Marele Premiu al statului Monaco și-a respectat reputația și a oferit duminică o cursă de Formula 1 cu un număr infim de depășiri, singurele sclipiri fiind generate de recuperarea lui Max Verstappen din spatele plutonului.
Startul a fost unul lipsit de evenimente majore, în contextul în care configurația și lățimea circuitului nu permit efectuarea unor manevre simple de depășire. Astfel, Daniel Ricciardo și-a păstrat prima poziție cucerită în calificări în fața lui Sebastian Vettel și Lewis Hamilton, care au fost urmați la rândul lor de Kimi Raikkonen și Valtteri Bottas.
În mod tradițional, piloții au nevoie de o singură oprire la boxe, ca urmare a faptului că circuitul de la Monaco nu este unul solicitant pentru pneuri. Primul pilot care a optat pentru înlocuirea cauciucurilor hypersoft cu un set de ultrasoft a fost Hamilton în turul 13, iar pilotul Mercedes a fost urmat de rivalii sai în tururile 16 și 17. Clasamentul la vârf a rămas neschimbat, cu Ricciardo în fața lui Vettel, Hamilton și Raikkonen echipați cu pneuri ultrasoft, în timp ce Bottas a optat pentru o strategie diferită cu cauciucuri supersoft.
Ricciardo s-a menținut pe prima poziție, însă Vettel a redus treptat diferența de la 3 secunde la numai o secundă pe măsură ce pilotul Red Bull a raportat pierderi de putere din partea unității de propulsie.
Echipa l-a informat că știe care este natura defecțiunii, dar l-a avertizat că aceasta nu poate fi remediată în timpul cursei, în timp ce Vettel a rămas la pândă pentru a profita de orice șansă de a deveni lider.La rândul său, Hamilton a raportat o uzură prematură a pneurilor, ceea ce i-a permis lui Raikkonen să se apropie amenințător la numai o secundă. Totuși, spre jumătatea cursei, ritmul piloților din frunte a rămas constant, iar Ricciardo a fost capabil să controleze cursa, în ciuda amenințării exercitate de Vettel, în timp ce Hamilton a reușit la rândul său să se distanțeze de Raikkonen.
Un acroșaj între Charles Leclerc și Brendon Hartley la ieșirea din tunel cu numai cinci tururi înainte de final a părut să schimbe calculele hârtiei, însă comisarii au decis să aplice regula Safety Car-ului Virtual și niciunul dintre piloții de top nu a intrat la boxe pentru schimbarea pneurilor. Cursa s-a reluat un singur tur mai târziu, iar Ricciardo a reușit să obțină a doua victorie din acest sezon și a șaptea din întreaga sa carieră.
Vettel și-a recunoscut înfrângerea, iar în ultimele 4 tururi a redus ritmul semnificativ, la fel ca și Hamilton.
Cei doi s-au consolat astfel cu gândul că l-au acompaniat pe Ricciardo pe podiumul de premiere. Raikkonen și Bottas au ocupat locurile 4 și 5 în fața lui Esteban Ocon, Pierre Gasly și Nico Hulkenberg, în timp ce Max Verstappen a obținut locul 9.Condițiile dificile ale circuitului l-au pus în încurcătură și pe Verstappen, care a reușit să câștige doar două poziții la start după ce a plecat de pe ultimul loc în urma absenței din sesiunea de calificări. Treptat, olandezul a urcat însă până pe poziția a 9-a și a intrat la boxe abia în turul 48 pentru a se echipa cu pneuri hypersoft.
Practic, olandezul urma să fie semnificativ mai rapid decât toți piloții, dar avea de recuperat 10 poziții și 55 de secunde până la locul fruntaș ocupat de coechipierul său. De altfel, olandezul a progresat doar până pe poziția a noua și a avut parte de un duel la limita regulamentului cu Carlos Sainz, care și-a trecut în cont ultimul punct pus în joc.
Revansa si restul e tacere...
La care campion de plastic te referi, la Hamilton?
Adica se pot lua linistiti de mana cu Mircea.=))
Daca e unul mai bun decat Vettel atunci ala e Ricci, nu avem de ce sa credem ca si Alonso ar fi mai bun.
Ma uitam la Bottas, dadea peste o secunda pe tur tuturora, insa in momentul in care l-a ajuns pe Raikkonen a cam fost game over.
Sa ai un monopost cu defectiuni la motor si sa termini cursa fara dureri de cap pe primul loc, asta mi se pare "sa fi mafiot". Abia astept circuitele tehnice unde se pot depasii, asa cum va fi si in Canada.
@Mercedes f1, de ce Hamilton ar fi din alta liga? Un singur titlu a fost castigat cand ceilallti aveau momoposturi egale, in rest, 3 titluri le-a luat cand Mercedes a dominat copios datorita motorului. Pe Rosberg l-a surclasat destul, desi era cat de cat apropiat ca si valoare. Doar in 2016, Rosberg a castigat campionatul de dragul plecarii de la Mercedes.
singura lui grija e sa fie fabulos fara efort
de asta a plecat de la McLaren inapoi la Renault
de asta a plecat de la Ferrari la McLaren
de asta nu a mers la Mercedes cand l-au chemat
si de asta nu va merge la vreo echipa avand anumiti piloti
si da, e adevarat si ca nu-l mai cheama nici drku la Ferrari
Mai lasa discutiile acestea si gandeste ca nu poti asemana lucrurile din trecut cu cel din prezent.
Alonso vrea cu disperare inapoi la Ferrari? Ar vrea dar pe anumiti bani iar Ferrari nu vrea sa arunce cu bani ca si Mclaren pentru rezultate zero. Platesc sio asa destul pentru astia 2...
Ferrari nu se mai uita dupa Alonso pentru ca s-au convins de cand a testat Vettel la Fiorano cu monopostul lui Alonso din 2012 si a facut timpi mai buni. Ferrari se uita dupa Ricciardo in primul rand pentru ca el l-a batut pe Vettel. Apoi mai sunt si altii, Verstappen, Hamilton, Rosberg daca vrea sa revina.
Pariez ca o sa-l injuri si pe Ricciardo daca va veni la Ferrari sau daca va fi implicat in lupta pentru titlu indiferent de echipa.
Cred in ordinele de echipa dar nu cred in sabotarea propriului pilot MAI BUN ca sa iasa in fata pilotul mai slab. Nu are sens in realitate (mai ales cand nu ai titlul garantat), poate doar in formula imaginara de prin apartamentul vreunuia.