FIA a anunţat miercuri schimbări ample în cadrul regulamentului Formulei 1 pentru sezoanele 2016 şi 2017, ca urmare a votului majoritar acordat de echipe în cadrul unei întâlniri care a aut loc marţi la Geneva.
Prima noutate majoră este schimbarea formatului pentru calificări începând din sezonul 2016 într-unul semnificativ mai dinamic, care are potenţialul de a genera surprize pe grila de start. Calificările se vor fi împărţite în continuare în trei părţi distincte, Q1, Q2 şi Q3, însă modul de eliminare a piloţilor a fost schimbat.
Astfel, prima parte a calificărilor va avea 16 minute, iar după primele 7 minute cel mai lent pilot va fi eliminat. Ulterior, la fiecare 1 minut şi 30 de secunde, va fi eliminat cel mai lent pilot, astfel că până la finalul celor 16 minute vor fi eliminaţi 7 piloţi. Cei 15 piloţi rămaşi vor lua startul în a doua parte a calificărilor, care va avea 15 minute şi în care cel mai lent pilot după 6 minute va fi eliminat.
Ulterior, la fiecare 1 minut şi 30 de secunde, cel mai lent pilot este eliminat, astfel că în total vor fi eliminaţi 7 piloţi.Cei 8 piloţi rămaşi vor progresa în ultima parte a calificărilor, care se va desfăşura pe parcursul a 14 minute. Primul pilot este eliminat după 5 minute, iar apoi cel mai lent pilot este eliminat la fiecare 1 minut şi jumătate. Astfel, în ultimul minut şi jumătate al sesiunii, vor rămâne doar doi piloţi pe circuit care vor lupta pentru pole position.
Principala problemă este că noul sistem va fi mai greu de înţeles de telespectatori, însă pe de altă parte formatul de până acum era unul în care spectacolul era aproape inexistent, în special în primele două părţi. Noul format nu a fost încă inclus în cadrul regulamentului sportiv, însă acest lucru este considerat o formalitate.
Schimbări majore pentru sezonul 2017
În schimb, sezonul 2017 va aduce schimbări majore din punct de vedere al regulamentului tehnic. Una dintre cele mai controversate noutăţi este introducerea unui cockpit parţial închis cunoscut sub numele de "halo" ca măsura de siguranţă.
În rest, monoposturile vor avea pneuri şi aripi mai late cu scopul de a genera mai multă forţă de apăsare aerodinamică, elemente care vor conduce la scăderea timpilor cu circa 3 secunde pe tur:
2016 (mm) | 2017 (mm) | |
Pneuri fata | 245 | 305 |
Pneuri spate | 325 | 405 |
Aripa fata | 1650 | 1800 |
Latime aripa spate | 750 | 950 |
Inaltime aripa spate | 950 | 800 |
Latime monopost | 1400 | 1600 |
Masa minima | 702 kg | 722+pneuri |
Toate aceste schimbări trebuie aprobate până în 30 aprilie pentru a intra în vigoare în sezonul 2017.
Via FIA
Deci din 2017 nu ma voi mai uita deloc la F1!
un regulament care impiedica ca un constructor sau un pilot sa-si arete cu adevarat capacitatile.........
in F1 nu ar trebui reguli in vederea puteri motorului,masei minime/maxime a monopostului.......cand incepi sa pui astfel de reguli si interziceri....deja incetinesti progresu......parerea mea.....
de aceea motosportu din ani 20'-30' e o legenda.......veneai cu o masina modificata in garaju tau si gata concurai.....acum......monoposturile chiar daca sunt construite de echipe diferite.......ca performante sunt 99.99% identice........deci boring......
P.S. Cica idea din spatele noului sistem este simpla: se spera ca cei de la Ferrari si Mercedes vor face greseli, si vor lua startul nu din primele linii ci ceva mai in spate, de unde o sa avem spectacol, cele... 5 ture pana vor ajunge in fata. Haide 10 ture, who cares. Asta a fost ideea, care pare "geniala" stiu... Sincer nu imi dau seama ce tampiti gandest rahaturile astea de idei lol.
daar, vor fi si neajunsuri, daca cineva te incurca (pilot eliminat care se retrage de exemplu) atunci cand esti in tur rapid nu mai ai a doua sansa, lucrurile astea mici o sa conteze mai mult
Nu sa schimbat absolut nimic. Atata ca acuma echipele slabe o sa iasa mai rapid pe cauciucuri mai soft...
Esti in continuare limitat de prostiile de gume Pirreli.
Mai mult de 2 ture la maxim oricum nu poti face pe ele.
Si tinand cont ca ai 8 seturi/weekend echipele mari tot la fel o sa iasa pe pista...
si fara limita de pneuri.