui sa fie pe primul loc dupa consistenta si importanta pe care le-a dat Toto subiectului, omul a scos in evidenta importanta echipei tehnice si a consistentei muncii lor. Si ar fi bine ca nimeni sa nu uite ca nu ar exista campioni fara masinile pe care le conduc.
Ca sa se poata rupe de ceea ce s-a intamplat in ultimul timp, pentru a-si regrupa fortele.
O chestie pe care am gandit-o cand am vazut imaginile din anticamera podiumului este ca e inuman de indecenta abordarea la care s-a ajuns acum cu camerele TV bagate pe gatul atletilor si a celorlalti din jurul echipelor. Clar, pentru Ham cursa asta a fost o infrangere. Si din pacate cursa nu s-a terminat la finish ci a continuat pana dupa ultimul interviu. Iar intre finish si acest ultim interviu omul asta nu se poate ascunde nicaieri pentru a-si linge ranile. Trebuie sa stea in bataia reflectoarelor si sa de explicatii, tinandu-si nervii stransi in dinti ... Mi se pare destul de salbatic tratamentul asta...
Rosberg, daca nu castiga cursele urmatoare si iese numai pe doi, in spatele lui Hamilton este campion.
In cazul vostru uite primul link care a aparut dupa o cautare pe net a incidentului de la startul de azi
http://www.planetf1.com/news/hamilton-i-made-a-mistake/
"net" este chestia aia prin care ati intrat voi pe site-ul asta. Asa ca pe viitor, iniainte sa aruncati cu mizerie p'aici, bagati o cautare.
E foarte usor sa vorbesti. Si se pare ca multora ne-a intrat in sange sa deschidem gura fara sa gandim, de multe ori, doar de dragul de a ne auzi glasul minunat.
Rosberg nu e un pilot slab, dimpotriva, altfel Ham, un pilot de top, nu ar fi avut cu cine discuta
Dar uite ca Hami pierde pe mana 'mnealui. Sper ca Rosberg sa fie stapan pe el pana la final si sa castige titlul.
Nazisti- soroistii de la MB nu mai stiu ce sa faca sa-l impiedice pe non-arianu Hami sa castige titlul!
I-au pus zahar tos in benzina, I-au infundat tevile de esapament si el nimic, a castigat toate cursele pe care ceilalti le-au pierdut.
Atunci, in disperare de cauza, in vreo 2 curse, inclusiv astazi, basistii I-au lipit rotile cu superglue la start. Ca sa fie siguri ca rateaza startul i-au dat manusi fara degete si cu 5 numere mai mari.
Vazand ca cei de la Ferrari sunt fanii lui Ham si se lasa depasiti la boxe, bolsevicii germani au apelat la agentul STASI 0 virgula7 Verst, care in schimbul ultimei versiuni second hand a lui Smart, a fost de accord sa-l oblige pe Hamilton sa concureze pe lana circutit.
In incheiere insist sa-i amintim pe cei mai mari sustinator a lui Hamilton: Arivabene al dente si ceata lui de la Ferrari, care au reusit sa screama o strategie prin care au pierdut la boxe tot ce au castigat pilotii in cursa, impiedicandu-l astfel pe Hamilton sa -si petreaca cursa in spatele lui Raikonen sau Vetel.
Totusi nu cred ca pentru Hamilton titlul este pierdut, mai sunt cateva curse, orice este posibil, dar... eu personal cred ca Rosberg are tot suportul echipei si un mare plus emotional, ceva ce lui Hamilton ii lipseste. Cat despre sabotaj... imi aduc aminte un incident cu o roata la o cursa din sezonul 1999, aia se numeste sabotaj, si se face foarte usor.
"Hamilton had written on Twitter that neither himself or the team had protested, before deleting his tweet.
"There is no protest from either myself or @MercedesAMGF1. One idiot said we have but it's not true. Max drove well, end of. We move on," he wrote in the original tweet.
He later wrote: "There is no protest from myself. Just heard the team had but I told them it is not what we do. We are champions, we move on. End of!""
parca si duelul din Spania dintre Kimi si Verstappen care concurau cu masini sensibil egale nu mai e atat de greu de inteles.
max merita penalizare ca lumea. lui vetelu i-au dat aiurea, iar mercedes si max au imunitate.
pe viitor as vrea sa vad la mercedes pe max si kvyat, eventual sa-l readuca pe maldonado.
Deci masina Mercedes cu mult mai puternica decat cea de la Red Bull dar pe viraje este invers.
Parerea mea este ca daca cei de la Red Bull a avea o masina mai puternica cei de la Mercedes nu ar avea nici o sansa.
dar sentimentu de la inceputul anului ca ham a cedat titlul pe anul asta, revine si se vede si de ce. cred ca toate aceste motoare bushite si starturir ratate fac parte dintr-o intelegere facuta in sanul echipei mercedes anul trecut: rsb nu-l jeneaza prea tare in 2015 pe ham iar acesta ii da titlul in 2016 lui rsb- chiar daca acum nu-i mai convine sau e greu de acceptat sau asa pare mai credibil
Lewis Hamilton
$31 million a year (£20.9m) basic salary plus performance bonuses upto $10m a year
http://www.totalsportek.com/f1/formula-1-driver-salaries/
voi chiar credeti ca MB il plateste cu asa suma pe Ham ca duap acea sa-si bata joc de banii si de munca lui?
nu stiu de pe ce planeta sunteti dar toti care chiar cred in aceasta teorie, no ofense, sunt IDIOTI!!!!
habar nu aveti cum functioneaza un mamut ca si MB, eu stiu fiindca lucrez in domeniu
nu se cheltuie nici un eurocent care nu este justificat.
si voi credeti ca isi bat joc de 31 de milione de dolari?
un motor MB este 8 mil de dolari, si ziceti ca ii sabotat si i se da o piesa sticata de 8 mil de dolari ... ?
va rog sa nu-mi raspundeti la coment, oricum nu aveti nici un argument real!
Multumesc
de aceea declar cu siguranta 100% ca MB nu saboateaza in niciun fel pe HAM, nu se poate justifica financiar
sorry pentru greselile gramaticale, le-am vazut ulterior
dar nu ma obosesc sa-mi corectez posturile pe astfel de "forumuri"
cat despre starturile ratate, Toto Wolff a recunoscut ca sunt probleme la mecanismul de start si nu o vor putea rezolva anul acesta
de aici se trage concluzia ca ROS se descurca mai bine cu acel mecanism defect decat HAM
Cat despre starturile ratate, ce a recunoscut Wolf este una si faptul ca Rosberg se descurca mai bine decat Hamilton este alta treaba. Cumva ai uitat ca Rosberg nu se descurca deloc cu starturile in 2014, spre deosebire de Hamilton, oare iti aduci aminte cine l-a ajutat pe Rosberg sa invete mecanismul? Atunci totul s-a rezolvat in 2 curse, acum de ce nu se rezolvasi pentru Hamilton? Pentru ca nu se vrea.
Stai calm, suntem prea mici noi, ne gandim la o anumita suma de bani, suma aia este insignifianta pentru Mercedes. Cine zice ca Mercedes arunca la cos motoarele stricate si nu le repara si desigileaza? Vorbim totusi doar de anumite componente ce se deterioreaza, crezi ca aia sunt asa slabi?
am zis ca stiu cum functioneaza lucrurile in aceste frime fiindca lucram impreuna cu ei si petrecem timp cu ei si vedem modul in care aobordeaza ei lucrurile si finantele
asa ca si un "praslea" poate avea un pdvd relevant chiar dc voi fanii HAM si adeptii teoriilor conspiratiei nu intelegeti sau nu vreti sa intelegeti acest lucru
cat despre partea din coment cu "suma aia este insignifianta pentru Mercedes" se vede ca nu stii ce vorbesti si nu cunosti filosofia de lucru ale acestor companii
atat ... nu cred ca mai avem ceva de spus sau adaugat la acest subiect
multumim de atentie!
Daca mercedes nu l-au sabotat pe Hamilton atunci este vorba de incompetenta si trebuiau sa zboare zeci de persoane din echipa.Insa sabotajul este evident si lauda si toto s-au dat de gol cam de fiecare data cu fiecare declaratie si mai ales cu episodul Austria.
Daca unii sunt fericiti sa creada ca Hamilton a devenit un spargator de motoare si un ratangiu la start sunt liberi sa se minta singuri.
Fan F1 fara suparare dar argumentul pe care-l aduci tu legat de bani nu exclude sabotajul.Am destule cunostinte de psihologie incat sa te asigur ca sunt persoane care prefera sa iroseasca sume mari de bani sa-si atinga scupurile .Oamenii au reactii total diferite in situatii similare.
Stiu ca multi o sa spuneti ca-i tin apararea lui Hamilton ca sunt fan si il doream campion dar nu este asa.Ma deranjeaza ca din 22 de piloti va iesi campion exact cel mai trisor si nesportiv iar aceasta echipa germana ne-a refuzat dreptul la curse spectaculoase si dueluri intre pilotii ei.Nicusor iese campion doar pentru ca a fost singurul cu o masina performanta si fata probleme tehnice.
Nu lucrez pentru presa ca sa trebuiasca sa-l laud pe nicusor si in plus nu ma impresioneaza cu nimic un pilot care castiga pentru ca pleaca primul si conduce in cerc nedepasind pe nimeni.Mi-e imi plac pilotii care stiu sa depaseasca iar nicusor nu stie decat sa scoata adversarii de pe circuit.Oricum nu pot lauda un trisor.
Gogule spre deosebire de tine eu vin cu argumente si sunt consecvent in ideile mele pe cand tu inclusiv la acest articol te contrazici singur.Iar daca crezi ca postez gunoaie chiar nu stiu de ce te abosesti sa citesti mesajele mele si sa le dai replica.Culmea-i ca te-ai gasit tocmai tu sa faci pe altii lasi.Tu care te ascunzi de fiecare data sub un alt nume.Eu cred ca nici nu te intereseaza F1 si doar iti place sa te contrazici cu altii si sa jignesti.
Motoarele lui Hamilton au avut probleme tehnice, n-am zis nimic de asta, si nu a fost motorul, a fost partea de recuperare a energiei, care n-a mers pe monopostul lui Hamilton si s-a stricat pentru ca acesta a abuzat de parametrii ei. Totusi cei de la Mercedes au desenat alte parti, ca totul sa fie Ok. Mai mult nu aveau ce face, asta este Formula 1 pana la urma. Si a avut curse foarte bune, plus si anul trecut au avut probleme cu discurile de frana, repet asta este Formula 1. Masinile astea sunt bijuterii tehnice, nu merg in fiecare cursa la fel fiecare tur, totusi cei de la Mercedes au avut o fiabilitate exemplara, chiar daca de-a lungul sezoanelor atat Rosberg cat si Hamilton au avut diferite probleme tehnice. Campionatul se joaca inca la fel cum s-a jucat in fiecare an si nu stii niciodata cine va castiga pentru ca in curse se poate intampla orice.
Rosberg a gresit la Monte Carlo, nu cred c-a facut-o special, asa cum nici Alonso n-a facut special ca sa-i ruineze un tur rapid lui Hamilton, dar numai cineva care nu este in stare sa gandeasca, sa rationalizeze, poate crede altceva.
Nu te supara pe mine ca-mi este mila de tine, ca sper cu disperare ca Hamilton este sabotat de echipa, pentru ca doar in mintea ta se intampla asemenea vise bolnave. Sper ca nu te crezi Napoleon si sper din tot sufletul ca nu auzi voci sau poate vocile sunt cele care iti zic ca Hamilton este sabotat de cei de la Mercedes, se poate.
Eu nu cred ca esti las, stiu sigur ca esti las. Esti las pentru ca nu poti accepta realitatea din teren, inventezi scuze si le tot schimbi, iar inabilitatea ta de a accepta argumentele altora (nu ma refer la mine) este o probleme psihica si din pacate nu am cum sa te ajut. Dar sper ca intr-o zi sa te faci bine, iar atunci probabil discutile o sa fie mai interesante. Dar ca sa te faci bine, trebuie sa-ti doresti asta.
Legat de situatia din 2016 eu am scos in evidenta un singur lucru:Sunt complet penibili cei ca tine care sustin ca rosberg a fost mai bun anul acesta in conditile in cate are avantajul de puncte doar pentru ca a fost ferit de probleme spre deosebire de rivalul pentru titlu.Este suficent sa scazi punctele pilotilor din cele 4 curse influentate de probleme de motor si se schimba clasamentul total.
rosberg a gresit intentionat la Monaco.Omul cunoaste perfect circuitul si culmea a facut eroarea exact cand era beneficiat.Mai tarziu la Spa la scos intentionat pe Hamilton din cursa si a si recunoscut ca a facut-o intentionat.Germanul estevun prost actor si nu stie sa disimuleze.Sa nu uitam reactiile lui nicusor dupa China si USA 2015 cand turba de frustrare.Din toti pilotii de pe pista el este singurul ce face incidente intentionat.Pe Alonso l-ai bagat aiurea in discutie.
Am luat apararea lui Hamilton doar pentru ca prostimea il ataca nejustificat si apara trisorul.Daca Hamilton avea un rival corect si problemele tehnice interminabile nu existau nu aveam nici o problema cu cursele pierdute corect de britanic.Nici macar nu pot spune ca sunt fan Hamilton si exista si alti piloti pe care-i apreciez in acelasi masura.
Gogule vad ca esti expert in calomniat si insultat.Poti sa crezi ce vrei despre mine ca oricum nu ma cunosti si gresesti.Sa stii ca si eu te consider las pentru ca preferi sa fii ca o fantoma postand cu zeci de nume dar daca asa te protejezi e ok.Poate daca ai merge si tu la psiholog ai invata ca nu e frumos sa jignesti oamenii fara argumente doar ca nu esti deacord cu parerile lor dar tu esti asa din pacate.
Sabotajul e in mințile unor oameni ca tine. Nici macar britanicii nu scot aberatiile astea pe gura, care ar putea spune orice împotriva Merdedes dat fiind faptul ca un reprezentant al tarii lor are probleme, si vin romanii sa certifice prin niste lucruri total aiurea, fara acces la date telemetrice, fara sa cunoasca cum functioneaza motorul, cutia de viteze si butoanele de pe volanul de un monopost de f1 si souneti ca Hamilton e sabotat de echipă. Vreau sa aud un comentator ex F1 ca spune clar si tare ca Hamilton e lucrat de echipa.
Treaba asta cu lucratura care i se face lui Hamilton devine din ce in ce mai oatetica. Nu va transformati in McLarenMircea, sa incepeti sa va bucurati cand Rosberg are probleme.
E clar, o fi Rosberg mai lent ca Hamilton in general, dar e mai conservator cu monopostul decat cel din urma. De altfel,daca MB are probleme cu ambreiajul sau plecarile de pe loc, inseamna ca Rosberg a gasit solutia mai rapid decat Hamilton, pentru starturile mai reusite. Nu uitati totusi, si Rosberg a ratat startul din Germania similar cu Hamilton in alte curse.
Daca era Hamilton sabotat, Rosberg defila in toate cursele fara nicio problema.
Mai calmati-va, ca va vor plesni venele de nervi.