Richards: "Aerodinamica este irelevanta in industria auto"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
David Richards, presedintele companiei Prodrive, sustine ca sporturile cu motor trebuie sa isi regandeasca politica de dezvoltare a noilor tehnologii pentru ca experienta acumulata in competitii sa poata fi transferata cu succes in industria auto.
Britanicul considera ca retragerea constructorilor din Formula 1 reprezinta un semnal ca acestia nu obtin avantaje tehnologii majore prin participarea in competitie, motiv pentru care solicita a analiza a acestora.
"Ultimul an m-a determinat sa ma gandesc cu atentie la afacerea noastra si la rolul sporturilor cu motor in general. Ultimele saptamani au adus o noua lumina in aceasta perspectiva, odata cu retragerea celor de la BMW si Toyota", a declarat el pentru publicatia The People. "Am ajuns la concluzia ca sporturile cu motor vor juca un rol vital in viitor si ca acesteavor trebui sa se schimbe la un moment dat cand vom incepe sa ne uitam la un mediu complet nou".
Astfel, Richards considera ca accentul pus in prezent pe aerodinamica in Formula 1 este irelevant pentru dezvoltarea industriei auto, considerand ca Formula 1 ar trebui sa se concentreze pe alte tehnologii.
"Sunt cateva tehnologii irelevante in lumea sporturilor cu motor. aerodinamica, pentru ca nu ma pot gandi la nimic mai putin relevant pentru industria auto in general decat aerodinamica", a mai precizat el.
Probabil cel mai bun exemplu esteRichards a fost sef de echipa la Benetton si BAR inainte ca Honda sa intre in Formula 1, iar ulterior a incercat fara succes sa revina in Marele Circ cu Prodrive in 2008 si 2009. Ultima tentativa a avut loc in urma cu cateva saptamani, cand britanicul a negociat cumpararea pachetului majoritar de actiuni al echipei Renault, cedat in cele din urma companiei luxemburgheze Genii Capital.
Via | GPUpdate
Daca aerodinamica este asa de irelevanta cum se face... ca toti constructorii incearca sa se aproprie cat mai mult de modelul picatura???? Sau stai... toti sunt niste prosti si numai el este ala destept...
p.s. in cazul masinilor de F1 aero este esentiala, tinand cont de faptul ca nu exista o caroserie care sa asigure curgerea dirijarea fluidelor...sunt nevoiti sa adapteze ca sa inhibe toate necazurile legate de turbulentele unui sasiu aproape dezgolit. Vezi solutiile tehnice care nu de putine ori par a fi bizare.