Rosberg a câștigat la Spa-Francorchamps! Hamilton rămâne lider după un podium obținut cu plecare de pe locul 21!

de Daniel Popescu
Duminica, 28.08.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nico Rosberg a câștigat cursa din Belgia, însă Lewis Hamilton rămâne liderul clasamentului general după ce a terminat pe podium în ciuda unui start de pe locul 21.

Marele Premiu al Belgiei a oferit unul dintre cele mai spectaculoase starturi din acest sezon, ca urmare a numeroaselor incidente din primele tururi, iar Lewis Hamilton a profitat din plin de oportunitate, chiar dacă Nico Rosberg nu a avut nicio emitie să-și adjudece victoria.

La adăpostul pole position-ului obținut sâmbătă, Nico Rosberg a fost singurul pilot din primii patru ferit de incidente la start. În spatele său, Max Verstappen a ratat startul, însă a încercat să recupereze locul doi printr-o infiltrare la limită, într-un spațiu foarte îngust, pe interiorul primului viraj, între parapeții din dreapta și monopostul lui Kimi Raikkonen din stânga. În paralel cu cei doi, Sebastian Vettel a abordat primul viraj pe mijlocul pistei și l-a lovit din lateral pe Raikkonen, iar finlandezul a ricoșat ușor în aripa față a lui Verstappen.

În urma acestui incident în lanț, toți cei trei piloți au fost nevoiți să intre la boxe pentru remedierea defecțiunilor, iar Raikkonen a pierdut timp prețios din cauza dificultății de a înlocui nasul monopostului. În tururile imediat următoare, Carlos Sainz Jr a suferit o pană, iar Jenson Button a fost lovit din spate de Pascal Wehrlein și cei doi piloți au fost nevoiți să abandoneze.

Între timp, Kevin Magnussen a provocat unul dintre cele mai dure accidente din acest sezon după ce a pierdut spatele monopostului Renault la ieșirea din virajul Eau Rouge și s-a izbit violent de parapeții formați din pneuri.

Rosberg a rămas pe prima poziție în fața lui Daniel Ricciardo și Nico Hulkenberg, în timp ce Fernando Alonso și Lewis Hamilton au fost marii câștigători ai seriei de incidente, întrucât au progresat pe locurile 4 și 5.

Accidentul lui Magnussen a generat inițial intrarea Safety Car-ului, însă ulterior cursa a fost întreruptă prin steag roșu pentru refacerea parapetului. Rosberg a profitat de situație pentru a se echipa cu pneuri medium, în timp ce Alonso și Hamilton au trecut pe cauciucuri soft.

Urmareste Automarket
La reluarea cursei, Hamilton a reușit într-un interval de numai câteva tururi să-i depășească pe Alonso și Hulkenberg pentru a urca pe locul 3 înainte de a trece la boxe pentru un nou set de pneuri soft în turul 22. Ultima jumătate a cursei a fost lipsită de evenimente majore pe circuit, iar singura incertitudine a apărut în turul 33, când Hamilton a intrat la boxe pentru un nou set de cauciucuri medium. Totuși, chiar dacă a pierdut o poziție în favoarea lui Hulkenberg, britanicul și-a recuperat rapid locul 3. Spre final, britanicul a impresionat prin timpi, însă Rosberg nu a avut nicio emoție să obțină victoria în fața lui Ricciardo, în timp ce Hamilton a completat podiumul.

Force India a completat topul Hulkenberg și Perez, însă lupta pentru ultimele puncte a fost palpitantă.

Mai întâi, Raikkonen și Verstappen au oferit o serie de dueluri spectaculoase pe parcursul primelor tururi după reluarea cursei, în care au schimbat succesiv pozițiile, însă pilotul Red Bull Racing a riscat în momentul în care a încetinit în fața finlandezului chiar pe linia de start-sosire.

Ulterior, olandezul a ajuns în ipostaza de a avea parte de dueluri și cu Vettel, iar cei doi s-au depășit succesiv de mai multe ori înainte că pilotul Ferrari să aibă câștig de cauză. Germanul a continuat ulterior să progrese în pluton până în momentul în care a trecut de Alonso pentru locul 6. McLaren a obținut totuși un nesperat loc 7 prin Alonso în fața lui Valtteri Bottas, în timp ce Raikkonen a încheiat pe 9 după o depășire în fața lui Felipe Massa pe final de cursă.

În ciuda duelurilor spectaculoase pe care le-a avut cu piloții Ferrari, Verstappen a obținut în final doar locul 11, fără să obțină vreun punct.

Belgia - Rezultate Cursă:

Comentarii (70)

  • Hakkinen
    Vettel a comis-o din nou! S-au chinuit inginerii o vara intreaga sa faca masina de loc 2 si iacata. E a doua oara cand anul asta acroseaza un Kimi aflat in fata! Totusi, el era ala adus sa aduca Ferrari pe culmi? Deja e umor negru. Remarcabil Ham si Alo, mai ales spaniolul cu ce masina are! Pilotii cursei! Pacat de Button.
    38 33
  • Hakkinen
    o mentiunea pentru comentariile total neprofesioniste. Sa dai vina pe Verstapen pentru acrosajul lui Vettel e la fel precum comentariul despre starea sanatatii lui Schumacher de vineri. Oamenii aia habar n-au de F1.
    15 31
  • klausnake
    Il stiam pe Vettel mult mai cerebral...sau cel putin,asta era punctul care-mi placea la el dar astazi a comis-o urat de tot,a ruinat toata cursa,pentru Ferrari...
    In rest,Ham,supercursa;evident,Alonso,de asemenea!
    34 17
  • Rosberg
    Si Rosbeg nu doar ca nu e depasit la start dar si castiga cursa. Haterii rosii sa isi muste unghiile.
    19 29
  • Cursa a fost minunata! Asa ceva n-a mai fost demult la Spa. Bravo Rosberg, Ricci, Force India, Hamilton si Alonso impreuna. Oamenii cursei.
    28 4
  • Sa vedem cat o sa-l mai rabde Kimi pe Vettel. Cate acrosaje.
    25 16
  • Andrei
    Practic Hamilton a castigat azi campionatul : nu a pierdut decat 10 puncte dar a castigat 3 motoare noi , 0 km , nerulate in Romania .

    Adica poate trage de ele mai mult decat Britney .
    27 4
  • Upgrade-ul Honda pe circuit de motor. Se inscriu pentru locul 5 la constructori pana la final de an. Hamilton are cale libera pentru al 4-lea titlu. Ferrari sunt sub nivelul marii. Cand au masina o dau in bara pilotii. Sau pilotul. Kimi a mers bine.
    29 6
  • interesanta cursa, buna strategia mercedes de weekend pentru Ham. sa castigi 3 sisteme de propulsie complete si sa iesi pe locul 3 , e extraordinar, dar cel mai mult ma bucur pentru echipa mea, felicitari lui Alonso cu ce are la dispozitie pe un asemenea circuit, e super, numai bine
    23 3
  • Max este vinovat pentru acel incident...a fortat recuperarea intr-o zona ingusta la limita...kimi era pe trasa...Vettel la fel...nu mai aberati aiurea....daca nu era acel incident ,cu FERRARI in asa forma...nu-l vedeam bine pe ROS ...nu mai zic de HAM...care a avut noroc cu ,carul
    8 12
  • Vettel a fost superior la start fata de Kimi si Verst.
    Normal Kimi trebuia sa-i inchida trasa lui Verst sa nu aibe pe unde sa intre insa a ramas undeva pe mijloc......
    10 4
  • Vetel nu suporta sa-l vada pe Kimi in fata la start. A fost de vina Kvyat, acum e Verstapen. El nu e niciodata de vina desi el il loveste pe Kimi. Convenabil. El termina in fata in ambele situatii. Marchiione unde esti
    28 15
  • Vettel e foarte nervos de cand e la Ferrari..Circuitul de la Spa a oferit din nou o cursa interesanta
    8 0
  • Incident de cursa la start. Maxi putin curaj pe acel interior dar apucase sa se angajeze si nu mai avea unde sa mearga. Singurul care avea spatiu era Vettel si ma surprinde amatorismul lui atat in acea faza cat si la depasirea lui esuata din a doua parte a cursei. Ma bucur sa vad echiupe ca Force India si Mclaren ca revin. Mercedes in nota obisnuita, adica la superlativ. Bravo Lewis si Fernando, Hulk. Hulk mai bun ca Perez astazi.
    19 12
  • Catalin
    Plodului de Verstapen i sa urcat succesul la cap........a castigat si el o cursa si incepe sa fure curent.........la start nu a fost vina lui dar in timpul cursei comportamentul lui a fost mizerabil.......la viteza aia pe linie dreapta tu ii tai calea celui dn spate.....indiferent cine este el......inteleg ca vrea sa se afirme dar nu ar fi rau sa il aduca cineva cu picioarele pe pamant. Trebuia penalizat......de 2 ori........in rest Mercedes nu are adversar........Ferrari parca sunt in concediu......singuri si-au compromis cursa.....mi-au placut cei de la Force India si Alonso a facut o cursa foarte buna.
    16 5
  • GrosJan
    da, a fost vina lui Verstappen. El a initiat taraboata, el trebuia sa chiteasca bine daca are loc acolo sau SIGUR iese un acrosaj. Da, stiu, bla, bla agresivitate, curaj, racing. Prostii. N-a luat niciun punct, da' pana la urma asa e mai bine pt RBR ca si Ferrari au patit-o cu ambii piloti.
    8 5
  • Bogdan
    Nu am apucat sa citesc nimic pe nicaieri, asa ca ar fi interesant daca ar aparea ceva informatii aici: cat de "legala" este manevra celor de la Mercedes cu motoarele lui Hamilton?
    Daca nu incalca nici una din prevederile regulamentului, manevra asta va determina modificari in regulament pentru a impiedica in viitor manareli de genul asteia?

    A avut noroc mare de tot Ham astazi. Cand tu pleci de pe ultma linie a grilei de start si sa iti dispara din fata Raikkonen, Vetel, Verstappen ... sa ai si bafta de neutralizarea cursei ... Nu imi face nici o placere sa o recunosc, dar norocul ti'l mai si faci cu mana ta ...

    Iar Verstappen saracu' ... a dat-o prost rau de tot. La startul cursei, nu avea ce sa caute acolo unde si-a pierdut o parte din aripa fata. Au mai gresit si altii la fel, dar se pare ca au facut-o degeaba, ca baiatul asta nu a luat minte la acele exemple.
    22 11
  • GrosJan
    la fel in cazul aluia care l-a scos pe Button. Sunt pentru venirea pilotilor tineri in F1 dar cand vad d'astea parca as mai ramane o vreme cu Button & co.
    6 4
  • @bogdan
    Iar o dai in freza cu comentariile, in aripa lui Max a ajuns Raikkonen pe care l-a lovit si impins Vettel. De ce l-a lovit Vettel pe Kimi? Iata o intrebare demna pentru intelighentia ta.
    17 21
  • Un fan
    Ferrari=faliment ,uite ca marele Vettel e mult mai slab decat Alonso (adik nu reuseste sa dezvolte nimic la monopost) pe care-l blamam toti .Pacat ca aceasta corabie se scufunda iar al 2-lea Schumacher nu mai apare odata.
    9 3
  • GrosJan
    Verstappen e un pilot bun, de viitor. Nu a gresit mai mult decat altii dar azi, just, a fost vina lui. Iar mie mi-a stricat o cursa pe care as fi vrut sa o vad altfel, cu lupta asta in fata, langa Rosberg. Cand l-am vazut pe Kimi - 1 lap mi-am zis ca mai bine l-ar retrage ca sa menajeze motorul. Dar desigur, safety car, daca e, schimba totul. A venit accidentul lui Magnussen (care e posibil sa aibe legatura cu ce ramase pe pista de la acrosajele anterioare), safety car si atunci poti sa recuperezi cate ture vrei.
    4 3
  • @bogdan
    Imi pare rau sa-ti spun Vettel nu avea cum sa-l vada pe Verst iar lui Kimi i-a lasat spatiu cat sa intre si el in viraj. Kimi trebuia sa ii inchida poarta.
    Vettel nu stia de Kimi ca nu are unde sa mai stranga spre dreapta din cauza lui Verst.
    10 4
  • Verstappen nu avea ce cauta in interiorul acelui viraj, le-a stricat cursa ambilor piloti Ferrari. Si asta nu zic doar eu ci comentatorii cursei si presa de specialitate, plus fanii de pe site-uri ceva mai serioase. Ma asteptam ca Hamilton sa recupereze, am fost multe incidente, dar Rosberg si-a vazut de treaba lui. Cei de la Ferrari au recuperat cat au putut, Alonso si pilotii Williams au scapat de Raikkonen doar pentru ca a avut prea mult de recuperat dupa ambele incidente din cauza lui Verstappen, pentru ca n-a fost niciodata investigat. Pacat, dar l-a blocat pe Raikkonen urat de cateva ori.
    Super cursa facuta de Rosberg si Ricciardo, urmat de Hamilton si pilotii Force India.
    30 7
  • Continuare, la inceput am fost bucuros de performanta lui Alonso dar dupa jumatatea cursei, mi-am dat seama ca nu poate depasii sau ajunge pe nimeni, era pe locul ala doar pentru ca a fost diferite evenimente la inceputul cursei. Poate la Monza sa intre in Q3?
    15 6
  • Toto Wolff a cerut o schimbare a regulamentului care i-a permit lui Hamilton sa aiba 2-3 unitati noi in ciuda unor penalizari masive care sunt doar pe hartie. Wolff nu-l prea are la inima pe Hamilton se pare.
    14 9
  • nu am nimic cu verstappen dar cate nereguli a facut azi ,si nu a fost penalizat deloc ,de ce oare sau e legal ce a facut?
    5 3
  • daniel
    Ctlnmihai tu te pricepi un pic la F1 sau postezi pe aici asteptand sa primesti "like"uri?
    Cate motoare are Lewis? 2 sau 3? Raspuns corect e 2! Mai documenteaza-te.
    Intrebare pentru hateri: in primul viraj cine a fost cel care a gresit? Max? Kimi? Serios? Cine in cine da si de ce? Vinovat e doar Seb. De ce? E un incident de cursa similar celui din Austria dintre Lewis si Nico dar pe invers. Cel de pe trasa exterioara vine pe interor si da in cel care inca era acolo. De ce? De ce?
    Max a comis-o de cateva ori in cursa asta dar nu a fost nici macar investigat. De ce? Pentru ca e "viitorul campion"? Poate! Dar regulile sint aceleasi pentru toti. Nu ai voie nici sa schimbi directia de mers pe linia dreapta de doua ori, nici sa franezi fara mtiv pe linia dreapta si nici sa scoti adversarul in afara circuitului doar pentru ca tu treci pe acolo.
    Surprinzator de bun mi s-a parut McLaren cu Alonso. E drept, l-a depasit Checo, Lewis si Vettel dar cele doua Williams au ramas in spatele lui. Sper sa mai creasca un pic, directia e foarte buna!
    14 0
  • wolf nu vrea sa repete figura si altii ...
    4 2
  • bogdan
    ca toti iubitorii de F1 am asteptat sa vad ceva schimbat dupa pauza de vara dar dupa acesta cursa cred ca putem targe cateva concluzii:
    - Mercedes nu are rival la constructori
    - Ham nu are cum sa piarda campionatul decat daca renunta sa mai concureze in etapele viitoare ( indiferent de pe ce loc pleaca)
    - Ferrari si Red Bull sunt apropiate ca valoare, o sa fie o lupta echilibrata pt locul 2
    - dezamagirea sezonului este Vettel
    - regulament mai mult decat ciudat ( penalizari de peste 50 pozitii si acoperite intr o singura cursa cu plecare de pe 21) oricum chiar daca ar pleca cu penalizare fiecare etapa Ham nu poate pierde campionatul in fata lui Ros

    imi doresc sa vedem curse precum cea de astazi.
    10 3
  • @ctinmihai
    Ai o logica beton. Il ajuta pe Hamilton cerand o schimbare de regulament ca sa aiba niste unitati noi dar nu-l are la inima. Ca veni vorba de performanta lui Alonso, dupa ce ca l-a depasit pe ham la start, a beneficiat exact de ce a beneficiat si britanicul numai ca cu o masina mult inferioara. Si a avut ritm de cursa cu primii o buna bucata de vreme. Pe langa asta a luat fata Williams care erau cu mult inaintea lui pe grila de start. Dar e logica de vina. Da Vettel, de ce a intrat in Kimi? Ca inca n-am aflat. Avea juma de pista libera, pe cealalta jumate era ceilalti doi.
    13 7
  • @ctinmihai
    Apropo ca citai ce spun cei de la Sky. Ai vazut notele? Te rog sa te uiti si apoi poate schimbi ceva la logica aia. Ii faci un upgrade ca la motorul Honda.
    6 8
  • Am revazut de multe ori scena, arogantul de vetel n-a lasat deloc spatiu, Raikkonen era la limita marcata cu banda alba pe interior iar Verstapen era cu totul in afara lipit de parapet, pe unde incerca el sa se strecoare. Da, putin prea optimist dar era loc si daca nu venea dobitocul de vetel care s-a infundat in viraj incercand sa-l faca pe finlandez nu se intampla nimic.
    18 12
  • Hamilton un pit stop în plus fata de Rosberg și termină pe trei. Mișto.
    13 0
  • klausnake
    @Rosberg
    Las-o frate balta,nu e nimeni asa de hater pe aici,poate cu exceptia lui Mirciulica dar ala a cam disparut...
    Oricum,daca favoritul tau ia anul asta titlul,iti spun eu sigur ca e cel mai de carton campion care o sa existe in istoria F1!
    Ca talent...mai greu,fara masina aia,Rosberg ar mirosi gaze de la cam toti ceilalti...
    12 3
  • max sa ia o pauza de la f1, eventual sa-l ia de manuta si pe vetelu, sa se antreneze ei 2. poate impreuna cu maldonado!
    trebuie facuta o petitie ceva!
    16 7
  • @Newey Vettel a zis clar ca l-a vazut pe Kimi si aveau loc amandoi, pe Max era imposibil sa-l vada pentru ca se inscrisese in vitaj. Daca te faci o depasire si iti iese unu din parcare? Cum e? A spus, era primu si avea dreptu sa se inscrie in viraj asa, da, putin cam optimist dar trebuie sa franeze Kimi cum a si facut-o si automat si Max. Era o reactie in lant ca de aia franezi si tu in coloana de masini, sa nu va urcati unu peste altu'. Optimist dar asta e, era total regulamentar. Acum spune si despre manevrele egoiste ale lui Max :)). Mi-a placut si imi place de el, insa tupeul ala frumos se transforma in unul urat, kamikaze.
    5 4
  • Andras
    Impresionanti Mclaren Honda pe un circuit de viteza. Daca ramanea si Button punctau cu ambii piloti. In 2017 cu un pas similar celui din acesta an si se vor bate pentru victorii. Piloti de clasa au.
    13 1
  • Frumoasa cursa... am avut parte de cam de toate: accidente, depasiri, comentarii spumoase.

    Din pacate, Max Verstappen a venit din spate si s-a aruncat in viraj inspre Kimi. Era pe vibratoare toata masina, de altfel intrarea in viraj a fost cu 3/4 din masina pe vibrator, in timp ce Raikkonen era pe trasa optima, iar Vettel a fost putin cam strans la coechipier, fapt ce a dus la toata povestea din primul viraj.

    Bine ca Magnussen a scapat bine din accident. In prima faza cand am vazut fumul de dupa impact, fara sa fie ceva clar pe imagini, am zis ca cineva a intrat frontal in parapet si o sa fie grav. A avut noroc.

    Cam acelasi noroc l-a avut si Hamilton... cu toata povestea asta din primele tururi a scos podiumul chiar ok.

    Povestea cu retrogradarile de 150 de locuri pe grile insumate de la mai multi piloti... e o gluma ordinara marca Ecclestone si FIA. Nu ai cum sa faci asa ceva, e o porcarie sa conditionezi atatea motoare pe sezon si sa ii lovesti cu penalizari de genul asta. Ori penalizezi pe perioada indelungata, in mai multe curse, ori lasi naibii oamenii aia sa schimbe motoarele si sa fie in competitie, nu asi in managementul unui monopost.
    16 2
  • robert
    Max Verstappen e foarte agresiv si provoaca mereu sicane. Intelegem ca varsta dar totusi ar trebui sa-l tempereze cineva. A pierdut startul, nu avea ce cauta acolo pe interior atat de aproape. Vettel avea spatiu dar in cursa e mult mai greu ca la TV sa vezi toate masinile unde sunt.
    Cand vrei sa-l depasesti mereu strage de volan de mai multe ori fara sa-l penalizele nimeni.
    Oricum Ferrari si RB cred ca sunt aproape egale ca si performante. Va fi interesanta lupta pentru locul 2.
    11 4
  • Cred ca unii nu au vazut cursa.
    Verstapen un copil in F1. A distrus startul cursei.
    12 4
  • Sunt foarte curios ce spuneau fanii rosii daca ar fi incercat Vettel manevra lui Max. Probabil era in regula. Raikkonen a lasat ceva spatiu acolo iar tinerelul a incercat cu sanse daca championul de Vettel nu intra ca berbecul . Ideea e alta. Ca F1 a ajuns o adunatura de fetite mai ales cu Vetel exponent de frunte. E timpul ca sportul asta sa redevina unul pentru barbati. Iar Maxy face spectacol. Stiu ca Rbr nu are fani, dar cine stie. poate ca in curand ii va lua locul lui Vetel la Ferrari si atunci se schimba perceptiile.
    10 7
  • Senna Fan
    In primul rand felicitari pentru Rosberg, Ricciardo, Hamilton si Alonso. Ultimii doi au avut si noroc, dar totusi se vede "mana" de pilot. Nu imi place Hamilton ca om (este prea arogant), dar este un pilot bun. Mi-a placut si gestul lui Rosberg de a-l felicita pe Hamilton pe podium pentru recuperare, insa nu acelasi lucru pot spune despre Hamilton. Sa nu dai mana cu ceilalti doi piloti de pe podium, ba chiar sa le intorci spatele denota lipsa de fair-play.
    Ma bucur cel mai mult insa pentru Magnusen. Am fost usurat sa-l vad iesind singur din masina. Am vazul live, Monaco 91 (Alex Cafi), Brazilia 94 (irvine), Imola 94 (si calificari si cursa), Monaco 94 (Vendlinger), Spa 99 (Villeneuve), Spa 2001 (Burti), Suzuka 2014, curse de Indy care s-au soldat cu tragedii. Felicitari FIA pentru masinile acestea sigure. De fapt este singural lucru pentru care pot felicita FIA. In rest, federatia a stricat F1 si a creeat o competitie de anduranta in locul uneia de sprint.
    Vettel devine din ce in ce mai slab. De fapt cred ca asa a fost mereu, dar acum este prima data cand are un monopost care nu este cel mai rapid. Presiunea nu il ajuta deloc si greseste destul de des. Kimi in schimb pare ca gestioneaza mai bine situatia.
    McLaren in revenire. Alonso a avut si noroc, dar a stiut totusi sa si profite de el.
    Astept totusi si o victorie din partea lui Ricciardo. Pare ca se apropie. Vom vedea.
    Urmeaza Monza unde va fi duba Mercedes. Sa vedem cine va fi pe trei. Mizez pe Kimi sau pe Ricciardo.
    Verstappen mai are de invatat. Ciudata este atitudinea comisarilor vis-a-vis de comportamentul lui. In Ungaria, a fortat regulamentul, pe SPA chiar de doua ori.
    Una peste alta pot spune ca a fost o cursa frumoasa.
    22 4
  • ovidiu15081982
    Sa schimbe dracu cineva comentatorii aia, la fiecare acrosaj, depasire sau orice rahat urla de parca au super orgasm !! Revenind la cursa Hamilton a facut ce ma asteptam, a urcat pe podium dar meserias a fost Alonso, cu tractorul ala a facut super performanta...pacat ... a pierdut 3 titluri la mustata...2007, 2010, 2012...merita mai mult..nu cred ca McLaren va face mare fas la anul..
    13 4
  • Ai dreptate!!!comentatorii tipa de ii ia mama dracului la un eveniment pe circuit!!!imi trezesc toti vecinii!!!si in legatura cu emisiunea lor ce tot o ridica in slavi:este de cacat!80% din ea sunt numai clipuri,nicio stire nimic.Vai de capul lor!!!
    4 3
  • Tu ai vazut alt film. Primul care a ajuns in viraj a fost Kimi. Iar Kimi nu a facut spre Vettel din cauza lui Max. Ei doi aveau batalia lor. Cel care a venit si a incercat s-o taie pe centrul circuitului(ghici de ce) a fost nenea Vettel. Care piloteaza prost. Prea prost pentru titlurile lui si masina pe care o are astazi. Cineva sa-i spuna asta. Cineva mai sus intreba: De ce Vettel a intrat in Kimi? Orice raspuns nu satisface. Anticiparea fara reflexe nu tine de F1. Poate de alte sporturi. Sau pur si simplu Vetel e prea orgolios si simte ca ii fuge statutul de nr.1Si atunci....Kimi oricum ii e prieten si intelege. Pana cand....nu stiu inca. Sper ca si Kimi sa inteleaga ca primul adversal al lui e Vettel.
    14 2
  • @f1fun
    Poate ti-a distrus-o tie. Mie mi-a luminat ziua. Iar cursa a devenit un minunata. Cei de la Ferrari oricum s-a r fi acrosat pe undeva daca Kimi ramanea in fata multiplului.
    8 3
  • Vet a comis-o ca si in China. A dat in Raikkonen dar a dat vina pe Kvyat. Pana si Arivabene a spus ca n-a fost vina rusului atunci. Ca rusu a comis-o, tot cu Vet, in cursa urmatoare e alta treaba. Cu sau fara vina lui Verstapen de a incerca acea varianta de interior Vet nu avea ce sa caute in Raikkonen. Daca nu era Verst Raikkonen trebuia sa intre pe vibratoare langa parapet ca sa-i faca loc marelui campion? Dar unde sunt reflexele lui Vetel cand a vazut ca Raikkonen isi continua trasa? Oricum e naspa pentru Ferrari. Cand au masina n-au piloti. Sau unul din ei intra in celalalt. Cand ati mai vazut voi piloti Ferrari care sa se acroseze in asa hal intr-un singur sezon!!!
    11 4
  • klausnake
    Kimi era singurul din cursa de ieri care putea sa-l bata pe Rosberg,acesta din urma avand masina net superioara.
    De fapt de aia ne e ciuda la toti pentru ce s-a intamplat la start iar eu raman la parerea ca e doar vina lui Vettel;ca Max a fost un mic gunoi,mai incolo,in timpul cursei,e cu totul si cu totul alta poveste...
    Incep sa cred ca punctul cel mai slab la Ferrari nu e masina;e domnul multiplu campion si cei care-l tin in spate ca pilot numarul 1.
    Imi doresc si eu sa realizeze chestia asta si Kimi,sa inteleaga ca e sapat,acolo;as paria ca daca Raikonnen ar avea sustinerea ce o are Vettel,ar mai lua un titlu cu Ferrari!
    16 3
  • parerea mea
    Avand in vedere rezultatele, ma asteptam sa citesc numai elogii la adresa lui Hamilton, dar nu a fost asa. Sa fie de vina faptul ca acest podium se datoreaza mai degraba norocului sau proverbial decat depasirilor facute in cursa? Sau strategia prin care balcanicii de la Mercedes I-au "facut rost" de 3 motoare si o cutie sa fi atenuat entuziasmul fanilor? Greu de spus, dar personal ma asteptam sa vad macar 10 competitor depasitie pe circuit, dar nu-I vina lui ca s-a scapat in scaldatoare la botez:).
    Max a fost marea deziluzie a cursei. De la inceput la sfarsit! Sa luam doar inceputul: Greu de realizat asemenea contraperformanta in cateva zeci de secunde: sa furi startul cu o roata, sa-l ratezi si apoi sa favorizezi un incident intre cele 2 Ferrari. Nu el a generat incidentul, dar fara el acesta avea sanse sa nu existe sau sa fie mult mai usor si asta ar fi facut cursa si mai spectaculoasa.
    presiunea la acre a fost supus de numarul mare de fani din tribune a crescut frustrarea pentru startul pierdut, astfel incat ratiunea lui a luat o pauza si incercand sa recastige locul 2, a amanat franarea incercand sa intre intre Kimi (care era cu mult in fata) si zid, printr-un loc in care nici cu bicicleta nu mai putea trece odata ce Kimi incepuse sa ia curba. Sper ca a fost doar un moment mai slab al lui, daca va continua asa are sanse sa devina un nou Grosjean, adica un pilot cu mult talent dar incapabil sa si-l puna in valoare.
    Robserg m-a surprins reusind sa aiba un start perfect si o cursa fara greseala(o rara avis la el in ultimele curse), ceea ce confirma faptul ca este un pilot foarte bun doar cand nu are presiune pe el.
    Rici ca si Ham au profitat din plin de conjuctura. Asa cum spuneam mai sus, ma asteptam ca Ham sa faca mai mult, mai ales ca a facut un schimb in plus de pneuri dar, ca de obicei in ultimele curse, omul a ales sa nu riste. De inteles pentru el, dezamagitor pentru competitiie.
    Despre Ferrari, dupa startul ratat nu prea mai avem ce spune, ar trebui sa fie fericiti ca au intrat in puncte si astfel RBR nu s-a putut distanta. Daca macar unul dintre cei 2 ferraristi ramanea in fata, cursa pentru podium ar fi fost mai animata.
    Personal nici Alonso nu mi se pare ca a impresionat, dar nu din cauza lui ci a monopostului. Ca si Ham & Rici a fost avantajat de conjunctura, dar atunci cand a fost in batalie directa a fost depasit cam de toate monoposturile (Merc, Ferr,India).
    Desi a fost o cursa oarecum spectaculoasa, acest lucru s-a datorat mai degraba incidentelor decat luptei pentru podium. Competitia adevarata intre monoposturi/piloti a fost vizibila cel mai mult in a 2a treime a clasamentului, locurile 5-12.
    9 20
  • Ca sa o dam pe realitate, Jugaru gabi a spus ceva corect mai sus si pot spune ca are dreptate intru totul.
    Pilotii Ferrari au avur un start foarte bun,, daca erau pe 2-3 il depaseau si pe Rosberg, nu asta este problema.
    Ce m-a frapat este faptul ca, vettle si Kimi au franat ca sa se inscrie in curba, nu mi se pare deloc ca Vettel ar fi intrat in Kimi, ei doi si-ar fi facut loc unul altuia. Max a fortat intrarea pur si simplu, esti depasit la start si apoi fortezi pe vibratoare, pai unde e regula aia ca iti faci avantaj prin exterior? Inainte de ultimele 2-3 curse imi placea de Max pentru caracterul bataios dar deja bataios devine nesimtire(scopul scuza mijloacele) si tare mi-e ca o ia pe urmele luii Kvyat care promitea dar din dorinta de rezultate a fortat de prea multe ori si i-a accidentat pe cei de la Ferrari.
    Am fost la munte si am tras cursa de pe net sa o vad, se anunta spectacol mare, nu ca-s eu fan ferrari sau ce -oi fi, vroiam sa vad o cursa tare, toti erau apropiati ca si timpi, vroiam sa ii vad pe oricare dintre cei 3, Vettel, Kmi, Max cum il atacau pe Rosberg sau vice-versa. Vroiam spectacol, nu acrosaj de copil ingamfat si infantil care a neutrlizat toata cursa. Vroaim un Hamilton la bataie cu toti astia 4-5 din fata! Vroiam ceva tare!
    Repet, deja e batjocura din partea lui Max, e a nu stiu cata oara cand isi bate joc de toti, acum are ce are cu Ferrari pentru ca Rbr vor sa termine pe 2 dar nu iti bati joc in halul asta! Pai ce facem aici, distrugem monoposturi de milioane de $ pentru egoismul lui Max?
    Va spun eu, Ricci nu ar proceda astfel, si-ar apara sansele corect si daca nu mai poate, aia e. Nu am vazut in nicio cursa, ca Ricci sa procedeze in maniera lui Max, e vorba de calitatea ta ca om.
    Intr-adevar, la final, hamilton putea sa initieze si el un gest de complezenta cu cei 2, hai cu Nico, poate nu ca stim ce prostii au facut in cursa din egoism, dar cu Ricci putea sa dea noroc ca doar omul si-a aparat sansele in mod corect. Din pacate, Daniel cu prestatie cam slabuta pentru Nico, un Max, Kimi, Vettel reuseau mai mult!
    12 4
  • Si inca ceva, ca fan Ferrari, imi pare rau de Button dar mi se pare ca a frnat cam mult acolo cam ceea ce facuse Gutierez cu Alonso cu vreo 4-5 curse in urma.
    Alonso pare ca pilotat bine dar nu putut castiga niciun duel, toti il depaseau, din conjunctura a ramas acolo. Putem spune ca nici nu a dormit pe pista, un mclaren updatat ce a fost un pic mai in fata, nici masina nu e cea mai buna, ca sa forteze mai mult decat atat!
    6 2
  • FIa a deschis o ancheta referitoare la modul in care s-a desprins tetiera monopostului Renault pilotat de Magnussen..RBR au respins acuzatiile potrivit cariua cei de la Renault ar folosi un difusser neregulamentar
    5 0
  • pif666
    in prima curba,max a intrat ca taurul,dar si vitelul putea sa ia mai larg virajul. ca doar stia ca acolo se poate intampla orice.a fost destul de neatent,ca sa nu zic mai multe.
    ok,max a procedat ca un copil fara minte,dar vetel campion mondial,si nu o data ,trebuia sa ia virajul la maxim in larg.
    problema principala la mucosul de verstapen este alta: daca aici sa intamplat la 50km/h acrosajul....la miscarea de kamikaze in fata lui kimi la peste 300km/h asta este de om fara minte.
    daca il lovea kimi din spate atunci,posibil ca amandoi sa se fi ales cu rani grave.
    este talentat copilul,dar din pacate nu are minte. a concura in f1 inseamna a conduce alaturi de alti piloti. si trebuie respectati ca atare.
    stiu ca si el si fani lui o sa zica : asta este racingul !
    pai atunci intrebati-va daca mai gaseste pe pista unul la fel ca si el ?
    iese scantei ,fani in delir ,dar dupa ce unul ajunge in scaunul cu rotile ,nu cred ca mai este de ras si distractie.
    imi aduce aminte de grojan si kyat .
    pacat de talentul lui ! minte nu are nici de 18 ani !
    7 1
  • Ultima stire referitoare la RBR a aparut in Auto Bild..
    0 0
  • Pentru toti expertii de pe forum care stiu absolut tot despre absolut nimic, o parere avizata a unuia care a luat (pe pista) 3 titluri mondiale.

    http://www.7sur7.be/7s7/fr/1514/Formule-1/article/detail/2842845/2016/08/29/Verstappen-doit-consulter-un-psychiatre.dhtml
    4 3
  • Mclaren Honda
    Mclaren a inceput sa cam bat aechipe cu motoare Mercedes. Si aici ma refer la Williams. Conjunctura sau nu Alonso l-a depasit pe Hamilton la start cu o masina mult mai slaba si a stat tururi bune in fata, ba a reusit sa si aiba tempoul Mercedes, o vreme. Toate astea pe cel mai dificil circuit pentru motorul Honda. Sunt convins ca asaltul Mclaren va continua si urmeaza Force India pana la final, pe circuite mai tehnice. Daca si in 2017 vor face pasi atat de mari in dezvoltare-si sunt premise bune- atunci Mclaren va fi in fata lanaga Red Bull si Mercedes.
    5 1
  • Ce naiba, tu pe asta il citezi? El vorbeste de psihiatrii? Daca are titluri nu inseamna ca e dumnezeu in f1.Mai ales Lauda.
    3 0
  • Asa e cum zici tu. Ce ii doresc eu lui Vettel e sa-l mai evite cel putin inca o data pe Raikonen anul asta. Exact la fel. De doua ori l-a evitat, sper sa-i mai iasa si a 3-a oara :)))
    2 1
  • Sky f1
    Sebastian Vettel
    "The 2016 Vettel is beginning to look a lot like the 2014 Vettel. "
    3 1
  • @@kimi-Aici ai dreptate.Cum dracu,sa il citezi pe Lauda cand ai parerile avizate ale unui guru al Formulei 1.Vezi ca psihiatrii aia ai tai au un i in plus in propozitia in cauza.Dar ce conteaza detaliile astea!
    0 1
  • "While it's arguable that Max Verstappen should take some of the blame for the first-corner triple whammy which did for him as well as the two Ferraris, it was Sebastian Vettel who was primarily culpable, cutting across team-mate Raikkonen to break the cardinal rule of F1."

    Cam asta spun cei de SKY SPORTS F1. Si mai spun inca ceva:

    "The 2016 Vettel is beginning to look a lot like the 2014 Vettel. "

    Bineinteles, pentru tine nu conteaza decat ce spune Lauda. Chiar si atunci cand intr-o zi spunea ca Lewsi a spart vestiarul ca mai apoi sa spuna exact pe dos.
    5 2
  • de ce intra vetel in rai?
    O fi cam zvapaiat tanarul Max dar....nici cu Vetelica nu mi-e rusine. Ce-a stiut el sa taie virajul cu tot cu masina lui Rai
    6 4
  • Nu a intrat deloc in masina lui Raikkonne, saracul Kimi s-a vazut la mijloc intre Vettel si copilul ala de Max, aceeasi manevra o facuse Kvyat cu Vettle pe mijloc si Kimi pe exterior in penultima cursa la Rbr!
    Lasa-o naibii de treaba nu vi pe vibrator si emiti pretentii! Asa orice pilot in locul lui Max, ar accelera ca boul cand altul franeaza si apoi "m-a lovit Kimi, m-a lovit kimi" lasa-o ca macane, de asta nu trebuie sa adaugi in formula 1, copii din astia fara ratiune ci doar cu adrenalina. Cand e curba, franezi, nu accelerezi ca o vita!
    7 3
  • cursa frumusica, recuperare norocoasa pentru alonso si ham. start busit de vettel si aplificat de max, kimi victima colaterala. Seb a ales in mod constient sa vina la limita peste kimi sa-l intimideze, sperand ca acesta va ceda, dar nu a prevazut ca turbatul de max dupa ce a pierdut startul va incerca sa intre prin zid, plus o miica eroare proprie le-a distrus cursa la toti 3. in rest draguta cursa
    6 1
  • @ parerea mea
    Hamilton voted 'Driver of the Day' for Spa.
    Nu stiu de ce iti place sa arunci cu rahat in Lewis, dar omul si-a vazut de cursa lui si atat, nu a facut nimic spectaculos. Ba chiar cu o pereche in plus de medii si cu o intrare in minus la boxe, iesea pe 2.
    8 1
  • @hakkinen, sa imi fie cu pardon, dar cine l-a votat, l-a votat din considerentele de fan.

    Hamilton a avut foarte mult noroc cu safety car-ul, incidentele de la debutul cursei si o strategie lucrata perfect de Mercedes, inca din prima zi de antrenamente.

    Daca nu avea parte de incidente, probabil se lupta prin top8, dar cu sanse mici de tot la un podium.
    1 7
  • @ JugaruGabi

    'Driver of the Day' awards in 2016:

    Australia - Romain Grosjean (6th)
    Bahrain - Romain Grosjean (5th)
    China - Daniil Kvyat (3rd)
    Russia - Kevin Magnussen (7th)
    Spain - Max Verstappen (1st)
    Monaco - Sergio Pérez (3rd)
    Canada - Max Verstappen (4th)
    Azerbaijan - Sergio Pérez (3rd)
    Austria - Max Verstappen (2nd)
    Britain - Max Verstappen (2nd)
    Hungary - Kimi Räikkönen (6th)
    Germany - Daniel Ricciardo (2nd)
    Belgium - Lewis Hamilton (3rd)

    Daca e asa cum spui tu, din considerente de fan, de ce doar in cursa aceasta a fost votat?
    9 3
  • Pentru ca au fost multi carora li s-a parut Wow ca a plecat de pe 21 si a ajuns in top3. E o chestie de subiectivism. Eu spuneam din prisma mea.

    Mie nu mi se pare insa ceva wow ca a a fost nebunia de la start in care Raikkonen, Vettel, Verstappen au intrat in clinciul ala din care a rezultat si abandonul lui Sainz, contactul dintre Button si Wehrlein, abandonul lui Magnussen, Safety Car-ul care a bagat la pit cateva monoposturi. Numai din problemele de pe circuit, Hamilton a urcat 7 pozitii. In urma agitatie cu SafetyCar-ul, Alonso si cu Hamilton erau pe 4 si 5 din cauza strategiilor alternative.

    Chiar si Hamilton a declarat ca a fost foarte norocos ca a pierdut doar 10 puncte in fata lui Rosberg, intrucat se astepta sambata seara sa se zbata pentru 1 punct la Spa.
    4 8
  • @hakkinen: Nu inseamna nimic acel "Driver Of The Day" pentru ca nu exista nici o informatie despre numarul de voturi sau cum au fost impartite acele voturi. Nu apare decat numele castigatorului care poate sa fie ales de cei de la FIA si sa nu aiba nimic cu alegerea fanilor atata timp cat nu exista nici un fel de transparenta.
    4 7
  • Daca erati pe circuit, ati fi avut ocazia sa vedeti lupta dintre Vettel, Raikkonen si Verstappen din primul viraj dintr-un punct de vedere corect, care v-ar fi ajutat sa intelegeti cum au decurs lucrurile. Dar deh, de la TV totul pare altfel. Probabil ca Brundle a venit cu o explicatie "fascinanta" cum numai el gaseste, ca comentator este comic rau, mai ales in direct sa-l vezi mititel cum este fuging printre camioane. Saracul, toata viata lui a sperat ca va castiga o cursa ceva si nimic. Este tot timpul pornit impotriva lui Alonso, pe Vettel nu-o sufera, iar Raikkonen ii este antipatic, singurul pe care trebuie sa-l apare este Hamilton pentru ca nici pe Button nu-l place. Herbert este cam la fel, saracii n-au castigat prea multi bani, curse nici, iar titluri... tristete. De aia vazutul cursei de la fata locului este bestial si de la TV este cu totul altceva. Una este sa vezi actiunea in direct si alta este sa vezi niste comentatori frustrati ca nu-s acolo pe pista, iar cand au fost n-au facut mare branza. Coulthard este de departe cel mai relaxat dintre toti, mi se pare cel mai fair play, cred ca Button ar fi un comentator super, cine stie.

    Incidentul din primul viraj din pacate, nu este vina lui Vettel si nici a lui Raikkonen dar Raikkonen are o parte de vina pentru ca l-a aparat pe Verstappen care nu avea nici o treaba acolo. Imi inchipui ca s-a discutat mult dar trasa din primul viraj este foarte aproape de partea dreapta si nu prea au ce cauta mai mult de doua masini acolo. Baietii Ferrari trebuiau sa fie atenti la ce conteaza adica monoposturile lor, Verstappen nu intelege ce inseamna sa te aperi corect ca dovada duelurile de mai tarziu in care... a sarit mult calul. Dar se va calma dupa ce si alti piloti vor face la fel, sa-l vezi dupa aia cum se va plange la FIA dupa fiecare cursa. Asta este, este tanar, degeaba are talent daca nu-l duce si capul. Grosjean a fost la fel dar uite ca s-a schimbat si a invatat cum sta treaba. Maldonado a plecat asa ca il sterg din lista.

    Oricum Rosberg a mers superb, iar Ricciardo bravo lui, si-a vazut de cursa lui, daca Verstappen l-a "ajutat" cat a putut. Hamilton a mers la relanti, a facut doar cateva depasiri, si-a dat seama ca mai bine lasa curajul pentru cand este in fata, mai bine sta la cutiuta si vede ce pica. Intre Hamilton care se lauda cu cate depasiri facea si Hamilton de la Spa din weekend... n-au nici o treaba sunt doua persoane total diferite.

    Hulkenber si Perez au mers foarte bine, fara steagul rosul cred ca se puteau bate pentru podium, dar nu sunt 100% sigur. Alonso... a adormit in pluton, la un moment dat era sigurel pe acolo, s-a speriat cand a vazut ca vine Vettel, urmat de Bottas, Massa si Raikkonen, dar erau prea putine tururi pana la final ca sa se schimbe ceva.

    Totusi, a fost o cursa cat de cat interesanta, la Monza o sa fie altceva, este un altfel de circuit, sper doar sa fie cald.

    Spor la treaba!
    2 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru