Conform regulamentului, piloţii utilizează pe parcursul unui Mare Premiu 6 seturi de pneuri din compoziţia mai moale, folosite în ultima parte a calificărilor, şi 5 seturi din compoziţia mai dură.
Setul suplimentar de pneuri mai moi este selectat de FIA exclusiv pentru ultima parte a calificărilor fără ca echipa să poată avea un cuvânt de spus în această privinţă, iar pe monopostul lui Rosberg au ajuns cauciucuri supersoft care nu aveau o calitate la fel de bună ca celelalte seturi. Germanul nu a ştiut însă acest lucru şi, după o prestaţie relativ modestă la prima ieşire pe circuit, a hotărât să schimbe setările monopostului.
Decizia a avut însă un efect opus, întrucât al doilea set de pneuri utilizate în Q3 a avut performanţe obişnuite. "Nu am avut aderenţă pe spate cu setul de pneuri de la prima ieşire din Q3. Nu puteam spune că aderenţa va reveni cu al doilea set şi să nu fac nimic. A trebuit să adaptez monopostul. Apoi, cu ultimul set, aderenţa a revenit la normal şi, din cauza faptului că monopostul era adaptat pentru primul set, m-a scos din luptă", a declarat el.Chiar dacă Mercedes nu a putut alege când să-l trimită pe Rosberg cu setul de pneuri mai puţin performant, echipa l-ar fi putut informa înainte de calificări că va avea probleme cu aderenţa în acel tur. Într-o astfel de situaţie, germanul nu ar mai fi avut motive să schimbe setările monopostului şi ar fi putut obţine un timp mai bun la a doua ieşire care eventual să-l propulseze în pole position.
Via Motorsport
Comentarii (4)