Germanul şi-a consolidat rapid prima poziţie, iar victoria a fost decisă ulterior de decizia comisarilor FIA de a-l penaliza pe Hamilton cu 5 secunde în clasamentul final al cursei pentru depăşirea liniei albe de demarcaţie la ieşirea de la boxe. Totuşi, britanicul a avut unele speranţe în momentul în care Rosberg a întâmpinat vibrtatii puternice în pneuri, însă germanul a reuşit să se menţină pe prima poziţie şi să obţină astfel o victorie care îl apropie la 10 puncte de primul loc în clasamentul general.
Felipe Massa a obţinut ultimul loc pe podiumul de premiere după ce a profitat de o eroare comisă de mecanicii Scuderiei Ferrari la intrarea la boxe a lui Sebastian Vettel.
Aceştia au montat cu greu unul dintre pneuri, iar pilotul echipei Williams a fost capabil să treacă în faţă.Valtteri Bottas s-a mulţumit cu locul cinci la volanul celui de-al doilea monopost Williams după ce l-a depăşit de două ori pe Nico Hulkenberg, întrucât a pierdut poziţia la fiecare intrare la boxe. Pastor Maldonado a asigurat suspansul în finalul cursei după ce l-a depăşit pe Max Verstappen (Toro Rosso) în lupta pentru locul opt, nu înainte de a fi aproape să piardă controlul volanului monopostului Lotus. Ultimele puncte au fost trecute în contul lui Sergio perez (Force India) şi Daniel Ricciardo (Red Bull).
Primul tur al cursei a fost bulversat de un accident straniu. Kimi Raikkonen a pierdut controlul volanului la ieşirea din virajul 2, iar Fernando Alonso, aflat în imediata sa apropiere, nu a avut unde să se ducă, astfel că monopostul sau a "zburat" pe monopostul Ferrari. Niciunul dintre cei doi piloţi nu a suferit răni în urma accidentului, însă cursă a fost neutralizată temporar prin Safety Car.
Câteva tururi mai târziu, Jenson Button a abandonat din motive tehnice, astfel că McLaren a ajuns la două curse consecutive în care niciunul dintre piloţi nu ajunge la linia de sosire.
Austria - Rezultate cursa:
Loc | Pilot | Echipa | Diferenta |
---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1h30m16.930s |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 8.800s |
3 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 17.573s |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 18.181s |
5 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 53.604s |
6 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m04.075s |
7 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 1 tur |
8 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 1 tur |
9 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1 tur |
10 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1 tur |
11 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1 tur |
12 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1 tur |
13 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 2 tururi |
14 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 3 tururi |
- | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | cutie de viteze |
- | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | motor |
- | Jenson Button | McLaren/Honda | electric |
- | Will Stevens | Marussia/Ferrari | scurgere de ulei |
- | Kimi Raikkonen | Ferrari | coliziune |
- | Fernando Alonso | McLaren/Honda | coliziune |
Care suferinta ? Pilotii sunt foarte buni. Pacat ca masina este inca in fabrica... Nu poti construi o masina in doua zile. A se vedea Ferrari, cat a durat sa ajunga de la mijlocul plutonului in varf. Ceva ani ...
Din pacate degringolada la Ferrari este prezenta in continuare si tot din pacate trag din greu sa nu castige, desi s-a dat vina pe Alonso pentru lipsa de performante, lipsa de performante a ramas prezenta si dupa plecarea lui, se tot lauda cu update-uri si cu alte minuni dar raman eternii invinsi, si asa, de amorul artei, se mai inving si ei singuri din cand in cand........ Kimi probabil s-a saturat sa piarda si nu se mai poate motiva, parca si interviurile le da tot mai in scarba....... nu cred ca il vom mai vedea la Ferrari sezonul urmator si asta nu pentru ca nu mai este dorit ci pentru ca nu o sa mai fie el motivat!
"Germanul şi-a consolidat rapid prima poziţie, iar victoria a fost decisă ulterior de decizia comisarilor FIA de a-l penaliza pe Hamilton cu 5 secunde în clasamentul final al cursei pentru depăşirea liniei albe de demarcaţie la ieşirea de la boxe"
hai serios ... cine v-a mintit cu cele de mai sus?
Rosberg a castigat "fair and square"!
@Radu
Dc castiga Ham era super pilotul MB al tuturor timpurilor si articolul cu victoria aparea cu 10 ture inainte de finish
asa poate se spera la un abandon al lui Rosberg ... poate articolul a fost scris initial cu victoria lui Ham! :)))))
am impresia ca cei de la automarket sunt usor subiectivi ...
Degringoladă Ferrari ? Dacă avansarea din a patra forță la a doua de pe platou, dacă trecerea de la un podium per sezon la victorie și podiumuri aproape cursă de cursă înseamnă pentru tine degringoladă, așa să fie. Dar este corect ? Eternii învinși ? Mă faci să râd, sunt echipa care au cele mai multe titluri, atât la piloți, cât și la constructori, sunt echipa care au dominat copios ultimul deceniu, cu recorduri la victorii, pole și tururi rapide ! Numai că acum a venit și rândul altora, în buna și frumoasa tradiție a f1. Știi Sheitan, eu cred că de fapt tu nu ești deloc obiectiv, pot să înțeleg asta la Mclaren_Mircea, pe care îl admir pentru tenacitatea cu care își susține preferințele, dar tu, tu care, din ceea ce văd pe aici, ești considerat o persoană destul de calificată în domeniu ?
Așa, și de ce nu pot ? Or fi piloții de f1 niște dumnezei mai mici și nu am aflat noi ?
Si la fel ca si anonimul consider si eu ca este absurd sa te tragi de bracinari cu cineva care iti este superior (din punct de vedere al realizarilor)! Tie ti-ar placea sa stii ca eu te consider un mare tampit care habar nu are ce face si ce vorbeste?
Laude ... au fost unii care se lăudau la inceputul sezonului că vor fi egalii Mercului și că Bottas se poate bate la titlu, dar acum sunt și în spatele Ferrari, sunt alții care susțin sus și tare că ei sunt singurii care pot bate Mercul, inovație, bla, bla, bla, iar ei sunt o idee peste Manor ... convingerile sunt probabil și în funcție de preferințe ...
Cu ani în urmă, un fost mare campion spunea, întrebat fiind de întâietatea în f1 "probabil cel mai bun pilot din istorie conduce încă pe undeva vreun taxi". Înțelege ce vrei, dacă poți, eu nu te-am jignit, deși mi-ar fi foarte ușor să o fac. Și eu te-aș putea considera un cretin pe care ochelarii de cal nu-l lasă să vadă o poză de ansamblu.