O lacună a regulamentului tehnic pentru sezonul 2015 a permis celor patru constructori să dezvolte unităţile de propulsie şi pe parcursul anului, însă FIA a inclus o modificare prin care a eliminat posibilitatea ca această regulă să fie valabilă şi anul viitor.
Cu toate acestea, Renault, Ferrari şi Honda fac presiuni pentru ca regula să rămână valabilă şi anul viitor, cu scopul de a reduce şi mai mult diferenţa care le separă de Mercedes.
Conform statutului Formulei 1, o astfel de schimbare a regulamentului tehnic pentru 2016 necesită acordul unanim al echipelor, iar cel puţin pentru moment Mercedes se opune ideii, tocmai pentru a-şi păstra un avantaj cât mai mare.
Cyril Abiteboul, directorul executiv al Renault, admite că înţelege poziţia rivalilor germani în această situaţie. "Mercedes are toate motivele să încerce să ne încetinească şi să prevină să-i ajungem din urmă. Asta este corect şi face parte din competiţie. Dar din competiţie face parte şi încercarea de a face ceva diferit.
Mercedes consideră că este mai scump să permitem dezvoltarea în timpul sezonului, dar mă îndoiesc că aşa este dacă sistemul cu jetoane este gestionat bine", a precizat el.Via Motorsport
Comentarii (2)