Marele Premiu al Italiei a reprezentat o simplă formalitate pentru Mercedes, însă nimeni nu anticipa un start ratat din partea lui Hamilton care avea să sporească suspansul în prima parte a cursei.
Considerat favorit la victorie datorită pole position-ului obţinut sâmbătă, britanicul a ratat complet startul şi a coborât până pe locul 6, element care a permis întregului pluton fruntaş să urce câte o poziţie. Astfel, Nico Rosberg a devenit lider, în timp ce Sebastian Vettel şi Kimi Raikkonen s-au aliniat în spatele său după ce încercările timide de depăşire în primul viraj au eşuat.
Hamilton a recuperat rapid o poziţie în faţa lui Daniel Ricciardo, însă a trebuit să aştepte până în turul 11 cea mai bună oportunitate de a-l depăşi pe Valtteri Bottas în lupta pentru locul 4, moment în care primii 3 clasaţi reuşiseră deja să se desprindă. Echipaţi cu pneuri supersoft, Vettel, Raikkonen şi Bottas au intrat la boxe în preajma tururilor 15-17, iar piloţii Scuderiei Ferrari au optat pentru o strategie similară cu încă un stint pe cauciucuri supersoft. Germanul a pierdut câteva secunde din cauza unei probleme la montarea pneului stânga-faţă şi a ieşit de la boxe chiar în faţa finlandezului, însă a reuşit relativ rapid să se îndepărteze de acesta pentru a-şi asigura locul 3.
În schimb, la adăpostul pneurilor soft uzate cu care au început cursă, Rosberg şi Hamilton au fost capabili să rămână mai mult timp pe circuit şi să opteze pentru o strategie cu o singură oprire la boxe în cadrul căreia să le înlocuiască cu cauciucuri medium. Astfel, Rosberg şi-a păstrat prima poziţie în faţa lui Vettel şi Raikkonen, în timp ce Hamilton a revenit pe circuit pe locul 4. Totuşi, pentru a-l învinge pe Hamilton, cei de la Ferrari ar fi trebuit să-şi asigure un avans de circa 25 de secunde pentru a putea efectua o oprire suplimentară fără să fie depăşiţi.În schimb, Hamilton a reuşit să obţină cu pneuri medium timpi mai buni decât Ferrari cu cauciucuri supersoft, astfel că nu a avut nicio emoţie în momentul în care Vettel şi Raikkonen au trecut pe la standuri la un singur tur distanţă pentru a se echipa cu softuri. După ce şi restul piloţilor au efectuat a doua oprire la boxe, clasamentul s-a cristalizat cu mai bine de 10 tururi înainte de final.
Astfel, Rosberg a a obţinut a şaptea victorie a sezonului, în timp ce Hamilton se poate considera mulţumit cu locul doi după startul ratat. Britanicul a cedat însă 7 puncte în favoarea germanului, astfel că avansul său din clasamentul general s-a redus la numai 2 puncte la finalul sezonului european.
Sebastian Vettel a obţinut podiumul în cursa de casă pentru Ferrari, cu Raikkonen în urma sa, în timp ce Ricciardo l-a depăşit pe Bottas în turul 47, în timp ce Verstappen a ocupat locul 7 după ce a trecut pe final de Sergio Perez. Ultimele două poziţii care aduc puncte au fost ocupate de Felipe Massa şi Nico HUlkenberg.
Cursa asta a fost un fel de middle finger aruncat asa de Mercedes catre toti ceilalti care mai au sperante ca se pot bate cu ei
Singura lupta care se mai da pana la sfarsit va fi intre Ferrari si RB la constructori si bineinteles intre HAM si Ros la piloti.
Hondei ii doresc numai angajati pe baza de carisma sa se duca de rapa cu totul. Carisma e doar aparenta. Nu poti castiga pe pista ca la poker decat daca trisezi ca la poker. Psst, ca ne aude Briatore.
Vettel ar fi castigat cu Ferrari 2010 si Ferrari 2012
Intr-o cursa in care Hamilton a reusit sa recupereze cele 4-5 pozitii pe care le pierduse -bineinteles- din cauza echipei germane care il favorizeaza pe Rosberg- cel ce nu nimerea butoanele de pe volan la startul curselor, voi umpleti pagina de comentarii despre Honda si Alonso?
Alo=alo, mai baieti, putin respect pentru performanat lui Hamilton, nu vedeti ca-i specializat in curse de recuperare?!
Ma intreb oare cum s-o fi simtit Ham cand il fluierau la premiere zecile de mii de spectatori? Unii zic ca erau fanii Ferrari, dar avand in vedere ca Rosberg a fost primit aproape doar cu aplauze, cauza trebuie sa fie alta. Am eu asa o banuiala ca Ham a primit huduieli pentru manevra echipei Mercedes din etapa trecuta, prin care I-au asigurat 3 motoare si o cutie. Ca doar n-o fi ura de rasa.....
Ce a facut Hamilton la Spa a fost regulamentar si cei ce comenteaza sunt penibili.Hamilton a pierdut sansa la victorie in China si Rusia din cauza motorului,a fost penalizat la Spa si voi vreti sa fie pedepsit in continuare pt. problemele tehnice produse fara vina lui.Si sa nu mai zic de problemele cu starturile ratate dotorate problemelor de ambreaj.
Ieri Hamilton cel putin a reusit sa recupereze spre deosebire de nico care la el acasa s-a facut de ras.
Interesant cum unii doresc un campion care-si scoate intentionat adversarii de pe pista,nu respecta steagurile galbene sau sc virtual,pierde si cand este avantajat de echipa(Austria) si este pe 2 in clasamentul general desi nu a avut nici o problema tehnica spre deosebire de rivalul sau care a avut vreo 4-5.Poate unii se identifica cu pierzatorii si hotii si de asta sunt de partea lor.
Cat despre caracter nicusor are sufletul mai negru decat ceilalti 21 de piloti la un loc si nu inteleg cum unii nu vad asta.
Cursa de ieri a fost cea mai plictisitoare all-time si este clar ca f1 se indreapta intr-o directie gresita.
pe aceeasi idee, ce facu Alonso la Ferrari cumparativ cu Schumacher? Aaaa, acum nu-ti mai convine ...
deocamdata stim ca atunci cand fabulosul fabula pe la Ferrari, chiar Vettel castiga titlurile
Ce spui tu acolo sunt blablauri jurnalistice, n-au nicio importanta in realitate intrucat sunt socoteli fara date precise. Alonso daca era valoros trebuia sa arate asta cand Vettel a venit la Ferrari. Dar a ales sa fuga din nou, ca dovada ca nici el nu credea ca Vettel a castigat fiind mai slab decat el.