Circuitul de la Shanghai a oferit duminică una dintre cele mai spectaculoase curse de Formula 1 din ultimii ani, care a oferit inițial un duel pentru victorie între Ferrari și Mercedes înainte ca o intrarea Safety Car-ului pe circuit să transforme Red Bull Racing în mare favorită.
Sebastian Vettel a plecat bine din pole position și a reușit să blocheze o tentativă de depășire din partea coechipierului său, Kimi Raikkonen, în primul viraj. Valtteri Bottas a profitat de situație și a trecut de finlandez pentru a urca pe locul 2, însă acesta a fost doar începutul unui tur modest pentru pilotul Ferrari.
Venit puternic de pe locul al cincilea al grilei de start ca urmare a utilizării unor pneuri ultrasoft mai rapide decât cele soft ale rivalilor, Max Verstappen i-a depășit succesiv pe Lewis Hamilton și Raikkonen pentru a urca pe locul 3. În plus, campionul mondial din 2007 a pierdut încă o poziție în favoarea lui Hamilton și a coborât astfel pe locul 5.
Vettel și-a construit rapid un avans decent de peste două secunde, în timp ce diferențele dintre ceilalți piloți au fost constant de peste o secundă, astfel că aceștia nu au putut activa sistemul DRS pentru a iniția atacuri.
Bottas câștigă la boxe. Raikkonen s-a sacrificat din nou
Primul stint a fost unul liniștit în partea superioară a clasamentului, însă lucrurile s-au animat inevitabil spre turul 20, atunci când piloții au mizat pe strategii identice la intrarea la boxe prin utilizarea pneurilor de compoziție medium. Verstappen și Ricciardo au intrat simultan la standuri, urmați de Bottas și Hamilton, iar Mercedes a avut câștig de cauză: Vettel a mai rămas câteva tururi pe circuit și a revenit pe circuit în spatele lui Bottas, care a devenit astfel noul lider al cursei cu un avans de circa o secundă.
Ferrari a mizat pe ajutorul lui Raikkonen pentru a-l încetini pe Bottas, iar timp de câteva tururi finalndezul a reușit să facă acest lucru.
Totuși, în turul 27, Bottas a reușit să-l depășească pe Raikkonen la finalul unei lungi tentative pe parcursul a câteva viraje, iar cei doi au fost aproape de un acroșaj. Inițial, Raikkonen a încercat o replică rapidă, însă a renunțat și a încetinit brusc pentru a-i permite lui Vettel să treacă cu ușurință pentru a rămâne cât mai aproape de Bottas. Raikkonen a intrat ulterior la boxe, însă a revenit pe circuit doar pe locul 6, plătind astfel un nou tribut pentru încercarea de a-l sprijini pe Vettel în lupta pentru victorie.Strategie câștigătoare pentru Red Bull
Cursa se îndrepta spre un final așteptat, însă surpriza a venit în turul 31. Pierre Gasly a încercat să-l depășească pe Brandon Hartley, iar cei doi piloți Toro Rosso s-au acroșat în penultimul viraj, eveniment în urma căruia Safety Car-ul a intrat pe circuit. Piloții Ferrari și Mercedes au rămas pe circuit, însă rivalii de la Red Bull au mizat pe o schimbare din mers a strategiei, astfel că Verstappen și Ricciardo au schimbat pneurile medium cu cele soft în încercarea de a câștiga poziții în ultima parte a cursei.
La scurt timp după reluarea cursei cu 20 de tururi înainte de final, Verstappen a încercat să-l depășească pe Hamilton, însă a fost nevoit să iasă în decor și a fost depășit de Ricciardo, care între timp îl depășise pe Raikkonen.
Australianul a profitat la maxim de oportunitate și în scurt timp l-a depășit magistral pe Hamilton, urcând astfel pe locul 3 în spatele lui Bottas și Vettel. Ricciardo nu s-a oprit însă aici și, într-un interval de numai câteva tururi, i-a depășit pe Vettel și Bottas pentru a deveni noul lider al cursei cu numai 9 tururi înainte de final.
Final de coșmar pentru Vettel
Cursa de coșmar a lui Vettel nu s-a încheiat însă aici: Verstappen a încercat o manevră riscantă de depășire, cei doi s-au acroșat și s-au răsucit pe circuit, fiind depășiți de Raikkonen și Hamilton.
În plus, germanul a fost depășit ulterior și de Hulkenberg și a coborât pe locul 7.Ricciardo a construit rapid un avans liniștitor și a trecut primul linia de sosire în fața lui Bottas, care a rezistat pe final insistențelor lui Raikkonen, care s-a aflat permanent în plaja de atac a sistemului DRS. Verstappen nu a scăpat însă ușor după coliziunea cu Vettel, fiind penalizat cu 10 secunde în clasamentul final al cursei. Olandezul a pierdut astfel locul 4 în favoarea lui Hamilton, în timp ce Hulkenberg a încheiat pe locul 6 în fața lui Fernando Alonso, care a reușit la rândul său să-l depășească pe Vettel pe final. Germanul a încheiat astfel doar pe locul 8 o cursă pe care a început-o din pole position, în timp ce ultimele puncte puse în joc au fost obținute de Carlos Sainz Jr și Kevin Magnussen.
BIG SMALL ...
MAGIC!!!
Ricci din nou le da o palma celor de la Rbr care au zis ca isi construiesc echipa in jurul lui Max.
Max? O zic si o mai zic, ce o cauta popicarul asta in F1?
Si am zis-o, Mercedes si Ferrari nu se pot depasi intre ele, decat cu caucicuri mai bune si proaspete.
Excepțională potriveala cu SaftyCar'ul pentru Redbull. Au speculat momentul, luând o decizie în câteva secunde, și au câștigat cursa :)).
Ferrari au avut ghinion, dar au și greșit strategia la prima schimbare.
Mercedes ... a jucat bine la prima schimbare pt Bottas, da' a fost mai puțin inspirată pt Ham grețosul. Și cred că îl puteau scoate la faza cu SaftyCar'ul, da' nu l'au chemat la boxe.
Dar ce rămâne la urmă e gustul amar pentru comportamentul necugetat al lui Verstappen. Si maniera in care a ales Alonso sa il depaseasca pe Vattel.
E de apreciat cutezanta cu care conduce, dar vechimea pe care o are in F1 nu justifica neglijenta cu care depaseste. Si vorba e ca ... deja devine jignitor comportamentul lui.
2. Nu am nimic cu Verstappen, dar acest necioplit plin de cosuri intra in toti si intra iar si iar si iar si zice ca nu mai face si isi cere scuze si iar intra in careva, si Schumacher avea la inceput acest obicei voit, insa Schumacher s-a maturizat si spre deosebire de Verstappen avea un control mult mai bun al masinii, manevra asupra lui Vettel nu avea cum sa reuseasca. Vettel munceste la fel ca oricare pilot si poate chiar mai mult si vine un mucos si iti strica munca. Ce gargauni tampiti sunt in capul lui Verstappen pentru ca in felul asta pierde si el, si pilotul pe care il buseste. Mucosul asta NU are ce cauta in F1.
3. Imi pare rau pentru cuvintele rautacioase insa trebuie mustrat baiatu' asta. Ori devine smooth operator ori afara din F1.
4. Pumnii sus pt Ferrari. Hai la titlu.
Verstapen magnific cu fetel! :)
Am zis ca atunci cand nu se vor mai feri alti piloti Max o sa faca poc? Am zis. Se intampla acum.
Dar sa spui ca e acolo fara merit e total nedrept. Are cea mai buna intrare in viraj de la Schumacher incoace. De multe ori chiar asta e problema, are un plus de viteza pe intrare. Nu e ca si cum nu ar lua virajul.
Are pace de cursa excelent. Asta nu ti-o da FIA sau coruptia. Asta ii va aduce curse bune pe viitor, veti vedea, probabil si titluri.
Bottas s-a descurcat cum a putut, Raikkonen nu cred ca este in stare sa depaseasca pe cineva, nu imi aduc aminte ultima depasire efectuala de acesta in ultimii... 4 ani? Bravo pentru Bottas, si un OK (esti mediocru) pentru Raikkonen. Ca sa nu mai zic ca in aer liber Raikkonen pierdea timp constant... trecem peste...
De Verstappen n-o sa zic nimic pentru ca nu avut niciodata o parere buna despre el, da este tanar dar... se pare ca nu invata nimic. Pacat, dar shit happens. Bine ca nu i-a scos din cursa pe Hamilton si pe Vettel... macar au castigat cateva puncte valoroase...
BRAVO pentru Ricciardo, bravo pentru Bottas si Ok pentru Raikkonen! O cursa bestiala, plus o strategie bestiala a celor de la Red Bull :P
E trist ca nivelul este atat de scazut in tara asta ...
Vorba cuiva de aici, pana cand i se va trece cu vederea lui Verstappen s-o faca pe autistul?
In rest, gumele isi spun cuvantul ( poate prea mult intr-un sport cu motor) important e ca primele 3 echipe sunt sensibil egale si ca va exista competitie si spectacol.
Ma mira "calmul" lui Vettel !!!!!!!!!!!!
Fortza Ferrari!
As fi foarte interesat daca cineva ar putea sa aduca aici informatii despre prevederile regulamentului privind penalizarile evenimentelor din cursa si justificarea alegerii facute de comisarii de cursa in privinta penalizarii dictate impotriva lui Verstappen.
Cum poti sa spui asta? Daca nu era SC'ul unde ar fi terminat RedBull? Este drept ca s'au apropiat de Ferrari si de Mercedes, dar sunt inca departe.
Fara a avea un iz negativ in comentariul pe care o sa-l fac, nu pot fi de acord cu ce ai zis. Am urmarit cred 95% din cursele lui Schumacher.
Ochiometric Schumacher nici NU se poate compara cu manvrele neliniare si mult mai brutale ale lui Verstappen. Nici vorba. Diferenta mare intre cei doi e ca manevrele lui Michael "cam mergeau" de fiecare data si erau si bine gandite. La limita posibilului Michael folosea mult mai putin frana inainte de viraj si aborda virajul in derapaj controlat continuu spre deosebire de alti piloti care nu puteau face asta, nici macar Senna nu era atat de fin ca Michael. Uita-te pe youtube la Michael Schumacher driving style. Ca si finete si intrari in vuraje Vettel si Hamilton sunt clar peste Vettel. Scopul nu este cea mai buna sau daca vrei cea mai agresiva intrare in viraj, ci quick and smooth in, derapaj controlat invizibil ochiului in tot virajul si smooth and quick out.
Intre ciocnirea celor doua masini Toro Rosso si intrarea SC'ului s'a parcurs aproape un tur. Sunt convins ca pt Redbull au inceput sa se invarta rotitele imediat cu accident: impact, resturi de caroserie pe circuit => e posibil sa avem SC. Cate tururi mai sunt pana la final? Ce e bine sa facem daca intra SC'ul?
Deci eu cred ca ei erau pregatiti.
Ești naiv dacă crezi ca in F1 există cuvântul corectitudine. Verstappen e protejatul celor care conduc F1 ( Liberty Media si FIA ) . Din păcate face mai multe greșeli decât a făcut tatăl său. Si scapă cu fata curata după fiecare incident si nu i se întâmplă absolut nimic. Iar Ricciardo care în regim de cursă îl spulberă pe Verstappen e tratat ca pilotul secund la RedBull si Max e împins în față. RedBull va greși grav daca nu ii va prelungi contractul australianului.
@lol
Câinele moare de drum lung si prostul de grija altuia. Are 22 puncte după 3 etape , e pe 6 la general. E infinit mai bine decât sezonul trecut când avea 17 puncte la finalul sezonului. Dacă va mai avea această formă încă 2 sau 3 ani , cu un McLaren mult mai competitiv se poate bate la titlu. Oricum McLaren a progresat si e plauzibil un loc 5 în clasamentul constructorilor.
Azi vitelul a uitat sa aiba grija de pneuri,a uitat sa treaca de Bottas si-a uitat sa se apere.Depasirea facuta de Alonso este depasirea mileniului si rog fanii fierari sa-mi de-a dreptate.Daca ati apreciat depasirea lui vettel la Hamilton de acum o saptamana cu atat mai mult trebuie sa apreciati depasirea lui Alonso la vettel.Alonso a depasit un pilot cu o masina cu peste 2 secunde mai rapida.
Felicitari pt. pilotii cursei: Ricciardo si Hulkenberg.Daca n-am lua in calcul masina am putea spune ca Hulk este cel mai bun pilot din 2018.Mi se pare unicul pilot care a mers excelent in toate sesiunile de calificari si mai ales in curse.Pacat ca nu primeste masina pe care o merita.
GRAZIE,Super Max!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ne uitam la transmisiunile sportive pentru ca plecam de la premisa ca exista un set de reguli care se aplica in egala masura tuturor participantilor.
Am ajuns unde suntem ca specie pentru ca am ales sa traim la nivel social, respectand un anumit set de reguli.
Altfel am fi alergat inca pe campuri si prin paduri, fugarind mancarea si fiind vanati de pradatori ;)
vezi sa nu te uzi de atata entuziasm. Poate ca ai vazut ca Vettel a fost depasit in mod repetat de alti piloti. Acrosajul cu Max i-a avariat masina. Daca aia e depasirea mileniului inseamna ca tu azi ai aparut 'in F1'. Dca fandositul e in stare sa anuleze 2 s pe tur atunci ar fi trebuit sa castige toate campionatele la pas, de cand a venit in F1, dar istoria a fost alta ...
Pacat ca exista fani frustrati ca @fanSuperMax, ce face disperare celor mai putini dotati...
Depasirea lui Alonso s'a intamplat in contextul in care Vettel era cu moralul la pamant si pneurile prajite in urma evenimentului cu Verstappen.
Depasirea lui Alonso a fost facuta intr'o totala lipsa de respect la adresa adversarului (indiferent care ar fi fost depasitul), iar eu unul, nu ii gasesc nici o scuza.
Asa ca nu vad motive pentru care aceasta depasire ar trebui ridicata in slavi.
Bai ciocoflenderilor, o fi si ceva coruptie, loby sau drk sa-l ia de termen. Dar hai sa nu batem campii, please. Daca era coruptia la mijloc atunci nu Max (care are timpi pe tur foarte buni) s-ar fi aflat in F1 ci vreun arab basinos de 65 de ani.
Si astazi " unii experti" il critica pe Hamilton ca s-a chinuit sa depaseasca in Mexic.Nu i-au interesat ca Hamilton a mers atunci cu o masina avariata de fetel.Sa nu mai zic cate aprecieri la fetel ca a trecut in Bahrain de un Hamilton cu pneuri invechite.
Nu puteti cere obiectivitatea cand voi sunteti incorecti in comentarii.
FIA protejeaza fierari.Daca gresea fetel nu era penalizat.Pe Max il pun la punct imediat.In plus FIA si-au batau joc de toate echipele din a doua parte a clasamentului cand au omologat clona fierari.
Acum au bagat SC tot pt. ai da o sansa lui fetelica dar fraierul n-a profitat.Parca vitelus era cu strategia.Eu cred ca astazi tot el a facut strategia si uita ca a gresit rau.Kimi este tratat ca un pres de sters pe jos din cauza astuia cu coafura si comportament de mafiot.
GRAZIE,Super Max!!!!!!!!-!!!
Oricand la orice ora as dori sa ma intalnesc cu el.....
Cel mai frustrat este lol.Sigur a dat cu capul de pereti cand a vazut depasirea fenomenala a lui Alonso.Credeam ca lol este de piatra dar se pare ca are si el sentimente...pt. Alonso.
mircea_1985&chull:Relaxeaza-te!Du-te sa-ti bei lapticul si apoi joaca-te cu labradorul,motanul,vaca si toate animalele tale!Esti prea mic sa intelegi F1!
GRAZIE,Super Max!!!!!!!!Miglior pilota!!!!!!
Super Max este cel mai bun pilot ever!
GRAZIE,Super Max!!!!!!!!!!!
Alonso este pedepsit de soarta,vettel este pedepsit de Super Max!
GRAZIE,Super Max!!!!!!!!!
Hamilton - exasperat de masina, de cei de pe margine si de cei de la RedBull
Kimi - in sfarsit are nerv (si chiar nervi)
Hulk - nu trebuia sa fie el in locul lui Bottas?
Verst. si Alonso - sarea si piperul cursei!
Si curse la fel de disputate!
Si de ce nu, parca prea de incepator a fost greseala lui Gasly, ca apoi Rrb sa schimbe instant rotile.
Insa, nu inteleg ce i-as oprit pe Mercedes si Ferrari sa faca acelasi lucru?Chiar ma miream cat de prosti sunt si nu schimba.
Important este faptul ca Ferrari nu au reactionat la undercatul lui Bottas!Si nu a fost in regim de SC virtual,ca in Australia!Asta ar trebui sa le dea de gandit...faptul ca nu au schimbat,mai apoi,sub SC,cred ca a fost cauzat de lipsa pneurilor soft noi,nu de o greseala stafului tehnic.
Si bravo Alonso!Cred ca a fost pilotul care a castigat cele mai multe pozitii in cursa!Clar,un pilot care se zbate si aduce un McLarren peste masini mai bune(Renault si Haas)
vrem piloti, nu manageri de cursa!!!!!!
Ca sa evitam jignirile personale, postariile de comm.uri ce nu au legatura cu aceasta pagina, intr-un cuvant, sa nu dati curs tiganiei si balacarerilor demne de niste copii de la gradinita, ar trebui sa impuneti o logare cu un user name si un pasw. ptr. fiecare membru?
Cu tot respectul, cele mai multe comentarii vin din spatele unor useri anonimi, care de multe ori sunt aceiasi ce transforma aceasta discutie intr-un monolog stupid.
Cu toata sinceritatea va spun ca, cele mai bune, mai practice si de bun simt comentarii vin de la userii vechi care sunt cunoscuti de ani buni aici ca: Mclaren_Mircea_1984 , Chull, AyrtonSenna1991, jumbo1974ro, 91Schumi06 , mavrick , WickedSick, VJohann , Soxy, etc!
Cand nu puteau posta ca anonimi aveau foloseau n conturi in paralel
Te mai asteptam cu solutii
la 15.04.2018, 11:15
Vad ca il blamati pe Max. Ok, uite la rece care sunt faptele:
Am zis ca atunci cand nu se vor mai feri alti piloti Max o sa faca poc? Am zis. Se intampla acum.
Dar sa spui ca e acolo fara merit e total nedrept. Are cea mai buna intrare in viraj de la Schumacher incoace. De multe ori chiar asta e problema, are un plus de viteza pe intrare. Nu e ca si cum nu ar lua virajul.
Are pace de cursa excelent. Asta nu ti-o da FIA sau coruptia. Asta ii va aduce curse bune pe viitor, veti vedea, probabil si titluri.
Ok, nu e chiar o comparatie, dar nu stiu cat de ridicat e nivelul din ziua de azi. Ok, poate ca Senna n-ar fi fost in stare sa se adapteze conditiilor din zilele noastre, dar eu iti garantez ca niciun pilot de pe grila actuala nu termina in top 10 in anii in care Senna si Prost castigau titluri mondiale.
1. Strategie, de asta nu l-a atacat Vettel pe Bottas. Un loc 2 e mai bun decat un abandon. Motorul ala trebuie sa mai tina inca 4-5 curse. Poate il ataca pe final, tinand cont ca Ferrari este mai gentil cu pneurile, nu vom sti niciodata.
2. La safety-car, ce trebuiau sa faca Mercedes si Ferrari? Sa schimbe normal, dar cu ce? Softuri uzate sau ultrasoft noi? Niciuna nu era varianta rezonabila. Oamenii aia, asta e meseria lor, sa analizeze, sunt platiti pentru asta. Ar trebui sa ne depunem CVurile la ei daca ii consideram prosti? Si nu vorbim de un singur om. Mercedes, Ferrari si RedBull au cam 200 de oameni in echipa.
3. Monoposturile de F1 sunt extrem de sensibile, orice "atingere" mai serioasa le deregleaza destul de tare. Plus ca se munceste cateva ore bune in simulator, plus antrenamentele libere pentru setup-ul ideal. Unii il gasesc, altii nu. Daca mai intervine si un contact, totul se da peste cap.
4. Atingerea "magica" Vettel-Verstapen. Marko l-a sfatuit bine pe Verstapen sa vina direct la Vettel si sa isi ceara scuze. A mai atenuat din supararea Ferrari si mai ales din cea a oficialilor. Este diplomatie pe bani multi. In mod clar Verstapen nu avea ce sa caute pe interior in momentul acela. toti spun ca ar fi trebuit sa aiba rabdare si ar fi castigat cursa.
5. Ricciardo, are acelasi bulan istoric si este un excelent oportunist. O foarte mica fereastra si castiga cursa.
6. Depasirea Alonso-Vettel, pana si Alonso a declarat ca in conditii normale nu s-ar fi intamplat.
7. Personal, ipotetic vorbind nu l-as angaja pe Verstapen, poate peste 4-5 ani cand va dovedi ca nu mai este atat de kamikadze. Poate veni momentul cand nimeni nu il va mai feri si o sa o dea de gard in mod repetitiv. Imi place spiritul lui de luptator, dar nu si inconstienta lui.
9. Depasirile. In full throttle ar fi spectaculoase. Doar ca: nu exista carburant suficient pe monopost, anvelopele(hard) s-ar duce in 10-15 tururi, toate temperaturile ar lua-o razna, un motor/cutie/MG-XX ar tine 1-2 curse, etc. Deci, management!
10. Scuze, am scris mult si prost! Stiu, lipseste punctul 8.
Așa este. Ai dreptate. Dar trăim în România totuși , iar D. Popescu nu va lua nici o măsură. Cică sunt 103 comentarii dar eu nu vad decât 80. Nu ar trebui să cenzureze comentariile , ci să șteargă conturile respectivilor , care jignesc si arunca cu mizerii.
Sa fim seriosi!
Cati piloti n-au mai gresit si n-au fost sanctionati. Vettel a fost sanctionat cand i-a scos pe altii din cursa? Si Vettel s-a bucurat de protectie in trecut, la debutul sau.
Exagerati cu Verstappen. Sigur ca e prost, dar trebuie doar sanctionat corect. Cu locuri pe grila sau chiar suspendat o cursa (evident, cu posibilitatea de a fi inlocuit de pilotul de rezerva). Asa mi se pare corect. E ca la fotbal cand iei cartonas rosu.
Daca vi se pare ca Max e favorizat, uitati-va la MotoGP si la ce a facut Marquez in cursa din Australia :)) Pe ala l-ati impusca? Diferenta e ca in MotoGP exista sanse mai mari sa mori intr-un accident decat in F1. Un idiot Verstappen. Pacat de Vettel, dar oricum avea sanse la cel mult locul 3. Sambata au fost rapizi cu 0,5 sec, iar duminica nu au trecut de Bottas. Nu vad de ce te-ai chinui sa fii zmeu in calificari, daca in cursa tot pe 2 termini.
Ricciardo a fost un oportunist. Omul potrivit la locul potrivit. Sper sa prinda o echipa mare, unde sa aiba sansa sa se bata la titlu. Ricciardo in regim de cursa seamana mult cu Alonso.
S-a vazut, ce care trece primul in priml viraj se distanteaza la 2-3-4 secunde si apoi face manaagement de pneuri.
Tare mi-as dori ca Ricci sa beneficieze de o masina capabila sa se bata la titlu in aceeasi echipa cu Hamilton.
Ambii au schimbat pe acelasi tip de pneu, in acelasi tur, masinile functionand fara problem si fara incidente anterioare.
In timp ce Ricci a depasit curat si chiar elegant castigand cursa meritat (ca strategii MB si Ferr au dormit in cizme, este alta poveste), marele talent(os) Verst a reusit ceea ce stie cel mai bine: sa fie bila intr-un joc de popice (sau bowling, cum preferati).
Dupa ce anul trecut a provocat incidente in aproape jumatate dintre cursele la care a luat startul, acum in 2 din 3 curse si-a lovit adversarii.
Eu nu as zice ca Liberty il simpatizeaza (asa l-au mostenit de la mos EcleRstone) , dar au nevoie de circul pe care il face baiatu' lu' tata, ca sa mai "asezoneze" competitia, altfel destul de anosta in ultimii 8-10 ani.
Statistica ne spune insa ca este doar o chestie de timp pana cand olandezul va genera un incident major si sa vezi atunci cum toti cei care acum iau pozitia strutului si dau niste secunde amarate de penalizare, vor incepe sa caute scuze si sa dea vina pe acest pusti terbilist, de parca el ar face asta fara stirea lor!
In rest, asa cum spuneam, RBR a castigat meritat desi a fost ajutata de somnul celor de la MB si Fer, care au dormit in cizme (italinesti sau nemtesti, mai putin important). O exemplificare perfecta a proverbului: cand 2 se cearta, al 3 lea castiga!
Chiar daca nu au prins sansa de a schimba sub Sc si sa-si pastreze locul, nu era tarziu sa schimbe dupa, mai ales ca pe pneuri similare cele 2 echipe dau lejer 1,5s pe tur celor de la RBR!
Chiar daca mai stateau 10 tururi pe medii (cand vazusera deja timpii RBR), tot aveau timp sufficient sa schimbe, sa-i ajunga si sa-i depaseasca. Ca sa nu zic ca am fi avut o cursa mult mai spectaculoasa!
Excelent au speculat momentul cei de la Red Bull, in stil Ross Brawn pe vermuri la Ferrari.
Macar asa am vazut ceva depasiri pe pista ca urmare a intrarii SC si a trecerii celor de la RBR pe soft-uri, pentru ca altfel am fi murit (din nou) de plictiseala.
cu diferenta ca VET termina cursa pe 3 in fata lui HAM si isi marea avantajul fata de el si nu scadea la 9 pct
dar nah ... accident de cursa
sa zicem
VET a zis bine, nu se mai poate da tot timpul vina ca este tanar ... trebuie sa invetze sa gestioneze depasirile si sa-si asume greselile
@Mircea
stai linistit
1 pct are in fata MB
Mai bine uitat-te la piloti unde BOT are doar 5 pct in minus fata de HAM
ar fi frumos ca in acest sezon BOT sa termine in fata lui HAM in puncte :)
In rest BV Ricci!
pacat de KIMI, dc ii schimbau si lui pe soft il prindea pe Bottas
Forza Ferrari!
Verstappen a gresit cu Hamilton si dupa aia i-a ruinat cursa lui Vettel dar si mai comic... si-a ruinat singur cursa pentru ca o putea castiga. Practic i-a daruit victoria lui... Ricciardo :P
Bottas vs Vettel pe final putea sa fie interesanta, dar strategia celor de la Red Bull a fost asul din maneca, bravo lor, de fapt bravo pentru Ricciardo doar :P
Sunt discutii consumate deja.
Duelurile alea Alonso-Schumacher au fost peste tot ce e azi in Formula 1. Uite aici depasire pe exterior: https://www.youtube.com/watch?v=m-ZMQpdX9HQ
sau Imola2006: https://www.youtube.com/watch?v=CQeLM8EUw30
si oricum F1 e o competitie a constructorilor, mai putin a pilotilor. Diferenta e ca Alonso chiar s-a batut cu probabil cel mai bun pilot din istorie. Si ce lupte. Nu e ca si cum a venit cu cea mai buna masina si a defilat pe circuit. Pacat ca Schumacher s-a retras repede pentru ca sigur isi lua revansa in 2007 si 2008.