Nico Rosberg are parte de un început perfect de sezon în care a obţinut două victorii consecutive, însă pilotul echipei Mercedes nu se grăbeşte să se considere favorit la titlul mondial.
Germanul consideră că Ferrari reprezintă o ameninţare reală pentru Mercedes în acest an şi explică rezultatele mai puţin convingătoare ale italienilor printr-o serie de greşeli.
"Ştim că cei de la Ferrari sunt foarte aproape, am văzut asta în calificări şi trebuie să continuăm să forţăm. În aceste două curse nu au arătat încă de ce sunt capabili. Au avut atât de multe ghinioane care i-au costat mult încât nu am văzut încă adevăratul Ferrari. Trebuie să fim atenţi, vin puternic după noi", a declarat el.
În Australia, Ferrari a optat pentru o strategie diferită a pneurilor, în timp ce în Bahrain a consemnat un abandon tehnic pentru Sebastian Vettel chiar înainte de start. În plus, Kimi Raikkonen a ratat startul, iar faptul că a ocupat locul doi în final a generat speculaţii că ar fi putut lupta pentru victorie."Raikkonen a avut o mică problemă la start şi cred că asta l-a penalizat foarte mult, poate chiar i-a compromis victoria în cursă. Modul în care Raikkonen a pilotat în cursă a fost spectaculos, absolut spectaculos", a precizat Maurizio Arrivabene, şeful Ferrari.
Via Reuters
Sa aiba grija sa nu trezeasca dragonul de langa el, respectiv Ham, ca nici dracu nu-l mai prinde din urma!
Eu unul observ o lupta "psihologica" (a se citi in realitate, de copii mici care se tachineaza) intre Rosberg si Hamilton.
Rosberg il neglijeaza pe Hamilton facand referire la forta lui Ferrari. Hamilton spune ca nu ii pasa deloc de faptul ca Rosberg a castigat deja 2 curse in fata lui.
Si uite asa, poate poate se fac cu nervii - asa cred ei!
Pe mine ma lasa rece, ba chiar ma apuca rasul pentru ca se comporta ca doi copii imaturi, in declaratii.
Ar fi o idee sa vorbeasca doar pe circuite. Declaratiile astea de presa sunt prea fortate.
Daca maine iti da cineva un covrig Mercedes de F1, esti deja campion mondial, nu? Ca de 5% este suficient sa nu adormi pe circuit, ca restul il face masina:))
Lasand ironia la o parte, monopostul este foarte important, dar nu poti estima cat de mult si in niciun caz 95%. Daca ar fi asa, orice pacalici ar fi campion mondial cu o masina buna. Ce mai conteaza ca nu stie sa piloteze si tuned iarba in fiecare curba, ca mecanicii schimba rotile in 30 de secunde, ca i s-a terminat benzina cu 2 tururi inainte de final, ca opreste de 7 ori la boxe, samd.
Poti sa ai cea mai buna masina din lume, daca nu stii sa o conduci sau daca ai niste zile mai slabe (vezi primele 2 curse ale lui Hamilton) sau mecanici sunt la o tigara cand tu ai venit la boxe, ai toate sansele sa iesi codas, eventual nu inainte de a fi trimis prin tribune o multime de alte masini care ti-au stat in cale.
La fel de bine, poti sa fii Dumnezeul pilotilor (vezi McLaren cu 2 campioni mondiali), daca masina nu poate, nu ai cum sa faci minuni.
Revenind la articol, Rosberg are dreptate, echipa Ferrari este mai periculoasa decat anul trecut, dovada ca nu prea I-au depasit pe circuit in primele 2 curse, ba chiar s-au chinuit sa-i ajunga. In acest context, scopul acestei remarci nu este de a-l descuraja pe Hamilton ci de a-si tine in priza echipa, existand riscul ca dupa 2 victorii multi sa se vada deja campioni.
Rosberg mi se pare normal sa spuna ca cei de la Ferrari sunt acolo, chiar daca acolo este inca un pic prea departe. Doar n-o sa spuna, bai suntem prea smecheri, s-a schimbat un pic treaba din 2014 si 2015. Masina conteaza foarte mult, nu chiar 95%, poate doar 90%, tot dracul ala este. Conteaza cum este pregatita pentru cursa, oricare cursa. Iar pilotul nu este asa de inutil pe cat crede lumea, de fapt el le explica inginerilor care nu conduc masina, despre ce probleme are masina, si cum trebuie pregatita pentru cursa. Aici este talentul unor piloti care inteleg cum trebuie setata sau pregatita masina si stie sa le explice mai bine inginerilor sau poate le explica pe limba lor. Dar daca inginerii aia nu stiu ce sa faca mai departe, tot degeaba. Masina nu traieste, nu exista si nu invata, nu poate sa creasca singura, este doar un obiect si nimic altceva.
Pentru moment avem doar doua echipe care se bat la victorii desi este mult spus se bat, doar cei de la Mercede sunt acolo in frunte. Totusi cei de la Ferrari au invatat ceva, in timp ce pe vremea lui Alonso, echipa tehnica era bucuroasa doar sa termine cursa, nu conta locul, cei din vremea lui Vettel isi doresc altceva, adica si sa mai castige. In loc sa aiba o masina necompetitiva dar foarte fiabila, cei de la Ferrari in sfarsit au mers pe varianta competitiva, chiar daca pentru moment inca eu probleme de fiabilitate. Cat de mare o sa fie castigul.. vedem in cursele care urmeaza!
@ZZZ: Daca pentru tine conteaza pilotul in proportie de 40% treaba ta, dar ar fi super daca ai si explica de ce sau pe ce iti bazezi afirmatia. Nu de alta dar sunt curios,
Revolutia de la Ferrari nu a adus decat un nou "avant". Si cam atat. Ca si in perioada cu Alonso se bat pentru locul 1 dar ies pe 2. Sau 3. Depinde ce face al doilea pilot Mercedes.Cu actualele arme-regulamente, Mercedes sunt imbatabili.