Singapore a găzduit duminică etapa tradițională în nocturnă a Formulei 1, însă cursa a fost una lipsită de spectacol ca urmare a oportunităților reduse de depășire. Etapa a fost însă animată de o strategie diferită adoptată de Hamilton, care în cele din urmă nu a avut efect.
Nico Rosberg a avut un start excelent și a rămas fără emoții pe prima poziție în fața lui Daniel Ricciardo și a lui Lewis Hamilton, însă lucrurile au fost semnificativ mai precipitate la mijlocul plutonului.
Nico Hulkenberg s-a intercalat pe partea de mijloc a circuitului și a fost lovit de Carlos Sainz Jr, impact în urma căruia monopostul Force India a trecut razant prin fața lui Max Verstappen și s-a izbit violent de zidul de pe linia dreaptă de start-sosire. Pilotul Red Bull a frânat pentru a evita impactul cu Hulkenberg, al cărui monopost a rămas pe circuit și a generat apariția Safety Car-ului, iar piloții au fost nevoiți să treacă pe linia boxelor pentru ca pista să fie curățată.
Cursa s-a reluat în turul 3 cu Rosberg, Ricciardo și Hamilton pe primele locuri, în timp ce Kimi Raikkonen a urcat pe locul 4 după problemele lui Verstappen. Prima serie de intrări la boxe a fost lipsită de surprize, în ciuda faptului că Rosberg a pierdut timp la înlocuirea pneului dreapta-față. La fel ca și Hamilton, germanul a optat pentru un stint pe pneuri soft, în timp ce Ricciardo și Raikkonen s-au echipat cu cauciucuri supersoft.
În turul 33, Hamilton a comis o eroare de pilotaj, iar Raikkonen a profitat din plin de oportunitate și, după un spectaculos duel roată la roata, a reușit să treacă de pilotul Mercedes pentru locul 3 chiar înainte de a doua serie de opriri la boxe. Toți cei 4 piloți din frunte au optat pentru un ultim stint cu pneuri soft, iar ordinea a rămas practic neschimbată, cu Rosberg lider în fața lui Ricciardo, Raikkonen și Hamilton.Conștient că în mod normal nu-l poate depăși pe Raikkonen în astfel de condiții, Hamilton a schimbat strategia din mers, a început să forțeze și, în momentul în care se apropiase la mai puțin de două secunde de finlandez, a intrat la boxe pentru pneuri supersoft. Speriat că va fi ajuns rapid din urmă, Raikkonen a intrat de asemenea la standuri și s-a echipat cu pneuri ultrasoft, revenind pe circuit chiar în spatele britanicului.
Ricciardo a ales de asemenea să intre la standuri, însă Rosberg a preferat în mod surprinzător să rămână pe circuit.
Avansul său de 29 de secunde s-a evaporat rapid în condițiile în care cei trei rivali ai săi câștigau 2-3 secunde pe tur. Totuși, pe măsură ce tururile au trecut, pneurile supersoft și ultrasoft ale celor trei piloți din spatele lui Rosberg au început să-și piardă din performanțe, iar lui Ricciardo i-a fost mult mai greu să se apropie de Rosberg.Chiar dacă a trecut linia de sosire cu un avans de numai o jumătate de secundă, Rosberg și-a trecut în cont a treia victorie consecutivă fără să fie atacat de Ricciardo, care s-a mulțumit cu locul 2. Schimbarea de strategie i-a permis lui Hamilton doar să urce pe ultima treaptă a podiumului în fața lui Raikkonen, insuficient pentru a rămâne liderul clasamentului general. Britanicul are acum de recuperat 8 puncte în fața rivalului său german de la Mercedes.
În spatele plutonului fruntaș, Fernando Alonso a profitat de incidentele din primul viraj pentru a urca pe locul 5, în fața lui Daniil Kvyat, Sainz și Verstappen, în timp ce Felipe Massa și Kevin Magnussen au progresat de asemenea în zona punctelor. Sainz a pierdut ulterior locul după ce a fost obligat să intre prematur la boxe pentru îndepărtarea unei extensii a monopostului care era în pericol să se desprindă de monopost, iar Verstappen a ajuns în ipostaza de a-l ataca pe Kvyat, pilotul pe care l-a înlocuit la Red Bull în timpul sezonului.
Pe măsură ce piloții au intrat la boxe, Sergio Perez și Sebastian Vettel au progresat din spatele plutonului până pe pozițiile 5 și 6, întrucât amândoi au optat pentru pneuri soft. Ulterior, după ce a optat pentru cauciucuri ultrasoft, Vettel a revenit în a doua jumătate a plutonului, însă a urcat pe 10 după ce i-a depășit pe Esteban Gutierrez și Sainz într-un singur viraj, pentru ca apoi să ajungă pe 8. O nouă serie de opriri la boxe l-au propulsat pe Vettel până pe locul 5, cu un avans consistent în fața rivalilor.
Astfel, plecat de pe locul 22, pilotul Ferrari a reușit să recupereze 17 locuri.Locul 6 i-a revenit în cele din urmă lui Verstappen. Olandezul era la periferia topului 10 în momentul în care a reușit o depășire spectaculoasă la intrarea într-o șicană asupra aceluiași Kvyat, pentru ca apoi să treacă cu ușurință și de Alonso. Pilotul McLaren s-a mulțumit astfel cu locul 7 în fața lui Perez și Kvyat, în timp ce ultimul punct pus în joc i-a revenit lui Kevin Magnussen.
Doar a mers linistit sa nu uzeze aiurea pneurile.
Dar el nu crede ca Vettel e pilotul zilei dupa ce a ajuns de pe ultimul loc pe cinci..... no comment.
Sunt foarte curios oare cate depasiri are viitorul campion in intregul sezon.Cred ca Verstappen,Sainz,Hamilton,Perez,Alonso si Vettel au depasiri mai multe intr-o cursa decat nicusor in tot sezonul dar mai nou sunt apreciati pilotii care se invart in cerc doua ore fara sa faca nimic altceva.As fi vrut sa aiba si rosberg dupa cursa din Austin de anul trecut o atitudine similara cu a lui Lewis de astazi dar din pacate neamtul traieste cu impresia ca totul i se cuvine lui si nu stie sa accepte infrangerile.
De ce i-a facut Ferrari cadou locul 3 lui Hamilton? Or fi cei de la Ferrari batuti in cap, dar nici chiar asa! Daca nu ii trezea Hakinen, il lasau pe circuit pana ii explodau cauciucurile, doar-doar il depasea Hamilton!
Apoi, cand Ricciardo a schimbat, de ce nu a schimbat si Rosberg, acesta avand 2-3 tururi in care putea schimba si iesi in fata? Dar unde mai era suspansul, care altfel a cam lipsit?!
Am remarcat si eu in ultimele 15 turruri penibilul orgasm verbal al celor de la Digi, in special colegul lui Putinica, Florin Ion parca il cheama. Ziceai ca Ricci este roata la roata cu Rosberg:))
Revenind la cursa, totul s-a terminat plecare buna a celor din frunte, cu exceptia lui Verstapen. Se pare ca talentul nu-i sufficient, mai ales cand ti se urca la cap. Daca Ferrari nu-l sabota pe Hakinen, acesta avea sanse reale sa ramana pe 3. Recuperarea lui Vetel, chiar daca a fost cu o pozitie mai putin decat a lui Hamilton, a fost mai muncita si mai spectaculoasa. Nu ca I-ar fi ajutat la ceva, ii mai trebuia si norocul britanicului ca sa prinda podiumul!
rosberg in turul in care era planificata intrarea a pierdut multe secunde din cauza unor piloti intarziati si de asta a renuntat la intrare.
A avut si Vettel norocul lui azi.Nu-i putin lucru sa scapi de Sainz,Bottas sau Button si in plus in cazul lui Ferrari a avut strategia perfecta si la scutit de unele depasiri .Oricum a fost o cursa buna pentru Vettel cum nu prea a mai avut sezonul asta.
Cursele sunt prea plictisitoare ca sa fie aranjate.
Dap, sunt batuti in cap cei de la Ferrari, nu stiu ca il au pe Hakkinen pe circuit ;)))))))))))))
Eu, personal nu am inteles de ce nu a intrat la boxe si Rosb? Ca doar avea > 6 sec avans fata de Rici dar probabil ca Toto a uitat sa-l cheme tot uitandu-se la diferenta dintre el si Ham iar cand a realizat ca cei 2, Rici si Ham au recuperat 4 secunde in 2 tururi nu au mai vrut sa riste si l-au lasat pe circuit pe austriaco-filandez. Daca mai era un tur Rici il manca cu pene cu tot, desi nu-mi explic cum de nu i-au ajuns 11 tururi lui Rici sa-l ajunga in conditiile in care scotea peste 2,5 sec / tur fata de acesta.
Si da, se vede de la o posta ca Hamm nu este favoritul celor de la MB, ca toata lumea trage ptr. Rosb ( se vedea asta si dupa ranjetul celor din padoc) insa astia uita un lucru, ca negroteiul nu are mama si tata, si o sa le-o traga cand o sa le fie lumea mai draga, atunci sa vad ranjetul lui Wolf.
Si da, daca mai era nevoie Vettel a aratat cum se revine pe pozitia 5 de pe ultimul loc pe un circuit unde nu se poate depasii, nici nu vreau sa ma gandesc ce bulan ar fi avut daca mai era un SC pe la mijlocul cursei, sigur era pe podium!
1. Hakinnen, whatttt?
2. Tu crezi ca Ferrari il saboteaza pe Kimi cand ei au nevoie de puncte ca de aer vs Rbr, se chinuaiu degeaba sa il depaseasca pe Hamilton?
3. ferrari au fost luati din nou prind surprindere la boxe, Kimi a demonstrat pe pista ce poate, Mercedes la boxe, ma rog Ham a fost sabotat la greu week-end-ul asta tinandu-l cu motorul la 80% din capacitate. Ce defectiune? Abia a schimbat 3 motoare!
4. Campionul de carton, Vitelul pe care il ponegream cand era la Rbr, a aratat ce poate in cursa asta, de carton, de necarton, uitati-va ce depasiri a facut vis-a-vis de Magnusen si Sainz, aia e maiestrie taica! Sa nu mai mentionez ca trecea pe astia din grila cand el avea softuri si restul ultra soft-uri..de carton dar din ala platinat cu aur!
5. Hami cu motorul la maxim, ii lua fulgii lui Rosberg! Si asa era sa ii dea rusinea Ricci pe final, mi-ar fi placut pentru ca l=ar fi depasit pe Nicu trisorul dar mi-ar fi displacut pentru ca ar fi luat mai multe puncte vs Ferrari.
Mie mi s'a parut interesanta cursa. I'am urmarit pe Vettel si pe Sainz. Mi'a placut duelul Verstappen Kvyat.
Dar nu am inteles ce'au facut Ferrari cu Kimi ... Este peste puterea mea de intelegere.
Si nu am inteles de ce nu a schimbat si Rosberg in ultima treime a cursei.
Din pacate nu am putut urmari ce s-a intamplat dupa cursa. As fi vrut sa vad niste mutre de la festivitatea de premiere :))