Marele Premiu al Belgiei a oferit unul dintre cele mai spectaculoase starturi din acest sezon, ca urmare a numeroaselor incidente din primele tururi, iar Lewis Hamilton a profitat din plin de oportunitate, chiar dacă Nico Rosberg nu a avut nicio emitie să-și adjudece victoria.
La adăpostul pole position-ului obținut sâmbătă, Nico Rosberg a fost singurul pilot din primii patru ferit de incidente la start. În spatele său, Max Verstappen a ratat startul, însă a încercat să recupereze locul doi printr-o infiltrare la limită, într-un spațiu foarte îngust, pe interiorul primului viraj, între parapeții din dreapta și monopostul lui Kimi Raikkonen din stânga. În paralel cu cei doi, Sebastian Vettel a abordat primul viraj pe mijlocul pistei și l-a lovit din lateral pe Raikkonen, iar finlandezul a ricoșat ușor în aripa față a lui Verstappen.
În urma acestui incident în lanț, toți cei trei piloți au fost nevoiți să intre la boxe pentru remedierea defecțiunilor, iar Raikkonen a pierdut timp prețios din cauza dificultății de a înlocui nasul monopostului. În tururile imediat următoare, Carlos Sainz Jr a suferit o pană, iar Jenson Button a fost lovit din spate de Pascal Wehrlein și cei doi piloți au fost nevoiți să abandoneze.
Între timp, Kevin Magnussen a provocat unul dintre cele mai dure accidente din acest sezon după ce a pierdut spatele monopostului Renault la ieșirea din virajul Eau Rouge și s-a izbit violent de parapeții formați din pneuri.
Rosberg a rămas pe prima poziție în fața lui Daniel Ricciardo și Nico Hulkenberg, în timp ce Fernando Alonso și Lewis Hamilton au fost marii câștigători ai seriei de incidente, întrucât au progresat pe locurile 4 și 5.
Accidentul lui Magnussen a generat inițial intrarea Safety Car-ului, însă ulterior cursa a fost întreruptă prin steag roșu pentru refacerea parapetului. Rosberg a profitat de situație pentru a se echipa cu pneuri medium, în timp ce Alonso și Hamilton au trecut pe cauciucuri soft. La reluarea cursei, Hamilton a reușit într-un interval de numai câteva tururi să-i depășească pe Alonso și Hulkenberg pentru a urca pe locul 3 înainte de a trece la boxe pentru un nou set de pneuri soft în turul 22. Ultima jumătate a cursei a fost lipsită de evenimente majore pe circuit, iar singura incertitudine a apărut în turul 33, când Hamilton a intrat la boxe pentru un nou set de cauciucuri medium. Totuși, chiar dacă a pierdut o poziție în favoarea lui Hulkenberg, britanicul și-a recuperat rapid locul 3. Spre final, britanicul a impresionat prin timpi, însă Rosberg nu a avut nicio emoție să obțină victoria în fața lui Ricciardo, în timp ce Hamilton a completat podiumul.Force India a completat topul Hulkenberg și Perez, însă lupta pentru ultimele puncte a fost palpitantă.
Mai întâi, Raikkonen și Verstappen au oferit o serie de dueluri spectaculoase pe parcursul primelor tururi după reluarea cursei, în care au schimbat succesiv pozițiile, însă pilotul Red Bull Racing a riscat în momentul în care a încetinit în fața finlandezului chiar pe linia de start-sosire.Ulterior, olandezul a ajuns în ipostaza de a avea parte de dueluri și cu Vettel, iar cei doi s-au depășit succesiv de mai multe ori înainte că pilotul Ferrari să aibă câștig de cauză. Germanul a continuat ulterior să progrese în pluton până în momentul în care a trecut de Alonso pentru locul 6. McLaren a obținut totuși un nesperat loc 7 prin Alonso în fața lui Valtteri Bottas, în timp ce Raikkonen a încheiat pe 9 după o depășire în fața lui Felipe Massa pe final de cursă.
În ciuda duelurilor spectaculoase pe care le-a avut cu piloții Ferrari, Verstappen a obținut în final doar locul 11, fără să obțină vreun punct.
Belgia - Rezultate Cursă:
In rest,Ham,supercursa;evident,Alonso,de asemenea!
Adica poate trage de ele mai mult decat Britney .
Normal Kimi trebuia sa-i inchida trasa lui Verst sa nu aibe pe unde sa intre insa a ramas undeva pe mijloc......
Daca nu incalca nici una din prevederile regulamentului, manevra asta va determina modificari in regulament pentru a impiedica in viitor manareli de genul asteia?
A avut noroc mare de tot Ham astazi. Cand tu pleci de pe ultma linie a grilei de start si sa iti dispara din fata Raikkonen, Vetel, Verstappen ... sa ai si bafta de neutralizarea cursei ... Nu imi face nici o placere sa o recunosc, dar norocul ti'l mai si faci cu mana ta ...
Iar Verstappen saracu' ... a dat-o prost rau de tot. La startul cursei, nu avea ce sa caute acolo unde si-a pierdut o parte din aripa fata. Au mai gresit si altii la fel, dar se pare ca au facut-o degeaba, ca baiatul asta nu a luat minte la acele exemple.
Vettel nu stia de Kimi ca nu are unde sa mai stranga spre dreapta din cauza lui Verst.
Super cursa facuta de Rosberg si Ricciardo, urmat de Hamilton si pilotii Force India.
Cate motoare are Lewis? 2 sau 3? Raspuns corect e 2! Mai documenteaza-te.
Intrebare pentru hateri: in primul viraj cine a fost cel care a gresit? Max? Kimi? Serios? Cine in cine da si de ce? Vinovat e doar Seb. De ce? E un incident de cursa similar celui din Austria dintre Lewis si Nico dar pe invers. Cel de pe trasa exterioara vine pe interor si da in cel care inca era acolo. De ce? De ce?
Max a comis-o de cateva ori in cursa asta dar nu a fost nici macar investigat. De ce? Pentru ca e "viitorul campion"? Poate! Dar regulile sint aceleasi pentru toti. Nu ai voie nici sa schimbi directia de mers pe linia dreapta de doua ori, nici sa franezi fara mtiv pe linia dreapta si nici sa scoti adversarul in afara circuitului doar pentru ca tu treci pe acolo.
Surprinzator de bun mi s-a parut McLaren cu Alonso. E drept, l-a depasit Checo, Lewis si Vettel dar cele doua Williams au ramas in spatele lui. Sper sa mai creasca un pic, directia e foarte buna!
- Mercedes nu are rival la constructori
- Ham nu are cum sa piarda campionatul decat daca renunta sa mai concureze in etapele viitoare ( indiferent de pe ce loc pleaca)
- Ferrari si Red Bull sunt apropiate ca valoare, o sa fie o lupta echilibrata pt locul 2
- dezamagirea sezonului este Vettel
- regulament mai mult decat ciudat ( penalizari de peste 50 pozitii si acoperite intr o singura cursa cu plecare de pe 21) oricum chiar daca ar pleca cu penalizare fiecare etapa Ham nu poate pierde campionatul in fata lui Ros
imi doresc sa vedem curse precum cea de astazi.
Las-o frate balta,nu e nimeni asa de hater pe aici,poate cu exceptia lui Mirciulica dar ala a cam disparut...
Oricum,daca favoritul tau ia anul asta titlul,iti spun eu sigur ca e cel mai de carton campion care o sa existe in istoria F1!
Ca talent...mai greu,fara masina aia,Rosberg ar mirosi gaze de la cam toti ceilalti...
trebuie facuta o petitie ceva!
Din pacate, Max Verstappen a venit din spate si s-a aruncat in viraj inspre Kimi. Era pe vibratoare toata masina, de altfel intrarea in viraj a fost cu 3/4 din masina pe vibrator, in timp ce Raikkonen era pe trasa optima, iar Vettel a fost putin cam strans la coechipier, fapt ce a dus la toata povestea din primul viraj.
Bine ca Magnussen a scapat bine din accident. In prima faza cand am vazut fumul de dupa impact, fara sa fie ceva clar pe imagini, am zis ca cineva a intrat frontal in parapet si o sa fie grav. A avut noroc.
Cam acelasi noroc l-a avut si Hamilton... cu toata povestea asta din primele tururi a scos podiumul chiar ok.
Povestea cu retrogradarile de 150 de locuri pe grile insumate de la mai multi piloti... e o gluma ordinara marca Ecclestone si FIA. Nu ai cum sa faci asa ceva, e o porcarie sa conditionezi atatea motoare pe sezon si sa ii lovesti cu penalizari de genul asta. Ori penalizezi pe perioada indelungata, in mai multe curse, ori lasi naibii oamenii aia sa schimbe motoarele si sa fie in competitie, nu asi in managementul unui monopost.
Cand vrei sa-l depasesti mereu strage de volan de mai multe ori fara sa-l penalizele nimeni.
Oricum Ferrari si RB cred ca sunt aproape egale ca si performante. Va fi interesanta lupta pentru locul 2.
Verstapen un copil in F1. A distrus startul cursei.
Ma bucur cel mai mult insa pentru Magnusen. Am fost usurat sa-l vad iesind singur din masina. Am vazul live, Monaco 91 (Alex Cafi), Brazilia 94 (irvine), Imola 94 (si calificari si cursa), Monaco 94 (Vendlinger), Spa 99 (Villeneuve), Spa 2001 (Burti), Suzuka 2014, curse de Indy care s-au soldat cu tragedii. Felicitari FIA pentru masinile acestea sigure. De fapt este singural lucru pentru care pot felicita FIA. In rest, federatia a stricat F1 si a creeat o competitie de anduranta in locul uneia de sprint.
Vettel devine din ce in ce mai slab. De fapt cred ca asa a fost mereu, dar acum este prima data cand are un monopost care nu este cel mai rapid. Presiunea nu il ajuta deloc si greseste destul de des. Kimi in schimb pare ca gestioneaza mai bine situatia.
McLaren in revenire. Alonso a avut si noroc, dar a stiut totusi sa si profite de el.
Astept totusi si o victorie din partea lui Ricciardo. Pare ca se apropie. Vom vedea.
Urmeaza Monza unde va fi duba Mercedes. Sa vedem cine va fi pe trei. Mizez pe Kimi sau pe Ricciardo.
Verstappen mai are de invatat. Ciudata este atitudinea comisarilor vis-a-vis de comportamentul lui. In Ungaria, a fortat regulamentul, pe SPA chiar de doua ori.
Una peste alta pot spune ca a fost o cursa frumoasa.
De fapt de aia ne e ciuda la toti pentru ce s-a intamplat la start iar eu raman la parerea ca e doar vina lui Vettel;ca Max a fost un mic gunoi,mai incolo,in timpul cursei,e cu totul si cu totul alta poveste...
Incep sa cred ca punctul cel mai slab la Ferrari nu e masina;e domnul multiplu campion si cei care-l tin in spate ca pilot numarul 1.
Imi doresc si eu sa realizeze chestia asta si Kimi,sa inteleaga ca e sapat,acolo;as paria ca daca Raikonnen ar avea sustinerea ce o are Vettel,ar mai lua un titlu cu Ferrari!
Max a fost marea deziluzie a cursei. De la inceput la sfarsit! Sa luam doar inceputul: Greu de realizat asemenea contraperformanta in cateva zeci de secunde: sa furi startul cu o roata, sa-l ratezi si apoi sa favorizezi un incident intre cele 2 Ferrari. Nu el a generat incidentul, dar fara el acesta avea sanse sa nu existe sau sa fie mult mai usor si asta ar fi facut cursa si mai spectaculoasa.
presiunea la acre a fost supus de numarul mare de fani din tribune a crescut frustrarea pentru startul pierdut, astfel incat ratiunea lui a luat o pauza si incercand sa recastige locul 2, a amanat franarea incercand sa intre intre Kimi (care era cu mult in fata) si zid, printr-un loc in care nici cu bicicleta nu mai putea trece odata ce Kimi incepuse sa ia curba. Sper ca a fost doar un moment mai slab al lui, daca va continua asa are sanse sa devina un nou Grosjean, adica un pilot cu mult talent dar incapabil sa si-l puna in valoare.
Robserg m-a surprins reusind sa aiba un start perfect si o cursa fara greseala(o rara avis la el in ultimele curse), ceea ce confirma faptul ca este un pilot foarte bun doar cand nu are presiune pe el.
Rici ca si Ham au profitat din plin de conjuctura. Asa cum spuneam mai sus, ma asteptam ca Ham sa faca mai mult, mai ales ca a facut un schimb in plus de pneuri dar, ca de obicei in ultimele curse, omul a ales sa nu riste. De inteles pentru el, dezamagitor pentru competitiie.
Despre Ferrari, dupa startul ratat nu prea mai avem ce spune, ar trebui sa fie fericiti ca au intrat in puncte si astfel RBR nu s-a putut distanta. Daca macar unul dintre cei 2 ferraristi ramanea in fata, cursa pentru podium ar fi fost mai animata.
Personal nici Alonso nu mi se pare ca a impresionat, dar nu din cauza lui ci a monopostului. Ca si Ham & Rici a fost avantajat de conjunctura, dar atunci cand a fost in batalie directa a fost depasit cam de toate monoposturile (Merc, Ferr,India).
Desi a fost o cursa oarecum spectaculoasa, acest lucru s-a datorat mai degraba incidentelor decat luptei pentru podium. Competitia adevarata intre monoposturi/piloti a fost vizibila cel mai mult in a 2a treime a clasamentului, locurile 5-12.
Pilotii Ferrari au avur un start foarte bun,, daca erau pe 2-3 il depaseau si pe Rosberg, nu asta este problema.
Ce m-a frapat este faptul ca, vettle si Kimi au franat ca sa se inscrie in curba, nu mi se pare deloc ca Vettel ar fi intrat in Kimi, ei doi si-ar fi facut loc unul altuia. Max a fortat intrarea pur si simplu, esti depasit la start si apoi fortezi pe vibratoare, pai unde e regula aia ca iti faci avantaj prin exterior? Inainte de ultimele 2-3 curse imi placea de Max pentru caracterul bataios dar deja bataios devine nesimtire(scopul scuza mijloacele) si tare mi-e ca o ia pe urmele luii Kvyat care promitea dar din dorinta de rezultate a fortat de prea multe ori si i-a accidentat pe cei de la Ferrari.
Am fost la munte si am tras cursa de pe net sa o vad, se anunta spectacol mare, nu ca-s eu fan ferrari sau ce -oi fi, vroiam sa vad o cursa tare, toti erau apropiati ca si timpi, vroiam sa ii vad pe oricare dintre cei 3, Vettel, Kmi, Max cum il atacau pe Rosberg sau vice-versa. Vroiam spectacol, nu acrosaj de copil ingamfat si infantil care a neutrlizat toata cursa. Vroaim un Hamilton la bataie cu toti astia 4-5 din fata! Vroiam ceva tare!
Repet, deja e batjocura din partea lui Max, e a nu stiu cata oara cand isi bate joc de toti, acum are ce are cu Ferrari pentru ca Rbr vor sa termine pe 2 dar nu iti bati joc in halul asta! Pai ce facem aici, distrugem monoposturi de milioane de $ pentru egoismul lui Max?
Va spun eu, Ricci nu ar proceda astfel, si-ar apara sansele corect si daca nu mai poate, aia e. Nu am vazut in nicio cursa, ca Ricci sa procedeze in maniera lui Max, e vorba de calitatea ta ca om.
Intr-adevar, la final, hamilton putea sa initieze si el un gest de complezenta cu cei 2, hai cu Nico, poate nu ca stim ce prostii au facut in cursa din egoism, dar cu Ricci putea sa dea noroc ca doar omul si-a aparat sansele in mod corect. Din pacate, Daniel cu prestatie cam slabuta pentru Nico, un Max, Kimi, Vettel reuseau mai mult!
Alonso pare ca pilotat bine dar nu putut castiga niciun duel, toti il depaseau, din conjunctura a ramas acolo. Putem spune ca nici nu a dormit pe pista, un mclaren updatat ce a fost un pic mai in fata, nici masina nu e cea mai buna, ca sa forteze mai mult decat atat!
ok,max a procedat ca un copil fara minte,dar vetel campion mondial,si nu o data ,trebuia sa ia virajul la maxim in larg.
problema principala la mucosul de verstapen este alta: daca aici sa intamplat la 50km/h acrosajul....la miscarea de kamikaze in fata lui kimi la peste 300km/h asta este de om fara minte.
daca il lovea kimi din spate atunci,posibil ca amandoi sa se fi ales cu rani grave.
este talentat copilul,dar din pacate nu are minte. a concura in f1 inseamna a conduce alaturi de alti piloti. si trebuie respectati ca atare.
stiu ca si el si fani lui o sa zica : asta este racingul !
pai atunci intrebati-va daca mai gaseste pe pista unul la fel ca si el ?
iese scantei ,fani in delir ,dar dupa ce unul ajunge in scaunul cu rotile ,nu cred ca mai este de ras si distractie.
imi aduce aminte de grojan si kyat .
pacat de talentul lui ! minte nu are nici de 18 ani !
http://www.7sur7.be/7s7/fr/1514/Formule-1/article/detail/2842845/2016/08/29/Verstappen-doit-consulter-un-psychiatre.dhtml
"The 2016 Vettel is beginning to look a lot like the 2014 Vettel. "
Cam asta spun cei de SKY SPORTS F1. Si mai spun inca ceva:
"The 2016 Vettel is beginning to look a lot like the 2014 Vettel. "
Bineinteles, pentru tine nu conteaza decat ce spune Lauda. Chiar si atunci cand intr-o zi spunea ca Lewsi a spart vestiarul ca mai apoi sa spuna exact pe dos.
Lasa-o naibii de treaba nu vi pe vibrator si emiti pretentii! Asa orice pilot in locul lui Max, ar accelera ca boul cand altul franeaza si apoi "m-a lovit Kimi, m-a lovit kimi" lasa-o ca macane, de asta nu trebuie sa adaugi in formula 1, copii din astia fara ratiune ci doar cu adrenalina. Cand e curba, franezi, nu accelerezi ca o vita!
Hamilton voted 'Driver of the Day' for Spa.
Nu stiu de ce iti place sa arunci cu rahat in Lewis, dar omul si-a vazut de cursa lui si atat, nu a facut nimic spectaculos. Ba chiar cu o pereche in plus de medii si cu o intrare in minus la boxe, iesea pe 2.
Hamilton a avut foarte mult noroc cu safety car-ul, incidentele de la debutul cursei si o strategie lucrata perfect de Mercedes, inca din prima zi de antrenamente.
Daca nu avea parte de incidente, probabil se lupta prin top8, dar cu sanse mici de tot la un podium.
'Driver of the Day' awards in 2016:
Australia - Romain Grosjean (6th)
Bahrain - Romain Grosjean (5th)
China - Daniil Kvyat (3rd)
Russia - Kevin Magnussen (7th)
Spain - Max Verstappen (1st)
Monaco - Sergio Pérez (3rd)
Canada - Max Verstappen (4th)
Azerbaijan - Sergio Pérez (3rd)
Austria - Max Verstappen (2nd)
Britain - Max Verstappen (2nd)
Hungary - Kimi Räikkönen (6th)
Germany - Daniel Ricciardo (2nd)
Belgium - Lewis Hamilton (3rd)
Daca e asa cum spui tu, din considerente de fan, de ce doar in cursa aceasta a fost votat?
Mie nu mi se pare insa ceva wow ca a a fost nebunia de la start in care Raikkonen, Vettel, Verstappen au intrat in clinciul ala din care a rezultat si abandonul lui Sainz, contactul dintre Button si Wehrlein, abandonul lui Magnussen, Safety Car-ul care a bagat la pit cateva monoposturi. Numai din problemele de pe circuit, Hamilton a urcat 7 pozitii. In urma agitatie cu SafetyCar-ul, Alonso si cu Hamilton erau pe 4 si 5 din cauza strategiilor alternative.
Chiar si Hamilton a declarat ca a fost foarte norocos ca a pierdut doar 10 puncte in fata lui Rosberg, intrucat se astepta sambata seara sa se zbata pentru 1 punct la Spa.
Incidentul din primul viraj din pacate, nu este vina lui Vettel si nici a lui Raikkonen dar Raikkonen are o parte de vina pentru ca l-a aparat pe Verstappen care nu avea nici o treaba acolo. Imi inchipui ca s-a discutat mult dar trasa din primul viraj este foarte aproape de partea dreapta si nu prea au ce cauta mai mult de doua masini acolo. Baietii Ferrari trebuiau sa fie atenti la ce conteaza adica monoposturile lor, Verstappen nu intelege ce inseamna sa te aperi corect ca dovada duelurile de mai tarziu in care... a sarit mult calul. Dar se va calma dupa ce si alti piloti vor face la fel, sa-l vezi dupa aia cum se va plange la FIA dupa fiecare cursa. Asta este, este tanar, degeaba are talent daca nu-l duce si capul. Grosjean a fost la fel dar uite ca s-a schimbat si a invatat cum sta treaba. Maldonado a plecat asa ca il sterg din lista.
Oricum Rosberg a mers superb, iar Ricciardo bravo lui, si-a vazut de cursa lui, daca Verstappen l-a "ajutat" cat a putut. Hamilton a mers la relanti, a facut doar cateva depasiri, si-a dat seama ca mai bine lasa curajul pentru cand este in fata, mai bine sta la cutiuta si vede ce pica. Intre Hamilton care se lauda cu cate depasiri facea si Hamilton de la Spa din weekend... n-au nici o treaba sunt doua persoane total diferite.
Hulkenber si Perez au mers foarte bine, fara steagul rosul cred ca se puteau bate pentru podium, dar nu sunt 100% sigur. Alonso... a adormit in pluton, la un moment dat era sigurel pe acolo, s-a speriat cand a vazut ca vine Vettel, urmat de Bottas, Massa si Raikkonen, dar erau prea putine tururi pana la final ca sa se schimbe ceva.
Totusi, a fost o cursa cat de cat interesanta, la Monza o sa fie altceva, este un altfel de circuit, sper doar sa fie cald.
Spor la treaba!