Rosberg a câștigat în Singapore și a devenit liderul clasamentului. Ricciardo și Hamilton, pe podium după o cursă de urmărire fără succes

de Daniel Popescu
Duminica, 18.09.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nico Rosberg a revenit pe prima poziție în clasamentul general după ce a câștigat cursa din Singapore în fața lui Daniel Ricciardo, în timp ce Lewis Hamilton a încercat fără succes o strategie alternativă și a terminat pe 3.

Singapore a găzduit duminică etapa tradițională în nocturnă a Formulei 1, însă cursa a fost una lipsită de spectacol ca urmare a oportunităților reduse de depășire. Etapa a fost însă animată de o strategie diferită adoptată de Hamilton, care în cele din urmă nu a avut efect.

Nico Rosberg a avut un start excelent și a rămas fără emoții pe prima poziție în fața lui Daniel Ricciardo și a lui Lewis Hamilton, însă lucrurile au fost semnificativ mai precipitate la mijlocul plutonului.

Nico Hulkenberg s-a intercalat pe partea de mijloc a circuitului și a fost lovit de Carlos Sainz Jr, impact în urma căruia monopostul Force India a trecut razant prin fața lui Max Verstappen și s-a izbit violent de zidul de pe linia dreaptă de start-sosire. Pilotul Red Bull a frânat pentru a evita impactul cu Hulkenberg, al cărui monopost a rămas pe circuit și a generat apariția Safety Car-ului, iar piloții au fost nevoiți să treacă pe linia boxelor pentru ca pista să fie curățată.

Cursa s-a reluat în turul 3 cu Rosberg, Ricciardo și Hamilton pe primele locuri, în timp ce Kimi Raikkonen a urcat pe locul 4 după problemele lui Verstappen. Prima serie de intrări la boxe a fost lipsită de surprize, în ciuda faptului că Rosberg a pierdut timp la înlocuirea pneului dreapta-față. La fel ca și Hamilton, germanul a optat pentru un stint pe pneuri soft, în timp ce Ricciardo și Raikkonen s-au echipat cu cauciucuri supersoft.

Urmareste Automarket
În turul 33, Hamilton a comis o eroare de pilotaj, iar Raikkonen a profitat din plin de oportunitate și, după un spectaculos duel roată la roata, a reușit să treacă de pilotul Mercedes pentru locul 3 chiar înainte de a doua serie de opriri la boxe. Toți cei 4 piloți din frunte au optat pentru un ultim stint cu pneuri soft, iar ordinea a rămas practic neschimbată, cu Rosberg lider în fața lui Ricciardo, Raikkonen și Hamilton.

Conștient că în mod normal nu-l poate depăși pe Raikkonen în astfel de condiții, Hamilton a schimbat strategia din mers, a început să forțeze și, în momentul în care se apropiase la mai puțin de două secunde de finlandez, a intrat la boxe pentru pneuri supersoft. Speriat că va fi ajuns rapid din urmă, Raikkonen a intrat de asemenea la standuri și s-a echipat cu pneuri ultrasoft, revenind pe circuit chiar în spatele britanicului.

Ricciardo a ales de asemenea să intre la standuri, însă Rosberg a preferat în mod surprinzător să rămână pe circuit.

Avansul său de 29 de secunde s-a evaporat rapid în condițiile în care cei trei rivali ai săi câștigau 2-3 secunde pe tur. Totuși, pe măsură ce tururile au trecut, pneurile supersoft și ultrasoft ale celor trei piloți din spatele lui Rosberg au început să-și piardă din performanțe, iar lui Ricciardo i-a fost mult mai greu să se apropie de Rosberg.

Chiar dacă a trecut linia de sosire cu un avans de numai o jumătate de secundă, Rosberg și-a trecut în cont a treia victorie consecutivă fără să fie atacat de Ricciardo, care s-a mulțumit cu locul 2. Schimbarea de strategie i-a permis lui Hamilton doar să urce pe ultima treaptă a podiumului în fața lui Raikkonen, insuficient pentru a rămâne liderul clasamentului general. Britanicul are acum de recuperat 8 puncte în fața rivalului său german de la Mercedes. 

În spatele plutonului fruntaș, Fernando Alonso a profitat de incidentele din primul viraj pentru a urca pe locul 5, în fața lui Daniil Kvyat, Sainz și Verstappen, în timp ce Felipe Massa și Kevin Magnussen au progresat de asemenea în zona punctelor. Sainz a pierdut ulterior locul după ce a fost obligat să intre prematur la boxe pentru îndepărtarea unei extensii a monopostului care era în pericol să se desprindă de monopost, iar Verstappen a ajuns în ipostaza de a-l ataca pe Kvyat, pilotul pe care l-a înlocuit la Red Bull în timpul sezonului.

Pe măsură ce piloții au intrat la boxe, Sergio Perez și Sebastian Vettel au progresat din spatele plutonului până pe pozițiile 5 și 6, întrucât amândoi au optat pentru pneuri soft. Ulterior, după ce a optat pentru cauciucuri ultrasoft, Vettel a revenit în a doua jumătate a plutonului, însă a urcat pe 10 după ce i-a depășit pe Esteban Gutierrez și Sainz într-un singur viraj, pentru ca apoi să ajungă pe 8. O nouă serie de opriri la boxe l-au propulsat pe Vettel până pe locul 5, cu un avans consistent în fața rivalilor.

Astfel, plecat de pe locul 22, pilotul Ferrari a reușit să recupereze 17 locuri.

Locul 6 i-a revenit în cele din urmă lui Verstappen. Olandezul era la periferia topului 10 în momentul în care a reușit o depășire spectaculoasă la intrarea într-o șicană asupra aceluiași Kvyat, pentru ca apoi să treacă cu ușurință și de Alonso. Pilotul McLaren s-a mulțumit astfel cu locul 7 în fața lui Perez și Kvyat, în timp ce ultimul punct pus în joc i-a revenit lui Kevin Magnussen.

Singapore - Rezultate Cursă:

Comentarii (29)

  • Anonim
    Ce as fi vrut sa-l depaseasca Ricciardo pe Rosberg numai sa i cada ranjetul lui Totto,cred ca l lucreaza pe Hamilton prea multe probleme mecanice
    26 42
  • Sa-i dea cineva un calmant comentatorului DIGI. Rosberg era in plaja de functionare a cauciucurilor.
    Doar a mers linistit sa nu uzeze aiurea pneurile.
    Dar el nu crede ca Vettel e pilotul zilei dupa ce a ajuns de pe ultimul loc pe cinci..... no comment.
    44 10
  • Anonim
    @Anonim: Te rog... nu posta cu acest ID.
    8 11
  • @@Anonimi
    Anonim sa-ti faci un cont, apoi sa vorbesti, posteaza fiecare cu ce nume vrea atat timp cat tu nu-ti inregistrezi un cont nou ca doar nu esti mafalda si nu se poate atinge nimeni de nick ul ala. Rosberg a meritat victoria, si-a facut cursa exact cum trebuie.Hamilton nu a avut pace cursa asta atat.Nu e avantajat nimeni, ba din contra la boxe mereu Rosberg sta cu 1 sec mai mult la fiecare pit stop.
    28 10
  • n-am prea urmarit cursa, dar cand/cum a ajuns Vettel pe 5?
    3 3
  • Ce a pus botul astia de la RBR! Incredibil unde este Mercedes, de-asta Hamilton stătea liniștit in banca lui si nu forța, știa finalul! Cred ca a fost darul pentru startul cu nr. 200. Vom vedea in ultimele curse cum se vor hotărî pe cine vor face campion.
    12 29
  • Cursa a fost destul de anosta si cand putea deveni interesanta s-a terminar.Pilotul zilei merita sa fie Kvyat.Duelul rusului cu Max a fost exceptional si merita apreciat mai ales pentru ca nu s-a dat la o parte la ordinul echipa.Vettel si Perez sunt ceilalti doi piloti care au impresionat castigand nenumarate pozitii iar Verstappen a dezamagit din nou pe un circuit stradal.Mafia FIA a lovit din nou iertandu-l pe Bottas dar deja ne-am obisnuit ca pilotii mercedes,Ferrari,Red Bull si Williams sa fie iertati mereu iar cei de la Force India,Sauber si alte echipe mici sa fie pedepsiti pentru incidente identice.
    Sunt foarte curios oare cate depasiri are viitorul campion in intregul sezon.Cred ca Verstappen,Sainz,Hamilton,Perez,Alonso si Vettel au depasiri mai multe intr-o cursa decat nicusor in tot sezonul dar mai nou sunt apreciati pilotii care se invart in cerc doua ore fara sa faca nimic altceva.As fi vrut sa aiba si rosberg dupa cursa din Austin de anul trecut o atitudine similara cu a lui Lewis de astazi dar din pacate neamtul traieste cu impresia ca totul i se cuvine lui si nu stie sa accepte infrangerile.
    12 6
  • S-a dus sufletu celor de la Ferrari. Anul acesta cam mort ptr ei. Felicitari RBR ca tac si fac.
    9 1
  • Sing-Singa
    Mie cursele astea incep sa-mi aduca a "master chef", adica par aranjate in culise.
    De ce i-a facut Ferrari cadou locul 3 lui Hamilton? Or fi cei de la Ferrari batuti in cap, dar nici chiar asa! Daca nu ii trezea Hakinen, il lasau pe circuit pana ii explodau cauciucurile, doar-doar il depasea Hamilton!
    Apoi, cand Ricciardo a schimbat, de ce nu a schimbat si Rosberg, acesta avand 2-3 tururi in care putea schimba si iesi in fata? Dar unde mai era suspansul, care altfel a cam lipsit?!
    Am remarcat si eu in ultimele 15 turruri penibilul orgasm verbal al celor de la Digi, in special colegul lui Putinica, Florin Ion parca il cheama. Ziceai ca Ricci este roata la roata cu Rosberg:))
    Revenind la cursa, totul s-a terminat plecare buna a celor din frunte, cu exceptia lui Verstapen. Se pare ca talentul nu-i sufficient, mai ales cand ti se urca la cap. Daca Ferrari nu-l sabota pe Hakinen, acesta avea sanse reale sa ramana pe 3. Recuperarea lui Vetel, chiar daca a fost cu o pozitie mai putin decat a lui Hamilton, a fost mai muncita si mai spectaculoasa. Nu ca I-ar fi ajutat la ceva, ii mai trebuia si norocul britanicului ca sa prinda podiumul!
    13 24
  • RAZVAN
    unde pot vedea cursa in reluare pe tot internetu asta??imi poate raspunde si mie cineva
    3 0
  • cine-i Hakinen?
    9 2
  • Sing-Singa cred ca sunt mai multe variante: 1.Oprirea lui Kimi era planificata mai tarziu si intrarea lui Lewis le-au dat planurile peste cap,2.Cei de la Ferrari au crezut ca Kimi va iesi in fata,3.Ultima oprire nu era in plan si au schimbat strategia din mers.Raikkonen este printre pilotii ce uzeaza pneurile cel mai putin si daca trisorul neamt a putut merge pana la capat sunt sigur ca o putea face si el asa ca eu cred ca avea sanse mai mari la podium daca nu mai intra.
    rosberg in turul in care era planificata intrarea a pierdut multe secunde din cauza unor piloti intarziati si de asta a renuntat la intrare.
    A avut si Vettel norocul lui azi.Nu-i putin lucru sa scapi de Sainz,Bottas sau Button si in plus in cazul lui Ferrari a avut strategia perfecta si la scutit de unele depasiri .Oricum a fost o cursa buna pentru Vettel cum nu prea a mai avut sezonul asta.
    Cursele sunt prea plictisitoare ca sa fie aranjate.
    15 1
  • SingSinga... despre care Hakinen vorbesti tinere?
    15 1
  • Ciunga-Ciunga
    @Singa-Singa

    Dap, sunt batuti in cap cei de la Ferrari, nu stiu ca il au pe Hakkinen pe circuit ;)))))))))))))
    7 0
  • Din nou si iara, gumele fac diferenta. Asistam in acest an la campionatul gumelor, mai exact, cine isi poate manageria mai bine uzarea acestor pneuri va iesii campion.
    Eu, personal nu am inteles de ce nu a intrat la boxe si Rosb? Ca doar avea > 6 sec avans fata de Rici dar probabil ca Toto a uitat sa-l cheme tot uitandu-se la diferenta dintre el si Ham iar cand a realizat ca cei 2, Rici si Ham au recuperat 4 secunde in 2 tururi nu au mai vrut sa riste si l-au lasat pe circuit pe austriaco-filandez. Daca mai era un tur Rici il manca cu pene cu tot, desi nu-mi explic cum de nu i-au ajuns 11 tururi lui Rici sa-l ajunga in conditiile in care scotea peste 2,5 sec / tur fata de acesta.
    Si da, se vede de la o posta ca Hamm nu este favoritul celor de la MB, ca toata lumea trage ptr. Rosb ( se vedea asta si dupa ranjetul celor din padoc) insa astia uita un lucru, ca negroteiul nu are mama si tata, si o sa le-o traga cand o sa le fie lumea mai draga, atunci sa vad ranjetul lui Wolf.
    Si da, daca mai era nevoie Vettel a aratat cum se revine pe pozitia 5 de pe ultimul loc pe un circuit unde nu se poate depasii, nici nu vreau sa ma gandesc ce bulan ar fi avut daca mai era un SC pe la mijlocul cursei, sigur era pe podium!
    9 3
  • Singa, sing, sigur nu te uiti la desene animate?
    1. Hakinnen, whatttt?
    2. Tu crezi ca Ferrari il saboteaza pe Kimi cand ei au nevoie de puncte ca de aer vs Rbr, se chinuaiu degeaba sa il depaseasca pe Hamilton?
    3. ferrari au fost luati din nou prind surprindere la boxe, Kimi a demonstrat pe pista ce poate, Mercedes la boxe, ma rog Ham a fost sabotat la greu week-end-ul asta tinandu-l cu motorul la 80% din capacitate. Ce defectiune? Abia a schimbat 3 motoare!
    4. Campionul de carton, Vitelul pe care il ponegream cand era la Rbr, a aratat ce poate in cursa asta, de carton, de necarton, uitati-va ce depasiri a facut vis-a-vis de Magnusen si Sainz, aia e maiestrie taica! Sa nu mai mentionez ca trecea pe astia din grila cand el avea softuri si restul ultra soft-uri..de carton dar din ala platinat cu aur!
    5. Hami cu motorul la maxim, ii lua fulgii lui Rosberg! Si asa era sa ii dea rusinea Ricci pe final, mi-ar fi placut pentru ca l=ar fi depasit pe Nicu trisorul dar mi-ar fi displacut pentru ca ar fi luat mai multe puncte vs Ferrari.
    13 6
  • Si ina ceva, uitasem, unde a terminat marele caca Verstappen, de pe ce loc a pleca, unde era Vettel si la ca cate zeci de secunde in fata lui Max? Marele pilot, mareleeee, pe trasele inguste, rupe parapetii sau o lasa mi moale ca stie ce pteste...
    10 7
  • Si inca o faza tare, de fapt vreo 5-6 tururi, ce s-a intamplat cu marele Max, se chinuia in fundul lui Kvyat ce are un motor din 2015? Mi s-a parut mie sau a rabufnit? II dadea lectii Danyil dar s-a luat prea tare de vant anul asta, l-a agatat pe Vettle de vreo 3-4 ori, a ruinat vreo 50 puncte lui Ferrari care acum erau in fata Rbr cu mult...si a ajuns la echipa a doua, imi pare rtau de el dar prea de tot fazele cu Ferrari.
    11 7
  • Bogdan
    Uau ... ma asteptam sa gasesc sange p'aici dupa cursa asta. In schimb ... nu cred ca s'au terminat concediile.

    Mie mi s'a parut interesanta cursa. I'am urmarit pe Vettel si pe Sainz. Mi'a placut duelul Verstappen Kvyat.
    Dar nu am inteles ce'au facut Ferrari cu Kimi ... Este peste puterea mea de intelegere.
    Si nu am inteles de ce nu a schimbat si Rosberg in ultima treime a cursei.

    Din pacate nu am putut urmari ce s-a intamplat dupa cursa. As fi vrut sa vad niste mutre de la festivitatea de premiere :))
    12 0
  • Vettel chiar nu a reușit să câștige măcar un loc la start??
    5 9
  • Foarte buna cursa mai ales din punct de vedere al strategiilor. Lui Hamilton i-au zis sa se suie peste Kimi sa rupa gumele ca il mai baga o data la boxe si pana si-au dat seama cei de la Ferrari ce se intampla Lewis a trecut pe supersofturi. Pe Kimi l-au bagat un tur mai tarziu si a pierdut pozitia. Red Bull a incercat acelasi lucru cu Ricci. Pe Rosberg nu l-au mai bagat sa schimbe gumele din cauza ca era risc sa-si piarda pozitia. Max nu stiu de ce s-a plans de Kvyat ca l-a scos de pe circuit cand el face manevre mult mai periculoase. Vettel imperial.
    26 1
  • De ce sa riste sa castige pozitii la start ca apoi habarnistii sa il faulteze? Stai calm, ca la start el a batut piloti mai buni dar care au macar habar sa se fereasca, nu cu alde incepatorii de pe ultimele locuri. La fel a procedat si Hamilton cu cateva curse inainte, este normal sa fii celebral decat pueril in astafel de cazuri. Astia zburdau daca vroiau pe langa cei e la coada clasamentului, insa dupa start, ii intrec fara prea mare bataie de cap. Sa nu uitam ca a fost un circuit unde nu se prea depaseste, depasirea in 3 cu Sainz si Gutierez, a fost un cap de afis. Sa nu uitam depasirea lui Kim vs Hamilton, nu prea il intreci pe Lewis, mai ales din prima incercare...
    14 0
  • a mia oara l-au sabotat pe kimi. pacat ca nu le cere daune de miliarde.
    7 5
  • robert
    Ferrari o cursa foarte buna. Sper sa castige Hamilton campionatul. Rosberg nu are stofa de campion. Nu depaseste, e fricos, imi aduc aminte la Monaco cum nu era in stare sa tina pasul cu Ric. Intr-un final l-a depasit Hamilton care a si castigat cursa. Rosberg se invarte in cerc ca un hamster. Nu intra in primii 10 piloti daca ar conduce toti aceasi masina. Ma refer in regim de cursa nu de calificari.
    10 7
  • tare acest management al cauciucurilor; acum aparu si managementul franelor; tare hami cand ii intreba pe ocolite daca si rsb are aceeasi problema sau e vreo inventie/setare dubioasa? astia de la merc ori au scoala si cu mare arta il imping pe rsb in fata sau chiar a fost o problema care s-a rezolvat singura suficient de tarziu astfel incat ham sa nu mai poata ataca pe rsb
    6 2
  • Nu l-a sabotat nimeni in cursa asta, nu au fost pe faza, ce rost aveau sa il saboteze, sa parda puncte?Aevarul ca cu softurile terminau cursa Kimi si Lewis dar Lewis a schimbat, stiind ca poate fortand, il va prinde di urma pe Kimi. Astia s-au temut si au schimbat dupa 2 tururi(era tarzior si dupa un singur tur). In schimb, nu stiu de ce l-au bagat pe Kimi la boxe imediat ce l-a depasit pe Lewis, mai trebuia lasat 2-3 tururi sa mai puna niste secunde bune...dar cred ca s-au temut ca nu cumva sa intre mai repede Hami si sa recupereze secundele lipsa, ceea ce oricum s-a intamplat a 3-a oara.
    10 2
  • votcanen
    iarasi urla fanii lui kimi ca a fost sabotat...ba penibililor-atita poate FERARI ca sa nu mai zc ca atita poate KIMI...un KIMI care a stat in curul lui HAM pina la sfirsit cu roti mai rapide si mai noi
    2 2
  • Daca mai erau 2-3 tururi, poate ca vedeam un duel de pe vremea lui Schumacher, Hakkinen, Damon Hill ...
    0 0
  • Anonim
    @@Anonim: Nu postez atat de des inca sa-mi fac un cont, daca vrei sa postezi cu @Aninim, nu ma deranjeaza. dar de ce te-ar interesa sa postezi cu Id-ul altcuiva?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru