La adăpostul pole position-ul obţinut în calificările de sâmbătă, Nico Rosberg a fost unul dintre puţinii piloţi care nu au fost implicaţi în dueluri, iar germanul şi-a respectat statutul de favorit şi a obţinut astfel a patra victorie a sezonului cu un avans de peste 20 de secunde.
Lupta pentru locul doi a fost însă una extrem de disputată în ultimele tururi ale cursei, prin prisma revenirii spectaculoase a lui Lewis Hamilton. Plecat doar de pe locul 20 al grilei de start din cauza accidentului din calificări şi a înlocuirii cutiei de viteze, britanicul a avut parte de o cursă spectaculoasă de recuperare, reuşind să ajungă în zona punctelor după numai 10 tururi.
Avantajat şi de o strategie cu trei opriri la boxe prin care a evitat unele dueluri, Hamilton a ajuns în ipostaza de a face record după record pe pistă şi de a-i depăşi relativ uşor pe Daniel Ricciardo sau Fernando Alonso, cu care a schimbat însă poziţia de mai multe ori în ultima treime a cursei.
Ajuns pe locul trei, pilotul Mercedes l-a ajuns rapid din urmă inclusiv pe Valtteri Bottas, care a avut parte de o cursă predominant lipsită de grija pe locul doi. Chiar dacă avea pneuri supersoft, Hamilton nu a reuşit să găsească soluţia salvatoare în contextul în care Bottas a fost mai rapid pe liniile drepte, astfel că s-a mulţumit cu locul trei, unul în urma căruia Rosberg şi-a consolidat prima poziţie în clasamentul general de la patru la 14 puncte. Bottas a terminat astfel pe un loc doi echivalent cu al treilea podium consecutiv pentru Williams.Vettel câştigă duelul cu Alonso
Red Bull şi Ferrari au oferit o altă porţie de spectacol prin duelurile în care au fost implicaţi cei patru piloţi ai echipei. Totul a început cu un duel în trei între Kimi Raikkonen, Sebastian Vettel şi Fernando Alonso, ultimii doi reuşind să treacă rapid de finlandez înainte de a declanşa ceea ce avea să fie o luptă în doi pentru locul patru.Cei doi au făcut de mai multe ori schimb de poziţii, l-au depăşit împreună pe Nico Hulkenberg, însă în cele din urmă câştig de cauză a vut pilotul echipei Red Bull Racing, mai ales că spaniolul a avut o strategie uşor diferită şi a intrat mai târziu la boxe pentru ultimul schimb de pneuri.
În spatele celor doi au terminat Daniel Ricciardo de la Red Bull Racing şi Hulkenberg, în timp ce McLaren a obţinut o dublă clasare în puncte prin Jenson Button şi Kevin Magnussen, la finalul unei curse cu emoţii pentru britanici. Button a avut parte de o uşoară coliziune cu Hamilton, însă elementul dramatic al cursei s-a petrecut chiar în primul viraj.
Rostogolirea lui Massa
Imediat după start, Magnussen a încercat să urce pe pe poziţia a patra pe locul trei, însă intrarea în viraj i-a fost blocată de Felipe Massa. În urma acroşajului, pilotul echipei Williams s-a rostogolit spectaculos pe circuit şi a fost nevoit să abandoneze, în timp ce danezul a fost capabil să continue cu o mică defecţiune la unul dintre pneuri. Chiar şi aşa, el a coborât numeroase poziţii în clasament şi ulterior a fost nevoit să lupte doar pentru ultimele puncte.Incidentul l-a prins pe nepregătite şi pe Ricciardo, care a trebuit să efectueze o largă manevră de ocolire şi a pierdut astfel contactul cu liderii, suficient pentru că ulterior să termine doar pe şase.
Ultimul punct pus în joc a fost obţinut de Sergio Perez pentru Force India.
Deşi a încercat o strategie diferită şi a început cursa cu pneuri soft, aşa cum au mai procedat doar Lewis Hamilton şi Romain Grosjean, Kimi Raikkonen nu a reuşit nici de această dată să obţină o clasare în puncte şi s-a mulţumit doar cu locul 11.
Pilotul Scuderiei Ferrari a terminat în faţa lui Pastor Maldonado (Lotus) şi a lui Jean-Eric Vergne (Toro Rosso), în timp ce Esteban Gutierrez a fost al 14-la pentru Sauber. Marele Premiu al Germaniei a consemnat patru abandonuri. După ce Massa a părăsit circuit chiar în debutul cursei, Grosjean s-a retras cu o defecţiune la motor, în timp ce monopostul Toro Rosso al lui Daniil Kvyat a luat foc înainte ca Adrian Sutil (Sauber) să piardă controlul volanului chiar în ultimul viraj şi să rămână blocat pe linia de start sosire.
Cel mai bun timp în cursa a fost stabilit de Hamilton, care a fost cronometrat cu 1:19.908 în turul 53.
Germania - Rezultate cursă:
1. Caterham-Renault -2 laps 17. Max Chilton Marussia-Ferrari -2 laps 18. Marcus Ericsson Caterham-Renault -2 laps Retirements Felipe Massa Williams-Mercedes 47 laps Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 44 laps Romain Grosjean Lotus-Renault 26 laps Adrian Sutil Sauber-Ferrari 0 laps Drivers' championship Constructors' championship 1. Nico Rosberg 190 1. Mercedes 366 2. Lewis Hamilton 176 2. Red Bull-Renault 188 3. Daniel Ricciardo 106 3. Williams-Mercedes 121 4. Fernando Alonso 97 4. Ferrari 116 5. Valtteri Bottas 91 5. Force India-Mercedes 98 6. Sebastian Vettel 82 6. McLaren-Mercedes 96 7. Nico Hülkenberg 69 7. Toro Rosso-Renault 15 8. Jenson Button 59 8. Lotus-Renault 8 9. Kevin Magnussen 37 9. Marussia-Ferrari 2 10. Felipe Massa 30 10. Sauber-Ferrari 0 11. Sergio Pérez 29 11. Caterham-Renault 0 12. Kimi Räikkönen 19 13. Jean-Éric Vergne 9 14. Romain Grosjean 8 15. Daniil Kvyat 6 16. Jules Bianchi 2Nico Rosberg Mercedes 1h33m42.914s 2. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +20.789s 3. Lewis Hamilton Mercedes +22.530s 4. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +44.014s 5. Fernando Alonso Ferrari +52.467s 6. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +52.549s 7. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes +1m04.178s 8. Jenson Button McLaren-Mercedes +1m24.711s 9. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes -1 lap 10. Sergio Perez Force India-Mercedes -1 lap 11. Kimi Raikkonen Ferrari -1 lap 12. Pastor Maldonado Lotus-Renault -1 lap 13. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault -1 lap 14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari -1 lap 15. Jules Bianchi Marussia-Ferrari -1 lap 16. Kamui Kobayashi
P.S. FIA se pare ca nu doreste ca Hamilton sa castige titlul, altfel nu-mi dau seama... unde era SC-ul cand monopostul lui Sutil... isi lua cina pe grila de start??????
Jenson a gresit strategia, dar este imbucarator ritmul de cursa a lui Mclaren. Suntem la bataie cu Ferrari si Force India ca ritm de cursa. Ii facem.
Hamilton care a demonstrat ca are talentul unui pilot puternic, ajutat evident de puterea Mercedes.
Felicitari lui Rosberg care a reusit pentru Germania o performanta deosebita: pe circuit german, un pilot german pentru o echipa germana castiga!
O cursa impresionanta din partea lui Bottas dar in special Ricciardo!
Dar un mic vot de blam pentru comportamentul lui Hamilton. Din decizia lui a schimbat franele care s-au defectat, ceea ce se poate intampla oricui. A terminat de pe 20 pe locul 3, ceea ce este remarcabil. Dar apoi iese imbufnat din monopost, arata un comportament jignit pe podium si se comporta ca un copil caruia i-au luat jucaria ... nu mi se pare ok, nu are niciun sens!
Monaco incident calificari
Montreal s-au dus franele cand era in fata lui Rosberg
Austria greseala in calificari
Silverstone greseala lui Hamilton in calificari
Germania franele cedeaza din nou...
Rosberg are un noroc incredibil.....si inca nu l-a batut pe Hamilton niciodata "fair and square"
Ar trebui Maganusen al tau sa fie exclus din urmatoarea cursa asa cum a fost exclus Grosjean ca sa se invete minte sa nu mai intre in altii asa ca orbu in braila
atunci sa vedem pe cine mai f..e nu mi se pare corect ca unu sa intre in altu si sa nu fie penalizat cand la dat pe celalalt peste cap si la o banala iesire nesigura de la boxe primesti 5 sec penalizare in cursa si vreo 5 sau 10 pozitii pe grila cursa urmatoare
in rest o cursa interesanta nu chiar plictisitoare doar fanii lui Kimi ar trebui sa renunte sa il mai ridice in slavi la duelul ala in 3 Kimi parea a fii de la orcice alta echipa nu de la ferrari el l-a blocat pe alonso il loc sa il blocheze pe vetel si se vedea de la o posta ca e foarte incet fata de restul sa nu mai aud cumva ca e cel mai tare cand de fapt e prastie alea cu neacomodarea la masina is simple povesti de popa beat :))
Imi pare rau daca nu ai observat, dar Rosberg a fost ajutat PE FATA sa castige aceasta cursa. La blocarea pe pista a masinii lui Gutierez trebuia introdus SCar-ul, ceea ce nu s-a intamplat, deoarece Hamilton era deja pe locul 3 si il ajungea pe Rosberg !!, iar dupa restart il facea mat. De aceea era suparat pe podium!!!. Rusine Germania si F1
Iar in coliziunea lui Massa cu Magnussen, Massa a fost de vina, pt. ca a intrat fara sa se asigure.... Revedeti faza si va veti convinge...
Daca tot citesc baietii aia toate grupurile de pe Facebook, sper sa citeasca si pe aici si sa se duca naibii sa faca altceva duminica. Nu stiu cata treaba au ei cu F1, dar clar n-au treaba cu televiziunea. Mi se pare umilitor ca platesc ca sa-i ascult pe astia. Sunt atat de slabi incat nici macar nu pot sa-i insult.
Poate ca o sa ma condamnati pentru ce o sa spun, dar este totusi forum si ne spunem parerile:
Hamilton a avut ghinion anul acesta, dar cred ca o mare parte se datoreaza stilului sau de a fi si de a conduce.
- Australia da, ghinion, dar inceput de sezon cu motoare noi.
- Monaco incident in calificari. Eu spun incident de traseu, asa cum a fost catalogat de comisari, dar era ultimul tur. Cine l-a impiedicat sa stabileasca in celelalte 8 minute anterioare un timp mai bun? Iar in cursa altii au depasit totusi, nu a fost chiar trenulet tot plutonul.
- Montreal s-au dus franele cand era in fata lui Rosberg. Ambii piloti au fost luati prin surprindere de problema la frane. Rosberg continua si Hamilton abandoneaza. Eu spun ca Rosberg este mai calculat in asemenea momente, Hamilton joaca totul pe o carte si cand nu iese, nu se descurca extrem de bine, dar circumstante atenuante din cauza lipsei partiale de racire fiind in spate.
- Austria greseala in calificari. Greseala lui personala. Cel putin prima data a iesit cu cele 4 roti de pe traseu, a doua oara a pierdut controlul spatelui, discutabil daca dpdv tehnic sau personal. Dar nu cred ca poate invinovati pe cineva.
- Silverstone greseala lui Hamilton in calificari. Cum spuneai, gresealan lui! Nimeni altul nu e vinovat.
- Germania franele cedeaza din nou... A fost decizia lui sa schimbe dupa ultimul moment franele care functionau, schimb care intotdeauna vine cu un anumit risc asumat. De data asta nu a fost in favoarea lui. Dar stia situatia asta de sambata dupamasa.
Nu spun ca cele de mai sus vin si cu o doza de ghinion, dar mai degraba un comportament iresponsabil in anumite directii l-au adus aici. A fi campion nu inseamna sa fii cel mai rapid pe un tur cu o masina perfecta in acel moment. Inseamna sa stii sa gestionezi 20 de curse dealungul unui an intreg, cu suisuri si coborasuri. Asta ii lipseste inca lui Hamilton cu desavarsire.
Ghinion real anul acesta a avut Vettel, Massa....
Alonso a ajuns la echipa de vis cu cei mai multi fani pe glob, cu cea mai mare vechime in F1, se simte bine acolo, doar ca a ajuns la Ferrari intr-o perioada total nepotrivita... Pur si simplu Ferrari nu este in stare sa construiasca un monopost care sa castige. La fel, doar ca mult mai rau era epoca Berger si Alesi, care au ajuns la Ferrari cu sperante, dar monoposturile cu nr 27 si 28 intrau in obscuritate. Apoi a venit echipa Schumacher - Jean Todt - Ross Brawn care a creat acel dream team pentru Ferrari. Acestia au plecat, a venit Raikkonen sa culeaga la un punct un titlu de campion cu 6 curse castigate, la limita in fata pilotilor McLaren unde era plin scandal monstru intre Alonso si Hamilton.
Alonso a venit la Ferrari pentru a deveni din nou campion mondial exact intr-o perioada in care RBR a ajuns la apogeul muncii depuse de la preluarea Jaguar in 2005, practic imbatabili in formula noului dream team Newey-Vettel-Horner-Mateschitz.
Marea speranta era anul 2014 cand tot monopostul se crea de la zero cu un nou motor liber la inovatii si monopost cu un nou regulament. Practic era sansa Ferrari de a deveni din nou liderul F1, avand la dispozitie aproape orice a vrut: pilot, ingineri, buget nelimitat, infrastructura, pista de incercari, etc. Da, exista limite, dar cu un contabil bun pot fi ocolite. Nesansa este ca din nou Ferrari a dat gres. A fabricat un motor relativ slab, dar macar fiabil, si un monopost ciudat la aspect si departe de a avea performantele dorite.
Iata ca Alonso care a devenit un pilot integru pe pista si in afara ei, un pilot care mi-a castigat respectul, are ghionionul de a sta din nou in umbra plutonului de varf de mijloc fara sansa de a lupta pentru locul 1, sa nu mai vorbim de titlul de campion. Si din cauza regulamentului repede cu Ferrari nu prea o sa aiba multe sanse. Poate cu Honda care anul acesta dezvolta liber ce si cum doreste....
Ar fi meritat o penalizare (recunosc ca nu cunosc prevederile regulamentului si e posibil sa nu existe incadrare pentru fapta lui).
1. Mercedes e in alta liga, se stie deja, Rosberg e mai consecvent si determinat, HAMILTON a avut si ghinion dar le mai si comite, oricum daca scorul e strans .. in ultima cursa s-ar putea sa campionatul ia Ham Ham pt ca e punctajul de 50 p si se rastoarna situatia ... ar fi nedrept dar asta e jocul anul asta
2. Williams e a 2 a echipa in cmapionat dar din pacate au doar un pilot f.bun si unul varza care atunci cand nu e lovit, loveste el ! Eu l=as da pe Massa afara la anul ! E terminat omul !
3. Ferrari,, cu Alonso care trage de masina aia si Raikkonen care merge pe aratura...aceeasi situatie ca Williams !
4. Force India si Red Bull la fel, un pilot f.bun si unul mai slab in campionat. MA unge la suflet sa vad e Vitel umilit !
5. Mc Laren praf ! Poate la anul !
Hamilton a terminat la egalitate cu Alonso in 2007, pentru ca era cuplat cu fiica unuia din sefii de la McLaren si era protejat de echipa.
Intre timp am crezut ca a devenit fair play, dar sezonul asta m-am convins ca nu s-a schimbat deloc, si ca atunci cand are sanse la titlu calca pe cadavre. Tare m-as bucura sa castige Rosberg titlul, pentru ca e cel putin la fel de bun ca Hamilton, dar pe deasupra are fair play.
PS: In cursa de ieri Hamilton putea fi penalizat de cel putin 2 ori deoarece a lovit masinile celorlalti concurenti.
Hamilton l-a lovit pe Kimi si a avut un comportament mai mult decat agresiv (a blocat rotile si s-a dus sanie blocand astfel intreg virajul). Aici se putea da lejer penalizare.
Apoi a fost manevra asupra lui Button la care a explicat inginerului foarte senin ca a avut impresia ca il va lasa sa treaca. Pai mai Hamy mai, copil mai esti. Button se lupta pentru pozitie, sau crezi ca lumea trebuie sa se fereasca din calea ta.
Eu urmaresc cursele pe RTL comentate de Danner (fost pilot de F1 din anii 80-90). Acesta a spus clar, Hamilton trebuia penalizat.
Hamilton nu este un pilot matur. Este doar un pilot de calificari, dar trebuie sa fii mai mult de atat. Nu ajunge sa fii rapid pe 2-3 tururi. Cursele mai trebuiesc si gandite. La capitolul acesta Rosberg este mai bun si s-ar putea sa castige titlul.
1. Mercedes - Rosberg a mers lejer si felicitari pentru victorie. Hamilton a fortat iar uneori cred ca a impins peste limita in depasiri (si-a avariat aripa fata din vina lui). Dar ce este drept, a reusit sa revina de pe 20 pe 3, folosind o masina net superioara. In rest, organizatorii germani au tinut cu "germanul" lor altfel nu imi explic de ce nu a intrat Safety Car pe pista.
2. Williams am masina - practic au cel mai performant monopost echipat cu motoare Mercedes (dupa echipa de uzina). Iar asta inseamna ca anul acesta i-au depasit pe cei de la McLaren ceea ce este uimitor daca ne uitam la rezultatele de anii trecuti. Massa a fortat prea mult (dupa parerea mea) iar Bottas a aratat ca il poate tine in spate de Hamilton... ceea ce nu este putin lucru.
3. Ferrari a ajuns sa se lupte cu RBR ceea ce este de laudat (dincolo de aspectele referitoare la calitatea pneurilor din timpul "luptelor"). Duelurile dintre Alonso si cei doi piloti RBR au fost foarte interesante, mi-am amintit de ce ma uit la f1. Si mai este de remarcat faptul ca nu a mai plans nimeni in statie ca ... "nenea din masina cealalta nu m-a lasat sa trec... :)"
4. RBR au facut o cursa buna dar nu s-au apropiat de Mercedes asa cum sperau.
In rest a fost o cursa faina per ansamblu care ma face sa sper ca poate intr-o zi in acest campionat Mercedes va avea de luptat dincolo de masinile proprii.
O zi buna sa aveti.
el munceste pentru titlu, Hamiltom considera ca I se cuvine ...
cu acesta atitudine nu-l va castiga
dupa cum conduce si ce atitudine afiseaza, nu-l merita (cel putin pana acuma)