Rosberg a avut un start excelent din pole position şi şi-a păstrat cu uşurinţă prima poziţie, mai ales că Hamilton a fost semnificativ mai lent. De altfel, triplul campion mondial a fost aproape de a fi depăşit atât de Sergio Perez, cât şi de Kimi Raikkonen, însă în cele din urmă a rezistat. În plus, mexicanul a fost practic blocat în spatele pilotului Mercedes şi a revenit pe poziţia a patra, în spatele lui Raikkonen, conform aşezării iniţiale pe grila de start.
Primul stint nu a adus nicio noutate majoră în plutonul fruntaş, însă prima serie de intrări la boxe i-a permis lui Sebastian Vettel să ajungă pe locul doi, întrucât a luat startul de pe locul 15 cu pneuri de compoziţie soft. Cu avantajul unor pneuri mai proaspete, Hamilton şi Raikkonen au trecut cu uşurinţă de Vettel, care a intrat la boxe în turul 23 pentru un nou set de pneuri soft înainte de a reveni pe circuit pe locul 6.
Pe parcursul celui de-al doilea stint, Hamilton a redus diferenţa care îl separă de Rosberg de la 6-7 secunde la numai o secundă, însă germanul a intrat pentru a doua şi ultima oară la boxe. Rămas singur în fruntea plutonului, Hamilton a avut un avans de 18 secunde care a scăzut progresiv până la circa 10 secunde, însă chiar şi aşa a insistat în faţa inginerului de cursă să încheie cursa cu acel set de pneuri.
Echipa i-a transmis însă că acest lucru este imposibil, iar britanicul a intrat la boxe în turul 42 pentru un ultim set de pneuri soft, deşi numărul mic de tururi până la final îi permiteau să aleagă şi cauciucurile supersoft.
Rosberg a revenit astfel pe prima poziţie cu un avans de peste 10 secunde şi nu a avut nicio emoţie să obţină a treia victorie consecutivă şi să încheie cu stil sezonul 2015 în defavoarea lui Hamilton.Raikkonen a pierdut timp la a doua intrare la boxe din cauza unei probleme la pneul dreapta-faţă, însă nu a avut de suferit în clasament şi a fost lăsat de Vettel să treacă în faţă în contextul în care cei doi piloţi Ferrari au adoptat strategii diferite. Finalul cursei l-a găsit pe finlandez pe un singuratic loc trei, la circa 10 secunde de Hamilton, dar cu un avans de peste 25 secunde de Vettel.
Revenit pe locul 6 după ultima intrare la boxe, Vettel a profitat de un ultim stint cu pneuri supersoft pentru a-i depăşit fără mari emoţii pe Daniel Ricciardo şi Sergio Perez. Force India şi-a trecut astfel în cont un meritat locul 5 prin pilotul mexican, care a căzut victimă doar strategiei lui Vettel, în timp ce Ricciardo a terminat pe 6 din acelaşi motiv.
Nico Hulkenberg reuşise la start să treacă de pilotul australian, însă a pierdut poziţia după prima serie de intrări la boxe, iar pilotul echipei Force India a fost urmat de Felipe Massa (Williams) şi Romain Grosjean (Lotus). Francezul a aplicat o strategie asemănătoare cu cea a lui Vettel pentru a ajunge în puncte după ce a fost eliminat în Q2, în timp ce ultimul punct i-a revenit lui Daniil Kvyat (Red Bull Racing). Carlos Sainz Jr (Toro Rosso) a ocupat locul 11 în faţa lui Jenson Button (McLaren) şi Valtteri Bottas (Williams), care a pierdut teren preţios la start şi a fost penalizat cu 5 secunde pentru lovirea la boxe a lui Fernando Alonso.Sauber a terminat pe 14 şi 15 prin Marcus Ericsson şi Felipe Nasr, urmaţi de Max Verstappen şi Fernando Alonso. Spaniolul a avut o cursă de coşmar pentru McLaren: a acroşat un Sauber la start şi apoi a ricoşat în Pastor Maldonado, pilotul echipei Lotus fiind nevoit să abandoneze. Alonso a fost nevoit să intre la boxe pentru o nouă aripa fata şi un nou set de pneuri, însă a terminat doar în faţa cuplului Manor format din Will Stevens şi Roberto Merhi.
Sezonul 2016 al Formulei 1 va începe în 20 martie cu Marele Premiu al Australiei.
Până atunci, Pirelli va efectua o sesiune de teste pentru pneuri în 1 decembrie, care va fi urmată de două sesiuni de teste la Barcelona în perioadele 22-25 februarie şi 1-4 martie.Abu Dhabi - Rezultate cursă:
Loc | Pilot | Echipa |
---|---|---|
1 | Nico Rosberg | Mercedes |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari |
5 | Sergio Perez | Force India/Mercedes |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault |
7 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes |
8 | Felipe Massa | Williams/Mercedes |
9 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes |
10 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault |
11 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault |
12 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault |
13 | Jenson Button | McLaren/Honda |
14 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes |
15 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari |
16 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari |
17 | Fernando Alonso | McLaren/Honda |
18 | Will Stevens | Marussia/Ferrari |
19 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari |
- | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes |
Clasament piloti:
Loc | Pilot | Puncte |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 381 |
2 | Nico Rosberg | 322 |
3 | Sebastian Vettel | 278 |
4 | Kimi Raikkonen | 150 |
5 | Valtteri Bottas | 136 |
6 | Felipe Massa | 121 |
7 | Daniil Kvyat | 95 |
8 | Daniel Ricciardo | 92 |
9 | Sergio Perez | 78 |
10 | Nico Hulkenberg | 58 |
11 | Romain Grosjean | 51 |
12 | Max Verstappen | 49 |
13 | Felipe Nasr | 27 |
14 | Pastor Maldonado | 27 |
15 | Carlos Sainz | 18 |
16 | Jenson Button | 16 |
17 | Fernando Alonso | 11 |
18 | Marcus Ericsson | 9 |
19 | Roberto Merhi | 0 |
20 | Alexander Rossi | 0 |
21 | Will Stevens | 0 |
Clasament constructori:
Loc | Echipa | Puncte |
---|---|---|
1 | Mercedes | 703 |
2 | Ferrari | 428 |
3 | Williams/Mercedes | 257 |
4 | Red Bull/Renault | 187 |
5 | Force India/Mercedes | 136 |
6 | Lotus/Mercedes | 78 |
7 | Toro Rosso/Renault | 67 |
8 | Sauber/Ferrari | 36 |
9 | McLaren/Honda | 27 |
10 | Marussia/Ferrari | 0 |
De ce a-ti facut asta? X(X(X(X(
Trebuia sa ii puneti pneurile la un tur dupa Rosberg si sa il lasati sa il manance pe Rosberg. L-a lipit la o secunda si avea peste 20 de tururi dupa ce schimba sa il atace. Rusine Mercedes, pt ce a-ti facut. Nu avea nici un rost sa incercati sa prelungiti ramanerea lui Lewis pe circuit, trebuia sa il puneti dupa Rosberg. VA URASCCCCCCCC
a terminat Kvyat campionatul inaintea lui Ricci si Button inaintea lui Alonso. Deci Alonso nu o mai are nici p'asta cu 'nicioadata un coechipier nu a cladit mai multe puncte decat mini'. Ca dovada ca nu ambitzul si aroganta din afara pistei face un pilot bun, dar de fanii nu inteleg prea multe de pe pista asa ca se uita la charisma pilotilor ...
Bine ca s-a terminat acest circ!!!!!!!!!!!!!!!!!
La un tur maxim doua trebuiau sa il bage, asa faceau mereu pana acum. Pilotul din fatza intra primul si apoi al doilea. Dar l-au mai tzinut inca 10 tururi. Nu ma intereseaza de super soft sau sa termine cu acele pneuri care le avea deja, ci sa il bage tot pe prime dar nu la 10 tururi distanta. Rosberg avea motor cu 2000 de km mai vechi, daca Lewis pe final era la 2-3 secunde de el, il putea presa si depasi.
PS sunt admirator al lui Hamilton
Nu sant fan Vettel,dar a mers senzational,ca si Kimi,dealtfel.Poate,totusi,la anul vor pune cu adevarat probleme celor de la Mercedes...
Ma bucur pt Rosberg,dar cred ca-i un cadou facut de echipa sau Hamilton a intrat deja in vacanta dupa castigarea titlului.Ar fi frumos ca la anul sa avem o lupta mai echilibrata intre cei doi,asa ar putea si cei de la Ferrari sa aibe sanse...
Ce se intampla cu RedBull?
Nu sant fan Vettel,dar a mers senzational,ca si Kimi,dealtfel.Poate,totusi,la anul vor pune cu adevarat probleme celor de la Mercedes...
Ma bucur pt Rosberg,dar cred ca-i un cadou facut de echipa sau Hamilton a intrat deja in vacanta dupa castigarea titlului.Ar fi frumos ca la anul sa avem o lupta mai echilibrata intre cei doi,asa ar putea si cei de la Ferrari sa aibe sanse...
Ce se intampla cu RedBull?
A avut un final de sezon perfect. Daca continua in nota asta la anul nu va avea rival si va castiga campionatul.
Forta Rosi! Pe ei, pe ei, pe mama lor !!!
Pe dracu' ...
Uuuu ... ce misto ar fi!
Bah ...da-ti-mi un pahar cu apa.
a) ca sa se poata apara mai bine la start in in cercarea de ... a nu-l depasi pe Rosberg si a-si pastra pozitia a doua
b) ca sa il poate depasi pe Rosberg la start (vai, Doamne, ce imi mai plac glumele mele)
c) ca asta scrie in contractul lui: sa isi incalzeasca bine cauciucurile la start
d) ca sa se dea cocos la gagica-sa
sa fim sportivi ... BV MB
Macar dc cele 2 sageti s-a duela un pic ... dar MB ne iau si aceasta bucurie minora
Trebuiau sa-i dea lui HAM supersoft
Vettel a pacurs 15 tururi de Ss
Ham 12 reusea in mod sigur ... dar i-au zis la radio ca este imposibil sa reziste pana la capat ... Ce vrajala
Nu m-am mirat ca pana la sfarsit Ham nici nu a mai vb nimic cu Bono
Nu sunt fan Ham ... Chiar deloc ... Dar macar atat puteau sa faca pt un ultim spectacol
Poate le-o fost frica ca se vor acrosa ... Cine stie
Oricum in 2016 avem nevoie de redseason de un rbr mai competitiv si de un McLaren klumea
Nu numai noi fanii Ferrari avem nevoie de victorii Ferrari ci tot sportul
BV Seb
BV Kimi
Ce s-a putut face cu acest SF-15T ati reusit sa faceti
Forza Ferrari 2016!
P.S. cursa asta a fost o demonstratie a MB ca ei decid cine castiga si nu piloti. Valabila pentru ambii piloti.