Plecat de pe locul al doilea al grilei, pilotul echipei Mercedes a pierdut o poziţie la start în favoarea lui Vettel şi părea să se mulţumească cu un loc trei.
Totuşi, liderul Lewis Hamilton a suferit în turul 8 ceea ce avea să fie doar prima dintre cele patru explozii ale pneurilor stanga-spate, iar Vettel a abandonat cu numai 11 tururi înainte de final în urma unei defecţiuni la cutia de viteze, oferindu-i victoria lui Rosberg.
STRATEGII CÂŞTIGĂTOARE PENTRU WEBBER SI ALONSO
Într-un interval de numai şapte tururi de la explozia pneului lui Hamilton, Felipe Massa şi Jean-Eric Vergne au suferit acelaşi tip de defecţiuni, iar Sergio Perez a abandonat din acelaşi motiv pe finalul cursei, ridicând numeroase semne de întrebare cu privire la cauciucurile furnizate de Pirelli şi la noul lipici utilizat pentru a evita delaminările din cursele precedente. Aparent, problemele au fost cauzate de supraîncălzirea pneului şi de trecerea pe bordura din virajul 4.Mark Webber şi Fernando Alonso au fost piloţii care au gestionat cel mai bine finalul de cursă şi l-au acompaniat pe Rosberg pe podium în ciuda unor starturi ratate.
Webber a coborât până pe 14 după ce a fost lovit la start de Romain Grosjean, însă a revenit treptat până la pe locul cinci înainte de ultima intrare a Safety Car-ului. La rândul său, Alonso a coborât o poziţie la start pentru că ulterior să efectueze numeroase depăşiri în pluton, dar şi la prima intrare la boxe pentru a ajunge pe locul opt la ultima intrare a Safety Car-ului pe pistă.
La fel ca şi Rosberg, Webber şi Alonso au fost inspiraţi să intre la boxe şi, datorită pneurilor mai proaspete în ultimele tururi, au efectuat numeroase depăşiri şi au ajuns până pe locurile doi şi trei.
Spaniolul intrase pentru schimb chiar inainte de intrarea Safety Car-ului pe circuit.HAMILTON A RECUPERAT LOCUL 4
În ciuda trecerii neprevăzute pe la boxe după explozia pneului, Hamilton a avut parte de o cursă spectaculoasă de recuperare, duelul său cu Paul di Resta fiind unul dintre cele mai frumoase ale cursei.Pilotul echipei Mercedes a rămas pe circuit la ultima intrare a Safety Car-ului şi a terminat pe locul patru, în faţa unui Kimi Raikkonen care a intuit corect că decizia echipei de a-l lăsa pe circuit în ultimele 10 tururi a fost una greşită.
Pilotul echipei Lotus ocupa locul doi, însă a fost depăşit cu uşurinţă de piloţii cu pneuri mai proaspete şi a terminat doar pe locul cinci, în faţa unui Felipe Massa care a impresionat de asemenea prin depăşirile efectuate în pluton după explozia pneului stânga-spate.
Adrian Sutil a realizat la rândul său o cursă bună, însă a terminat pe locul şapte pentru Force India în faţa lui Daniel Riciardo de la Toro Rosso, în timp ce Paul di Resta a reuşit să puncteze prin locul nouă deşi a plecat de pe locul 21 după excluderea din calificări.
Nico Hulkenberg a adus celor de la Sauber ultimul punct pus în joc. Williams şi McLaren continuă parcursul modest şi nu au obţinut niciun punct pe circuitul de la Silverstone, în timp ce Jean-Eric Vergne a fost singurul pilot care a mai abandonat cu excepţia lui Vettel.
Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Mark Webber, care a fost cronometrat cu 1:33.401 în turul 52.
MAREA BRITANIE - REZULTATE CURSĂ:
1. Rosberg Mercedes 1h32:59.456 2. Webber Red Bull-Renault + 0.765 3. Alonso Ferrari + 7.124 4. Hamilton Mercedes + 7.756 5. Raikkonen Lotus-Renault + 11.257 6. Massa Ferrari + 14.573 7. Sutil Force India-Mercedes + 16.335 8. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 16.500 9. Di Resta Force India-Mercedes + 17.993 10. Hulkenberg Sauber-Ferrari + 19.700 11. Maldonado Williams-Renault + 21.100 12. Bottas Williams-Renault + 25.000 13. Button McLaren-Mercedes + 25.900 14. Gutierrez Sauber-Ferrari + 26.200 15. Pic Caterham-Renault + 31.600 16. Bianchi Marussia-Cosworth + 36.000 17. Chilton Marussia-Cosworth + 1:07.600 18. van der Garde Caterham-Renault + 1:07.700 19. Grosjean Lotus-Renault + 1 lap Fastest lap: Webber, 1:33.401 Not classified/retirements: Driver Team On lap Perez McLaren-Mercedes 47 Vettel Red Bull-Renault 42 Vergne Toro Rosso-Ferrari 36 World Championship standings, round 8: Drivers: Constructors: 1. Vettel 132 1. Red Bull-Renault 219 2. Alonso 111 2. Mercedes 171 3. Raikkonen 98 3. Ferrari 168 4. Hamilton 89 4. Lotus-Renault 124 5. Webber 87 5. Force India-Mercedes 59 6. Rosberg 82 6. McLaren-Mercedes 37 7. Massa 57 7. Toro Rosso-Ferrari 24 8. Di Resta 36 8. Sauber-Ferrari 6 9. Grosjean 26 10. Button 25 11. Sutil 23 12. Vergne 13 13. Perez 12 14. Ricciardo 11 15. Hulkenberg 6
Cele mai multe si frumoase depasiri.
pomanagiul de hamilton e un dezastru ca de obicei,
bravo, Massa, destul de bine, Alonso
Mark a condus foarte bine dar cei care merita cele mai multe aprecieri sunt cei de la Ferrari, Hamilton, Ricardo, Sutil.
Despre pneurile Pirelli - ce se poate spune?!? ... 4 explozii intr-o singura cursa este ceva de tinut minte.
Asa cum spuneam, Mercedes devin cei mai buni cu acel test ILEGAL. Vettel tradat de monopost, l-au ajuns blestemele lui Alonso. Al naibii spaniol, stie el mereu ca-l vor ajunge ghinioanele si pe Sebi :)) Mare vrajitor si Alonso...
Oare celalte echipe nu vor sa ia atitudine in fata acestei hotii oribile a celor de la Mercedes???
Ferrari au mers bine in cursa. Pacat, pacat, pacat de calificari. Daca plecau din primii 5, nu cred ca ii putea opri cineva din calea spre victorie. Poate doar Mercedes :))
Bravo Di Resta! :D Frumos start Massa, daca ar pleca mereu asa... Apropo, McLaren a fost pe circuit? L-am vazut pe Perez doar cand s-a retras. Iar Button a aparut in cadre doar cand a fost depasit...
Bine ca peste o saptamana avem iar Formula 1. Poate rezolva si Ferrari problemele din calificari, anul asta, iar Alonso poate castiga curse. Are nevoie doar de un loc in primii 5, nu neaparat de pole. Trebuie sa fie mai in fata si va fi foarte greu de batut...
alonso cel mai tare.
webber ne va fi dor de el...un adevart lord al formulei 1
masa bravo.
Frumoasa cursa , pacat pt. Hamilton a scapat o victorie usoara astazi , Rosberg omul potrivit la locul potrivit.
Abandonul lui Vettel le mai da ceva sperante la Lotus si Ferrari care poate se vor trezii din "hibernare".
Probabil toata lumea si-ar fi dorit mai 1 tur..podiumul ar fi aratat cu totul diferit.
Si inainte sa dam vina pe cei de la Pirelli pt. pneuri , nu uitati ca FIA sunt cei care le-au cerut sa faca astfel de pneuri + ca Pirelli au vrut sa modifice compozitia Pneurilor pt. a le face mai "sigure" , dar echipe ca Ferrari si Lotus s-au opus ; ) ; )
este gresit clasamentul dupa terminarea cursei si implicit clasamentul la general piloti-constructori
Ideea este ca imi place sa citesc comentariile celorlalti, comentari in care se vede atat frustarea dar si ipocrizia unora. Daca dupa tine asta ma face fan al "vitelului", atunci iti respect pararea, chiar daca nu sunt de acord cu ea. Poat ajunge vettel la mclada, din 2015...abia astept sa iti citesc comentariile. Bafta!
FACETI UN TOP CU:
CINE CREDETI CA VA CISTIGA ANUL ACEST FORMULA1 ???
CINE ATI DORI SA CISTIGE ANUL ACESTA IN FORMULA ???
In fine ... Rosberg a castigat meritat. Kimi cred ca o sa ia capul strategului ca nu l-a bagat la boxe cand a intrat ultima data safety car-ul
Pirelli, 4 pene? Sa fim seriosi, vrem michelin inapoi!!:) Abia astept sa vad runda Germana, unde Vettel nu a pasit pe prima treapta! Pana atunci BYE:)
Ce tot vorbesti acolo fratioare? La ce cursa te-ai uitat? Ai face bine sa te uiti la o reluare a cursei. Cand SC-ul a intrat pe pista ultima oara, Alonso era deja intrat la boxe. Daca te uitai si la "conferinta de presa" de pe podium il auzeai pe Alonso spunand clar "i've lost 5 or 6 positions because of the last safety car at that pitstop". El nu a efectuat schimbul de pneuri pe SC. Daca o facea pe SC cum a facut-o Mark Webber cred ca se batea cu Mark pt locul 2.
PS. Nici mie nu mi se pare corect ceea ce s-a intamplat la maretul "Tribunal FIA"... Se vede clar ca Sagetile Argintii sunt avantajate de acel test. De la coada zonei punctate au ajuns sa stea in top 5 lejer,.De ce nu, chiar sa castige.
"Alonso si unul ca Ham depasind usor si ajungand in fata cand erau de locul 7 8 de fapt in cursa asta"
Tu ce cursa ai urmarit?
Alonso era pe 5, a intrat la boxe exact in turul in care a abandonat Vettel (a fost singura inspiratie a celor de la Ferrari), si pentru ca foarte multi piloti nu au intrat la boxe, a iesit de la boxe pe 8. Asa ca era macar pe locul 4 (odata cu abandonul lui Vettel), daca nu intra safety-car-ul.
Posibil ca Vettel sa ramana fara combustibil de noroc iar acum deja e pe rezerva...:P e doar o parere....:D
PS cursa asta si cele ce vor urma ar trebui sa aiba o influenta asupra celor de la red bull in ceea ce priveste al doilea pilot in sezonul urmator! eu as alege pe raikkonen... sau daca acesta refuza atunci paul di resta...
Va fi penalizat pt MP al Germaniei ? pentru ca sigur va concura cu alta cutie de viteze.
Nu sunt sigur de prevederile regulamentului...
Oare de ce ? C-o fi plecat Ham de la ei ?
Alonso are dreptate cu "mai avem mult de lucru"
Sper sa numai castige iar Vettel campionatul k m-am saturat de RBR ...
Dar cum sta acuma treaba e nasol ...
Din pacate, cei frumos trece repede, si, peste ceva timp (probabil 1 saptamana) se va reveni la luptele de gladiatori unde, pentru a castiga se va lua si gatul prietenilor (stim noi o situatie de anul asta)
1. presiunea pe care au decis-o echipele, mult mai scazuta decat recomandarile Pirelli
2, posibilitatea ca unul dintre vibratoare sa fie mai agresive
3. designul circuitului care solicita in mod suplimenta pneul stanga spate.
Nu tin partea celor de la Pirelli dar trebuiesc luati in calcul so acesti factori.
Nu cred insa ca pe Rosberg l-au ajutat in vreun fel controversatele teste. A schimbat la fel ca toti ceilalti, a profitat de 2 ghinioane si s-a straduit sa ramana in fata, cu toate ca nu avea sa o mai faca mult timp daca nu se termina cursa. A castigat asa cum Vettel ar fi facut-o, fara prea mari emotii si merite deosebite, venite poate doar din calificari.
Daca tot spuneti ca profita de ghinioanele altora, Alonso a avut al sau ghinion si asa cum spunea, roata se intoarce..a avut insa o cursa foarte buna si nu de multe ori a evitat abandonul (la start, cand si lui i s-a dus pneul si asa mai departe). Strategia a mers insa pentru prima data, in timp ce cea a lui Kimi l-a facut sa piarda serios (daca intra la boxe la final cum el si-a dorit, era pe podium..). Foarte bine Webber, un podium frumos si da, vesel in comparatie cu cele in care Vettel e prin preajma..
Cred ca pe youtube va aparea in cursul zilei de astazi.
Da si mie traducerea la ce ai scris! Eu as vrea ca RedBull sa fie descalificata deoarece foloseste o suspensie ilegala! Iar Mercedes sa fie exclusa anu` asta din F1. Webber merita victoria!
Bv. Alonso si Weber!
Cat despre Pirelli,jalnic s-au facut de ras.
In legatura cu Rosberg,era un zvon ca cica ar fi mers prea repede pe steag galben si ar trebui penalizat.M poate lamuri cineva?
rebulele cele mai rapide masini
Pirelli cele mai proaste cauciuce
o cursa palpitanta una peste alta
Inregistrarea cursei o gasesti pe net (mai exact torente) maxim a doua zi dupa cursa. Poti alege intre inregistrari de la Skysports sau BBC.
Iti dau doar doua exemple:
F1.20130630.Great-Britain.Race.SD.mp4 (Skysports)
http://thepiratebay.sx/torrent/8630801/F1.20130630.Great-Britain.Race.SD.mp4
Formula 1 2013 British Grand Prix R08 Race (BBC)
http://thepiratebay.sx/torrent/8630827/Formula_1_2013_British_Grand_Prix_R08_Race
PS:daca dai click pe uploader (in dreapta ecranului il ai) poti sa gasesti si antrenamentele sau calificarile.
SUCCES!
Vettel:Vezi ca ai o pana !
Kimi:Uite Alonso e campion!
:))))
Pana atunci, numai bine!