Rosberg a obţinut în China prima victorie din carieră în Formula 1!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Nico Rosberg a fructificat la maxim pole position-ul obţinut sâmbătă pe circuitul de la Shanghai şi şi-a adjudecat prima victorie din cariera în Formula 1, oferind totodată şi prima victorie pentru Mercedes de la revenirea în competiţie în 2010.
Germanul, care a avut nevoie de 111 curse pentru o asemenea performanţă, a fost singurul pilot din frunte care a optat pentru o strategie cu numai două opriri la boxe şi, chiar dacă a pierdut timp preţios pe al doilea stint, a obţinut o victorie confortabilă după ce principalul său rival, Jenson Button, a pierdut peste cinci secunde la ultimul schimb de pneuri.
Performanţa lui Rosberg a contrastat puternic cu abandonul suferit de coechipierul său Michael Schumacher în turul 13 din cauza faptului că i s-a permis să plece de la boxe înainte ca unul dintre mecanici să monteze corespunzător pneului dreapta-spate.
În plus, Mercedes va fi investigată după cursă de comisari pentru că mecanicii i-au permis lui Schumacher să plece prea devreme de la boxe.
După ce iniţial părea favorit la victorie prin prisma timpilor foarte buni obţinuţi în al doilea stint, Button a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul doi. Promovat în lupta pentru victorie după ce a urcat pe locul trei la start, pilotul echipei McLaren a fost nevoit să-şi croiască drumul spre podium din cauza erorii de la ultima intrare la boxe prin câteva dueluri spectaculoase cu Kimi Raikkonen şi Sebastian Vettel, urcând pe locul doi cu numai cinci tururi înainte de final.
Plecat doar de pe locul şapte al grilei de start în urma penalizării suferite după calificări, Lewis Hamilton a progresat până pe locul cinci în primul tur, l-a depăşit spectaculos pe Kimi Raikkonen în pitlane când cei doi au intrat simultan la boxe, iar cu două tururi înainte de final a trecut şi de Sebastian Vettel în lupta pentru locul trei, după ce anterior a avut şi un nou duel cu Felipe Massa.
Campioana mondială Red Bull Racing a reuşit să limiteze problemele din calificări şi a terminat pe locurile patru şi cinci prin Mark Webber şi Sebastian Vettel, nu înainte ca australianul să-l depăşească pe german chiar în finalul cursei în urma unui duel spectaculos.
Performanţa lui Vettel se justifică prin strategia cu numai două opriri la boxe, care i-a permis astfel să câştige şase poziţii comparativ cu locul de pe grila de start.
Lotus şi-a trecut în cont locul şase prin Romain Grosjean, în timp ce coechipierul său Kimi Raikkonen a terminat doar pe locul 14 în ciuda faptului că ocupa locul doi cu numai câteva tururi înainte de final.Fostul campion mondial a avut însă probleme cu pneurile şi nu a mai reuşit să ţină pasul cu rivalii săi, rulând cu peste şase secunde mai lent decât aceştia.
Williams a punctat cu ambii piloţi prin Bruno Senna (locul 7) şi Pastor Maldonao (locul 8), în timp ce Fernando Alonso şi-a adjudecat două puncte prin locul nouă. Ultimul punct pus în joc i-a revenit lui Kamui Kobayashi, în timp ce coechipierul său Sergio Perez a terminat doar pe 11 după ce la un moment dat devenise lider înainte de efectuarea ultimei opriri la boxe.
CHINA - REZULTATE CURSA
1. Rosberg Mercedes 1h36:26.929 2. Button McLaren-Mercedes + 20.626 3. Hamilton McLaren-Mercedes + 26.012 4. Webber Red Bull-Renault + 27.924 5. Vettel Red Bull-Renault + 30.483 6. Grosjean Lotus-Renault + 31.491 7. Senna Williams-Renault + 34.597 8. Maldonado Williams-Renault + 35.643 9. Alonso Ferrari + 37.256 10. Kobayashi Sauber-Ferrari + 38.720 11. Perez Sauber-Ferrari + 41.066 12. Di Resta Force India-Mercedes + 42.273 13. Massa Ferrari + 42.700 14. Raikkonen Lotus-Renault + 50.500 15. Hulkenberg Force India-Mercedes + 51.200 16. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 51.700 17. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:03.100 18. Petrov Caterham-Renault + 1 lap 19. Glock Marussia-Cosworth + 1 lap 20.Pic Marussia-Cosworth + 1 lap 21. De la Rosa HRT-Cosworth + 1 lap 22. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 laps 23. Kovalainen Caterham-Renault + 3 laps Fastest lap: Kobayashi, 1:39.960 Not classified/retirements: Driver Team On lap Schumacher Mercedes 16 World Championship standings, round 3: Drivers: Constructors: 1. Hamilton 45 1. McLaren-Mercedes 88 2. Button 43 2. Red Bull-Renault 64 3. Alonso 37 3. Ferrari 37 4. Webber 36 4. Sauber-Ferrari 31 5. Vettel 28 5. Mercedes 26 6. Rosberg 25 6. Lotus-Renault 24 7. Perez 22 7. Williams-Renault 18 8. Raikkonen 16 8. Force India-Mercedes 9 9. Senna 14 9. Toro Rosso-Ferrari 6 10. Kobayashi 9 11. Grosjean 8 12. Di Resta 7 13. Vergne 4 14. Maldonado 4 15. Ricciardo 2 16. Hulkenberg 2 17. Schumacher 1
Pacat de Schumi, care avea sanse reale la un podium.
Oricum, diferenta enorma de la final fata de Button, e irelevanta tinand cont de problemele britanicului si de faptul ca a fost prins in acele 'clinciuri'.
Felicitari McLaren, care cred ca are cea mai competitiva masina.
Tinand cont ca-s fan Ferrari, mi pare rau enorm de echipa broscarilor, care inca nu reusesc sa fie in fata.... (speram, speram...)
Alonso este mai lent dar compenseaza prin prudenta. De aceea cand vine vorba care piloteaza mai aproape de limita monopostului raspunsul este Hamilton.
1) cand alonso merge prost => masina proasta
2) cand alonso castiga un loc 1, 2 => talentosus in ciuda masinii proaste
Este insarcinat cu improscarea cu noroi in masina Ferrari cand o comite Alonso. Da-i bataii neamule, mai povesteste, cum e cu masina?
si mai visa sa castige locul intai :))
90% din punctele pe care le are se datoreaza masinii!
O fi fost mana echipei ? (gluma)
si sa nu uitam de eroul ultimilor 3 ani vettel care acum este batut constant de webber,asa ca fiecare pilot are meritul lui nu doar ceea ce vedem noi in weekend-ul unei curse