Plecat din pole position, Nico Rosberg nu a mai înregistrat problemele cu pneurile din precedentele două curse şi şi-a păstrat poziţia de lider pe tot parcursul cursei, reuşind să treacă cu bine de prima intrare la boxe, de cele două intrări ale Safety Car-ului pe circuit şi de întreruperea de aproape 20 de minute a cursei după un incident între Max Chilton şi Pastor Maldonado.
Lewis Hamilton părea capabil să completeze performanţa coechipierului său cu un loc doi, însă prima intrare a Safety Car-ului din turul 30 i-au forţat pe piloţii Mercedes să intre simultan la boxe. Din acest motiv, britanicul a pierdut timp preţios şi a fost depăşit de Sebastian Vettel şi Mark Webber, care au progresat astfel pe locurile doi şi trei fără să iasă în evidenţă prin manevre de depăşire.
Hamilton a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul patru, însă atât acest rezultat, cât şi victoria lui Rosberg sunt sub semnul întrebării după ce Red Bull Racing a înaintat un protest oficial cu privire la testul privat efectuat de germani după cursă de la Barcelona. Un verdict al comisarilor de cursă de la Monaco este aşteptat în cursul acestei zile.
PEREZ ŞI SUTIL, ARTIZANII DEPĂŞIRILOR
Sergio Perez a fost unul dintre protagoniştii cursei după ce a impresionat prin depăşirile succesive efectuate în timpul cursei împotriva coechipierului Jenson Button şi a lui Fernando Alonso, care a fost nevoit să-i cedeze poziţia după ce a tăiat şicana de la ieşirea din tunel. Totuşi, în încercarea de a obţine locul cinci, mexicanul s-a acroşat cu Kimi Raikkonen şi a fost nevoit să abandoneze, în timp ce pilotul echipei Lotus a intrat la boxe, a revenit pe locul 16 şi a terminat pe 10 după o serie rapidă de depăşiri datorate pneurilor semnificativ mai rapide.Adrian Sutil a profitat cel mai mult de incidentul Perez-Raikkonen şi a terminat pe locul cinci la capătul unei curse în care i-a depăşit pe Button şi Alonso prin manevre similare în acul de păr. Jean-Eric Vergne a obţinut un nesperat locul opt pentru Toro Rosso, urmat de Paul di Resta la volanul celui de-al doilea monopost Force India.
ACCIDENTE TIPICE PENTRU MONACO
Aşa cum era de aşteptat, Monaco a oferit numeroase incidente care au necesit neutralizarea cursei. Tonul a fost dat de Felipe Massa, care în turul 30 a suferit un accident identic cu cel din antrenamentele de sâmbătă şi, după ce a abandonat lovind glisierele metalice, a generat prima apariţie a Safety Car-ului.Cursa s-a reluat în turul 39, dar a fost întreruptă timp de aproape 20 de minute în turul 46 după un acroşaj intre Max Chilton şi Pastor Maldonado. Pilotul Williams s-a lovit puternic de parapeţii din virajul Tabac, care au căzut pe circuit pe aproape toată lăţimea pistei. Piloţii au profitat de ocazie pentru a schimba pneurile, Raikkonen fiind singurul din top 10 care a ales pneurile soft, însă în turul 62 maşina de siguranţă a revenit pe circuit după ce Romain Grosjean l-a lovit din spate pe Daniel Ricciardo, amândoi fiind nevoiţi să abandoneze.
În total, şapte piloţi au fost nevoiţi să abandoneze la Monaco: Charles Pic (Marussia), Massa, Maldonado, Bianchi, Ricciardo, Grosjean şi Perez, însă ultimul a fost considerat clasat pentru că a parcurs peste 90% din distanţa cursei. Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Vettel, care a fost cronometrat cu 1:16.577 în turul 77.
MONACO - REZULTATE CURSE
1. Rosberg Mercedes 2. Vettel Red Bull-Renault 3. Webber Red Bull-Renault 4. Hamilton Mercedes 5. Sutil Force India-Mercedes 6. Button McLaren-Mercedes 7. Alonso Ferrari 8. Vergne Toro Rosso-Ferrari 9. Di Resta Force India-Mercedes 10. Raikkonen Lotus-Renault 11. Hulkenberg Sauber-Ferrari 12. Bottas Williams-Renault 13. Gutierrez Sauber-Ferrari 14. Chilton Marussia-Cosworth 15. van der Garde Caterham-Renault DNF. Perez McLaren-Mercedes DNF. Grosjean Lotus-Renault DNF. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari DNF. Bianchi Marussia-Cosworth DNF. Maldonado Williams-Renault DNF. Massa Ferrari DNF. Pic Caterham-Renault World Championship standings, round 6: Drivers: Constructors: 1. Vettel 107 1. Red Bull-Renault 164 2. Raikkonen 86 2. Ferrari 123 3. Alonso 78 3. Lotus-Renault 112 4. Hamilton 62 4. Mercedes 109 5. Webber 57 5. Force India-Mercedes 44 6. Rosberg 47 6. McLaren-Mercedes 37 7. Massa 45 7. Toro Rosso-Ferrari 12 8. Di Resta 28 8. Sauber-Ferrari 5 9. Grosjean 26 10. Button 25 11. Sutil 16 12. Perez 12 13. Ricciardo 7 14. Hulkenberg 5 15. Vergne 5
Cursa plictisitoare in prima parte si amortita in a doua.Noroc cu cei de pe sky sport care au animat cursa. Ferrari au fost stersi, Alonso "amortit" iar Massa a "disparut in fundal" din nou....Si avem un nou kamikaze in persoana lui Perez.
Felicitari echipei Mercedes , in special lui Nico P1 antrenamente , calificari , cursa.
Job Done!
ps: e buna ideea cu oglinzile de camion pe masina lui Alonso. Mai ramane sa-l facem sa se si uite in ele.
Ferrari au facut si ei teste cu Pirelli dupa circuitul din Bahrain, dar au facut teste cu masina din 2010. Mercedes a fost mai smechera si a facut 3 zile de teste cu masina din 2013, adica 1000 km, distanta cat 3 curse si ceva - asta da avantaj!
Din cauza asta a fost secret, urat, foarte urat!
Offtopic pentru @ferr: Ziceai intr-un post anterior ceva de un loc 10 pentru mercedes azi :)) Era sa fie un loc 10 pt alonso;0
multa bafta!
P.S. Tare faza cu Keke si Nico Rosberg, o realizarea foarte frumoasa, nu cred ca vom mai vedea alta in acesti ani. Victoria de aici conteaza mai mult din acest punct de vedere decat prin prisma punctelor. Bravo Rosberg :P
In locul lui kimi acum i-as rade vreo doua lui persic, mare tont mai e ala, sa depasesti in curba pe interior aici???
Vettel nu a avut parte de astfel de dificultati, nu a facut nimic fata de Rosberg, iar Webber i-a pazit spatele..
Perez si Sutil au facut o cursa foarte buna, insa nu trebuie sa fie doar agresiv si sa te arunci inainte, fara sa gandesti....cum cei de la Ferrari obisnuisera sa spuna la un moment dat, mai degraba o problema, decat o catastrofa..mai degraba pierzi o pozitie si iei 6-7 puncte, decat sa te trezesti cu masina avariata si poate chiar probleme de sanatate..
Sincer, chiar ma asteptam sa faca Grosjan ceva! Daca l-as pune sa-mi duca gunoiul s-ar mpiedica cu stangu-n dreptu.
Cat despre Massa, daca Senna ar vedea ce faci tu la Ferrari, s-ar intoarce in mormant de rusine.
Felicitari Kimi pentru acele 4 depasiri in 2 tururi, mai ai nevoie de cateva curse sa-i depasesti recordul lui Shumy, pacat ca nu au aratat terminatii astia depasirile, insa pe maine se poate gasii pe internet toata cursa onboard.
@ X_Zone : la 39 de ani esti cam prost si cam incuiat la minte. 'Macaronarul' acesta intr-un an castiga mai mult decat castigi tu si viitori tai copii defecti intr-o viata
Ontopic, Raikkonen demonstreaza ca se poate si la Monaco sa depasesti, efectuand 3 depasiri intr-un singur tur, Perez e un idiot, Grosjean e un loser (excepand faptul ca greselile facute poate se datoreaza faptului ca sotia lui e pe cale sa nasca daca bine stiu eu , daca gresesc sa ma corectati ), imi pare rau pentru Maldonado, iar Massa nu stiu ce a fost in capul lui sa traga la indigo incidental din P3 ... Sutil a facut ceva extraordinar! Bravo lui.
In final a fost cea mai spectaculoasa cursa in ultimii ani dat fiind faptul ca a fost de atatea ori safety car-ul pe circuit si red flag...
Demisii,fratilor...
",,,,oferind un număr limitat de depăşiri în frunte pe parcursul celor 78 de """puncte"""......"
78 de PUNCTE???
Nu este vorba despre oportunitati de depasire, pneuri, piloti si alte chestii dinastea, este vorba de numele de Monte Carlo si tot ce ofera el, asa ca F1 cred ca o sa mai faca opriri an de an aici, pentru mult timp de-acum incolo. In weekendul de cursa se desfasoara multe evenimente aici, de la meciuri de fotbal caritabile, defilari de moda, cluburi si multe altele. Nu a fost an in care sa nu vad aici celebritati care mai de care. Red Bull a celebrat frumos victoriile aici, in 2010 si 2011 au facut o baie in piscina alaturi de toata presa apoi s-a aruncat in mare toata echipa. Nu exista podium de premiere, pilotii sunt felicitati chiar de print si multe alte detalii care fac cursa sa fie diferita fata de restul. De cand ma uit la F1 stiu ca etapa de la Monaco este doar de umplutura.
Cei care spun ca Alonso a dormit, probabil nu au habar ce inseamna cursa de la Monaco. Daca pierzi o pozitie, greu o mai recuperezi. Apoi nu are rost sa-ti strici pneurile ca sa recuperezi o pozitie. Plus ca nu te poti apara asa cum o faci pe alte circuite. Risti sa bagi adversarii in pereti, iar daca ii feresti esti iarasi penalizat. F1... un sport in care astepti sa fii depasit daca nu ai cea mai rapida masina.
@altair. E normal sa te bucuri. Alta victorie Mercedes nu ai sa mai vezi sezonul asta. Urmeaza circuite pe care Ferrari sunt foarte rapizi.
Felicitari lui Rosberg. Nu trebuie sa-i diminuam performanta. Nu multi au sansa sa castige la Monaco. Totusi, eroul acestui weekend eu spun ca e Sutil. Calificare in Q3 si depasiri spectaculoase in cursa. Pacat ca a lipsit 1 an din F1.
Cat despre Perez ce mai e de zis?! Agresivitatea e buna, dar trebuie sa fie folosita cu cap. In ritmul asta o sa ajunga un fel de Sato. Si nu vorbesc numai de cursa asta. De cand e la McLarren parca i s-a pus ceata pe creier.
Daca Kimi considera ca nu poate fi depasit, atunci nu te lasa sa treci orice ai face. Daca considera cu nu are sanse majore la a-si apara pozitia, atunci te lasa el sa treci. Asta e Kimi, iar Perez ar fi trebuit sa stie asta de cand a ratat prima incercare de a-l depasi.
In fine ... Vettel a castigat puncte pretioase, Alonso nu a fost deloc in apele lui (incetati sa-l mai laudati pe Massa - nu a fost, nu este si nu va fi mai bun decat Alonso)
Totusi nu stiu cand a reusit Kimi sa faca cele 3 depasiri pentru a lua ultimul punct. In ultimul tur era pe locul 13..
Am vazut cursa pe Sky, iar cei de acolo au surprins o transmisiune dintre Kimi si boxe. La prima depasire incercata de Perez, Kimi l-a facut idiot ca incercat sa-l depaseasca acolo in acel mod. Nu vreau sa stiu ce a fost la gura lui dupa ce a fost obligat sa intre la boxe sa schimbe cauciucurile. Cat o fi el de Iceman, dar daca se intalneau imediat dupa faza aia, cred ca-l batea cu casca pana-i baga mintile in cap.
Insa eroul cursei, din punctul meu de vedere, este Sutil A avut depasiri riscante, dar nu a lovit pe nimeni. Nu cum a procedat Perez care, sincer, o sa fie un nou Grosjean sau un nou Kobayashi pentru sezonul acesta.
Nu contest faptul ca e bataios, dar nu stie deloc cand sa ia piciorul din gaz. I-a ruinat cursa lui Raikkonen si isi merita replica. El ar trebui sa tina ciocul mic, intrucat Kimi nu a procedat cu nimic gresit, si-a aparat pozitia. Cel care trebuia sa gandeasca inainte de a face manevra e chiar mexicanul .
Cine spune ca Aklonso nu este un pilot bun ar trebui sa se mai gandeasca: victorie in 2006, 2007. In 2004 a abandonat de pe locul 2 din cauza micului Schumaker. In 2010 a avut o revenire extraordinara dupa ce a plecat ultimul. In 2011 - loc 2, in 2012 loc 3.
Palmaresul spune totul. 2013 - greseli din stuff-ul tehnic. De altfel in aceasta privinta ne-am cam obisnuit.
In rest felicitari lui Rosberg. Hamilton este dominat clar de Nico.
n-o mers bine ... asta e
felicitari la AMG MB si lui Nico!
pacat de Kimi ... Perez ar trebui sa primeasca o suspendare!(ca si Grojean anul trecut)
Onboard Kimi. :)
Cursa de la Monaco e spectaculoasa prin peisaje daca pot spune asa. Tunelul, portul etc. Cred ca e senzational sa fii prezent acolo cand are loc cursa, mai senzational decat pe oricare alt circuit.
„Astăzi, din păcate, nu am putut găsi un ritm bun așa cum se întâmpla de obicei duminica. Faptul că nu am putut fi competitivi ieri nu ne-a făcut pesimiști, pentru că până în prezent în cursa lucrurile stăteau mai bine. Aici nu a fost așa, probabil din cauza lipsei de tracțiune, o problemă care ne-a afectat și în Bahrain. Cu această cursă sa încheiat un weekend dificil și complex, care a început cu o calificare în care am retrogradat în mijlocul unui grup de piloți care nu aveau nimic de pierdut. Dacă nu aș fi tăiat sicana nu aș fi fost în măsură să evit contactul cu Perez, la fel sa întâmplat și cu Sutil la Loews. Despre acțiunea lui Sergio nu am multe de spus, atitudinea lui amintește de ceea ce am avut în 2008 și 2009, pentru că atunci când nu lupți pentru campionat poți lua mai multe riscuri, dar pentru mine azi a fost important să termin cursa și să aduc cât mai multe puncte posibile. Această abordare ne-a permis să ne apropiem de Kimi în clasamentul general și chiar dacă ne-am îndepărtat un pic de Vettel știu că mai devreme sau mai târziu vom avea ocazia de a-l prinde din urmă și pe el. Rezultatul de astăzi nu ne deranjează în vederea că următoarea cursă este in Canada. Monaco este cu totul altă poveste, cu altă configurare și strategii neobișnuite, aici este aproape imposibil de a depăși. Avem încă multe de făcut dacă dorim să îmbunătățim, dar de aici privim înainte cu încredere. "
sursa:
http://www.auto.it/autosprint/formula_1/2013/05/26-13224/Alonso%3A+%22Non+abbiamo+trovato+il+passo%22
la restul noroc cu perez si sutil care au dovedit ca se poate depasi
:)))))))))))))))))))))))))
ms, dar am facut-o din filantropie ... :)))))))))