Pilotul echipei Mercedes a avut un start foarte bun, în puternic contrast cu Hamilton, care a ratat plecarea şi a fost depăşit de Sebastian Vettel de la Ferrari.
După ce a scăpat cu emoţii de un atac al lui Valtteri Bottas în primul viraj, Hamilton s-a angajat în urmărirea lui Vettel. Duelul dintre cei doi a evidenţiat încă o dată dificultatea de a efectua depăşiri pe circuitul de la Barcelona, iar inginerii Mercedes au decis să adopte o strategie diferită în încercarea de a-i oferi mai multe şanse pilotului britanic.
Hamilton, strategie mai bună cu trei opriri
Astfel, în timp ce Rosberg îşi consolida prima poziţie în clasament, Hamilton a trecut pe o strategie cu trei opriri la boxe, iar la primul pitstop a pierdut aproximativ 3 secunde din cauza unei probleme la pneul stânga-spate. Britanicul a intrat din nou la standuri în turul 32 pentru a se echipa cu pneuri hard, cu care a fost mai rapid decât Rosberg şi Vettel cu cauciucuri medium uzate. Vettel a efectuat a doua şi ultima intrare la boxe în turul 41 şi a revenit mult în spatele lui Hamilton, iar acesta din urmă a reuşit să-şi păstreze poziţia a doua şi după a treia intrare la boxe, în cadrul căreia a schimbat hardurile cu pneurile medium.
Strategia cu trei opriri la boxe l-a ajutat pe Hamilton să-l învingă pe Vettel în lupta pentru locul doi al podiumului, însă a fost prea departe pentru a-l ajunge din urmă pe Rosberg, în ciuda faptului că initial era cu circa o secundă pe tur mai rapid datorită pneurilor de compoziţie mai moale.
Raikkonen rateaza locul patru
Kimi Raikkonen i-a depăşit în primul tur pe cei doi piloţi ai Scuderiei Toro Rosso, Carlos Sainz Jr şi Max Verstappen, şi a urcat astfel pe locul cinci, însă a adoptat la rândul său o strategie uşor diferită pentru a-şi îmbunătăţi şansele la un rezultat bun.Pilotul Scuderiei Ferrari a mizat tot pe două opriri la boxe, însă a optat pentru pneurile hard pentru al doilea stint. Acest lucru i-a permis ca în ultimul stint să fie foarte aproape de Bottas în lupta pentru locul patru, însă nu a reuşit să depăşească nici măcar cu sistemul DRS activat.
În spatele celor doi, Felipe Massa şi-a trecut în cont locul şase la capătul unei curse în care nu s-a remarcat în mod deosebit, în timp ce Daniel Ricciardo a obţinut locul şapte pentru Red Bull Racing. Australianul a fost al 10-lea la finalul primului tur, însă a progresat până pe şapte după prima serie de opriri la boxe şi a profitat de problemele lui Romain Grosjean, care nu a putut folosi a patra treaptă de viteze şi a frânat foarte târziu la a doua intrare la boxe.
Francezul a terminat totuşi pe locul opt, în faţa lui Sainz, care a reuşit să-l depăşească în ultimul tur pe Kvyat după un duel roată la roata în primul viraj. Totuşi, duelul celor doi va fi investigat de comisari după cursă.
Cursă dezamăgitoare pentru McLaren
Verstappen a ocupat în final doar locul 11 în faţa lui Felipe Nasr (Sauber), Sergio Perez (Force India), Marcus Ericsson (Sauber) şi Nico Hulkenberg (Force India).
McLaren a avut parte de o nouă cursă dezamăgitoare în care nu a reuşit să obţină niciun punct. Fernando Alonso a progresat la start două poziţii până pe 12, pe care le-a pierdut însă ulterior, iar în turul 27 a ieşit în decor. La finalul turului, spaniolul a intrat la boxe, însă a oprit cu greu monopostul din cauza unei defecţiuni tehnice la frâne în urma căreia a retras maşina la standuri.
Coechipierul său Jenson Button a ratat startul şi a coborât de pe 14 pe 18, însă britanicul s-a plâns frecvent de caracterul subvirator al monopostului şi de probleme cu acceleraţia, iar în final a terminat doar pe locul 16.
În spatele său au terminat cei doi piloţi ai echipei Manor, Will Stevens şi Roberto Merhi.Spania - Rezultate cursă:
Loc | Pilot | Echipa | Diferenta |
---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1h41m12.555s |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 17.551s |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 45.342s |
4 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 59.217s |
5 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m00.002s |
6 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m21.314s |
7 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1 tur |
8 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 1 tur |
9 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1 tur |
10 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 1 tur |
11 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 1 tur |
12 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1 tur |
13 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1 tur |
14 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1 tur |
15 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1 tur |
16 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1 tur |
17 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 3 tururi |
18 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 4 tururi |
- | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | abandon |
- | Fernando Alonso | McLaren/Honda | abandon |
Clasament piloti:
Loc | Pilot | Puncte |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 111 |
2 | Nico Rosberg | 91 |
3 | Sebastian Vettel | 80 |
4 | Kimi Raikkonen | 52 |
5 | Valtteri Bottas | 42 |
6 | Felipe Massa | 39 |
7 | Daniel Ricciardo | 25 |
8 | Romain Grosjean | 16 |
9 | Felipe Nasr | 14 |
10 | Carlos Sainz | 8 |
11 | Max Verstappen | 6 |
12 | Nico Hulkenberg | 6 |
13 | Sergio Perez | 5 |
14 | Marcus Ericsson | 5 |
15 | Daniil Kvyat | 5 |
16 | Fernando Alonso | 0 |
17 | Jenson Button | 0 |
18 | Roberto Merhi | 0 |
19 | Will Stevens | 0 |
20 | Pastor Maldonado | 0 |
Clasament constructori:
Loc | Echipa | Puncte |
---|---|---|
1 | Mercedes | 202 |
2 | Ferrari | 132 |
3 | Williams/Mercedes | 81 |
4 | Red Bull/Renault | 30 |
5 | Sauber/Ferrari | 19 |
6 | Lotus/Mercedes | 16 |
7 | Toro Rosso/Renault | 14 |
8 | Force India/Mercedes | 11 |
9 | McLaren/Honda | 0 |
10 | Marussia/Ferrari | 0 |
Nu. Nici pe departe. Doar ca de data asta altcineva a fost in pozitia celuilalt, iar variabilele astea nu te iarta.
Cum procedezi? Cu 10 tururi inainte de final anticipezi rezultatul si facu 3-4 articole diferite (cu toti atatia castigatori?) :))) Si daca se acroseaza primii 2 pe final, intra safety-car-ul si pilotul de pe locul 5 castiga? Atunci dureaza inca 15 minute sa rescrii totul dupa terminarea cursei? :))))
Dar este cineva dispus sa sustina ca daca Hamilton nu rata startul cursa se termina cu aceeasi ordine la final?
Dupa cum am mai spus si alta data: este nevoie de un singur aspect - din multele care conteaza - pentru a rata castigarea unei curse. Uneori acel aspect tine de pilot, alte ori el tine de pachetul tehnic.
Pentru a fi pe deplin clar unde bat: faptul ca Rossberg a terminat in cursele precedente in spatele lui Hamilton nu inseamna ca a fost mai slab decat el. Pentru ca uneori este, cum a fost si azi, foarte greu sa depasesti pilotul din fata ta, fata de care esti ceva mai rapid, dar nu suficient de rapid.
Desi il sustin pe Rossberg nu sustin, INCA, faptul ca este mai indreptatit decat Hamilton sa fie pe primul loc in campionat. La fel cum anul trecut am stiut ca nu va putea sustine prima pozitie in clasament pana la sfarsitul sezonului.
http://it.wikipedia.org/wiki/Fiat_Viaggio#/media/File:Fiat_Viaggio_03_China_2013-03-03.jpg
http://it.wikipedia.org/wiki/Fiat_Viaggio
Despre alte echipe nu stiu ce sa spun... ah bravo Mercedes si Ferrari, restul sunt... intr-o alta liga.
The Spaniard who first ran wide at the first corner, caused a stir in the pit lane when he came in and nearly took out his mechanics like dominoes as he locked his front tyres. Alonso was wise to it though, and managed to just lift off the pedal before taking out the front jack, which luckily wasn’t being manned at the time.
After an investigation into the incident was made, McLaren found that one of Alonso’s visor tear-offs managed to get wedged in the brake ducts, causing them to overheat and for the brake-by-wire system to fail, sending all the braking energy to the front of the car.
Whilst these types of incidents are few and far between, we did see something similar with Hulkenberg during last years US GP in Qualifying, where a tear-off spoiled his attempt at getting into the second part of the session. As the law of murphy dictates; if anything can, it will go wrong for you in F1.
Sursa: http://f1weekends.com/visor-tear-off-caused-alonso-brake-by-wire-failure/