Rosberg, afectat în lupta pentru pole de o eroare de comunicare din partea Mercedes

de Daniel Popescu
Duminica, 07.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nico Rosberg a schimbat setările monopostului în calificări din cauza unui set de pneuri mai puţin performant, element care i-a afectat şansele la pole position, însă Mercedes l-ar fi putut informa pe german despre caracteristicile cauciucurilor.

Pe monopostul lui Rosberg au ajuns cauciucuri supersoft care nu aveau o calitate la fel de bună ca celelalte seturi.


Nico Rosberg a obţinut locul doi în calificările pentru Marele Premiu al Canadei, element care confirmă prestaţiile superioare ale lui Lewis Hamilton pe un singur tur de circuit, însă şansele germanului la pole position au fost afectate şi de o eroare de comunicare din partea oficialilor Mercedes.

Conform regulamentului, piloţii utilizează pe parcursul unui Mare Premiu 6 seturi de pneuri din compoziţia mai moale, folosite în ultima parte a calificărilor, şi 5 seturi din compoziţia mai dură.

Setul suplimentar de pneuri mai moi este selectat de FIA exclusiv pentru ultima parte a calificărilor fără ca echipa să poată avea un cuvânt de spus în această privinţă, iar pe monopostul lui Rosberg au ajuns cauciucuri supersoft care nu aveau o calitate la fel de bună ca celelalte seturi. Germanul nu a ştiut însă acest lucru şi, după o prestaţie relativ modestă la prima ieşire pe circuit, a hotărât să schimbe setările monopostului.

Decizia a avut însă un efect opus, întrucât al doilea set de pneuri utilizate în Q3 a avut performanţe obişnuite.

Mercedes l-ar fi putut informa pe Rosberg că va avea probleme cu aderenţa în acel tur si germanul nu ar mai fi avut motive să schimbe setările monopostului.


"Nu am avut aderenţă pe spate cu setul de pneuri de la prima ieşire din Q3. Nu puteam spune că aderenţa va reveni cu al doilea set şi să nu fac nimic. A trebuit să adaptez monopostul. Apoi, cu ultimul set, aderenţa a revenit la normal şi, din cauza faptului că monopostul era adaptat pentru primul set, m-a scos din luptă", a declarat el.

Chiar dacă Mercedes nu a putut alege când să-l trimită pe Rosberg cu setul de pneuri mai puţin performant, echipa l-ar fi putut informa înainte de calificări că va avea probleme cu aderenţa în acel tur. Într-o astfel de situaţie, germanul nu ar mai fi avut motive să schimbe setările monopostului şi ar fi putut obţine un timp mai bun la a doua ieşire care eventual să-l propulseze în pole position.

Via Motorsport

Comentarii (4)

  • vrăjeli ...
    14 3
  • Cate curse si calificari.. atateaze din partea lui Rose.Este dominat din toate punctele de vedere de colegul sau Hami, ceea ce e drept, e foarte greu sa concureze asa... dar, ar trebui mai bine sa se concentreze la ceea ce are de facut, nu sa se scuze mereu.
    1 1
  • A fost foarte interesant aspectul ca Mercedes verifica compozitia pneurilor si stie dinainte ce tip de pneu au disponibil . Un fel de reverse engineering ... si nu stiu daca e chiar legal , dar pana la urma concureaza in F1 si sunt la varf .
    2 1
  • @ingerulol: Este perfect legal. Toate echipele procedeaza in acest fel.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru