Ediția inaugurală a Marelui Premiu al Europei de pe circuitul de la Baku a fost una clasică pentru etapele stradale, în care oportunitățile limitate de depășire au afectat în mod negativ spectacolul.
După o serie de curse în care Mercedes a suferit la start, Rosberg a reușit să rămână pe prima poziție la stingerea luminilor roșii, iar în spatele plutonului nu s-a întâmplat nimic spectaculos. Practic, Rosberg, Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel și Kimi Raikkonen și-au păstrat pozițiile obținute în calificări, iar primul stint a fost unul fără sare și piper în privința luptei la vârf. Singurele momente interesante au fost depășirile efectuate de Vettel și Raikkonen în dauna lui Ricciardo în lupta pentru podium.
Piloții au intrat la boxe în jurul turului 13, însă Rosberg și Vettel au rămas pe circuit până în turul 20, în ciuda faptului că pilotul Scuderiei fusese chemat la boxe pentru a acoperi ïntrarea lui Ricciardo. Rosberg nu a avut niciun fel de emoție și și-a construit un avans liniștitor de peste 21 de secunde, cu care a efectuat fără probleme prima schimbare de pneuri. Toți piloții au optat pentru înlocuirea pneurilor supersoft cu seturi de cauciucuri soft, iar intrarea târzie l-a făcut pe Vettel să piardă un loc în favoarea lui Raikkonen. Totuși, finlandezul fusese deja anunțat că va fi penalizat cu 5 secunde în clasamentul final al cursei după ce a depășit linia albă de demarcație de la boxe. Câteva tururi mai târziu, Vettel a recuperat lejer cele 3 secunde care îl despărțeau de coechipierul său și a fost lăsat să depășească pentru a urca pe locul 2.
Ultima parte a cursei nu a adus niciun duel în lupta pentru podium, iar Nico Rosberg și-a adjudecat o nouă victorie prin care întrerupe seria pozitivă a lui Hamilton și își mărește avansul în clasamentul general. Ferrari este încă departe de Mercedes, iar Vettel a fost nevoit să se mulțumească cu locul doi în fața coechipierului Raikkonen. Finlandezul a pierdut însă poziția în ultimul tur în favoarea lui Sergio Perez, care oricum ar fi terminat pe podium datorită penalizării lui Raikkonen.Perez a profitat la maxim de performanțele surprinzătoare ale monopostului Force India pe străzile din Baku. Retrogradat pe locul 7 al grilei după schimbarea cutiei de viteze, mexicanul a urcat pe locul 5 la start pentru ca apoi să urce pe locul 4 după seria de opriri la boxe. Perez a profitat în special de strategia mai puțin inspirată a celor de la Red Bull Racing, întrucât Ricciardo a intrat la boxe pentru a doua oară la scurt timp după turul 20 pentru a se echipa cu pneuri medium.
Acest lucru i-a permis inclusiv lui Lewis Hamilton să progreseze până pe locul 5. Plecat doar de pe locul 10, Hamilton i-a depășit în primul stint pe Daniil Kvyat și Max Verstappen, iar apoi a câștigat alte 3 poziții după primele intrări la boxe. Totuși, britanicul a raportat că nu poate concura la capacitate maximă, iar inginerii i-au transmis că folosește o setare greșită pe volan. Hamilton și-a exprimat frustrarea că echipa nu are dreptul să-l informeze despre cauza problemelor și a reușit să remedieze problema cu mai puțin de 10 tururi înainte de final, când se afla deja la 16 secunde în spatele lui Perez.
Valtteri Bottas a ocupat locul 6 pentru Williams în fața lui Daniel Ricciardo și Max Verstappen, în timp ce Nico Hulkenberg și Felipe Massa și-au trecut în cont ultimele puncte puse în joc.
În a doua jumătate a plutonului, Jenson Button a avut parte de un duel interesant cu coechipierul său de la McLaren, Fernando Alonso.
Britanicul l-a depășit pe spaniol, iar o manevră similară a fost efectuată și de Romain Grosjean de la Haas. Ulterior, Alonso s-a retras la boxe din cauza unor defecțiuni tehnice la monopost.
Dar imi pare rau pentru Kimi. Mult dramatism in discutiile lui cu cei de la boxe care, desi stiau ce avea de setat, nu au avut voie sa ii spuna , datorita reglementarilor regulamentului de anul asta.
Dar cel mai mult ma bucur pentru Rossberg. Frumos lucrat (desi nu pare ca a avut mult de lucru, nu e tocmai usor sa conduci o cursa de la un capat la altul)
Dupa cum ati vazut, sunt situatii in care, oricat de bun ai fi si oricat de buna ar fi masina, tot nu poti sa remontezi dezavantajul locului obtinut in calificari. Vorbesc despre Hamilton.
De asemenea, mi-a placut foarte mult circuitului. A avut ceva diferenta de nivel de-a lungul lui si un viraj in varful unei pante ... Foarte misto.
Si discutia de acolo a fost interesanta. Desi imi doresc titlul la piloti pentru Rossberg (anul asta sper) nu pot sa nu observ ca a fost cam nepoliticos la faza aia, fata de Perez. Mi s-a parut ca l-am luat de sus cand l-a intrebat daca a terminat pe trei prin strategie sau depasindu-i pe toti cei din fata.
Si eu mizez pe asta cu motoarele.
kimi daca nu asculta de ferrari a mia oara, iesea pe 2. ar fi trebuit sa ceara daune de miliarde la ferrari pana acum.
hass din nou remarcabili.
dragut circuitul. dar si urmatorul se anunta interesant.
In rest nu sunt convins ca Räikkönen trebuia scos doar ptr. simplul fapt ca si RBG a intrat la boxe, cat despre linia aia alba de la intrarea in boxe, acum sa fimi seriosi, nu a fost singurul care a calcat pe ea, plus ca asa cum a zis cineva mai sus, era la aspiratie in spatele altui monopost.
Si da, inca odata daca era nevoie, m-am convins ca formula 1 in ziua de azi inseamna butoate, softuri si setari, asta a-propos de spamul ce-l facea Ham pe radio la adresa teamului. Cred ca i-a exasperat pe aia cu reclamatiile lui.